be
door benolieto Jun 12, 2012 om 22:27
Geldzaken & recht

Tandarts

Mijn zoon ligt momenteel in het ziekenhuis, nadat een tandarts een verstandskies heeft getrokken , hierbij uitgeschoten is , waarbij zijn kaak werd beschadigd. Omdat hij langdurig pijn bleef houden heeft de tandrts hem vervolgens behandeld met zgn äpenharen pasta, met alle gevolgen vandien.
Dit is een dermate gevaarlijke onsteking geworden, dat hij met spoed werd opgenomen in het ziekenhuis, waarbij het abces via zijn keel weg is gesneden.
De tanarts biedt zelfs geen excuses aan. De vraag is nu, hoe kan hij verhaal halen ook van de geleden schade (immaterieel als financieel).Is het medisch tuchtcollege een optie?

Bij voorbaat dank voor uw tips.

889 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 13, 2012 om 16:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Informeer eens bij het juridisch loket of bij een letselschade advocaat.

ve
door verwijderd - Jun 13, 2012 om 17:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is een klachtenregeling tandartsen, klik hier

ve
door verwijderd - Jun 13, 2012 om 17:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Al gecheckt of deze tandarts wel in het BIG register staat? Zo nee, mag hij helemaal geen tandartsbehandelingen uitvoeren.

ve
door verwijderd - Jun 13, 2012 om 20:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Normaal gesproken is het zo dat de behandelend tandarts een exstractie verstandskies overlaat aan de kaakchirurg omwille van de onvoorspelbare risico's.

Uw tandarts is blijkbaar van mening geweest dat hij dit zelf kon doen de exstractie van de verstandskies. Daarbij heeft het risico's genomen van o.a. het afbreken van de verstandskies e.d. Is een röntgenfoto vooraf en/of achteraf gemaakt?

ve
door verwijderd - Jun 13, 2012 om 20:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

off topic @1.korenwolf: Het is niet standaard dat de tandarts het trekken van een verstandskies overlaat aan de kaakchirurg. Dit hangt af van de stand van de verstandskiezen.
Een extractie door de kaakchirurg is ook niet altijd garantie op beter resultaat; mijn tandarts heeft bij mij de verstandskiezen perfect getrokken... geen centje pijn, terwijl mijn broer het jaar daarna na een extractie door de kaakchirug heel lang met alle kleuren van de regenboog op zijn wang heeft gelopen.

ve
door verwijderd - Jun 13, 2012 om 21:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als de tandarts ervaring heeft en meent dat hij het kan dan mag hij de extractie wel doen. Het is bijzonder jammer dat de betreffende tandarts niets over deze toestand zegt.

ve
door verwijderd - Jun 13, 2012 om 23:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een tandarts voert zijn/haar werk naar beste vermogen uit.
Dat er een complicatie optreedt kan altijd gebeuren.
Vervolgens heeft de tandarts gehandeld volgens het protocol en alles wat binnen zijn mogelijkheid lag gedaan.
Dat de ontsteking niet te remmen was en daardoor uw zoon opgenomen is geworden is volgens mij niet aan de tandarts te wijten.

Als u geen vertrouwen meer heeft in de tandarts zou ik op zoek gaan naar een ander en het daarbij laten.
Het feit dat dit verhaal maar aan 1 zijde wordt belicht geeft voor mij in ieder geval geen aanleiding om blind met uw verhaal mee te gaan

ve
door verwijderd - Jun 14, 2012 om 00:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is het protocol ook apenharen pasta?

ve
door verwijderd - Jun 14, 2012 om 09:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op donderdag 14 jun 2012, 00:39: Is het protocol ook apenharen pasta?

Zal iets vergelijkbaars zijn geweest.
Het zal alleen apenharenpasta worden genoemd. Net zoals mensen paracetamol nog steeds een aspirientje noemen.