Fe
door Ferdinand.V Aug 8, 2017 om 15:57
Geldzaken & recht

LOI - Één en al ellende.

Beste Forummers,

Sinds Juni 2016 student aan de LOI.

Bij de kennismakingsopdracht begonnen al de problemen: je moest dingen doen die niet in de opdracht stonden.

Daarna gestart met de theorieboeken van de LOI. Die staan vol met fouten. 300.000 delen door 95.000 is 4. Geloven ze het zelf? En ook veel foute informatie, waarvan zelfs ik als student meteen zie dat het niet klopt.

Tijdens het werken in mijn tweede boek krijg ik een mail dat de hele opleiding zal gaan veranderen. Stond dat we moesten wachten op verdere details, want die zouden we later krijgen.

Anderhalve maand later krijg ik een bericht met een link naar informatie en de mededeling dat er ook documenten per post zouden komen. De link bracht me naar de hoofdpagina. Dan maar wachten op de brief. Stond een heel overzicht van alles wat er ging veranderen: NIETS bleef hetzelfde. Van een stuk of 5 modules stond er een datum van wanneer het laatste examenmoment was. Niet van de modules waar ik mee bezig was... De coach wist van niets, moest de klantenservice maar proberen. Die wisten het wel, maar waarom zetten ze dat dan niet in de brief? Maargoed, onhaalbare datum.

Ik rijk naar de klachtencommissie op 23 Juni en geef meteen al mijn problemen aan:
- Coach antwoord laat;
- Coach weet mij bijna niets te vertellen;
- Inleveropdrachten waarvan de opdracht niet compleet is;
- Fouten in de lesstof;
- Achterhouden van informatie (Geen laatste examen momenten opgegeven van alle modules, maar die data wel weten).

Ik geef ook meteen te kennen dat ik het niet meer zie zitten met de opleiding. Dat het me allemaal geld kost en dat het nu allemaal weggegooid geld is.

De klantenservice gebeld. Ik heb ze gezegt dat ik de opeleiding wilde stopzetten. Dit kan niet telefonisch, alleen via mail. Ze zou wel een aantekening maken dat ik de opleiding stop wilde zetten. Direct op de mail gezet dat ik de opelding wilde stoppen. Het antwoord: Ik was te laat met het opzeggen. Moest nog een jaar meedoen, want het nieuwe jaar was 5 Juli ingegaan voor mij. Je schijnt alles alleen jaarlijks op te kunnen zeggen.

Meteen weer gebeld. Ik zeg moet je eens luisteren, op 23 Juni heb ik al aangegeven in mijn e-mail dat ik de opleiding niet meer zie zitten. Deze mail hebben jullie doorgestuurd naar de klachtencommissie. Dus ik wil dat de opleiding PER DIRECT wordt stop gezet. De mevrouw zocht het na en zei dat ze inderdaad ziet dat ik de opleiding wenste te beëindigen, ze zou de opzegging doorgeven aan de betreffende afdeling.

Vandaag, 8 Augustus: mail. Ik kan de opleiding niet beëindigen, want dat had vóór 5 mei 2017 gemoeten en dat is niet gebeurt. Weer gebeld. Mevrouw zei niets voor me te kunnen doen en dat ik maar weer af moest wachten op de reactie op de mail. Ik zeg zo blijven we aan de gang. De ene zegt dit, de andere zegt dat, dan gaat er weer een week overheen, dan weer drie weken, ik ben er klaar mee.

Contact met mensen hogerop konden ze me niet geven.

Dus hierbij, mijn probleem. Iemand een idee hoe ik van de opleiding af kom? Ik ga niet betalen voor iets waar ik niets aan heb. Heb dus ook al twee maanden de rekeningen niet betaald, want ik wil van die opleiding af zijn. Alle boeken heb ik al in een grote doos zitten, die ik zo terug kan sturen naar de LOI.

Kan ik voor deze kwestie juridische hulp krijgen ergens of moet ik maar accepteren dat het zo is? Ik denk dat jullie ook wel begrijpen dat ik hier helemaal klaar mee ben en per direct van de opleiding af wil zijn.

Hoor graag jullie reacties.

Met vriendelijke Groet,
Ferdinand.V

8655 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 8, 2017 om 16:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er is een geschillencommissie voor onderwijs instellingen.

https://www.degeschillencommissie.nl/consumenten/klachtenprocedure/

Maar ik zou daar uw klacht wel op de juiste manier samenvatten en alle overbodige uitweidingen er uit laten.

Fe
door Ferdinand.V Aug 8, 2017 om 16:34
1 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Tijger1,

Bedankt voor uw antwoord, deze is nuttig en ik ga er meteen werk van maken.

Wat betreft dit lange verhaal, het is tevens informatie voor eventueel toekomstige studenten die het LOI overwegen.

Met vriendelijke Groet,

Ferdinand.V

tijger1
door tijger1 Aug 8, 2017 om 16:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ferdinand. Maar geen hond leest dat hele verhaal.

Fe
door Ferdinand.V Aug 8, 2017 om 16:58
1 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Tijger1,

Heb 'm al wat ingekort, hoop dat het nu beter is.

Met vriendelijke groet,

Ferdinand.V

tijger1
door tijger1 Aug 8, 2017 om 17:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat hier toekomstige studenten die LOI overwegen antwoord geven. Ik heb zelf ca. 45 jaar geleden een cursus gevolgd bij het LOI, maar prefereerde voor latere cursussen toch persoonlijk contact met de docent. Maar er was verder niets mis met de behandeling door hen.:-))

newmikey
door newmikey - Aug 8, 2017 om 16:32
830 Antwoorden / 0 Vragen

Veel te lang en warrig verhaal. Breng het eens terug tot de essentie en vraag wat u wilt weten. Zo is er geen beginnen aan...

Fe
door Ferdinand.V Aug 8, 2017 om 16:40
1 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Newmikey,

Bij het LOI heb ik probleem na probleem na probleem, en nu willen ze mij niet uitschrijven, omdat ik niet twee maanden voor het eind van de opleiding schriftelijk of via mail heb aangegeven te willen stoppen. Enkele problemen bij de LOI zijn antwoorden liever laat dan vroeg, medewerkers die bijna niets weten, fouten in de theorieboeken, hele opleiding die gewijzigt wordt, waardoor je je hele jaar overnieuw moet doen indien je de stof niet kunt afronden binnen de gestelde termijn, etc.

Mijn huidige zoektocht is naar een manier om van de LOI af te komen.

Met vriendelijke groet,

Ferdinand.V

tenormin
door tenormin Aug 8, 2017 om 16:43
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Ben ook afgehaakt, veel te lang. Maar ja, @ferdinand.v gaat toch nog een stukje verder met antwoorden aan @aurora1. ;-)

aurora1
door aurora1 - Aug 8, 2017 om 16:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat voor opleiding heeft u op die VAVO gevolgd? De VAVO is geen opleiding op zich maar Voortgezet Algemeen Volwassen Onderwijs waaronder allerhande opleidingen vallen, zoals o.a. 1-jarig Havo. Dus is uw vooropling wel voldoende om HBO Accountacy met goed gevolg te doorlopen?
Verder ben ik gestopt met het lezen van uw verhaal omdat het nogal lang is en met te veel overbodige informatie.

Fe
door Ferdinand.V Aug 8, 2017 om 16:38
1 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Aurora1,

Op de vavo heb ik met succes mijn HAVO diploma gehaald.

Voor u een samenvatting:

Bij het LOI heb ik probleem na probleem na probleem, en nu willen ze mij niet uitschrijven, omdat ik niet twee maanden voor het eind van de opleiding schriftelijk of via mail heb aangegeven te willen stoppen. Enkele problemen bij de LOI zijn antwoorden liever laat dan vroeg, medewerkers die bijna niets weten, fouten in de theorieboeken, hele opleiding die gewijzigt wordt, waardoor je je hele jaar overnieuw moet doen indien je de stof niet kunt afronden binnen de gestelde termijn, etc.

Met vriendelijke groet,

Ferdinand.V

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 8, 2017 om 16:35
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Hoger onderwijs opleidingen

  1. Hoger onderwijs opleidingen (bachelor, post-bachelor, master, HBO-deelprogramma, HBO-leergang en Associate degree) met een studieduur van tenminste 12 maanden kunnen alleen voortijdig beëindigd worden indien de Klant uiterlijk twee maanden vóór het einde van het lopende studiejaar (van 12 maanden), gerekend vanaf de aanvangsdatum van de Opleiding, dit schriftelijk kenbaar maakt aan de LOI.
  2. Hoger onderwijs opleidingen met een studieduur korter dan 12 maanden kunnen niet voortijdig beëindigd worden.
  3. link:
  4. https://www.loi.nl/voorwaarden

Fe
door Ferdinand.V Aug 8, 2017 om 16:42
1 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Sjoppie,

Daarvan ben ik op de hoogte, maar bij de LOI heb ik probleem na probleem na probleem, en nu willen ze mij niet uitschrijven, omdat ik niet twee maanden voor het eind van de opleiding schriftelijk of via mail heb aangegeven te willen stoppen. Enkele problemen bij de LOI zijn antwoorden liever laat dan vroeg, medewerkers die bijna niets weten, fouten in de theorieboeken, hele opleiding die gewijzigt wordt, waardoor je je hele jaar overnieuw moet doen indien je de stof niet kunt afronden binnen de gestelde termijn, etc.

Dat de hele opleiding op de schop ging, daar kwamen ze pas mee ná 5 Mei, de laatste dag dat de opleiding kon worden opgezegt.

Met vriendelijke groet,

Ferdinand.V

sjjoppy
door sjjoppy Aug 8, 2017 om 17:01
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Beste Ferdinand.V
Als de hele opleiding op de schop gegaan is zou van hun kant de opzegging plaats moeten vinden.
De raad die @reflecs hieronder geeft biedt hopelijk perspectieven.

reflecs
door reflecs - Aug 8, 2017 om 16:41
1859 Antwoorden / 4 Vragen

U kunt ook nog informeren bij het Juridisch Loket:https://www.juridischloket.nl/hoe-we-werken#

Fe
door Ferdinand.V Aug 8, 2017 om 16:49
1 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Reflecs,

Ik zal het juridisch loket ook even meenemen in mijn vervolgstappen. Bedankt.

Met vriendelijke groet,

Ferdinand.V

pe
door pebk - Aug 8, 2017 om 17:36
581 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt wel te kunnen, dat opzeggen, maar niet per se kosteloos. LOI moet dan aantonen dat het werkelijk kosten heeft.

https://www.srk.nl/nieuws/archief-2016/een-cursus-tussentijds-opzeggen-kan-dat
De uitspraak waar men naar verwijst is echter wel heel specifiek. Iemand was aan een opleiding begonnen, maar kon het niet meer betalen.

Probeer anders eens: https://www.klacht.nl/loi/
U bent niet de enige die ontevreden is... Copy-paste uw verhaal daar eens...

Fe
door Ferdinand.V Aug 8, 2017 om 17:39
1 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Pebk,

Bedankt voor uw antwoord.

Bij klacht.nl wilde ik inderdaad al een bericht plaatsen, maar klacht.nl wilt niet. Blijft maar laden, dus zal het zo nog eens proberen.

Bedankt voor de link van het srk, ik ga het doorlezen en kijken in hoeverre dit ook voor mij zou kunnen gelden.

Met vriendelijke groet,

Ferdinand.V

pe
door pebk Aug 8, 2017 om 17:44
581 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien even een andere broswer gebruiken voor klacht.nl.

Let wel even op, een partij als SRK is natuurlijk wel een commerciele partij.
Ze hebben belang bij (en leven van) dit soort geschillen.

Succes er mee.