snah
door snah Jan 6, 2014 om 22:30
Geldzaken & recht

Postcode loterij

hallo ,
Ook dit jaar weer een kerstpakket ontvangen , met nu daarin een gratis kerstlot van de postcodeloterij .

Moest deze wel eerst activeren via internet , maar ja je denkt gratis en de prijs zal maar vallen op mijn postcode dus waarom niet .

Nu zie ik dat deze lui , 11,75 euro van mijn rekening hebben afgeschreven . Ik zal wel ergens een akkoord hebben gegeven al weet ik niet waar , Ik hou niet van dit soort praktijken .

De vraag ,
Kan ik dit bedrag storneren en hoe kom ik van deze opdringerige toko af ?

Hans

5358 21 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jan 6, 2014 om 23:02
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Storneren gaat niet in geval van loterijen. Dat geld ben je kwijt. Nu nog opzeggen. tik maar postcodeloterij in het zoekveld rechtsboven, volgens mij is dat al diverse keren behandeld. Zelfs door de webcare van de Postcodeloterij zelf.

mahadma
door mahadma - Jan 6, 2014 om 23:07
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Bij incasso's ten behoeve van loterijen (zoals de Staatsloterij) is een reguliere storno niet mogelijk. Ook voor een eenmalige incasso kan de klant geen reguliere terugboeking vragen.

tenormin
door tenormin - Jan 7, 2014 om 00:02
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Tja, gratis en dan activeren = betalen. Ben bij wijze van spreken al bang als er weer een "gratis" lot is bijgevoegd in abonnementen die ik heb van krant en tijdschriften, om het aan te raken. Had gedacht dat u zelf wel vaker meelas hier, gezien de vele klachten over de Postcode Loterij.

costnix
door costnix - Jan 7, 2014 om 08:18
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben geneigd om deze "gratis" loten bij het klein chemisch afval te doen :-)

sw
door swat1500 - Jan 7, 2014 om 10:34
3795 Antwoorden / 0 Vragen

Gratis loten zijn alleen "gratis" in combinatie met 1 of meer betaalde loten. Staat in de kleine lettertjes van de overeenkomst. Dus opzeggen is de enige optie.

edrick3
door edrick3 - Jan 7, 2014 om 10:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo snah,

Dat is nou jammer; niet goed gelezen.
Dat geld ben je dus kwijt.
En nee, dit soort betalingen kun je niet storneren.
Zou dus maar weer gauw opzeggen! Klik hier.
Lees hier.

Met vr.gr.

roekenbosch
door roekenbosch - Jan 8, 2014 om 11:27
5 Antwoorden / 6 Vragen

Ik sta er elke keer weer van te kijken hoe de loterijen (vooral de postcodeloterij en de Vriendenloterij!) mij via allerlei slinkse partners een 'gratis' lot aanbieden!
Kan KASSA daar eens een onderzoek naar doen?
Want het moet bakken reclamegeld kosten om je zo -sneaky- in beeld te laten komen bij de argeloze consument.
Dat reclamegeld kunnen ze beter omzetten in prijzengeld of doneren aan hun goede doelen.
Voor mij werkt deze wijze van loten slijten in elk geval averechts...ik doe er NIET meer aan mee, de postcode-en vriendenloterij!!

el
door elckzijn - Jan 8, 2014 om 12:16
15 Antwoorden / 0 Vragen

Tsja,de kleine lettertjes.... "gratis" doet bij mij altijd al bellen rinkelen,dus voor al die mensen die gratis vitaminen en gratis sokken en gratis lingerie willen: lees eerst de actievoorwaarden,die zijn er echt,maar soms slim verstopt. Hap gewoon niet toe als je twijfels hebt. Gooi anders direct dat soort mailing weg,kun je ook niet in de verleiding komen. Advies is nu ook: gelijk postcodeloterij opzeggen en dat geld bent u kwijt.

orgelmuts
door orgelmuts - Jan 8, 2014 om 12:23
632 Antwoorden / 58 Vragen

Tja.....beter niet kunnen activeren dan.........
Bij "gratis" kun je gerust extra op je hoede zijn.

op
door oplossing - Jan 8, 2014 om 12:42
119 Antwoorden / 1 Vragen

@snah, Het geld bent u kwijt ben ik ban g voor maar het enige wat u nog kan doen is hun rekening nummer laten blokkeren door de bank zodat zij niet weer geld van uw rekening af kunnen halen. Verder zou ik hun toch een aangetekende brief sturen waarin u schrijft dat u geen interesse meer heeft in loten van de PC loterij.,

tr
door trofaiac - Jan 8, 2014 om 12:48
57 Antwoorden / 4 Vragen

Bij de Postcode loterij is "GRATIS" nooit gratis. Je moet altijd een lot kopen voordat je kan meedingen met die "gratis" lot. Zo slim zijn ze wel.

ik
door ikzelf1942 - Jan 8, 2014 om 17:03
81 Antwoorden / 15 Vragen

En toch kan GRATIS, GRATIS zijn bij de postcode loterij.
Het gratis lot activeren en gelijk het volgende lot ( tijdig) opzeggen!!!

h19l49
door h19l49 - Jan 8, 2014 om 17:12
121 Antwoorden / 0 Vragen

Dus weer leergeld gehad door nooit aan deze club te beginnen, de oplichterij druipt van deze organisatie af, ik heb het ook helaas aan den lijve moge ondervinden en dan de lijdensweg nog om er weer vanaf te komen.

snah
door snah - Jan 8, 2014 om 18:48
654 Antwoorden / 61 Vragen

Dank voor de antwoorden .
Ik heb dus gelijk opgezegd en hou mijn afschriften in de gaten .

Na het activeren op 30-12 , hebben zij binnen 6 dagen deze 11,75 euro van mijn rekening afgeschreven terwijl bij mensen die automatisch meespelen dit pas op de 25 ste wordt afgeschreven .
Ook hieruit blijkt het gladde van deze toko .

Dan de eerder genoemde ongewenste reclame die deze club rondstuurt of verspreid via de media , ik denk dat 99 % van de Nederlanders hier niet op zit te wachten en ik denk dat een ieder dit geld liever in de prijzenpot of aan de goede doelen ziet toekomen .
Kortom onnodige verspilling en hoogst irritant .

In mijn woordenboek staat achter gratis - voor niets , kosteloos .
Het gratis lot is alleen gratis als je het na activeren gelijk weer afmeld , echter dat staat niet op het lot .
Dus , en daar zijn zij heel goed in , misleiding !!!

wimmi20
door wimmi20 - Jan 9, 2014 om 00:24
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Jahoor.
Geef de loterij maar de schuld.
U leest de voorwaarden niet.
U geeft uw banknummer.
En als er geld wordt afgeschreven omdat u dat zelf hebt aangegeven: hier klagen!
Eigen schuld, daarna slap ge---d.

macwouter
door macwouter - Jan 9, 2014 om 01:48
825 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op donderdag 9 jan 2014, 00:24]Jahoor.
Geef de loterij maar de schuld.
U leest de voorwaarden niet.
U geeft uw banknummer.
En als er geld wordt afgeschreven omdat u dat zelf hebt aangegeven: hier klagen!
Eigen schuld, daarna slap ge---d.

Ho ho Wimmi een beetje rustig. Deze loten zitten verpakt in Kerstpakketten die worden uitgedeeld bij de WSD. Het gore van dit alles is dat de Postcodeloterij juist mensen met een lichamelijke en/of verstandelijke beperkingen hiermee opzadelt. De meeste werknemers van zo,n sociaal werkplaats zijn een gemakkelijke prooi voor die hufters. Dat de wet hier niet tegen optreed om die mensen juist te beschermen laat al zien dat het hele kabinet zelf is verweven met vriendjespolitiek en corruptie. Zelfs dat graaien bij die allochtone PVDA leden blijft ongestraft maar owee als je een filmpje download wordt jij zwaar aangepakt. Dus nogmaals. Hier kan @snah dus niets aan doen.

wimmi20
door wimmi20 - Jan 9, 2014 om 02:01
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Nou nou meneer Wouter,
u slaat wel heel erg op hol.
U kent topic starter Snah (hij zal wel Hans heten) totaal niet, en u beweert hier dat hij lichameliijk en/of geestelijk gehandicapt is.
Waar haalt u die rare opmerking vandaan ?
Net zo vreemd is uw opmerking dat als je een filmpje download je zwaar wordt aangepakt.
Leg dat eens uit, hoe zwaar aangepakt ?
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++==========

=macwouter schreef op donderdag 9 jan 2014, 01:48
Ho ho Wimmi een beetje rustig. Deze loten zitten verpakt in Kerstpakketten die worden uitgedeeld bij de WSD. Het gore van dit alles is dat de Postcodeloterij juist mensen met een lichamelijke en/of verstandelijke beperkingen hiermee opzadelt. De meeste werknemers van zo,n sociaal werkplaats zijn een gemakkelijke prooi voor die hufters. Dat de wet hier niet tegen optreed om die mensen juist te beschermen laat al zien dat het hele kabinet zelf is verweven met vriendjespolitiek en corruptie. Zelfs dat graaien bij die allochtone PVDA leden blijft ongestraft maar owee als je een filmpje download wordt jij zwaar aangepakt. Dus nogmaals. Hier kan @snah dus niets aan doen.[/quote:

ma
door manwijf - Jan 9, 2014 om 10:31
574 Antwoorden / 1 Vragen

@Wimmi20
Of je zelf niet op hol slaat....

Nergens staat dat TS als gehandicapt wordt aangemerkt! Leg dat maar eens uit. Waar staat dat? Goed lezen voorkomt beschuldigingen!

Leg jij verder ook eens uit waarom jij het normaal vindt, dat in een gratis pakket toch een betaald artikel zit.

orgelmuts
door orgelmuts - Jan 9, 2014 om 11:26
632 Antwoorden / 58 Vragen

De vraag ,
Kan ik dit bedrag storneren en hoe kom ik van deze opdringerige toko af ?

Het woordje "gratis" doet gekke dingen met ons Nederlanders.
Ga er nu maar gewoon van uit dat als je ergens niet aan meedoet, er ook geen prijs voor je klaarligt.
Net als bij die zooi van Lecturama dat je al 2 fases gepasseerd bent om een hoofdprijs te winnen, dat is exact hetzelfde gel*l.
Misschien niet leuk om te horen, beste Snah.......maar u hebt zélf contact gezocht met deze opdringerige toko, door uw lot te activeren.
Nu heeft u voor €11.75 uw lesje geleerd, op zich nog maar een lage prijs gelukkig ;-)
Voortaan gewoon niet meer er in trappen!

yh
door yheijnen - Jan 9, 2014 om 12:21
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ja hoor ik ben er ook ingetuind in die gladde praatjes via de telefoon voor de kerstdagen door de postcode loterij.
Alleen is er bij mij € 23,50 afgeschreven van mijn bankrekening, ik schijn toestemming gegeven te hebben voor 2 loten, kan me dat niet voorstellen. Volgens mij is er over zo'n bedrag ook niet gesproken anders had ik dat nooit gedaan, iedere maand € 23,50 sorry dat kan ik helemaal niet missen.En ik zou binnen 3 dagen een bevestiging krijgen via de post, nooit gehad.
Heb net meteen het afmeldingsformulier ingevuld. Bedankt voor de tip.

wimmi20
door wimmi20 - Jan 9, 2014 om 16:32
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Manwijf,
begrijpend lezen is een kunst die niet iedereen beheerst.
Vraagsteller Snah wordt door Macwouter aangemerkt als gehandicapt..
Ik citeer Macwouter : de uitnodigingen om deel te nemen aan de postcodeloterij zitten in de kerstpakketten van geestelijk en lichamelijk gehandicapten.
En om uw vraag te beantwoorden waarom in een gratis pakket een betaald lot zit :
ook dat heeft u verkeerd begrepen, het lot is wel gratis.
Maar als je vergeet op te zeggen zit je vast aan vervolg loten.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++===========

=manwijf schreef op donderdag 9 jan 2014, 10:31: @Wimmi20
Of je zelf niet op hol slaat....

Nergens staat dat TS als gehandicapt wordt aangemerkt! Leg dat maar eens uit. Waar staat dat? Goed lezen voorkomt beschuldigingen!

Leg jij verder ook eens uit waarom jij het normaal vindt, dat in een gratis pakket toch een betaald artikel zit.