ve
door versluis129 Jan 17, 2008 om 21:55
Geldzaken & recht

Salarisvermindering

ik werk op een woonlokatie voor mensen met een verstandelijke beperking, en er vindt nu een reorganisatie/verhuizing plaats die een aanzienlijke verzwaring van mijn takenpakket zal geven.ik heb daarom aangegeven niet mee te willen verhuizen en er is mij een andere werkplek aangeboden.de fuctie aldaar valt echter in een andere salarisschaal.Mijn werkgever wil nu dat ik teken voor een aanpassing en dus minder salaris.Ik ben echter van mening dat ik nu herplaatst ben.Ik heb immers niet om de reorganisatie gevraagd en heb dus noodgedwongen moeten verkassen.Wat zijn mijn rechten in deze?

541 2 Rapporteer

labswans
door labswans - Jan 17, 2008 om 22:17
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Uw recht ?

1. De nieuwe baan accepteren en een lagere loon ontvangen. Het is echt stikken of slikken in uw geval. Bij reorganisatie gelden eenmaal die regels welke helaas ten nadele voor u zal uitvallen. Aanvechten heet ook in dit geval geen zin. Zelf heb dit een paar jaar zelf meegemaakt maar is net niet doorgezet door bedrijf. Ze kregen gelijk om het door te zetten. Van de bond kreeg ik wel hulp maar toch verloor ik het hoe het ook gespeeld werdt.

2. Een andere baan zoeken per direct

3. De nieuwe functie aanvaarden met de gevolgen van verzwaring voor u van de functie.

labswans

poltol
door poltol - Jan 17, 2008 om 23:04
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Nooit van een vakbond gehoord? En uw organisatie heeft zeker een medezeggenschaps orgaan. Een OR of een medewerkersoverleg. Als uw organisatie reorganiseert dan moet er dus een goedgekeurd plan van het overleg zijn, en in dat plan staan alle rechten en plichten van beide partijen. De reorganisatie is toch niet zomaar uit de lucht komen vallen, daar gaan meestal hele lange diskussies en perikelen aan vooraf. Als u expleciet aangeeft dat u niet mee wilt verhuizen dan zijn de gevolgen mogelijk ook "gewoon" voor uw rekening. Dat heet dan ingecalculeerde gevolgen van het, door u, genomen besluit c.q ingenomen standpunt. Dus rapido naar het interne overlegorgaan en zoek uit wat uw rechten en plichten zijn. En als uw besluit vast staat dan weet u nu reeds wat daar de gevolgen van [kunnen] zijn. Laat u dus bijstaan door deskundigen van de vakbond.

Succes, poltol