holiday
door holiday Oct 28, 2018 om 00:05
Geldzaken & recht

PayPal retour zending

Ik heb iets gekocht op internet en betaald via PayPal.
Het product wat ik ontvangen heb, is afwijkend van hetgeen ik besteld heb.
Het bedrijf beantwoord geen mail en een telefoon blijken ze niet te hebben.
Via PayPal dit aangekaart en PayPal gaat akkoord met terugbetaling.
Hiervoor moet ik het product retour zenden naar China.
Van PayPal krijg ik een adres op, maar als ik dit adres bij UPS of DHL in wil vullen wordt dit niet geaccepteerd.
De gegevens kloppen niet en ik weet ook geen telefoonnummer wat DHL en UPS vragen.
Ik heb PayPal hiervan op de hoogte gebracht en als antwoord krijg ik, dat dit de gegevens zijn waar ik het mee moet doen.
Nu ben ik op internet gaan zoeken naar het bedrijf en de gegevens en vind honderden berichten dat  het een fake bedrijf is waar meerdere fake bedrijfjes bij aangesloten zijn en dat de adres gegevens ook fake zijn.
Verder wordt er gewaarschuwd dat als je het pakket verstuurd, het niet aan zal komen en als er niet voor ontvangst getekend wordt, dan zal PayPal het pakket ook niet vergoeden.
Wat PayPal ook niet verteld, is dat je het pakket alleen maar met UPS of DHL mag verzenden een half kostende PostNL wordt niet geaccepteerd.
Wat PayPal ook niet verteld, is dat als het pakket niet afgeleverd kan worden, dat DHL of UPS het dan terug sturen en dat jij die kosten ook moet betalen. Kunt u zich voorstellen, u koopt iets voor 80 euro, moet dit terug sturen kosten circa 45 euro en dan de retourkosten nog eens 45 euro en niets van PayPal terugkrijgen.
Ik heb PayPal van mijn bevindingen op de hoogte gebracht, daarna zijn mijn vragen verwijderd en kan ik geen berichten meer plaatsen.
Mijn vraag, zou u het pakje nog retour sturen als u dit allemaal weet.

6545 13 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

marita5
door marita5 - Oct 28, 2018 om 00:32
11533 Antwoorden / 15 Vragen
2

Hallo Holiday , 

Mijn vraag, zou u het pakje nog retour sturen als u dit allemaal weet.?

Nee , zou ik niet retour sturen , zet geen zoden aan de dijk , verspilde moeite .

Nu ben ik op internet gaan zoeken naar het bedrijf en de gegevens , en vind honderden berichten dat  het een fake bedrijf is waar meerdere fake bedrijfjes bij aangesloten zijn en dat de adres gegevens ook fake zijn. 

Een tip voor u , beter controleren vooraf i.p.v achteraf .
 
Heeft dit nog altijd te maken met uw vorige vraag ? 

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vrije-tijd-tuin/kopen-bij-happy-together?id=596253 

marita5
door marita5 - Oct 28, 2018 om 01:38
11533 Antwoorden / 15 Vragen
2

@Holiday , 

Lees hier ervaringen , Happy Together Store :

Stuurde de verkeerde drone ... niets van het hele geadverteerde item. Advertentie via Facebook-advertenties.
Oplossing verzonden naar PayPal en gedwongen om het artikel aan de verkoper te retourneren tegen hoge verzendkosten met tracking voordat PayPal zou terugbetalen en pas nadat Happy Together de ontvangst van het pakket heeft bevestigd.
Elk afzonderlijk adres komt van een andere persoon. KOPER LET OP.
Facebook moet een klachtenprocedure hebben voor valse of frauduleuze advertenties. 

Verwacht niet te krijgen wat je van deze plek ziet. Bestelde de drone en wat ik kreeg was ongeveer zo groot als een sigarettenpak en er ging niets boven wat geadverteerd was!
Ik heb geprobeerd het te retourneren en je moet verzendkosten betalen die tracking bevatten.
Bijna net zoveel kosten als de drone om het terug te sturen. Je bent beter af om naar Walmart te gaan, geld beter besteed.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 28, 2018 om 07:26
7210 Antwoorden / 3 Vragen
2

Het product waar u niets aan hebt kunt u beter houden en zelf verkopen, het verlies kunt u op deze wijze beperken.
Tegen zulke praktijken valt kennelijk niets te doen.
Het is voor iedereen altijd oppassen geblazen zodat men de juiste keuze maakt met wie er in zee gegaan wordt.

Ge
door Genee - Oct 28, 2018 om 07:36
1509 Antwoorden / 1 Vragen
0

Heeft u het pakket dan gekregen zonder afzender erop?

panter22
door panter22 - Oct 28, 2018 om 08:31
6599 Antwoorden / Vragen
0

Natuurlijk niet. Je geeft €80 uit voor een verkeerd product. Terugsturen, als het pakje geaccepteerd wordt kost je €45.
Als het pakje geaccepeerd wordt heb je €45 schade En hou je van die €80 maar €35 over.
Nu kun je er vanuitgaan, dat het pakje niet geaccepteerd wordt. Die €45 ben je kwijt plus de retourkosten. Totaal €90.
De schade die je dan hebt is €170. Nu €80 en je hebt het product nog. Zet het op Marktplaats,

ne
door neodutchio - Oct 28, 2018 om 09:20
5165 Antwoorden / 12 Vragen
1

Het zal geen normale Nederlandse webwinkel zijn waar u gekocht heeft. Dat is en blijft altijd een risico.

edrick3
door edrick3 Oct 28, 2018 om 09:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Het zal geen normale Nederlandse webwinkel zijn waar u gekocht heeft.
TS schrijft:
Hiervoor moet ik het product retour zenden naar China.

edrick3
door edrick3 - Oct 28, 2018 om 09:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen
1

Mijn vraag, zou u het pakje nog retour sturen als u dit allemaal weet.

Nee.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 28, 2018 om 10:19
16885 Antwoorden / 202 Vragen
0

Zelf verkopen va bijv. Marktplaats en in toekomst eerst vooraf onderzoek doen naar leverancier als u iets on-line koopy. Zeker als het van buiten de EU is.

Ya
door YanMar - Oct 28, 2018 om 19:44
3 Antwoorden / 3 Vragen
0

Paypal heeft een regeling dat het retourkosten vergoedt. 
https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/refunded-returns

Gaat wel alleen tot een max van € 30 maar het is beter als niets? Wel even goed foto maken van het pakketje met het adres erop.

marita5
door marita5 - Oct 28, 2018 om 21:38
11533 Antwoorden / 15 Vragen
1
Beps
door Beps - Oct 29, 2018 om 13:36
75 Antwoorden / Vragen
0

Mijn vraag aan u is "welk bedrijf in China is dit", want AliExpress werkt heel coulant als je via dispute je vragen naar het bedrijf toe stelt, krijg je geen antwoord of geen medewerking van dat bedrijf dan kun je via de customers service onderin chatten na een aantal computervragen te hebben beantwoord. Ik krijg dan altijd geregeld dat ik minstens twee dagen na dit gesprek mijn geld terug heb. 
Dus lees die site eens goed door misschien hebben ze daar op jou site ook zoiets.

audb
door audb - Oct 29, 2018 om 14:51
1668 Antwoorden / 5 Vragen
0

Ik koop zelf veel in China maar wel via Aliexpress en als het product niet is zoals omschreven of het komt helemaal niet aan dan krijg ik me geld gewoon terug wat me 3x is overkomen.

Echter is het voor een Chinees bedrijf heel normaal om in Engeland of duitsland een contact persoon te hebben en ja dan kan het zijn dat die voor heel veel bedrijfjes of eigenlijk personen werkt.

Maar welk bedrijf is het waar u de te dure drome heeft gekocht?

En meteen de vraag of u ook import belasting heeft moeten betalen, zoja dan kan u misschien via de douane er achterkomen wat het werkelijke adres is maar ik geef u weinig hoop.

WvV
door WvV - Oct 29, 2018 om 18:11
17 Antwoorden / 19 Vragen
0

Hoe heet het bedrijf? Toevallig Shein?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

ma
martin60 - May 15, 2024 om 11:53
Vakantie & reizen

Geschil met booking.com

Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut ... Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer