Kocor
door Kocor Oct 27, 2023 om 12:23
Geldzaken & recht

Spaarrekening België p

Bij welke bank in België kan ik, gezien de hogere rente op spaargeld, het beste mijn spaargeld overzetten?

4297 11 Rapporteer
sira
door sira - Oct 27, 2023 om 12:27
2340 Antwoorden / 24 Vragen

Ga eerst kijken naar welke bank u uw geld zou willen overzetten, maar voor u het gaat overzetten, check dan eerst op https://www.dnb.nl/openbaar-register/register-van-banken/?p=1&l=10&rc=V0ZUS0Y of ze wel een vergunning hebben bij De Nederlandsche Bank.
Geen vergunning: zoek dan een andere bank.

ju
door juliomariner - Oct 27, 2023 om 12:32
1328 Antwoorden / 2 Vragen

U kunt zich beter afvragen hoeveel het per jaar scheelt. Als het niet meer dan een paar honderd renteverschil is zou ik die moeite niet doen

marita5
door marita5 - Oct 27, 2023 om 14:35
11513 Antwoorden / 15 Vragen
1paul
door 1paul - Oct 27, 2023 om 15:28
3148 Antwoorden / 0 Vragen

u zult eerst even moeten zien welke bank u kunt sparen in Belgie, dit kan niet bij allemaal..

Marc1975
door Marc1975 - Oct 27, 2023 om 15:36
8 Antwoorden / 1 Vragen

Bij Belgische banken weet ik het niet, heb echter wel alternatieven.

Zelf spaar ik bij mijn broker ( aandelen kopen),daar krijg ik momenteel 2,75% rente tot een bedrag van €25.000 ( staat bij de ABN-Amro). Betaal je wel elke maand een fee , maar omdat ik toch beleg zijn dit voor mij geen extra kosten.Het is vrij opneembaar .Internationaal kan je kijken bij Raisin.Houdt wel rekening met belastingen over je spaargeld. Kan per land verschillen.

rj
door rjw - Oct 27, 2023 om 16:43
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Om hoeveel geld gaat het? 2% meer op 10000 euro is maar 200 euro. Als het echter om een ton gaat dan wordt get serieuzer geld.

Janzegt
door Janzegt - Oct 27, 2023 om 19:59
125 Antwoorden / Vragen

Stel de vraag eens aan google. Dan krijgt u diverse artikelen en rentepercentages voorgeschoteld. Er zijn ook artikelen te vinden die u de voor- en nadelen beschrijven van sparen bij buitenlandse bank. Wij kennen uw huidige bank niet en weten dus ook niet hoeveel rente percentage u nu krijgt en hoe deze wordt berekent.
Bedenk wel dat 0,1% rente verschil voor een bedrag van Eur 100.000,- Eur 100,- is. Voor het gemak er vanuit gaan dat bij beide banken de rente opdezelfde manier wordt berekent. Anders zou het kunnen varieren tussen 97 en 103 euro.

ma
door marleenvanh - Oct 30, 2023 om 13:03
451 Antwoorden / 1 Vragen

België zou ik niet weten, maar in Frankrijk kan elke inwoner van een EU lidstaat een zg. Livret A openen bij de Crédit Agricole (ze hebben ook een afdeling met Engels sprekende medewerkers) waarop je 3,7% rente krijgt bij minimaal 1 jaar vast en 3,4% bij tussentijds opneembaar. Een en ander is digitaal te regelen, wanneer de indentiteit van de opener van de rekening vastgesteld is. Dat kan wat lastig zijn misschien wanneer men nog geen klant is want Frankrijk is enorm bureaucratisch. Mensen die over NL klagen op dat punt hebben nooit in Frankrijk gewoond..... Succes.

eahmk58
door eahmk58 Oct 30, 2023 om 18:34
7 Antwoorden / 1 Vragen

Wellicht bedoelt u het wel bestaande woord identiteit in plaats van het niet bestaande woord indentiteit

atlas1302
door atlas1302 - Oct 30, 2023 om 18:56
341 Antwoorden / 13 Vragen

Ik zou een op vakantie gaan in Portugal, 3.32 % bij Haitong in Portugal.

Leuk begin als je misschien later daar je oude dag wilt slijten, ik ga in Febr. in ieder geval weer even koekeloeren.

ma
door malhy2 - Oct 31, 2023 om 19:37
309 Antwoorden / 13 Vragen

Argenta is een belgische bank die in nederland spaarrekeningen aanbied en deposito's
Op dit moment 2,25%
En voor depositos's:

6 maanden 2,85%
1 jaar 3,00%
2 jaar 3,10%
3 jaar 3,15%
4 jaar 3,20%
5 jaar 3,25%

Ja
door JannyBoe - Nov 1, 2023 om 10:16
515 Antwoorden / Vragen

Als u meer met uw spaargeld wilt kunt u eens kijken bij het platform van Raisin.
Wel even goed kijken naar garanties en kredietwaardigheid van de landen waar de diverse landen zich bevinden.