la
door lars1985 Dec 7, 2013 om 18:54
Geldzaken & recht

SloopdeCrisis.nl lachwekkend

Ik heb me aangemeld bij sloop de crisis.
Ik dacht, nou ja, proberen kan geen kwaad, dat kan ook zeker niet.

Maar zojuist zag ik mijn resultaten wat voor mij de beste keus zou zijn, mijn reactie:

"Come one? haha... toch niet serieus dit aanbod?"

Voor energie mijn aanbod: Nederlandse Energie maatschappij.
Hallo Sloopdecrisis! de NEM... die zijn:
A. 1 van de duurste
B. Erg opdringerig met hun verkoop
C. Puur alleen op klanten uit
D. En spotten met prijzen, maar als je je eenmaal aansluit na een jaar ben je opeens 3 x duurder uit

Voor Internet,Bellen, TV: Tele2
Ok dit komt enigzins in de buurt van "goedkoop"
Maar toch zit ik goedkoper bij telfort, hoeze Tele2 dan?

Voor Mobiel: Youfone
Ik gebruik nu Kruidvat prepaid = 9 ct per minuut
Bij youfone (zonder abo) 4 euro 50 min , maar! + 14,95 aansluitkosten niet te vergeten
Dit komt op bijna 11 cent per minuut, hoeze goedkoper?

Voor Verzekering Zorg: OHRA
Nou heb net gekeken, en betaal bij ditzo toch echt 10 euro minder per maand volgend jaar.

Conclusie:

Gewoon Geld in de Pocket voor RTL Sloop de Crisis.
Voornamelijk zo'n bedrijf als Nederlandse energie maatschappij, houden van geld uitgeven voor mensen die nieuwe klanten vinden.

Ik sloop mijn crisis toch liever zelf !!

12884 19 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Dec 7, 2013 om 19:05
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Sloop de crisis niet voor maar voor hun en dat zetten zij er niet bij.Anders trapt er niemand in.

tijger1
door tijger1 - Dec 7, 2013 om 20:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus u sloopt de crisis zelf al, mooi toch? Al die onzin programma's, moeten toch door iemand gesponsord worden. Die gaan echt niet goedkopere anderen aanbevelen.

js
door jschuurkes - Dec 8, 2013 om 13:14
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben het volledig met de starter van deze topic eens.

A) Ik zit nu bij de NUON al lager dan bij de NEM?

B) Ik heb nu een Horizon abonnement bij UPC met 100 mbps, dit is niet vergelijkbaar!

C) Sim Only bij Simyo opzegbaar per maand en 100 bel minituren/SMS en 100 Mb. niet echt nodig vanwege Wifi voor 13,00 euro

D) Bij auto- en woonverzekeringen kan ik niet eens mijn gegevens invullen en ik heb meteen al een voordeel van 284,00 euro ??????????

gi
door ginyt - Jun 4, 2014 om 21:37
19 Antwoorden / 0 Vragen

Men stelt dat iedereen honderden euro's kan besparen. Nou ik niet dus. Daarbij werd mij aangeraden naar de Nederlandse Energie Maatschappij over te stappen. Nee dus, hier heb ik zeer slechte ervaringen mee. Sloop de crisis blijft wel heel erg doordrammen. Als dan blijkt dat ze duidelijke connecties hebben met de N.E.M., dan valt bij mij het kwartje.

Cookies
door Cookies - Jun 5, 2014 om 00:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Heb die t.v. commercial vanavond al een paar keer voorbij zien komen: honderden euro's per jaar kan je besparen volgens die Annemarie van Gaal???!!

Mensen in de financiële shit nog verder de stront in helpen. Want de doelgroep waar het voor bedoeld is, kijken vaak alleen naar de voorschotbedragen. Dat aan het einde van het jaar zeer waarschijnlijk een fikse eindafrekening komt, staan ze niet bij stil.

En ook die Annemarie (financieel adviseur??) is gek op geld en heeft er geen morele problemen mee mensen de stront in te helpen.

sl
door slobberbone - Jun 5, 2014 om 10:44
508 Antwoorden / 2 Vragen

Tele 2 is alles in een is wel goedkoper met zijn 33 euro per maand en Telfort is 36 euro.

van leyden
door van leyden - Jun 5, 2014 om 11:20
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Erg toch?
Commerciele belangen drijven mensen alleen maar meer de shit in.
Niet de goedkoopste of de beste wordt aanbevolen, maar de opdrachtgever, in dit geval de N.E.M.

Hier op kassa hebben de meesten het wel door, Carola slaat de spijker precies op zijn kop, maar hoeveel mensen zullen er niet intrappen?
Een laag voorschotbedrag en aan het eind van het jaar moet je flink bijbetalen.
Mensen met een uitkering kunnen juist daardoor in grote financiele problemen komen, but who cares? De ellende blijft toch binnenskamers en de N.E.M heeft weer lekker aan je verdiend.
Je moet toch wat als je niet de goedkoopste bent?

Sloop de crisis?
Spek de N.E.M. en ga zelf failliet.

Laat mij maar lekker zitten waar ik zit, ik stap NIET over.

tot15karakters
door tot15karakters - Jun 5, 2014 om 17:27
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Het is bij invullen reeds duidelijk NEM...

Maar ik kan niets doen, met 600 verbruik laag tarief lukt wel maar de 800 geleverde dus -800 word niet geaccepteerd.
Dus ik mag met mijn iets teveel panelen/te laag verbruik niet eens offerte aan vragen.....

Leuk he, sloop NEM.

van leyden
door van leyden - Jun 5, 2014 om 20:44
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Heb alles vanmiddag nagekeken samen met een deskundige (maatschappelijk werker).
Ik zou alleen maar duurder uit zijn, terwijl ik waarschijnlijk niet eens de goedkoopste energieleverancier heb.

De rest heb ik maar laten zitten, vertrouw het voor geen centimeter.
Sloop de crisis, anmehoela, je sloopt alleen je eigen portemonnee.
Weer de zoveelste leugen, durf te wedden dat helemaal niemand 1000 euro bespaart.

Maar ze doen maar, 1 ding hebben ze (N.E.M) wel bereikt, nooit zal ik klant worden bij hun.
Ook al worden ze echt een keer de goedkoopste, heb mijn principes, doe geen zaken met criminelen, ook al zit dat spul verstopt in iets wat een bedrijf heet.

Boeven!

tijger1
door tijger1 - Jun 5, 2014 om 20:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Sinds wanneer is een maatschappelijk werker een deskundige op financieel gebied?

fl
door flessebon - Jun 6, 2014 om 07:43
418 Antwoorden / 7 Vragen

Zie het probleem niet. Je legt het voorstel van het collectief naast die van een prijsvergelijker of van een aanbieder die je zelf gevonden hebt en dan kies je voor het bedrijf wat volgens jou het beste aanbod heeft.
Ben ook overgestapt via een prijsvergelijker maar dat energiebedrijf geeft de laatste maanden maar 50 euro instapbonus i.p.v. 185 euro i.c.m. hetzelfde kortingspercentage op energie.

gi
door ginyt - Jun 6, 2014 om 09:16
19 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=flessebon schreef op vrijdag 6 jun 2014, 07:43]Zie het probleem niet. Je legt het voorstel van het collectief naast die van een prijsvergelijker of van een aanbieder die je zelf gevonden hebt en dan kies je voor het bedrijf wat volgens jou het beste aanbod heeft.
Ben ook overgestapt via een prijsvergelijker maar dat energiebedrijf geeft de laatste maanden maar 50 euro instapbonus i.p.v. 185 euro i.c.m. hetzelfde kortingspercentage op energie.

gi
door ginyt - Jun 6, 2014 om 09:19
19 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=flessebon schreef op vrijdag 6 jun 2014, 07:43]Zie het probleem niet. Je legt het voorstel van het collectief naast die van een prijsvergelijker of van een aanbieder die je zelf gevonden hebt en dan kies je voor het bedrijf wat volgens jou het beste aanbod heeft.
Ben ook overgestapt via een prijsvergelijker maar dat energiebedrijf geeft de laatste maanden maar 50 euro instapbonus i.p.v. 185 euro i.c.m. hetzelfde kortingspercentage op energie.

Het gaat hier vooral om de bewering dat iedereen honderden euro's kan besparen, wat niet waar is. Daarbij is het geen onafhankelijke organisatie. Ook zoeken ze vaak irritant veel contact en hebben nogal schreeuwende reclames, waardoor bij mij de waarschuwingslampjes gingen branden. Er zijn veel betere en onafhankelijke vergelijkingssites.

fl
door flessebon - Jun 6, 2014 om 09:41
418 Antwoorden / 7 Vragen

Sloopdecrisis is geen vergelijkingssite maar een soort collectief. Nu was ik ook sceptisch over het voordeel wat ze beloven maar heb uit nieuwschierigheid gekeken wat het voordeel zou zijn voor mijn ouders. Dat scheelde ongeveer 200 euro op de energierekening. We zijn niet op het aanbod ingegaan.
Nu stond gisteren in de krant dat collectieven niet altijd goedkoper zijn dan de bekende vergelijkingssites. Nu, in het geval van mijn ouders scheelde het zòn 50 euro (sloopdecrisis was 50 euro duurder dan de goedkoopste via een vergelijkingssite). De volgende keer zijn ze misschien wel goedkoper.
Niemand is natuurlijk onafhankelijk, ze verdienen er allemaal aan. Dat is toch geen nieuws. Gewoon zelf blijven nadenken.
Als je het bericht leest over de verschillen tussen vergelijkingssites en collectieven dan zijn die niet zo bar groot (van enkele centen tot een paar tientjes op jaarbasis). De laatste 8 maanden zijn er niet veel leuke aanbiedingen geweest. Niet zoals 2 jaar geleden. De prijzen liggen dicht bij elkaar sinds Dong zich heeft teruggetrokken (Nederlandse tak is verkocht).
Hoop dat er binnenkort wel een leuke aanbieding aankomt.

tot15karakters
door tot15karakters - Jun 6, 2014 om 19:15
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Tot €340,- goedkoper en inderdaad, als ik via een vergelijk site de duurste uitzoek en daar ga zitten bespaar ik pas volgend jaar dit bedrag.....

Tot €x,xx mag dus en daar maken ze graag misbruik van.

fl
door flessebon - Jun 7, 2014 om 09:46
418 Antwoorden / 7 Vragen

Dat ben ik met U eens. Reclameuitingen zijn niet altijd even eerlijk. Oneforone maakt reclame met tot 200 euro korting op energie terwijl je maar 0.25 eurocent korting krijgt per Kwh/m3. Lars zal dat voordeel van 200 euro nooit halen. Zelf zou ik nog geen 10 euro besparen bij deze leverancier.

Zo zijn er wel meer voorbeelden te geven.

Daarom moet je niet blindelings op reclame afgaan maar zelf rekenen.

van leyden
door van leyden - Jun 7, 2014 om 10:37
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=flessebon schreef op zaterdag 7 jun 2014, 09:46]Dat ben ik met U eens. Reclameuitingen zijn niet altijd even eerlijk. Oneforone maakt reclame met tot 200 euro korting op energie terwijl je maar 0.25 eurocent korting krijgt per Kwh/m3. Lars zal dat voordeel van 200 euro nooit halen. Zelf zou ik nog geen 10 euro besparen bij deze leverancier.

Zo zijn er wel meer voorbeelden te geven.

Daarom moet je niet blindelings op reclame afgaan maar zelf rekenen.

Reclame nooit serieus nemen. Met klantjes werven is alles geoorloofd.
Plotseling bevind je je in een mystieke wereld, een wereld vol leugens en bedrog....

fl
door flessebon - Jun 7, 2014 om 11:20
418 Antwoorden / 7 Vragen

Mooi gezegd van leyden.

Als je een zoekmachine gebruikt dan vliegen de aanbiedingen om je oren. Meestal zoals 15karakters terecht zegt met mooie beloften (vaak van prijsvergelijkers) en de kreet tot xeuro korting. Soms wel 500 euro. Welke consument haalt dat met een normaal verbruik op dit moment?

Dan zijn er nog de sites die zich richten op lagere lasten zoals:
One for One (met een groen/etisch sausje)
United Consumers (samen sausje)
Sloop de crisis (van het bekende programma)

Goh, zou zomaar een item voor Kassa kunnen zijn.

tot15karakters
door tot15karakters - Jun 7, 2014 om 17:12
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Tot €200,- mag je adverteren.

Zolang er ergens een aanbieder is voor deze woekerprijs bij voldoende gebruik mag dat.
Maar dat TOT zal betekenen dat 99,9% van alle klanten elders zit en minder korting zal krijgen.

Alleen de welkomst bonus met vast bedrag is goed dus geloof nooit dat ze
zomaar goedkoper zijn.
Lees goed en TOT €340,- heb ik gezien....
Zelfs als ik bij mijn huidige goedkoper uit ben zonder korting is het nog steeds eerlijk....