dutch1
door dutch1 Sep 16, 2016 om 18:29
Geldzaken & recht

Paypal, je vriend of toch eigenlijk niet?

Onlangs betaals met Paypal, wat ik meer doe.
Echter in dit geval had ik iets verkeerd gedaa, dus probeerde ik direct daarna te communiceren.
Paypal heeft echter geen Nederlands telefoonnummer.
Er is een Phoneback system. Je krijgt een nummer als referentie toegestuurd.
Een Amerikaanse stem vraagt naar dit nummer en vervolgens volgt er een keuzemogelijkheid.
In mijn geval weigerder mijn telefoon de volgende keuze mogelijkheden.
Vervolgens wordt de verbinding verbroken en niet zoals b.v. bij de krant na 3 keer vervangen door een echt mens !!!!!!!!!!
Als ik hierover dezelfde dag een mail schrijf, krijg ik het antwoord, jammer klant, maar uw betaling is door ons betaald, dus kunnen we niets meer voor u betekenen.

Vraag :
1. Wie heeft dezelfde ervaring gehad;
2. Wat moet ik met de verzekering (reclame Paypal) dat men de klant helpt.



4562 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Sep 16, 2016 om 18:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen
4

Paypal betaling annuleren: lees eens hier op de site van excite:

Hoe kun je een Paypal betaling annuleren?

Wanneer je per ongeluk een verkeerde betaling doet, kun je in het Paypal menu naar het kopje 'Geschiedenis' gaan. Vervolgens klik je op 'annuleren' om de betaling te annuleren. Mocht de transactie toch al voltooid zijn, dan kan Paypal het overgeschreven geld niet meer terugboeken. In zo'n geval moet je de gebruiker, naar wie je het geld hebt overgemaakt, contacteren. Deze kan via 'terugbetaling verstrekking' het geld weer naar je terugboeken.

Hoe lang na de transactie is het geld terug te vragen?

Wil je een Paypal betaling annuleren, maar ben je zelf te laat hiermee, dan is de link 'terugbetaling verstrekken' tot zestig dagen na de transactie nog zichtbaar in het Paypal menu van de ontvanger. Wanneer je je creditcard aan je Paypal hebt gekoppeld, zal het geld weer terug worden gestort naar je creditcard rekening. Deze transactie wordt meestal 30 dagen later pas zichtbaar op je creditcard rekening. In andere gevallen wordt het geld rechtstreeks op je Paypalrekening gestort en kun je het enkele dagen later weer gebruiken voor andere aankopen.

jo
door joanrobijn - Nov 8, 2016 om 14:07
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik leef helemaal met je mee! Ik heb ruim een week geleden op 28 oktober een betaling aan een vriend gedaan via Paypal, een niet gering bedrag van Euro 800. Die betaling kwam ook diezelfde dag bij hem in zijn Paypal account binnen, waarna hij het direct heeft overgemaakt naar zijn bankrekening. Tenminste, langer dan 2 werkdagen zou dat niet moeten duren aldus Paypal. We zitten nu bijna anderhalve week verder en het geld staat nog niet op zijn bankrekening. Contact zoeken met Paypal is een crime want inderdaad er is alleen sprake van een terugbelsysteem waarbij je vanuit Ierland teruggebeld wordt (...huh???) De uitermate slechte bereikbaarheid op zich wekt al de nodige irritatie. Vervolgens krijg je te horen dat neeee echt, Paypal heeft gedaan wat ie moest doen, it is out of our hands je moet bij je bank wezen. Bank gebeld en die wijst weer terug naar Paypal kortom, het bekende van-het-kastje naar-de-muur gestuurd worden. Ondertussen zweeft die Euro 800 ergens??? Ik heb als test een 2e (kleinere) betaling verricht op exact dezelfde wijze en je raadt het al, dat bedrag was binnen 3 dagen bij de bank binnen! Woest wordt ik van het feit dat bij calamiteiten (en dit geldt voor veel organisatie) men ineens 'niet thuis' is en helemaal als de betreffende organisatie het behang van de muren liegt! Paypal houdt wel degelijk geldbedragen vast! En wat word de nietsvermoedende burger verwacht te doen? Waar kan verhaal gehaald worden? Niet bij Paypal, die reageert zelfs niet op emailberichten. Wat kan ik doen, wie kan ik benaderen zodat deze organisatie aangepakt wordt? Dit is ronduit schandalig als niet strafbaar? Iemand een idee?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vp
Vpk75 - May 12, 2024 om 14:33
Geldzaken & recht

BKR gegevens, moeten die gewaarmerkt zijn?

Wij willen een nieuwe woning bezichtigen en de cooperatie vraagt om de BKR gegevens. Het gaat om een vrije sector woning. Maar die gevens kosten gewaarmerkt 15 euro pp.
Is dat nodig of mag ik het ook, aangezien ik het gratis mag inzien, screenshotten en in een document zetten, denkt u?
Dat mag wel met de BRP gegevens, staat er. Daar staat het namelijk gewoon bij vermeld, in de info voora ... Lees meer

DS
DS1992 - May 12, 2024 om 00:34
Winkels & webshops

Mag albert heijn de prijs van een bestelling zomaar verhogen?

Onlangs heb ik iets besteld bij albert heijn. Het ging om een voorraad bier voor een festival. De totale prijs was €294,30. Dit bedrag heb ik geaccepteerd.  toen kwamen er nog bezorg kosten bij(logisch natuurlijk) deze bezorgkosten waren €5,70, wat het totaal bracht op €300,-

Na bevestiging stond er in de app dat het te betalen bedrag bij bezorging €300,- was. En dat bleef er ... Lees meer

d_
d_dejong - May 10, 2024 om 14:38
Geldzaken & recht

Inning extra bedrag boven op contributie (voetbalvereniging)

Onlangs is er gemeld dat de energiekosten van onze club hoger zijn uitgevallen dan verwacht. Als gevolg hiervan is er naar alle leden een extra rekening gestuurd, bovenop de reguliere contributie, om deze kosten te dekken. Daarnaast is er gedreigd met een spelersblokkade indien deze extra kosten niet worden voldaan. Aan het begin van het seizoen ben ik akkoord gegaan met een verhoging van de cont ... Lees meer