Fe
door Ferdinand.V Jan 23, 2016 om 18:07
Geldzaken & recht

SNS Bank haalt credicard betaling niet terug.

Goedenavond,

Dit is de eerste keer dat ik hier iets plaats, op advies van een familielid. Ik hoop dat er hier advies gegeven kan worden m.b.t. dit onderwerp... 

Ik had 3 November 2015 een paar schoenen in china gekocht. De verkoper deed er eerst een aantal weken over voordat de schoenen werden "verzonden". Toen kreeg ik eindelijk een Track en Trace nummer, continu in de gaten gehouden of die al in beweging kwam. En ja, op een gegeven moment had het pakje China verlaten.

Vanaf dat moment heb ik contact gehouden met PostNL voor het overnemen van de Track en Trace nummer, die in Nederland word omgezet naar een 3S nummer. Via Twitter kan je dan opvragen wat het 3S nummer is bijbehorend bij het chineesse nummer. Enfin, op een gegeven moment was het pakje in Nederland, maar aldus PostNL had ik die eerder die week al opgehaald. Dat was niet het geval.

Ik heb de PostNL toen voorzien van een andere 3S ter vergelijking van het adres, wat niet overeen bleek te komen. Het nummer wat ik had gekregen was nep.

Ik heb de verkoper eerst een termijn van 7 dagen gegeven het bedrag terug te storten. De verkoper heeft oké gezegt maar niet aan de eis voldaan. Op dit moment heb ik de SNS Bank gebeld met de vraag of ze een betaling terug konden vorderen. Er werd mij verwezen naar de website, waar ik dan een formulier moest downloaden en invullen, gegevens bij moest voegen e.d. Netjes gedaan, opgestuurd en vandaag een reactie terug. De termijn voor het terugboeken van betalingen was overschreden, deze termijn is één maand aldus artikel 15 van hun voorwaarden.

Nu is het dus een probleem, want voordat een pakketje word verzonden ben je 2 weken (halve maand) verder, verder is de verzendtermijn vanuit China 35-60 dagen (één à twee maanden!) plus ik heb de verkoper 7 dagen termijn gegeven om zelf eerst het bedrag terug te storten.

Waarom valt dit niet onder de regeling van 180 dagen garantie? En waarom snapt de SNS Bank niet sat ik niet een claim kan indienen voor iets wat (naar het schijnt) onderweg is? Er is hier duidelijk wat verkeerd bij de SNS Bank, wat hier klopt niets van... nu wil ik dus graag weten wat ik verder nog kan doen. Het is 52 euro, dat wil ik natuurlijk wel graag terug hebben en vind het uiteraard erg onredelijk van de SNS Bank om mijn claim zo af te wijzen.

2510 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

14
door 14peter - Jan 23, 2016 om 18:31
567 Antwoorden / 2 Vragen
0

Dat dit niet onder de aankoopverzekering valt treft u in de voorwaarden op deze pagina, art 7.2.1

Fe
door Ferdinand.V Jan 23, 2016 om 21:20
1 Antwoorden / 2 Vragen

Maar het is niet tijdens transport mis gegaan, dus dat artikel is niet van toepassing. De verkoper heeft het product niet verstuurd.

14
door 14peter Jan 23, 2016 om 23:41
567 Antwoorden / 2 Vragen

Juist, en de aankoopverzekering vergoed schade en diefstal, geen internetoplichting.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 23, 2016 om 19:04
3449 Antwoorden / 25 Vragen
1

Je hebt niets dus kan het ook niet onder de 180 dagen vallen.  Die gelden alleen als je een product stuk laat vallen of in geval van diefstal. Dan nog geldt er een eigen risico in dat soort gevallen. 
Ik koop zelf veel in China zoals mobieltjes, powerbanks en led lampen. Altijd binnen 2 a 3 weken geleverd. Soms wat belasting moeten betalen maar dat weet je.
Misschien moet u wel blij zijn, stel dat u merkschoenen heeft besteld en de douane zegt het zijn namaakschoenen, dan kunt u 425 euro boete krijgen. Lees vtv goed hoe het bedrijf bekend staat, dat Is de 1e winst.  Helaas voor u in dit geval. 
Diewilik 

Fe
door Ferdinand.V Jan 23, 2016 om 21:21
1 Antwoorden / 2 Vragen

Geachte,

Het bedrijf had goede reviews en in geval van namaak krijg ik géén boete opgelegt. Daarvoor is er een instantie, ECC als ik het goed heb.

tijger1
door tijger1 Jan 24, 2016 om 13:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U weet het allemaal dus al zelf. Die nepperds kunnen wel in beslag genomen worden. En dan hebt u ook geen recht op vergoeding.

Fe
door Ferdinand.V Jan 24, 2016 om 14:38
1 Antwoorden / 2 Vragen

Maar bij oplichting maakt het niet uit wat er gekocht word, als de verkoper het product niet verzend maakt het niet uit. Dan is de verkoper fout.

reflecs
door reflecs - Jan 23, 2016 om 20:03
1859 Antwoorden / 4 Vragen
1

Voor u was inderdaad creditcardbetaling terugdraaien van toepassing geweest en daarvan is de termijn bij SNS 1 maand.
.....Het betreffende bedrijf kan of wil de goederen/diensten niet leveren...
https://www.snsbank.nl/particulier/betalen/creditcard/formulieren.html

Fe
door Ferdinand.V Jan 23, 2016 om 21:25
1 Antwoorden / 2 Vragen

Hoe moet ik binnen één maand het bedrag terug vragen als de levering uit china tot maximaal 2 maanden kan duren? Daar zit dus een probleem in de voorwaarden. Ga ik maar even bij een jurist navragen, want ik vind dit niet kunnen.

diumenge
door diumenge - Jan 23, 2016 om 23:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen
1

Welke website betreft dit?

Fe
door Ferdinand.V Jan 24, 2016 om 14:40
1 Antwoorden / 2 Vragen

iOffer, normaal koop ik daar niets, maar het product was op AliExpress uitverkocht. Bij AliExpress ben ik in ieder geval goed beschermd.

reflecs
door reflecs - Jan 24, 2016 om 12:06
1859 Antwoorden / 4 Vragen
1

ferdinand.v. schrijft in een reactie:

Fe
door Ferdinand.V 23 Jan 2016 om 21:25
Antwoorden / Vragen

Hoe moet ik binnen één maand het bedrag terug vragen als de levering uit china tot maximaal 2 maanden kan duren? Daar zit dus een probleem in de voorwaarden. Ga ik maar even bij een jurist navragen, want ik vind dit niet kunnen.

Het is niet alleen SNS die deze termijn hanteert: http://www.mastercard.com/nl/personal/nl/education/geldterugservice.html
U kunt het uiteraard navragen bij een jurist, maar u bent akkoord gegaan met de voorwaarden toen u de creditcard aanvroeg.

eclipse
door eclipse - Jan 24, 2016 om 13:40
1561 Antwoorden / 370 Vragen
0

vrijwel iedere chinees , valt onder ioffer  daar kunt U ook het geschil voor leggen, ( als U daarbij heeft besteld) , en het is bekend  dat er regelmatig  pakjes verdwijnen die uit china komen, dan heb je wel je track nummer , en staat er netjes  afgeleverd.. maar in werkelijkheid  is deze "verdwenen" een geschil openen heeft hierbij géén  zin  ( uiteraard zijn er ook andere zoals light in the box mini in the box, ) overigens  heb ik met een geschil over en dashcam wel een nieuwe "betere"gehad. en mocht de oude houden ( resolutie was niet zoals omschreven)

Fe
door Ferdinand.V Jan 24, 2016 om 14:43
1 Antwoorden / 2 Vragen

iOffer doet niets, dat is het probleem. En het pakketje is niet verdwenen, ik heb een Track en Trace gehad die niet gekoppeld was aan mijn adres. Normaal doe ik altijd mijn bestellingen bij AliExpress, maar daar was het product niet meer te krijgen. Heb ik via een verkoper op iOffer, eentje met honderden goede reviews, hetzelfde product gekocht, maar is nooit naar mij verzonden.

aurora1
door aurora1 - Jan 24, 2016 om 15:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Als u het niet eens bent met de voorwaarden van de SNS Bank -  waarmee u zelf vooraf akkoord gegaan bent - dan kunt u maar beter over die voorwaarden klagen bij die bank.

Fe
door Ferdinand.V Feb 8, 2016 om 11:45
1 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Aurora1,

Sorry voor de late reactie. Ik heb met een jurist gesproken en hij zei dat als de voorwaarden onbehoorlijk waren naar mij (de cosument) toe, dat je de voorwaarden ongeldig kan laten verklaren.

Heb zelf door drukte even geen tijd gehad hier mee aan de slag te gaan, maar ga hier zeker nog mee aan de slag.

Vriendelijke groet, 
Ferdinand V

Cookies
door Cookies Feb 8, 2016 om 11:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Sweet dreams.

hansje klein
door hansje klein - Jan 24, 2016 om 17:46
3037 Antwoorden / 62 Vragen
0

Wanneer 'iets' bij de SNS Bank niet klopt is er een pittig SNS Bank forum........en die reageren prompt!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer