ik
door ikkuh63 Nov 10, 2011 om 22:02
Geldzaken & recht

Moet ik dit accepteren?

Vandaag kregen bij bericht van de openbare bibliotheek: de contributie voor 2012 is bekend en of we maar voor 1 december 2011 willen betalen, als we na deze datum betalen zullen er extra kosten in rekening worden gebracht! Ik vraag me af, of we dit klakkeloos moeten accepteren. Kan iemand mij daar antwoord op geven?

548 7 Rapporteer

naitsoezn
door naitsoezn - Nov 10, 2011 om 22:06
842 Antwoorden / 1 Vragen

Wat is de vraag? Een lidmaatschap kost geld, dus kun je betalen (lid blijven) of niet (geen lid blijven). Ik snap het probleem even niet?

ik
door ikkuh63 - Nov 10, 2011 om 22:32
6 Antwoorden / 5 Vragen

De vraag is, of ik de extra kosten voor betalen na 1 december 2011 moet accepteren.....

freya
door freya - Nov 10, 2011 om 22:41
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo ikkuh63,

En als ze het nu geformuleerd als:

"Het lidmaatschap voor 2012 kost €x, maar als je vóór 1 december uw lidmaatschap voor het nieuwe jaar betaalt krijgt u een korting van €y"

Had je deze vraag dan ook gesteld? Zoals al aangegeven, waarom er een probleem van maken? Je wil lid blijven of niet. Zo ja, betaal dan bijtijds, want dat is het goedkoopst. Simpel toch?

Freya

ik
door ikkuh63 - Nov 10, 2011 om 22:53
6 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=freya schreef op donderdag 10 nov 2011, 22:41]
Hallo ikkuh63,

En als ze het nu geformuleerd als:

"Het lidmaatschap voor 2012 kost €x, maar als je vóór 1 december uw lidmaatschap voor het nieuwe jaar betaalt krijgt u een korting van €y"

Had je deze vraag dan ook gesteld? Zoals al aangegeven, waarom er een probleem van maken? Je wil lid blijven of niet. Zo ja, betaal dan bijtijds, want dat is het goedkoopst. Simpel toch?

Freya

Nee Freya, dat is niet simpel. Sorry dat ik zo kort door de bocht ga, maar e.e.a. houdt sowieso een tariefsverhoging van MINIMAAL 10% in! Over 2011 hebben we € 69,90 betaald, dat wordt (zonder de korting of extra kosten, ligt eraan hoe je het bekijkt :)) € 77,--. Ik maak er ook geen probleem van, ik wil alleen maar weten of het zo gesteld kan worden.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 10, 2011 om 23:12
7840 Antwoorden / 95 Vragen

U weet dat er behorlijk gekort wordt op deze insteollingen ze moeten dus maatregelen nemen om te kunnen blijven bestaan, deze zullen dan niet bij iedereen in de smaak vallen dus aan u de vrije keuze of u mee doet of niet.

pino123
door pino123 - Nov 11, 2011 om 07:59
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Je hebt drie keuzes:

- je betaalt voor 1 december, dan betaal je zonder extra kosten.
- je betaalt na 1 december met extra kosten.
- Je zegt je lidmaatschap op.

Meer smaken zijn er niet.

loreleigil
door loreleigil - Nov 12, 2011 om 12:37
678 Antwoorden / 3 Vragen

Waarom zou de bibliotheek dit niet zo mogen stellen? Zij bepalen hun algemene voorwaarden en dit zal daar in opgenomen zijn. Er is geen regel dat dit niet zou mogen.