be
door benolieto Feb 5, 2010 om 15:24
Geldzaken & recht

Misbruik

ik ben onlangs tewerk gesteld in een reintgratieproject, hetgeen inhoudt dat ik voor de kat z'n viool moet gaan werken.
Het werken is heel ruim, soms wordt er gevraagd om toiletten schoon te maken als er toevallig geen werk is. En steeds wordt er gedreigd met aantekeningen, waardoor de UWV een korting tot wel 50% op je uitkering in kan houden.Reiskosten worden niet vergoed. Het lijkt wel of de klok is terug gedraaid in ons landje of dat we in een jappenkamp zijn ondergebracht. Het meest erge is nog , dat het reintegratiebedrijf een particuliere onderner is die aldoende gratis arbeidskrachten heeft en zichzelf verrijkt over de rug van de werklozen.
Wat kan ik hier aan doen?

1009 7 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Feb 5, 2010 om 15:48
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Klik HIER

Ik zie ook een mogelijkheid dat u zelf reïntegratie regelt. Misschien is dat een optie voor u.

In een folder klik HIER staat wat u kunt doen als u niet tevreden bent. Ik neem aan dat die regeling ook geldt als u zonder inspraak bij een reïntegratie bedrijf bent ingedeeld.

vladja
door vladja - Feb 5, 2010 om 15:59
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Benolieto,

Bij wie of wat ben je tewerkgesteld en wat is het oorspronkelijke werk wat je moet doen (i.p.v. wc schoonmaken) ?

Vladja

be
door benolieto - Feb 5, 2010 om 16:13
20 Antwoorden / 36 Vragen

het werk, wat gedaan moet worden bestaat voornamelijk uit inpakwerkzaamheden, dus echt ongeschoolde arbeid

Bedankt voor de reacties

ma
door marwin - Feb 5, 2010 om 19:31
126 Antwoorden / 15 Vragen

Volgens mij is een reintegratietraject ook bedoeld om weer in een werkritme te komen en niet om er rijk van te worden (door jou dan)
En als je aan een andere baan kan komen, waar je leuk werk doet en meer verdient, wat let je??.
Op inpakwerk zit nou niet echt veel winst.

vladja
door vladja - Feb 5, 2010 om 19:37
8293 Antwoorden / 27 Vragen

In wat voor uitkering zit je bij het UWV?

Het UWV mag nooit meer korten dan tot bijstandniveau als het al mag korten.

Vladja

maykemeijer
door maykemeijer - Feb 26, 2010 om 20:02
83 Antwoorden / 11 Vragen

Misschien kunt u iets concreter zijn. Wie heeft u tewerkgesteld? En waar? Wat is het doel hiervan? Is het een stage zonder loon? Wat is de reden dat u onbetaald werkt? Wat voor uitkering ontvangt u? WW? WIA? U doet inpakwerk, dus bij een bedrijf? Wat bedoelt u dan dat het re-integratiebedrijf zich verrijkt? Wordt het re-integratiebedrijf dan betaald voor uw arbeid?

jh
door jhkremer - Feb 28, 2010 om 13:41
10 Antwoorden / 9 Vragen

het antwoord van Mankemayer vindt ik wel erg kortzichtig
de werkgever heeft toch een GRATIS arbeidskracht
waarmee ik dus niet wil zeggen dat deze persoon geen werk hoeft te
verichtten maar er er zijn legio werkzaamheden die de hele gemeenschap ten goede komen en dan denk ik aan vrijwilligerswerk in verzorgingstehuizen of
de bossen en plantsoenen schoonhouden etc,