st
door stroop Feb 13, 2016 om 20:15
Geldzaken & recht

Risico opslag hypotheekrente. Moet dit percentage apart vermeld zijn of zit dit

Naar aanleiding van de rubriek over het risicopercentage op je hyptheek, de vraag of dit percentage zichtbaar moet zijn of in de hypotheekrente zit. Als dit niet apart vermeld wordt, wordt dit dan ook niet gerekend ??

1452 5 Rapporteer

tr
door trees pronk - Feb 13, 2016 om 20:26
2 Antwoorden / Vragen

Ik betaal 4.15 % hyp. rente bij Florius. er staat niets bij vermeld. Zit hier dan risico opslag in. Ik heb een flinke overwaarde op mijn huis.

tr
door trees pronk - Feb 13, 2016 om 20:28
2 Antwoorden / Vragen

Hoe kom k aan de brief van kassa. Om hypotheek risico verlaging

tijger1
door tijger1 - Feb 13, 2016 om 20:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@trees

U had beter zelf een topic kunnen openen.

maar dit is de brief.

http://kassa.vara.nl/data/files/4040880724.docx

ch
door chop@hetnet.nl - Feb 14, 2016 om 13:00
1 Antwoorden / Vragen
pi
door pieterwolters - Feb 14, 2016 om 13:28
3610 Antwoorden / 0 Vragen

De rente die je overeenkomt wordt bepaald door de marktrente + specifieke zaken zoals het risico (zoals de hoogte van de lening t.o.v. de waarde). Dat wordt aangeboden als 1 percentage. Mijn ervaring is dat de geadverteerde rente meestal de rente is die je betaalt bij een (relatief) hoog risico. Zodra je maar bijv. 70% van de executiewaarde wilt lenen zijn die tarieven ineens onderhandelbaar.