dm
door dmv Nov 6, 2010 om 13:31
Geldzaken & recht

Schadevergoeding claimen?

Gisteren heb ik in de salade kappertjes verwerkt.
De salade bestond uit komkommer, tomaat, gesneden ijsbergsla en de kappertjes (een potje van Sweetsourz).

Tijdens het eten werd ik onaangenaam en pijnlijk verrast met een steentje. Nu heb ik hier dus mijn een stukje van mijn kies op afgebroken.

Het steentje heeft dezelfde kleur en is iets groter dan het kappertje zelf en zal dus (hoogstwaarschijnlijk, andere "afkomst zou ik niet weten) uit het potje komen.

Nu moet ik mijn kies gaan laten herstellen bij de tandarts. Kan ik deze kosten verhalen op de fabrikant van de kappertjes?
Wat kan ik in deze het beste doen? Ik ben al een brief aan hen aan het opstellen om van het voorval melding te maken.

Groetjes,

553 1 Rapporteer

marcel75
door marcel75 - Nov 6, 2010 om 14:21
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Ik zou als je een dergelijke claim wilt indienen eerst gaan verhuizen naar de VS. Daar maak je enige kans op succes met een dergelijke claim.

Hier zul je moeten aantonen dat er een causaal verband bestaat tussen allereerst het steentje en het afbreken van de kies en daarnaast ook nog eens moeten aantonen dat het steentje ook daadwerkelijk tussen de kappertjes zat. Je vermoeden is daarvoor niet genoeg.

Daarnaast kan een stuk van een kies ook afbreken door tanderosie. Zelfs een plakje cake kan dan voor afbrokkeling zorgen.

Mocht je wel de rekening bij de cappertjesinpakker willen neerleggen, dan zul je ook openheid van zaken moeten geven over je tandartsverzekering. Die uitkering gaat uiteraard van een eventuele schadeclaim af.

Zoals aangegeven: kans op succes is vrij klein omdat je nogal wat zaken moet aantonen.