Be
door Been Jul 9, 2018 om 18:03
Geldzaken & recht

Mag "Woonveilig " mijn Eban vragen?

Ik heb een alarm inst. gekocht bij "Woonveilig ".
Om aan te melden, via internet, moet ik mij Eban invullen.
Ik maak  geen gebruik van extra diiensten, dus dit is totaal overbodig.
Mag dit?
mvg M Been

1563 8 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jul 9, 2018 om 18:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Natuurlijk mogen ze je Iban vragen, maar je hoeft het niet te geven.

me
door mein33 - Jul 9, 2018 om 18:15
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@been,

Uw maandelijkse abonnement zal, naar het zich laat aanzien, middels een automatische incasso van uw rekening worden afgeschreven en daarvoor hebben zij toch echt uw bankrekeningnummer nodig.
Uw installatie heeft 24/7 contact met de meldkamer van het beveiligingsbedrijf, anders heeft uw alarmsysteem weinig nut.

Topantwoord

jo
door jorisw - Jul 9, 2018 om 18:15
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Je hebt het ongetwijfeld gecheckt, maar weet je 100% zeker dat er geen terugkerende kosten zijn?

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Jul 9, 2018 om 18:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je zegt dat je geen gebruik maakt van extra diensten, maar waarom moet je je dan aanmelden?
Je IBAN-nummer hoef je alleen af te geven voor een automatische incasso.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jul 9, 2018 om 18:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maakt u dan gebruik van de GRATIS basisdienst?

Be
door Been Jul 9, 2018 om 19:12
Antwoorden / 4 Vragen

Dank voor uw reactie.
Ik maak allen gebruik van gratis basisdienst.

tenormin
door tenormin Jul 9, 2018 om 20:33
16850 Antwoorden / 108 Vragen

Die dus €8,95 per maand kost? Tja, dan heeft men uw IBAN nummer nodig voor de maandelijke incasso.

tijger1
door tijger1 Jul 9, 2018 om 21:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die basisdienst is gratis.

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Jul 9, 2018 om 18:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Neem aan dat je dit gelezen hebt:

Gratis Basisdienst of WoonVeilig Beveiligingsdienst?

WoonVeilig biedt flexibele beveiliging volledig aangepast op jouw beveiligingsbehoeften. Wil je alleen een kort push-berichtje op je mobiele telefoon bij een alarm? Kies dan voor de Gratis Basisdienst. Kies je voor zekerheid dan kies je voor de WoonVeilig Beveiligingsdienst.

WoonVeilig Beveiligingsdienst

Voor slechts € 8,95 per maand (maandelijks opzegbaar) ben je 24/7 aangesloten op onze virtuele alarmcentrale. Wij zorgen ervoor dat de door jou opgegeven personen direct gealarmeerd worden bij een alarm en we controleren je alarmsysteem continue op een goede werking. Zo ben je thuis altijd zorgeloos en slim beveiligd en laat je niets aan het toeval over.

  • 24 uur per dag aangesloten op de virtuele alarmcentrale
  • Onbeperkt aantal alarmberichten per telefoon en sms
  • Overal te bedienen met de app en website
  • Uitbreidbaar met videobeveiligingsdienst
  • Uitbreidbaar met opvolgingsdienst BeveiligerAanHuis

De eerste maand ontvang je de volledige WoonVeilig Beveiligingsdienst GRATIS. Zo ervaar je alle voordelen van de slimme en complete huisbeveiliging van WoonVeilig. Daarna kan je op ieder moment overstappen op de Gratis Basisdienst.

€8,95 (Basisdienst €0)/ p.m.

(Bron)

marita5
door marita5 - Jul 9, 2018 om 18:31
11535 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Been ,

Waarom moet ik altijd mijn IBAN achterlaten ook als ik de basisdienst wil .

Bij WoonVeilig ontvangt u altijd de eerste maand de Beveiligingsdienst. Na deze maand kunt u kiezen voor de Basisdienst. Als u geen keuze maakt dan blijft u de Beveiligingsdienst ontvangen. De Beveiligingsdienst wordt maandelijks via automatisch incasso geïncasseerd. Vandaar dat wij om uw IBAN vragen.

Lees hier veelgestelde vragen , klik op de rode regel .

https://www.woonveilig.nl/klantenservice/veelgestelde-vragen/

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 10, 2018 om 10:55
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Idem, vragen mag maar u beslist zelf. Als er slechts sprake is van de aankoop van een alarminstallatie en er verder geen diensten zijn afgesproken is het geven van uw banknummer ook volstrekt onzinnig. Maar dat is aanmelden via internet dan ook dus is mijn vraag: waarom dan aanmelden via internet?

Ik maak hier uit op, mede op basis van het woordje 'extra' dat u wel een zekere dienstverlening afneemt op basis van een bijv. onderhoudsabonnement of bewaking op afstand en dan zal er sprake zijn van automatische incasso en is het geven van uw banknummer wel zinvol en gerechtvaardigd.