herrdroetker
door herrdroetker Dec 16, 2010 om 22:50
Geldzaken & recht

Opsporing en aanpak van criminaliteit in Nederland

Freunde und Freundinnen,

Het gebrek aan optreden in Nederland tegen oplichters en oneerlijk handelende ondernemers staat in een schril licht bij het gebrek aan optreden tegen Robert M. Zie hier. In Duitsland is Robert M. binnen enkele maanden na aankomst uit Letland gesnapt en binnen 1 jaar veroordeeld. Daarna week hij uit naar Nederland om daar 6 jaar lang ongehinderd zijn gang te gaan, totdat de FBI (helemaal uit de USA) de politie inlichtte. Ik veronderstel wederom dat de handhaving van wetten en regels in Nederland aan enig onderhoud toe is.

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

708 9 Rapporteer

marcel75
door marcel75 - Dec 17, 2010 om 09:05
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Ik zou zeggen: laten we weer met z'n allen naar Duitsland gaan. Blijkbaar is het daar allemaal veeeeeeeeeeeeel beter geregeld! Hoe schokkend deze affaire ook is, mensen blijven beesten, deze mediahype geeft wel weer aan dat nieuws niet ontstaat, maar gemaakt wordt.

herrdroetker
door herrdroetker - Dec 17, 2010 om 13:42
275 Antwoorden / 10 Vragen

Lieber Marcel75,

U ziet dat ik als voormalige bezetter daar mijn allerbest voor doe ;-) Maar daarvan afgezien, in Duitsland gaat ook het nodige mis. Maar deze geschiedenis is wel het zoveelste geval waar in Nederland pas optreden tegen criminele activiteiten volgt na aanwijzingen, informatie of zelfs sterk aandringen vanuit het buitenland. Robert M., oplichters, bedriegers en andere criminelen woekeren hier voort zonder ook maar één strobreed in de weg te worden gelegd (de Pretium veldtocht tegen de consumenten viert over 3 weken zijn 6e verjaardag), terwijl anderzijds de Nederlandse justitiële incasso organisatie DE meest geavanceerde ter wereld is, de straten volhangen met bewakingscamera’s en het aantal telefoontaps per inwoner het hoogste is. Bewaking, volgen en controle van de gewone burgers zijn hier zodanig dat zelfs de Duitsers daar een puntje aan kunnen zuigen. En ik kan dat weten. Het is de perversie van een justitie die in de eerste plaats gericht is op inkomsten en niet op handhaving van Recht en Orde.

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

vladja
door vladja - Dec 18, 2010 om 16:09
8293 Antwoorden / 27 Vragen

In Nederland wordt je op alle mogelijke manieren ontmoedigd om aangifte te doen van een strafbaar feit. Sterker nog, in een aantal gevallen weigeren ze om je aangifte op te nemen. Dat heeft een gunstige invloed op de criminaliteitscijfers. Zo houdt je die cijfers in de hand.

Als je aangifte hebt gedaan verdwijnt, dan verdwijnt die - een laag percentage - gelijk in de kast of een la en wordt er helemaal niets mee gedaan.

Sterker nog: niet zo lang geleden moest de politie in Noord-Holland na lang, lang aandringen en inschakelen van een superieur toch een aangifte opnemen. Bij die aangifte werd de bewakingsvideo geleverd waarop duidelijk de overtreder en de overtreding was vastgelegd. Van de overtreder werd alle personalia aangeleverd. Verdween ook in de la.

Na twee uitgebreide krantenartikelen werd met lang tanden eindelijk actie ondernomen, omdat ze nu toch wel erg op hun bek gingen en de corpsleiding op hete kolen kwam te zitten.

Het oplossingspercentage in Duitsland is het dubbele en meer van hier.

Vladja

vladja
door vladja - Dec 18, 2010 om 16:13
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Als je aangifte hebt gedaan verdwijnt, dan verdwijnt die - een laag percentage - gelijk in de kast of een la en wordt er helemaal niets mee gedaan. moet zijn:

Als je aangifte hebt gedaan verdwijnt, dan verdwijnt die gelijk in de kast of een la en wordt er helemaal niets mee gedaan. Een laag percentage blijft over, waar wat mee gedaan wordt.

Vladja

op
door opabertje - Dec 19, 2010 om 01:32
56 Antwoorden / 0 Vragen

Meneer Toetjes,

Ik weet niet welke wereld u leeft,
maar het is juist en precies de bedoeling dat door het gedoe van Mr. robert, er juist nog strengere wetten komen.

En om u nou goed bij de les te houden,
we gaan op weg naar een complete dictatuur.
Zo een dictatuur waar ik en vele anderen in de jaren 60 / 70 tegen protesteerden ( USSR / Stalin ).

Maar zolang de olie domme generatie, Niets meer weet over onze eigen geschiedenis,
laten we het weer gebeuren en kunnen wij straks weer zeggen:
Ich habe est nicht...... precies die.
of deze: Beviel ist ..... die dus.

Dit hele gebeuren + Assange soap, wordt door de media in scene gezet, zodat straks de VVD Op Hoge Stelten er weer een paar vrijheid beperkende wetten door onze strot heen kan drukken.
( was al blij dat die Griezel van Heigende Balli weg was )

Wanneer doorzien we het Grote spel der spellen ?

Maarja,
zolang men hier zit te piepen en janken als hun LUXE speelgoedjes het ineens niet meer doen...... en dat allemaal komt door dat stelletje oplichters van handelaren/bedrijven. Hun eigen werkgevers, blote bene.
En zolang 80% vh klootjes volk Kijkt naar de Voice of Holland,
en Wilders ziet als onze blonde verlosser.

wens ik u trusten wakker holland.

herrdroetker
door herrdroetker - Dec 19, 2010 om 03:11
275 Antwoorden / 10 Vragen

Lieber Opabertje,

Ik leef in een oude wereld, en daarom weet ik precies waar wij het hier over hebben, maar wellicht begrijpt u mij verkeerd. Ik ken vanuit mijn hoedanigheid ook veel oude hits (gewoon voluit):
“Ich hab’s nicht gewußt”
“Befehl ist Befehl!”
“Führer befiehl! Wir folgen!”
“Deutschland Erwache!”
“Ein Volk, ein Reich, ein Führer!”
“Meine Ehre heißt Treue!”
Vandaar mijn protest tegen “het als samenleving, overheid en justitie alleen maar gaan voor de poen” wat het Marktfundamentalisme van het huidige Bestuur inhoudt, waardoor uiteindelijk en onvermijdelijk de criminelen aan de macht komen, zoals “damals in Deutschland”. Ruim baan voor de Telepiraten! en alle gespuis wat daarna komt. (Tussen haakjes, kijk eens naar Italië, haar fijne Regering, en hoe het daar met de staatsbegrotingsdiscipline en de Euro gaat, maak uw borst maar nat). De criminelen doen het immers voor de poen en nergens anders voor. Wij weten allemaal al hoe dat afloopt. We hebben het immers zelf gezien, ervaren of in geschiedenisboeken kunnen lezen! Hoe dom kunnen wij zijn om dat niet te weten? Alleen, het komt goed uit om het te ontkennen. En ook dat ontkennen is al eerder vertoond.

Im Westen nichts Neues.

U en ik zijn het meer met elkaar eens dan op het eerste gezicht lijkt. Juist een goede en in de opsporing succesvolle politie, die criminaliteit effectief aanpakt, maakt allerlei generieke dwangwetten en regelzucht overbodig. De vraag is hoe het nu komt dat “die” politie er niet is.

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

invalide
door invalide - Dec 19, 2010 om 11:44
787 Antwoorden / 5 Vragen

Zolang we Polen nog met veel moeite kunnen vinden als ze fout parkeren of te hard rijden, dus laten we eerst eens 1 Europa maken....

We zijn bezig maar deze ontwikkeling gaat traag en ik wil dit ook niet sneller invoeren gezien de kans op fouten.
Als je weet hoeveel je moet doen om bij Identiteit fraude moet doen om in Nederland uit het systeem te komen, in Europa dus onmogelijk...

Verder kost het ook erg veel als je voor elke medewerker in geheel Europa opgave moet vragen en dit moet lezen na duur vertalen...

Een man welke een vrouw heeft met hoge opleiding en baan werkt al jaren met zowel zijn eigen als andere kinderen zonder enig probleem.
Deze word nu vooral door krantenlezers met argwaan bekeken terwijl hij al 14 jaren daar werkzaam is zonder enige problemen.

Dus een goede buurman word nu eigenlijk het slachtoffer van de Media, die geen enkele man meer wilde, een keurige huisvader waar niets mis mee is!

Juist hij zorgde ervoor dat Wiet rokende en andere slordige meiden eruit gingen omdat ze niet voldoende zorg gaven aan de toevertrouwde kinderen!
Dus oordeel niet te snel en fouten uit Duitsland overnemen zonder mogelijkheid van enige controle of dit wel klopt zou ik dus ook niet willen.

Het door U genoemde Duitsland is wel leuk maar er zijn nog veel meer landen in Europa waar hij misschien ooit ook wel eens is geweest...?

herrdroetker
door herrdroetker - Dec 19, 2010 om 23:36
275 Antwoorden / 10 Vragen

Freunde und Freundinnen,

De zaak Robert M. Hofnarretje Albert D. ontwikkelt zich inmiddels tot een drama waarin de werkelijkheid aan de fantasie voorbij gaat. We moeten er later nog maar eens op terugkomen.

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

invalide
door invalide - Dec 20, 2010 om 10:02
787 Antwoorden / 5 Vragen

@ Herrdroetker,

De wet voor slechts 1 persoon die nu in het nieuws is aanpassen is niet goed, want wat als er 1 land tussen zit die fouten maakte en U onterecht zou beschuldigen?

Als je weet hoe moeilijk het is om fouten in Nederland uit het systeem te krijgen, hoe zou U dat in geheel Europa dan doen?
Daarom ben ik tegen Uw goed bedoelde voorstel.
Naast dit door U genoemde voordeel zijn er dus nog teveel nadelen van onschuldigen die ook dagelijks voorkomen.