pe
door peterlover Jul 31, 2004 om 10:44
Geldzaken & recht

Patricia holland intrum justitia

hallo,

k heb een schuld bij patricia holland van 63 euro...en k heb nooit wat besteld.moet k die rekening betalen of niet??

1022 10 Rapporteer

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Jul 31, 2004 om 11:19
763 Antwoorden / 1 Vragen

Als u een zoekmachine als google de zoekopdracht geeft patricia holland. zult u er al snel achter komen dat u niet de enige bent die een spookrekening heeft ontvangen.

Hoe u dit op kunt lossen, U kunt niet betalen voor iets wat u niet besteld heeft, stuur intrum een aangetekende brief en laat ze maar bewijzen dat u iets besteld heeft.

succes en groeten tuinfreak

on
door onderbroek - Aug 5, 2004 om 23:32
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook wij hebben een "schuld" van 66 euro bij dit bedrijf van iets wat we nooit ontvangen hebben, met verschillende aanmaningen van een incasso bureau. Ik vraag me af of er ooit iemand heeft moeten voorkomen in deze zaak.

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Aug 6, 2004 om 00:22
763 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is bij mij niet bekend, lijkt me ook een beetje moeilijk als ze tegen iedereen die ze een spooknota hebben gestuurd een zaak moeten beginnen voor € 66, - dan lopen de kosten de baten vooruit en zijn ze ook nog eens een behoorlijk poosje zoet.

gewoon volhouden dat u niets besteld heeft en ook niet op de website bent geweest,

wilt u weten of er meer slachtoffers zijn geef google dan de zoekopdracht patricia holland.

succes en groeten tuinfreak

pr
door presau - Aug 8, 2004 om 10:19
12 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi

Lekker voor laten komen en dat vanzelfsprekend ook vertellen tegen intrum Justia Zelf heb ik een zaak glansrijk gewonnen van een groot bedrijf dat beweerde dat ik spullen had ontvangen niet dus Ik was mijn eigen advocaat bij de rectbank en heb de poten onder die deurwaarder zijn stoel compleet weggezaagd. eerst vraag je bij intrum justia alle papieren op waarop staat wat je zogenaamd ontvangen hebt.  succes mvr.gr.

oo
door oompje - Aug 9, 2004 om 16:29
3 Antwoorden / 0 Vragen

Wanneer u niets hebt ontvangen en ook niets hebt besteld hoeft u ook niets te betalen.

Stuur een brief naar Pro Justitia waarvan u aanmaningen en dreigbrieven krijgt dat u niets hebt ontvangen en ook niets hebt besteld en doe daarna niets meer.
ook niet wanneer ze gaan dreigen met de deurwaarder.

Hun meoten bewijzen dat goederen hebt ontvangen of besteld.

Wanneer u geen e-mail of andere opdracht hebt gestuurd kunnen ze u niets maken.

Oompje zal aan je denken en je steunen

NatureTravel
door NatureTravel - Aug 9, 2004 om 20:57
646 Antwoorden / 8 Vragen

Betaal nooit een rekening waarvan u niet weet waar deze voor is.

Meldt zo spoedig mogelijk aan het betreffende bedrijf dat u nooit opdracht verstrekt heeft voor het leveren van goederen of diensten en dat u ook nooit iets ontvangen heeft.

Meldt het bedrijf ook dat als zij een andere mening toegedaan zijn, dat u van hen verwacht dit zij binnen een x-aantal dagen aantonen middels een kopie van een door u ondertekende opdracht.

Onderteken uw brief niet met uw reguliere handtekening, maar zet er een paraaf met extra 'freubel' onder. Mocht deze paraaf ineens onder een 'opdracht' opduiken, dan kunt u fraude aantonen.

Intrum Justitia is ook niet de meest zuivere koek, zij behandelen wel meer zaken waarvan zij zelf weten dat het louche is.

Suc6!

Damaster

ri
door riannecopal - Aug 10, 2004 om 07:38
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb onlangs ook iets dergelijks aan de hand gehad bij Bakker - Hillegom. Ik heb het even aangezien en toen de situatie dreigend werd het voorval voorgelegd aan de Consumentenbond. Hun advies was om een brief te sturen - eventueel aangetekend maar hoeft niet - duidelijk uiteen zetten wat er volgens jou aan de hand is en sluiten met als hun het tegendeel kunnen bewijzen dat ze dit dan maar moeten doen. Wij hebben hierna nooit meer iets gehoord! Veel succes!

Rianne Copal

hu
door huublaus - Aug 10, 2004 om 08:10
1 Antwoorden / 2 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
Dat heb ik ook meegemaakt, kreeg uit belgie pakketjes met krokodillenvet en andere gezonde smaarseljes. Had me voorgenomen om niet te reageren op de rekeningen en aanmaningen en ook niks terug te sturen. Het waaide vanzelf over en heb de monsters maar aan een seniorenhuis geschonken.

pl
door ploeff - Aug 12, 2004 om 00:15
54 Antwoorden / 2 Vragen

Als U niets besteld heeft bij een bedrijf hoeft U niets te betalen. Punt uit.

Maar let op: om vervelende vervolgen te voorkomen moet U tenminste eenmaal reageren naar dat bedrijf. Liefst aangetekend of met bericht van ontvangst. In elk geval een copie bewaren.

Het kan geen kwaad een copie (hoeft niet persé aangetekend) naar het incassobureau te sturen.

Daarna kunt U de zaak laten rusten . Totdat Intrum met een dagvaardig komt. Dan absoluut wèl reageren - naar de rechtbank (Afd. kanton, zal het meestal zijn bij Uw bedrag van € 63,-)

Stuur daarbij een copie van Uw reactie aan het bedrijf en copieer mee het "aangetekend"-strookje.

De kans is dan wel heel klein dat U veroordeeld wordt.

Nog een tip:

Om allerlei verveldende correspondentie met het bedrijf kort te sluiten kunt U stellen dat U éénmaal reageert, dat alle verdere corr4espondentie met hen zal geschieden tegen een tarief van

1) €12,- per brief van max. 2 kantjes, € 2 per vervolgvel;

2) €1,- per gefotocopieerde pagina;

3) € 43,50 per uur of gedeelte daarvan dat U aan deze zaak besteedt;

alles tegen vooruitbetaling aan U te voldoen op rekening . . . . .  t.n.v. (Uzelf, of een goed doel, zoals Stichting AAP)

Grote kans dat U er dan niets meer van hoort.

U gunt er de kantonrechter ook nog een vrolijke middag of ochtend mee!

Succes ermee

Ploeff

wi
door wietske_1 - Sep 1, 2004 om 14:17
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kreeg via bekenden gisteren een rekening van intrum justitia in handen. De post was terecht gekomen op mijn oude adres, waar ik al sinds februari niet meer woon.
Het ging om een rekening van ruim 80 euro voor lingerie, die ik nooit besteld heb en al helemaal nooit gezien heb!

Tevens: ik woon al niet meer op dat adres sinds februari en de rekening was van 12 maart... Ga ik lingerie bestellen op mijn oude adres, terwijl daar mensen wonen die ik ken en ik alleen woon in mijn nieuwe huis? Nee, ik dacht het niet. Dus ik vond het vreemd. Toen kwam ik deze site tegen...

Dat verklaarde een hoop. En nu weet ik ook zeker dat IK niet gek ben geworden!