su
door supertrol Oct 28, 2010 om 21:30
Geldzaken & recht

Skimmen en geld niet terug?

Zie dat er geld afgeschreven is van mijn rekening bij de ING vanaf een geldautomaat in Cairo. Maar ik zit gewoon in Nederland. Bij de ING kunnen ze niet zeggen of ik mijn geld terug krijg, want die gaan eerst onderzoek doen. Moet een formulier insturen en een proces verbaal. De politie wil geen proces verbaal opnemen omdat het een duidelijk geval van skimmen is. Dus dat krijg ik niet. Ik wil gewoon heel graag mijn geld terug en kom niet verder. Word van het kast je naar de muur gestuurd en het is allemaal al vervelend genoeg. Wat moet ik nou doen?

25177 41 Rapporteer

justin34
door justin34 - Oct 28, 2010 om 21:32
25 Antwoorden / 16 Vragen

Is standaard bij skimmen. Je hoeft (en kan) geen aangifte doen. Doen banken centraal. Je krijgt binnen paar dagen (soms wat langer) antwoord over je verzoek.

su
door supertrol - Oct 28, 2010 om 21:38
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=justin34 schreef op donderdag 28 okt 2010, 21:32]Is standaard bij skimmen. Je hoeft (en kan) geen aangifte doen. Doen banken centraal. Je krijgt binnen paar dagen (soms wat langer) antwoord over je verzoek.
Klopt het kan niet, maar moet dat van de bank wel doen. Dus gewoon verzoek indienen zonder proces verbaal erbij?

justin34
door justin34 - Oct 28, 2010 om 21:39
25 Antwoorden / 16 Vragen

Vreemd dat ze dat eisen. Zou het nog keer vragen, want de bank waar ik werkzaam ben is dat algeheel bekend en zou je niet naar politie sturen

grindweg
door grindweg - Oct 28, 2010 om 21:40
2308 Antwoorden / 28 Vragen

meestal word het wel uitbetaald.
reden is dat de banken het telebankieren wil bevorderen.
zij verdienen er goud aan voor derest zoals justin schreef.

su
door supertrol - Oct 28, 2010 om 21:54
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=justin34 schreef op donderdag 28 okt 2010, 21:39]Vreemd dat ze dat eisen. Zou het nog keer vragen, want de bank waar ik werkzaam ben is dat algeheel bekend en zou je niet naar politie sturen
Nou dat is dan niet de ING.. Zal ze morgen nog een keer bellen.. Bedankt voor je antwoord.

sonjaatje
door sonjaatje - Oct 28, 2010 om 21:59
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Een vriendin van mij hoefde helemaal niks te doen, binnen een week had ze al haar geld terug.

sw
door swat1500 - Oct 28, 2010 om 22:01
3795 Antwoorden / 0 Vragen

Het is raar dat u geen aangifte kunt doen. De politie mag dit niet zomaar weigeren. Er is hier duidelijk sprake van diefstal d.m.v. valse sleutel.

su
door supertrol - Oct 28, 2010 om 23:13
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op donderdag 28 okt 2010, 21:59]Een vriendin van mij hoefde helemaal niks te doen, binnen een week had ze al haar geld terug.
Had ik vorige keer ook. Toen was het skimpunt bekend.. Nu niet dus als je vooraan in de rij zit heb je pech

gallito
door gallito - Oct 28, 2010 om 23:14
479 Antwoorden / 66 Vragen

@supertrol (wat een naam, ik hoop dat u geen een echte internettrol bent...)

Een heel vervelende ervaring voor u.

Omdat het vergrijp(opname) in het buitenland heeft plaatsgevonden, kun je hiervoor in NL bij de politie geen aangifte doen om de simpele reden dat zij daar niets mee kunnen.
Wat u wel kunt doen is op het ingevulde formulier van de bank door het politiebureau een stempel laten zetten, daar gaat de bank ook mee akkoord.

Als de bank in hun onderzoek constateren dat het inderdaad om een geval van skimming gaat, krijgt u het afgeschreven bedrag volledig terug. Meestal binnen een termijn van 3 weken.

Let op:
Uw bankpas wordt meteen geblokkeerd. Voordat u deze vernietigt vergeet dan niet om eerst uw eventueel chip tegoed op uw rekening terug te storten.
De bank zal proberen u €7,50 te laten betalen voor de nieuwe pas, maar in geval van skimming zijn deze kosten voor de bank.

su
door supertrol - Oct 28, 2010 om 23:16
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=swat1500 schreef op donderdag 28 okt 2010, 22:01]Het is raar dat u geen aangifte kunt doen. De politie mag dit niet zomaar weigeren. Er is hier duidelijk sprake van diefstal d.m.v. valse sleutel.
Volgens de politie is dit duidelijk skimmen en dat moet de bank zelf oplossen. De bank begrijpt dit niet zeggen ze. Of willen dat niet begrijpen

sonjaatje
door sonjaatje - Oct 28, 2010 om 23:20
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Klopt Supertrol bij haar was het skimpunt ook bekend. Tenminste als je bedoeld dat ze weten bij welke automaat het was.
Bij haar was het geld in het buitenland opgenomen.

nb
door nbw - Oct 29, 2010 om 02:08
521 Antwoorden / 24 Vragen

Hoe goed en deskundig ook de antwoorden hier met adviezen ze gaan meestal voorbij aan wat er echt aan de hand is. Niet de consument,niet de lokale nederlandse overheid heeft de macht maar de economische systemen. Want als die falen, zie bankencrisis, klapt alles inmekaar. Banken/overheden zullen alles doen skimmers aan te pakken en slachtoffers te vergoeden. Dus kun jij gewoon aangifte doen die nooit geweigerd kan worden. De amerikanen hebben zo een grote begrotingsschuld die nooit meer in te lossen is. Ze maken geld door dollars te drukken en iedereen kijkt weg. Iedereen moet en doet mee want klapt het vertrouwen dan is er geen geld meer, geen internet meer, geen sport meer geen supermarkt meer. En bovenal geen skimmers meer.

ka
door kaijser - Oct 29, 2010 om 12:57
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=nbw schreef op vrijdag 29 okt 2010, 02:08]Hoe goed en deskundig ook de antwoorden hier met adviezen ze gaan meestal voorbij aan wat er echt aan de hand is. Niet de consument,niet de lokale nederlandse overheid heeft de macht maar de economische systemen. Want als die falen, zie bankencrisis, klapt alles inmekaar. Banken/overheden zullen alles doen skimmers aan te pakken en slachtoffers te vergoeden. Dus kun jij gewoon aangifte doen die nooit geweigerd kan worden. De amerikanen hebben zo een grote begrotingsschuld die nooit meer in te lossen is. Ze maken geld door dollars te drukken en iedereen kijkt weg. Iedereen moet en doet mee want klapt het vertrouwen dan is er geen geld meer, geen internet meer, geen sport meer geen supermarkt meer. En bovenal geen skimmers meer.

En, NBW ... ik mag hopen dat er niets meer in het glaasje zit, en de fles leeg is.

ri
door ria1955 - Oct 29, 2010 om 13:07
1 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn (Rabo)bank zei dat ik aangifte moest doen van het skimmen en ik heb dat ook gedaan.De politie heeft een net rapport opgemaakt!De bank zorgde dat ik geld aankon en ik had binnen 1 week mijn geld op de rekening staan!!Tegen mij werd gezegd dat er altijd aangifte van gedaan moet worden.....

to
door ton079 - Oct 29, 2010 om 13:08
27 Antwoorden / 2 Vragen

De reden dat u geen aangifte kunt doen, is dat u geen benadeelde bent. De bank is benadeelde, dus die dient aangifte te doen en doet dat ook.
Meestal is uw pas al automatisch geblokkeerd (ik ben in 1 weekend met 2 verschillende passen geskimmed, waarbij voor zo'n 1000 euro was opgenomen in Casablanca, terwijl ik toch echt in het regenachtige Nederland verbleef).
Toen ik op zondagavond de ING belde, deelde men mij mede dat men de skim-aktie reeds geconstateerd had en dat nieuwe passen al in de maak waren.
Dat klopte. Met 4 dagen had ik nieuwe passen en binnen 2 weken was alles op mijn rekening gestort.
U hoeft eigenlijk dus niets te doen.

to
door ton079 - Oct 29, 2010 om 13:14
27 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=gallito schreef op donderdag 28 okt 2010, 23:14]@supertrol

Omdat het vergrijp(opname) in het buitenland heeft plaatsgevonden, kun je hiervoor in NL bij de politie geen aangifte doen om de simpele reden dat zij daar niets mee kunnen.

Onzin. Geld opnemen in het buitenland (sec) is geen vergrijp en is ook geen reden voor politie geen aangifte op te nemen.
Het gaat er gewoon om, dat benadeelde aangifte moet doen en dat is bij skimmen altijd de bank. Niets meer en niets minder.

to
door ton079 - Oct 29, 2010 om 13:20
27 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=nbw schreef op vrijdag 29 okt 2010, 02:08]Hoe goed en deskundig ook de antwoorden hier met adviezen ze gaan meestal voorbij aan wat er echt aan de hand is. Niet de consument,niet de lokale nederlandse overheid heeft de macht maar de economische systemen. Want als die falen, zie bankencrisis, klapt alles inmekaar. Banken/overheden zullen alles doen skimmers aan te pakken en slachtoffers te vergoeden. Dus kun jij gewoon aangifte doen die nooit geweigerd kan worden. De amerikanen hebben zo een grote begrotingsschuld die nooit meer in te lossen is. Ze maken geld door dollars te drukken en iedereen kijkt weg. Iedereen moet en doet mee want klapt het vertrouwen dan is er geen geld meer, geen internet meer, geen sport meer geen supermarkt meer. En bovenal geen skimmers meer.

@NBW: Knap bruggetje, NBW, om van skimmen naar het Amerikaanse begrotingstekort te springen.
Het slaat echter nergens op en bovendien was je verhaal te onsamenhangend om er iets behoorlijks van te breien....

st
door stokking - Oct 29, 2010 om 13:48
3 Antwoorden / 2 Vragen

ik ben vorig jaar geskimd en hoefde van de bank niets te doen en binnen 5 dagen had ik het geld terug.
Bij mij was het geld in Engeland eraf gehaald.
Ben keurig door de ABNAMRO geholpen.

mabureau
door mabureau - Oct 29, 2010 om 15:42
102 Antwoorden / 12 Vragen

Jammer dat er slecht (door de medewerkers van de banken) gecommuniceerd wordt en er hier weer geirriteerde reacties komen met goede en slechte ervaringen.
Zelf ben ik gelukkig niet direct het slachtoffer geworden van het skimmen, maar werd wel geconfronteerd met een preventieve actie van de ING, toen ik na het tanken moest constateren dat ik niet kon betalen omdat mijn beide passen waren geblokkeerd.
Later kreeg ik een excuus brief van ING, dat ik nieuwe pasjes kon afhalen omdat alle pasjes die gebruikt waren op een automaat waar geskimmd was, hadden geblokkeerd.
Alle eerdere negatieve reacties ten spijt, was mijn erveraing met ING dus positief..

po
door poebeer - Oct 29, 2010 om 16:16
4 Antwoorden / 0 Vragen

De bank hoeft niets te controleren want je zal niet de enige zijn geweest.Elke pinautomaat heeft een code en van iedereen die bij deze automaat heeft gepint wordt de pas automatisch geblokkeerd. Ik kreeg mijn geld ook terug zonder dat ik iets moest bewijzen.(heeft 3 weken geduurd)Alle kosten die je hebt gemaakt omdat je geen gebruik kon maken van je rekening moeten zij ook vergoeden.Deze kosten moet je wel kunnen aantonen.bv.Telefoon kosten,postzegels.ed.veel succes.

toolboy
door toolboy - Oct 29, 2010 om 16:28
965 Antwoorden / 40 Vragen

Ik heb het al 2 keer zelf ervaren.
Beide keren belde de bankier zelf om dit aan mij kenbaar te maken,had zelfs al de rekening geblokeerd en een nieuwe pas plus pincode geregeld.

T

ma
door martin.57 - Oct 29, 2010 om 19:24
2 Antwoorden / 0 Vragen

zit te overwinteren in spanje ,toen ik zag dat er ergens in marokko 800euro was gepind.Na een belletje naar abn/amro werd de pas geblokkeerd en stond het (gestolen)gepinde bedrag binnen 48 uur weer op mijn rekening.Zo kan het dus ook

mi
door mirriam16 - Oct 29, 2010 om 21:31
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik lees nu al een paar keer dat de Abn Amro het goed heeft afgehandeld. Hebben jullie niet te maken gehad met een eigen risico van €150,-? Ik ben onlangs berold van mijn portemonnee in de trein (bij het uitstappen). Nog geen 5 minuten na het gebeuren bleek er € 950,- opgenomen. Ik heb van de Abn Amro € 800,- terug gekregen omdat ik een eigen risico zou hebben. Heeft iemand hier ervaring mee?

to
door ton079 - Oct 29, 2010 om 21:55
27 Antwoorden / 2 Vragen

Je kunt dat niet vergelijken met skimmen. Bij het skimmen is er werkelijk niets wat je kunt doen om dat te voorkomen. Automaten zijn zodanig geprepareerd, dat er geen verschil te zien is.
Bij het rollen van een portemonnee zou de bank altijd kunnen opmerken, dat er een vorm van schuld is, b.v. portemonnee niet goed opgeborgen.
Ik zeg niet dat dat ook werkelijk zo is, maar banken zoeken natuurlijk wel een reden...

sa
door sanne1958 - Oct 29, 2010 om 23:52
6 Antwoorden / 4 Vragen

Hoe tonen jullie skimmen aan, Bij mij is 1200 euro van mijn rekening afgeschreven. volhens de RABO met de Ramdom Reader, maar dat is niet mogelijk, want niemand kent mijn inlogcode. Dus zegt Rabo , je hebt het zelf gedaan of iemand in je huishouden. Ik heb 2 kinderen van 14 jaar, die A het nooit zouden doen en B de code niet kenden en niet van het bestaan van de rekening afwisten.. De RABO zegt nu, zeg dat je kinderen het hebben gedaan, dan krijg ik mijn 1200 euro terug. Dat betekent dat ik mijn kinderen aan moet geven bij de politie, terwijl zij onmogelijk deze actie kunnen hebben gedaan, of ik ben mijn geld kwijt.
Weten jullie hoe ik dit op moet lossen?

nb
door nbw - Oct 30, 2010 om 02:16
521 Antwoorden / 24 Vragen

Gelukkig heb ik geen enkele last met wat jij vermoedt. Ik werk gewoon vaak in de nacht en heb dan soms tijd , met toestemming, ook hier te reageren. Dit even ter uitleg. Terugkomend op dit verhaal over skimmen. Ik weet dat vaak doordraaf in globale zin. Echter de bankencrisis komt uit Amerika. En wij moeten nu 18 miljard bezuinigen omdat ook onze banken globaal handelen. Ergo hoe treurig ook zo werken de economische systemen. En als jij dat koppelt aan drankmisbruik is prima. Iedereen mag zeggen wat ie wil. Op skimmen terug te komen ben je slachtoffer of vermeend slachtoffer je kunt altijd aangifte doen. En wordt dit geweigerd is het wellicht handig dat de vraagsteller ook namen en plaatsen noemt van buro's. Ben benieuwd.

=kaijser schreef op vrijdag 29 okt 2010, 12:57:
=nbw schreef op vrijdag 29 okt 2010, 02:08: Hoe goed en deskundig ook de antwoorden hier met adviezen ze gaan meestal voorbij aan wat er echt aan de hand is. Niet de consument,niet de lokale nederlandse overheid heeft de macht maar de economische systemen. Want als die falen, zie bankencrisis, klapt alles inmekaar. Banken/overheden zullen alles doen skimmers aan te pakken en slachtoffers te vergoeden. Dus kun jij gewoon aangifte doen die nooit geweigerd kan worden. De amerikanen hebben zo een grote begrotingsschuld die nooit meer in te lossen is. Ze maken geld door dollars te drukken en iedereen kijkt weg. Iedereen moet en doet mee want klapt het vertrouwen dan is er geen geld meer, geen internet meer, geen sport meer geen supermarkt meer. En bovenal geen skimmers meer.

En, NBW ... ik mag hopen dat er niets meer in het glaasje zit, en de fles leeg is.

justin34
door justin34 - Oct 30, 2010 om 07:46
25 Antwoorden / 16 Vragen

Bij skimmen geldt geen eigen risico. De fout ligt niet bij u, maar bij de beheerder van de apparatuur. Bij verlies of diefstal van de pas geldt er wel een eigen risico van vaak 150 euro. Ook als u gedwongen wordt om te pinnen of bijv uw pincode wordt meegekeken vergoed de bank vaak niks.

mastag
door mastag - Oct 30, 2010 om 08:52
955 Antwoorden / 19 Vragen

@Miriam 16

Ik vind het service dat de Abn je uberhaupt iets vergoed want bij skimmen wordt je pincode afgekeken en aan de gekopieerde pas gekoppeld.
In jouw geval is je pas gejat en zat je pincode er waarschijnlijk bij, want hoe kan iemand die een portemonnee jat jouw pincode weten? Typisch geval van eigen schuld en onzorgvuldigheid, althans zo komt het over.......misschien was je pin wel even tevoren afgekeken, zou kunnen maar klinkt onlogisch.

MAstag

mi
door mirriam16 - Oct 30, 2010 om 15:48
2 Antwoorden / 0 Vragen

Het punt is juist dat ik niet weet hoe de mannen aan mijn pincode kwamen. Natuurlijk loop ik niet met mijn pincode rond. Die kan ik heus wel onthouden. Maar als de Abn dan zo makkelijk vergoedt, vermoed ik dat zij meer weten over hoe mijn pincode gekraakt kan zijn. Over onzorgvuldigheid is nl. niet gesproken.

sw
door swat1500 - Oct 30, 2010 om 16:28
3795 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gallito schreef op donderdag 28 okt 2010, 23:14]

Omdat het vergrijp(opname) in het buitenland heeft plaatsgevonden, kun je hiervoor in NL bij de politie geen aangifte doen om de simpele reden dat zij daar niets mee kunnen.
Wat u wel kunt doen is op het ingevulde formulier van de bank door het politiebureau een stempel laten zetten, daar gaat de bank ook mee akkoord.

Dir is niet geheel juist. Alleen als het misdrijf geheel in het buitenland heeft plaatsgevonden en de dader geen Nederlander is, is de Nederlandse politie niet bevoegd een aangifte op te nemen.

Dit geval is anders. De bankrekening van TS bevindt zich (formeel) in het Land waar TS woonachtig is. In dit geval Nederland.
De bankpas van TS is (kennelijk) geskimd. Met de geskimde gegevens is (kennelijk) een valse (bank)pas aangemaakt waarmee in Cairo geld is opgenomen van de rekening van TS.
De valse bankpas wordt in de jurisprudentie in combinatie met de pincode gezien als een "valse sleutel". Met die valse sleutel is de bankrekening van TS geopend is een geldbedrag van de bankrekening van TS weggenomen.
Hoewel de handelingen in buitenland plaats vonden, was het gevolg van ide handelingen in Nederland. Daarom kan het feit ook als plaatsgevonden in Nederland worden gezien (voor de liefhebbers "Het Azewijnse paard arrest"). Aangifte, in Nederland, is daarom wel degelijk mogelijk.

Ook wordt gesuggereerd dat de Bank aangifte moet doen. Dat is niet (geheel) juist. Het geld op de rekening van TS is eigendom van TS dat wordt beheerd door de Bank. Zowel TS als de Bank zouden daarom aangifte kunnen doen. TS omdat deze de eigenaar van het weggenomen geld is en door de wegname wordt benadeeld en de Bank omdat deze (door de melding van TS) kennis draagt van een strafbaar feit. De Wet stelt dat "een ieder die kennis draag van een strafbaar feit daarvan aangifte mag doen".

Het zou overigens een uitstekende service van de Banken zijn als deze op grond van die laatste wetsregel, zodra zij bemerken dat hun clienten de dupe zijn van skim activiteiten, daarvan aangifte zouden doen bij de politie. Dat zou hun clienten een heleboel tijd en ergernis kunnen schelen.
Daarnaast zouden de banken met politie en OM een "standaardaangifte" kunnen ontwikkelen zodat dit alle partijen de nodige tijd zou schelen en justitie direct aan de slag kan en niet hoeft te wachten tot een gedupeerde eindelijk de tijd heeft om aangifte te doen.

grindweg
door grindweg - Oct 30, 2010 om 16:31
2308 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=sanne1958 schreef op vrijdag 29 okt 2010, 23:52]Hoe tonen jullie skimmen aan, Bij mij is 1200 euro van mijn rekening afgeschreven. volhens de RABO met de Ramdom Reader, maar dat is niet mogelijk, want niemand kent mijn inlogcode. Dus zegt Rabo , je hebt het zelf gedaan of iemand in je huishouden. Ik heb 2 kinderen van 14 jaar, die A het nooit zouden doen en B de code niet kenden en niet van het bestaan van de rekening afwisten.. De RABO zegt nu, zeg dat je kinderen het hebben gedaan, dan krijg ik mijn 1200 euro terug. Dat betekent dat ik mijn kinderen aan moet geven bij de politie, terwijl zij onmogelijk deze actie kunnen hebben gedaan, of ik ben mijn geld kwijt.
Weten jullie hoe ik dit op moet lossen?in mijn optiek kunt u beter zelf een topic starten. er is hier al genoeg gezwamd wat niets met ts temaken heeft.

ir
door irenelopes - Oct 30, 2010 om 18:03
7 Antwoorden / 3 Vragen

Indien de bank zelf skimming geconstateerd heeft, zal de bank zelf jouw pasje blokkeren. Je hoeft dan geen aangifte te doen en je krijgt je geld terug. Maar als je zelf een onterechte transactie op jouw rekening ziet en dit meldt bij jouw bank, dan is dit niet automatisch skimming.Jouw pas wordt geblokkeerd en de fraude afdeling vd bank moet een onderzoek gaan doen. Vandaar dat je eerst wel aangifte moet doen, want het staat nl nog niet vast dat het om skimming gaat. De politie mag niet weigeren.

sonjaatje
door sonjaatje - Oct 30, 2010 om 18:14
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Indien de bank zelf skimming geconstateerd heeft, zal de bank zelf jouw pasje blokkeren. Je hoeft dan geen aangifte te doen en je krijgt je geld terug

Klopt, zo is het gegaan bij die vriendin van mij bij de ING.

Br
door Brolga - Oct 30, 2010 om 19:06
18 Antwoorden / 13 Vragen

Bij ons was er 520 euro gepind in Casablanca. ING gebeld en kreeg na een week geld gewoon terug. Hoefde geen aangifte te doen. Eea was al bekend bij de ING. Pasje laten blokkeren en een nieuwe aangevraagd. Bij die kleine grijze pinautomaten moet je er op letten dat er nergens een naad in zit aan de binnenkant (stond laatst een artikel hierover in dacht de Panorama) En als je aan de binnenkant een klein oogje ziet PIN DAN NIET, want dan is er mee gerommeld. Ik heb al bij een paar winkels gezien dat er op de pinautomaat een sticker zit. Dit is ter beveiliging. Het personeel moet elke ochtend de pinautomaat controleren en als alles goed is er een nieuwe sticker op doen. Jammer genoeg hebben niet alle winkels dit systeem. En sinds mijn pasje gescimd is dek ik mijn hand af waarmee ik de code intoets, zodat er niets met een camera opgenomen kan worden, dus mocht je toch nog gescimd worden dan hebben ze niet je pincode.

an
door angelaa - Nov 2, 2010 om 13:31
3 Antwoorden / 0 Vragen

mijn partner heeft van de RABO bank geen cent teruggekregen (5000euro), alhoewel het een duidelijk geval van skimmen was en ook aangegeven bij de politie. De RABO vond dat hij beter op zijn pasje had moet letten......

cv
door cverk41 - Oct 6, 2011 om 15:11
1 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas ben ik ook geskimd en wat nog erger is: helaas zit ik ook bij de ING.
Het lijkt wel of je bij de ING moet bewijzen dat je geskimd bent, terwijl het toch vanzelfsprekend is dat je niet op dezelfde dag én in Nederland én in Brazilie én op de Filipijnen kunt zijn.
De service medewerkers zijn in het begin erg voorkomend maar ontkennen in alle toonaarden dat het skimming is. Ze willen zelfs niet weten wáár je geskimd bent.
Mijn vriendin is namelijk ook geskimd. Door dezelfde bende (dezelfde afschriften) en we hebben maar op 1 plaats allebei gepind. Maar in die informatie was de ING niet geinteresseerd. Gelukkig zijn er ook nog banken die het anders doen. Mijn vriendin zit bij de RABO en die reageerden heel anders. Zij hoeft niets te doen, De bank regelt alles. Klasse!

an
door angelaa - Oct 6, 2011 om 15:30
3 Antwoorden / 0 Vragen

bij ons was de RABO allesbehalve vriendelijk en behulpzaam en vonden vooral dat mijn man beter op zijn pasje had moeten passen................geen geld terug dus, ondanks het feit dat het duidelijk een geval van skimmen was

ma
door martin.57 - Oct 7, 2011 om 18:17
2 Antwoorden / 0 Vragen

martin
de pas van mijn vrouw was geskimd en er werd geld geind in Marrokko,Maar een telefoontje naar de abn/amro en mijn geld was binnen 48 uur teruggestort
dus zo kan het ook
mvg martin

to
door ton079 - Oct 7, 2011 om 19:00
27 Antwoorden / 2 Vragen

Op één zondag ben ik kortgeleden tweemaal geskimd doordat ik ook tweemaal gepind had. Op zondagavond werd er tweemaal € 450,= in Casablanca gepind en toen ik de ING belde, was men al op de hoogte en had men mijn passen al geblokkeerd.
Binnen 5 dagen had ik twee nieuwe passen en een week later was al mijn geld teruggestort.
Voor de zekerheid ben ik nog langs de politie gegaan, maar ook daar werd al gezegd, dat ik geen aangifte kon doen, omdat de bank eigendom is geworden van het geld wat weg is en dus aangifte komt doen, in tegenstelling tot het verhaal wat hierboven geschreven is.

sa
door sanne1958 - Oct 7, 2011 om 19:39
6 Antwoorden / 4 Vragen

Het is nu anderhalf jaar geleden en geen cent van RABO terug hoor. Ze laten het gewoon liggen. Uit de voorgaande reacties blijkt ook dat RABO wat dat betreft niet met de klant meedenkt.