Ro
door Rozda Dec 9, 2015 om 00:15
Geldzaken & recht

Schulden door mijn voogd

Ik heb een vraag.

Ik heb als minderjarige bij mijn grootvader gewoond. Omdat mijn ouders zijn overleden. Hij was mijn voogd geworden nu ben ik uit huis en krijg ik allemaal brieven van de belastingdienst dat ik aangiften moet betalen van 2012, 2013 en  2014 en het zijn bedragen waar je u tegen zegt in totaliteit kom ik wel op een bedrag van 6000 a 7000 euro. Ik heb naar verschillende instanties gebeld, omdat ik het niet kan betalen ben een net beginnende student woon pas op mijzelf dit kan niet meer omdat ik het niet meer kan betalen, omdat mijn grootvader geen aangifte heeft gedaan door het verzuim is er ook een boete boven op gekomen. Ik vind dat mijn grootvader aansprakelijk is voor de situatie waar ik in zit en dit ook moet oplossen. Maar ik krijg van alle instanties te horen van Ja het staat op jou naam ook al geef ik aan dat ik minderjarig was en dat ik niet eens wist wat aangifte doen wat dat was ik heb daar ook nooit wat over gehoord ik ging er vanuit dat dat keurig geregeld zou worden maar nu zit ik met de gebakken peren!wat kan ik hier aan doen en krijg ik wel de juiste informatie. HELP

7444 10 Rapporteer

marita567
door marita567 - Dec 9, 2015 om 08:24
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hebt uw al inlichtingen gevraagd bij het juridisch loket in uw woonplaats ? zo niet dan zou ik dit alsnog doen .

tijger1
door tijger1 - Dec 9, 2015 om 09:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is belangrijk te achterhalen waar uw inkomen uit bestond in die jaren. Dat zal wezenpensioen van de staat geweest zijn en wellicht wezenpensioen van de werkgevers van uw ouders.

Bent u dan in 2012 wees geworden?

Om te beginnen dus inkomensgegevens achterhalen. En heeft uw grootvader dan aangiftebiljetten op uw naam gekregen en die niet ingestuurd?

ho
door honza23 - Dec 9, 2015 om 11:47
262 Antwoorden / 3 Vragen

1) zoals al gezegd: maak z.s.m. een afspraak bij het Juridisch Loket en leg daar de situatie uit

2) mocht blijken dat je toch aansprakelijk bent: maak een afspraak met de Belastingdienst voor een persoonlijk gesprek (op 't dichtsbijzijnde kantoor)

3) leg daar dan de situatie uit en vraag om uitstel (zodat je de boel op orde kan krijgen)

4) zoek iemand die je kan helpen met de aangifte. Mijn buurvrouw kreeg opeens ook zulke brieven, moest 2.000 euro betalen; ik heb voor haar opnieuw aangifte gedaan en uiteindelijk moest ze 27 euro betalen

(en ik ga er van uit dat jouw aangiften redelijk simpel zullen zijn)

vr1944
door vr1944 - Dec 9, 2015 om 12:17
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Als je deze bedragen niet kunt betalen en er dus betalingsruimte , zou ik als ik jouw was zo snel mogelijk kwijtschelding vragen bij de belastingdienst.Het formulier staat op de belastingsite .

ha
door harryromijn - Dec 9, 2015 om 12:58
272 Antwoorden / 0 Vragen

Eerste regel: ga daar naartoe, waar u een probleem mee heeft:

a) de belastingdienst. Zoals een ambtenaar daar zei: "behandel ons als mens en we reageren net als mensen". Ja, ze moeten nu eenmaal rekening houden met een wettelijk kader, dus vervaldata, dus moeten soms ridicule amtelijk vastgestelde aanslagen opleggen.

b) opa. En als die niet wil, een prachtign punt voor de Belastingdienst.

tot15karakters
door tot15karakters - Dec 9, 2015 om 13:50
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Voogd ,dus U kon afgelopen jaren niet  eens aangifte doen en wist van niets.

Dat betekend dat hij 100% verantwoordelijk is voor alle opgebouwde schulden en boetes.

Laat dat bewijs ook zien als je bij de Belastingdienst langs ga.

Is het een echte schuld of voorlopige aanslag wegens geen aangifte.

Bij niet indienen BTW, ik was het vergeten kreeg ik ook €5000,- + wettelijke rente....

Nu kwijtgescholden, ik kreeg BTW terug en wegens Ziggo storing kon ik begin oktober niet insturen en dan vergeet je

als het wel weer werkte na diverse pogingen....

Dus ik betaalde ondanks de boete niets en alles is geregeld, vermoedelijk is dat bij U ook het geval.

pl
door plebpleb - Dec 9, 2015 om 14:54
113 Antwoorden / 60 Vragen

De belbus inschakelen...

ra
door raymondpeil@hotmail.com - Dec 9, 2015 om 16:17
3 Antwoorden / Vragen

Je kunt bij de belastingdienst AMBTSHALVE HERZIENING aanvragen over de afgelopen vijf belastingjaren. Dan kan er opnieuw aangifte worden gedaan. De belastingdienst is verplicht dit in behandeling te nemen. Link:

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/standaard_functies/prive/contact/rechten_en_plichten_bij_de_belastingdienst/acties_van_de_aangever/verzoek_om_ambtshalve_vermindering

marita567
door marita567 - Dec 9, 2015 om 17:00
1576 Antwoorden / 17 Vragen

de link van ramondpeil klik hier

pa
door pampie - Dec 10, 2015 om 15:14
23 Antwoorden / 2 Vragen

`Zoals al eerder vermeld is navraag doen bij het juridisch loket een goede aanrader. Ik zou je aanraden om bij lang touw trekken de

Nationale Ombudsman aan te schrijven met alle gegevens die je hebt verzameld. Mij heeft dat zeker geholpen.

Vaak vergt het een lange adem, daarom veel sterkte.