pe
door peterus Mar 6, 2012 om 19:45
Geldzaken & recht

Staking leraren

Wie betaalde de huur van de Arena op 6 maart voor de bijeenkomst van de stakende leraren?
Het vervoer daar na toe en ga zo maar door.
Weer een vrij dag op de 52/53 vrije dagen die ze al hebben in het onderwijs dat is 10.4 weken vrij!
Vind het schandalig dat er wederom op kosten van de belasting betaler er 1 vrije dag wordt gevierd.

2000 33 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 6, 2012 om 20:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vind het schandalig dat er wederom op kosten van de belasting betaler er 1 vrije dag wordt gevierd.

Alsof staken (dat recht hebben ze) een vrije dag vieren is. De kinderen die speciaal onderwijs NODIG hebben krijgen het niet. Die komen straks tussen de kinderen die geen speciaal onderwijs nodig hebben. Omdat de kinderen die speciaal onderwijs NODIG hebben, extra aandacht vragen, nodig hebben en krijgen, krijgen de kinderen die geen speciaal onderwijs nodig hebben MINDER aandacht. De gevolgen laten zich raden, tenminste als je logischerwijze denkt.

Kennelijk heeft TS geen schoolgaande kinderen, anders zou hij/zij dit gewoon snappen.

ve
door verwijderd - Mar 6, 2012 om 20:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

@peterus,

Wat een geleuter, de kosten van het vervoer worden door de bonden op zich genomen en betaald vanuit de vakbond. Daarnaast zijn de leerkrachten stakingsgerechtigd. Dit houdt in dat zij op deze dag niet uitbetaald worden via de werkgever, maar via de bond!

Daarnaast is staken, zoals Mahadma aangeeft geen vrije dag! Verder sluit ik mij aan bij Mahadma. Alleen wel een kleine kanttekening, er is de afgelopen jaren wel veelvuldig verwezen naar het speciaal onderwijs (terecht of niet terecht, laten we even in het midden) hierdoor zijn de kosten van het speciaal onderwijs compleet ontploft. Het speciaal onderwijs is echt heel duur geworden. Dus ik kan mij wel enigszins voorstellen dat hierop bezuinigd moet worden, waar ik mij persoonlijk over verbaas, is dat er aan de andere kant weer €300 miljoen het onderwijs ingaat voor de prestatiebeloning. Dit geeft vooral een scheef gezicht, een hoop onderwijzers geven hierop aan, ruil het een dan weer terug voor het ander.

Verder @ TS, het onderwijs heeft veel vrije dagen, ben ik helemaal met je eens, maar doen wij het dan fout? Of had jij gewoon liever een andere baan gehad.... Daarnaast wil ik hier ook zeker aangeven, dat leerkrachten in het onderwijs, echt heel hard werken! Het vervelende is dan het onderwijs dat nooit echt toonbaar maakt, maar dit vaak binnen de vier muren van de school houdt omdat leerkrachten dat als zorgplicht zijn naar de kinderen toe.

ve
door verwijderd - Mar 7, 2012 om 03:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geldzaken en recht/overig geplaatst als kostenpost voor ons allen door staken.
Begrijp je frustratie door de vermeende vrije dag terwijl ze al bijna niet werken door al de vakanties die ze kunnen vieren . 7-8 weken zomerschoolvakantie met doorbetaling van salaris. Wie wil dat nou niet.Maar doe het maar eens als beroep.

Weet je wat echt kan helpen en een oplossing is voor de overheid. Kerk en staat scheiden. Als staat openbaar onderwijs faciliteren een aanbieden voor iedereen met kwaliteit en geen geld meer geven aan het byzonder onderwijs gebaseerd op geloof of richting. En gelukkig hebben we in de grondwet vrijheid van godsdienst staan als artikel. Echter er staat niet bij dat de staat deze vrijheid moet bekostigen.

Zou zeggen openbaar onderwijs aanbieden en wil je dat niet betaal jezelf voor speciaal-byzonder onderwijs.

ve
door verwijderd - Mar 7, 2012 om 08:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Festinger: wat heeft de kerk hiermee te maken?

ve
door verwijderd - Mar 7, 2012 om 09:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij begrijpt hij / zij niet wat bijzonder onderwijs is.

ve
door verwijderd - Mar 7, 2012 om 20:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

festinger schreef op woensdag 7 mrt 2012, 03:11: Geldzaken en recht/overig geplaatst als kostenpost voor ons allen door staken.
Begrijp je frustratie door de vermeende vrije dag terwijl ze al bijna niet werken door al de vakanties die ze kunnen vieren . 7-8 weken zomerschoolvakantie met doorbetaling van salaris. Wie wil dat nou niet.Maar doe het maar eens als beroep.

Weet je wat echt kan helpen en een oplossing is voor de overheid. Kerk en staat scheiden. Als staat openbaar onderwijs faciliteren een aanbieden voor iedereen met kwaliteit en geen geld meer geven aan het byzonder onderwijs gebaseerd op geloof of richting. En gelukkig hebben we in de grondwet vrijheid van godsdienst staan als artikel. Echter er staat niet bij dat de staat deze vrijheid moet bekostigen.

Zou zeggen openbaar onderwijs aanbieden en wil je dat niet betaal jezelf voor speciaal-byzonder onderwijs.

Misschien moet je je eens verdiepen in het verschil tussen bijzonder en openbaar onderwijs. Want zo'n onzin betoog heb ik nog nooit gehoord. Ik zou eens mijn licht opdoen bij een leerkracht en gewoonweg even navragen wat zijn baan/werk inhoudt.

ve
door verwijderd - Mar 8, 2012 om 02:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ok ben wellicht onduidelijk geweest. Een tegenvraag ter duiding. Wie betaald het salaris van bijvoorbeeld een leraar op een katholieke school?Niet de kerk maar de overheid. En zo gaat het met elke vorm van byzonder onderwijs. En dat kan uitstekend kwaliteitsonderwijs zijn maar is gestoeld op geloofsbasis. En dat mag en iedereen is daar vrij in, maar dat moet een overheid niet betalen. Dat bedoelde ik met scheiding van Kerk en staat . De overheid moet zorgen voor kundig openbaar onderwijs en dat financieren en bieden voor iedereen. Wil dat niet voor je kinderen.De vrijheid heb je . Maar de overheidstaak houdt op.

ve
door verwijderd - Mar 8, 2012 om 08:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

uhm.. ze staken voor bezuinigingen op onderwijs voor kinderen met "problemen" bijv, ADHD, Dyslectie of een handicap. niet voor bezuinigingen op scholen met een geloof basis. En als je vind dat een katholieke school door katholieken betaald moet worden, wil ik als katholiek niet meer betalen voor een openbare school…

ve
door verwijderd - Mar 8, 2012 om 09:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind dat de ouders veel beter moeten kijken naar de school waar hun kind les krijgt. Kijk of het schoolgebouw van goede kwaliteit is, hoeveel lessen er uitvallen, of de praktijklokalen wel voldoen en of de leraren goed zijn. Vraag het aan je kinderen en ga zelf kijken op school.

ve
door verwijderd - Mar 8, 2012 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

ehzdhz schreef op donderdag 8 mrt 2012, 09:31: Ik vind dat de ouders veel beter moeten kijken naar de school waar hun kind les krijgt. Kijk of het schoolgebouw van goede kwaliteit is, hoeveel lessen er uitvallen, of de praktijklokalen wel voldoen en of de leraren goed zijn. Vraag het aan je kinderen en ga zelf kijken op school.

ging deze staking niet over basisonderwijs? volgens mij wel. daar hebben ze geen praktijklokalen, uitvallende lessen e.d.

ve
door verwijderd - Mar 8, 2012 om 16:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoveel verschil is er niet. Ouders zijn te afwachtend, wacht niet op het schoolbestuur of anderen als de gebouwen, de gymzaal en het onderwijs niet goed genoeg zijn. Als je kind zoveel uur per week op school zit dan moet je goed kijken waar en hoe je kind op school zit. Het lijkt wel of de ouders van tegenwoordig erg laks en gemakzuchtig zijn. Wacht niet op de school of de Gemeente als de gebouwen oud en versleten zijn maar neem het initiatief en probeer met andere ouders verbeteringen waar nodig aan te brengen.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2012 om 10:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste peterus...2 broers van mij hebben allebei een zoontje die bijzonder onderwijs krijgen en kunnen daar niet buiten...wat deze leerkrachten deden was geen vrije dag nemen maar maar opkomen voor de specialen leerlingen die niet in het normalen onderwijs kunnen.de kosten voor de huur van de arena/vervoer worden door de bond betaald en de leraren betalen de bond elke maand contrubutie dus uiteindelijk betalen ze dus alles zelf..dus peterus ik hoop bij deze dat u nu anders kijkt naar de leraren die de moeite namen om op tekomen voor de zwakkere leerlingen ...van mijn krijgen ze een dikke 10 plus....

ve
door verwijderd - Mar 10, 2012 om 13:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als moeder van twee dochters in het onderwijs en een kleinkind met downsyndroom (dus speciaal onderwijs) ondersteun ik de staking volledig.
Wij hebben stakingsrecht in Nederland (gelukkig), ook u klager zou mogen staken, indien u dat nodig vindt. Maar waar gaat mijn reactie om: Ik zie hoeveel uur vrijwillig, onbetaald mijn dochters qua uren spenderen om lessen voor te bereiden, na te kijken, te lezen, zelf de kosten betalen om materiaal te verzamelen om speciale onderwerpen te bespreken, aan te leren, op de hoogte te blijven, want scholen hebben daar geen potje voor, naast de onbeschoftheid van de jeugd kennelijk tegenwoordig met dus de nodige stress, vergaderingen, cijfers en gegevens invoeren. Kortom voor elk lesuur van 50 minuten kunt u 100 minuten erbij optellen om dat lesuur correct te kunnen geven. Dan de 10minuten gesprekjes met de ouders, dat zijn dus 20minutengesprekjes, als het niet meer is. Geloof me klager, het is hel in het onderwijs, als ik dat geweten had, had ik ze verboden lerares te worden. Je hebt die vakantie tijd hard nodig en vergelijk de overspannen leraren maar eens met een andere beroepsgroep. Juist!! Trouwens waar is het kwaliteit van het onderwijs, want dat is ook aan het verdwijnen door de bezuinigingen. Het voorbeeld moge duidelijk zijn, zie het taalgebruik/ correct schrijven van sommige mensen hier. Bedroevend, zeker teveel vakantie genomen i.p.v. naar school te gaan.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2012 om 13:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

de eelco schreef op zaterdag 10 mrt 2012, 10:08: beste peterus...2 broers van mij hebben allebei een zoontje die bijzonder onderwijs krijgen en kunnen daar niet buiten...wat deze leerkrachten deden was geen vrije dag nemen maar maar opkomen voor de specialen leerlingen die niet in het normalen onderwijs kunnen.de kosten voor de huur van de arena/vervoer worden door de bond betaald en de leraren betalen de bond elke maand contrubutie dus uiteindelijk betalen ze dus alles zelf..dus peterus ik hoop bij deze dat u nu anders kijkt naar de leraren die de moeite namen om op tekomen voor de zwakkere leerlingen ...van mijn krijgen ze een dikke 10 plus....

je bent een man naar mijn hart, ook een 10 plus voor deze mededeling.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2012 om 16:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ze staakte voor Peterus want die snapt niet dat juist deze bezuinigen meer kapot maken dan kosten veroorzaken.
Vele lager opgeleiden worden nu al door Oost Europeanen uit de markt gedrukt dus straks is een lager opgeleide echt waardeloos.

Dus niet alleen hun eigen salaris of werk maar ook voor de leerlingen staakte ze!

ve
door verwijderd - Mar 10, 2012 om 18:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier werd niet gestaakt maar een 'voorproefje" gegeven van de gevolgen voor het onderwijs als de minister haar zin krijgt! Het was indrukwekkend. Er waren klassen samengevoegd zodat de ouders met eigen ogen konden zien wat het betekent als er 35 kinderen in een lokaal gepropt worden. De schoollokalen zijn immers veel kleiner dan 50 jaar geleden toen de klassen nog groter waren. Ik begon met 45 in een combinatieklas 1-2, in 1960. Zet daarbij een paar rolstoelen en je kunt je niet keren.Leerlingen kregen etiketjes op en moesten zich daarnaar gedragen. Gelukkig hielden de Gilles de laTourette kinderen zich in. De leerkracht moest ook nog pilletjes uitdelen.
Hoewel het wat gechargeerd was,werd goed aangegeven hoe zwaar het zal worden. Mij werd gevraagd hoe ik dat dan deed in 1960, maar toen vielen er veel leerlingen buiten de boot en dat dreigt nu weer te gebeuren.Ik heb zelf een cursus van 3 jaar elke zaterdagmiddag, gevolgd voor het getuigschrift speciaal onderwijsom achterblijvertjes te kunnen helpen,.
En dan steeds dat gezeur over die lange vakanties. Een leerkracht maakt zoveel uren dat er echt niet veel van overblijft. Wat te denken van schoolreisjes en schoolkampen! 24 uur per dag in touw. Dan zijn er ook nog allerlei toernooien op woensdagmiddag en op zaterdag.De lesvoorbereiding en de correctie blijft dan nog buiten beschouwing. Toch blijft het het mooiste beroep dat er is.
Trineke

ve
door verwijderd - Mar 11, 2012 om 13:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

je bent een man naar mijn hart, ook een 10 plus voor deze mededeling. OLDA dank u wel voor deze prachtige opsteker....mijn dag kan niet meer stuk.....ik hoop dat peterus nog gaat reageren maar denk het niet gezien de reacties die hij kreeg en er is er geen 1 bij die hem gelijk geeft....peterus heeft waarschijnelijk zelf geen kinderen en heeft denk ik ook niet in zijn familie/kennise/vriendekring kinderen die afhankelijk zijn van deze soort scholing anders had hij wel anders gereageert...ps olda ik wens u en u kleinkind en u kinderen heel veel succes voor in de toekomst want als het kabinet het wil dan zijn alle voorzieningen waar we jaren voor hebben gestreden in 1 klap weg en moeten kinderen zoals u kleinkind naar het gewonen onderwijs en dat zal vreselijke gevolgen hebben voor u als oma en voor u dochters en kleinkind...

ve
door verwijderd - Mar 12, 2012 om 18:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

de eelco schreef op zondag 11 mrt 2012, 13:19: je bent een man naar mijn hart, ook een 10 plus voor deze mededeling. OLDA dank u wel voor deze prachtige opsteker....mijn dag kan niet meer stuk.....ik hoop dat peterus nog gaat reageren maar denk het niet gezien de reacties die hij kreeg en er is er geen 1 bij die hem gelijk geeft....peterus heeft waarschijnelijk zelf geen kinderen en heeft denk ik ook niet in zijn familie/kennise/vriendekring kinderen die afhankelijk zijn van deze soort scholing anders had hij wel anders gereageert...ps olda ik wens u en u kleinkind en u kinderen heel veel succes voor in de toekomst want als het kabinet het wil dan zijn alle voorzieningen waar we jaren voor hebben gestreden in 1 klap weg en moeten kinderen zoals u kleinkind naar het gewonen onderwijs en dat zal vreselijke gevolgen hebben voor u als oma en voor u dochters en kleinkind...

Hier is mijn reactie.
Foutje wel even recht zetten is dat van; dat leraren geen 52/53 dagen vrij hebben maar gemiddeld 60.
Want een opmerking van Trineke;Gilles de la Tourette kinderen.
Het is te hopen dat die het onderwijs inmiddels verlaten heeft, want wijsheid zal ze niet hebben overgedragen met zo'n laag dunkende opmerking.
En alle taalfouten in haar schrijven,zal wel geen lerares Nederlands zijn geweest.
De eelco zal wellicht in haar klas hebben gezeten met alle taalfouten in haar/zijn reactie
Tip voor u allen; bezoek eens deze site;http://www.inoverheid.nl/artikel/nieuws/1104659/leraar-vakanties-nodig-om-je-op-te-laden.html
Ben blij dat ik niet alleen in mijn standpunt sta wat de vrije dagen betreft.
En je kiest voor het vak leraar of niet met een BEGIN salaris van €1800.
Daar mag je best wel wat (extra) voor doen.
Menig ander overheid diender is het salaris een stuk lager/brandweer/Politie
Salarissen van leraren kan je heel makkelijk zelf opzoeken op Google.
Klagers hebben geen nood,wel gelijke kappen gelijke monniken zal eens op zijn plaats zijn tegen over de rest van werkend Nederland!
Want met een werkweek zelf van 50 uur gemiddeld weet ik dat ik sta voor mijn vak!
Wat ik zelf vrijwillig heb uitgekozen (horeca) zonder bonus en 25 vakantiedagen en werk ook nog met alle feestdagen en doe dit werk al 33 jaar met alle plezier.
Dat heet; je kiest zelf voor een dienstverlenend vak en niemand dwingt je tenslotte!
Voor diegene die denkt dat het onderwijs nooit staakt?
Kijk dan even op Google.

Ik ga verder niet inhoudelijk meer reageren.
Dank voor uw reacties.
MVG,Peterus

ve
door verwijderd - Mar 13, 2012 om 13:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

want wijsheid zal ze niet hebben overgedragen met zo'n laag dunkende opmerking.
peterus!!!!!!!!!!!!!!!!! olda heeft in ieder geval fatsoen en dat kan ik niet van jou zeggen....je bent jaloers op leraren omdat ze veel vakantie dagen hebben en jij niet...ik kan maar 1 ding zeggen ,had je maar een vak moeten leren dan had je nu niet in de horeca gewerkt.....

ve
door verwijderd - Mar 13, 2012 om 15:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Peterus,
Graag even mijn fouten vermelden. Ik gaf aan dat er een "toneelstukje" opgevoerd werd. Niet begrepen kennelijk. Dat heet "Begrijpend lezen". Blijft moeilijk!
De opmerking over de Gilles de la Tourette leerlingen was niet laatdunkend bedoeld.{laagdunkend bestaat niet]
Trineke

ve
door verwijderd - Jun 2, 2012 om 20:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

de eelco schreef op dinsdag 13 mrt 2012, 13:44: want wijsheid zal ze niet hebben overgedragen met zo'n laag dunkende opmerking.
peterus!!!!!!!!!!!!!!!!! olda heeft in ieder geval fatsoen en dat kan ik niet van jou zeggen....je bent jaloers op leraren omdat ze veel vakantie dagen hebben en jij niet...ik kan maar 1 ding zeggen ,had je maar een vak moeten leren dan had je nu niet in de horeca gewerkt.....

Net terug van een zakenreis,sorry voor mijn late reactie.
Veel zaken gekocht,ben wel blij dat ik 1 vak heb gekozen.
Beter lezen voortaan de eelco
Ben super blij met mijn baan!

ve
door verwijderd - Jun 2, 2012 om 23:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jammer dat u niet in aanmerking komt voor leraar. Vind alleen erg dat deze mensen niet voor hun rechten en plichten op mogen komen.Omdat zij meer vacantie dagen hebben dan u. Ja als kinderen wat meer vacantie hebben is dat alleen maar dat ze later daar op terug kunnen zien.In 1936 ging ik ook naar school. dat was prachtig want dan was de zomer ideaal met 6 weken vacantie. Of bent u die tijd vergeten.Er was toen 6 dagen in de week school waarvan Zaterdags een halve.

ve
door verwijderd - Jun 3, 2012 om 03:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vind het byzonder jammer dat als ik netjes uitleg waarom je kerk en staat moet scheiden met betrekking tot onderwijs de eerdere kritische tegenstanders afhaken in stilte. Nogmaals respecteer ieders mening en geloof. Echter een overheid moet voorzien in onafhankelijk en goed openbaar onderwijs voor een ieder toegankelijk.

Nu betaal ik voor bijzonder onderwijs voor allerlei godsdienstelijke stromingen. Van islam tot christelijk gereformeerd en heel veel daartussen. En vind het allemaal prima.Iedereen is vrij in overtuiging en dat moet vooral zo blijven.

Echter de overheid moet onafhankelijk zijn en daarom enkel goed openbaar onderwijs financieren. En wil je ander onderwijs voor je kinderen prima maar dan op eigen kosten.

En stakende leraren in de Arena heeft niets met kosten te maken enkel met waardering.

ve
door verwijderd - Jun 3, 2012 om 08:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ festinger
** Echter de overheid moet onafhankelijk zijn en daarom enkel goed openbaar onderwijs financieren. En wil je ander onderwijs voor je kinderen prima maar dan op eigen kosten.**

Dat houdt dus in, dat mensen die hun kinderen naar een NIET openbare school zenden het HAASJE zijn....... en dus dubbel betalen.
(1x via de belastingen en 1x privé)
Ex-Haagsche Harrie

ve
door verwijderd - Jun 3, 2012 om 16:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

valerius-2 schreef op zaterdag 2 jun 2012, 23:32: Jammer dat u niet in aanmerking komt voor leraar. Vind alleen erg dat deze mensen niet voor hun rechten en plichten op mogen komen.Omdat zij meer vacantie dagen hebben dan u. Ja als kinderen wat meer vacantie hebben is dat alleen maar dat ze later daar op terug kunnen zien.In 1936 ging ik ook naar school. dat was prachtig want dan was de zomer ideaal met 6 weken vacantie. Of bent u die tijd vergeten.Er was toen 6 dagen in de week school waarvan Zaterdags een halve.

Die zaterdagochtend op school kan ik mij ook nog wel herinneren tot 1962/1963 en dat op de zaterdagmiddag de winkels ook gesloten waren, zondagsrust iets heiligs was.

ve
door verwijderd - Jun 3, 2012 om 17:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor mij geen rust op zon- en feestdagen. Ik mocht al blij zijn als er 1 weekend in de maand sprake was van vrije tijd.

1.korenwolf schreef op zondag 3 jun 2012, 16:36:
valerius-2 schreef op zaterdag 2 jun 2012, 23:32: Jammer dat u niet in aanmerking komt voor leraar. Vind alleen erg dat deze mensen niet voor hun rechten en plichten op mogen komen.Omdat zij meer vacantie dagen hebben dan u. Ja als kinderen wat meer vacantie hebben is dat alleen maar dat ze later daar op terug kunnen zien.In 1936 ging ik ook naar school. dat was prachtig want dan was de zomer ideaal met 6 weken vacantie. Of bent u die tijd vergeten.Er was toen 6 dagen in de week school waarvan Zaterdags een halve.

Die zaterdagochtend op school kan ik mij ook nog wel herinneren tot 1962/1963 en dat op de zaterdagmiddag de winkels ook gesloten waren, zondagsrust iets heiligs was.

ve
door verwijderd - Jun 3, 2012 om 21:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

peterus schreef op zaterdag 2 jun 2012, 20:00:
de eelco schreef op dinsdag 13 mrt 2012, 13:44: want wijsheid zal ze niet hebben overgedragen met zo'n laag dunkende opmerking.
peterus!!!!!!!!!!!!!!!!! olda heeft in ieder geval fatsoen en dat kan ik niet van jou zeggen....je bent jaloers op leraren omdat ze veel vakantie dagen hebben en jij niet...ik kan maar 1 ding zeggen ,had je maar een vak moeten leren dan had je nu niet in de horeca gewerkt.....

Net terug van een zakenreis,sorry voor mijn late reactie.
Veel zaken gekocht,ben wel blij dat ik 1 vak heb gekozen.
Beter lezen voortaan de eelco
Ben super blij met mijn baan!

Heel fijn voor je! Maar je excuseert je omdat je 3 maanden niet hebt kunnen reageren? Aangezien je op zakenreis was? Haha..... Je maakt jezelf belachelijk...

ve
door verwijderd - Jun 3, 2012 om 23:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom mogen leraren niet voor uitkomen en eventueel staken. De politie doet het ook. Iedereen heeft stakingsrecht, en of dit niet altijd andere mensen die er schijnbaar last van hebben, misschien komt het dan voor hun ook de gelegenheid om te staken, dan kijken ze ook niet van te voren wie u daarmee hindert.

ve
door verwijderd - Jun 4, 2012 om 11:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

In dit geval ging het m.n. om het bezuinigen op onderwijs voor kinderen die zich in het reguliere onderwijs niet kunnen handhaven. Dit zou grotere klassen en dus minder begeleiding tot gevolg hebben.

Prima reden om voor te staken.
Staken voor meer vrije tijd voor leraren lijkt mij geen goede reden. De doorsnee werknemer heeft minder vakantiedagen als de doorsnee leraar.

valerius-2 schreef op zondag 3 jun 2012, 23:38: Waarom mogen leraren niet voor uitkomen en eventueel staken. De politie doet het ook. Iedereen heeft stakingsrecht, en of dit niet altijd andere mensen die er schijnbaar last van hebben, misschien komt het dan voor hun ook de gelegenheid om te staken, dan kijken ze ook niet van te voren wie u daarmee hindert.

ve
door verwijderd - Jun 4, 2012 om 18:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Peterus,
Fijn dat u weer terug bent! Misschien kunt u nu mijn vraag beantwoorden!
Verder ben ik het met Festinger eens: De staat moet Openbaar onderwijs aanbieden. Als je op religie gebaseerd onderwijs wil, moet je daar maar voor betalen! Je moet wat overhebben voor je idealen!
Scheiding van Kerk en Staat. Overigen zijn veel christelijke en r.k. scholen al " van kleur verschoten" Ze laten leerlingen van alle geloofsovertuigingen toe. Dus kan het net zo goed afgeschaft worden.
De staking ging over de bezuinigingen op het speciaal onderwijs,niet om meer salaris. De leuze was: "Geen bonussen, maar banen"Dit verwijst naar het onzalige idee om "betere " leerkrachten extra te belonen. Gelukkig is veel nu van de baan.
Trineke

ve
door verwijderd - Jun 5, 2012 om 13:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

@trineke..
"De staat moet Openbaar onderwijs aanbieden. Als je op religie gebaseerd onderwijs wil, moet je daar maar voor betalen! Je moet wat overhebben voor je idealen!"

De staat (wij belastingbetalers) moet in de andere scholen hetzelfde bedrag investeren per leerling. Ook dat is scheiding van kerk en staat... en voorkomt "eenheidsworst" zoals in totalitaire staten.
Overigens zijn er ook nog scholen van de Maatschappij tot Nut van het Algemeen.( niet religieus/ geen staat )
Het zou onredelijk zijn om de ouders dubbel te laten betalen, eerst via de belasting en dan nog eens privé.

Ex-Haagsche Harrie

ve
door verwijderd - Jun 5, 2012 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is de meerwaarde van een bijzondere school?
In mijn jeugd was het nog zo dat je belijdend lid moest zijn van de kerk wilde je je kind op een christelijke school inschrijven. Voor de leerkrachten gold hetzelfde. De maandag begon met de weekopening inclusief bijbellezing en gebed. In elke klas werd dat bidden tot in het oneindige herhaald. Voor het speelkwartier- na het speelkwartier- voor het naar huis gaan- bij aanvang van de middaglessen- bij het naar huis gaan. Dat waren pas principes! Nu met het "Van kleur verschieten" is dat verwaterd!
Ook op de Openbare school krijgen de kinderen godsdienstonderwijs.
Het bestaan van Nutsscholen is mij bekend. Ik heb er zelf op gezeten en ben er werkzaam geweest als leerkracht.
Trineke

ve
door verwijderd - Jun 5, 2012 om 14:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

De meerwaarde is aan de ouders om te kiezen. Naar mijn idee verarmd de maatschappij als er qua scholen alleen "eenheidsworst" wordt aangeboden....
En als ze per leerling gelijke subsidie uit de staatsruif ontvangen is er geen enkele reden om ouders daarvoor te laten betalen.

Ex-Haagsche Harrie