fedja
door fedja Dec 26, 2016 om 19:25
Geldzaken & recht

Telefoon van verkopers

Ik sta al jaren ingeschrwvwn in het bel-me-nietregister, toch krijg ik geregeld telefoon van verkopers van produkten terwijl ik daar nooit contact mee heb gehad. Hoe kan ik er voor zorgen dat deze telfoontjes stoppen?

7083 14 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Dec 26, 2016 om 19:33
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Hoi @fedja, meld je weer opnieuw aan bij het bel-me-niet register. Het belmeniet register heeft vaker een opfris cursus nodig. Dat is mij althans gebleken.

fedja
door fedja Dec 26, 2016 om 19:47
23 Antwoorden / 3 Vragen

Is het dan misschien ook verstandig om me eerst af te melden en dan opnieuw aan te melden, want ik vernieuw het wel iedere keer, maar blijf ondanks alles toch telefoon ontvangen.

tijger1
door tijger1 Dec 26, 2016 om 20:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien wat zuiniger zijn op de vermelding van uw telefoonnummer? En als u ongewenst gebeld bent, kunt u een klacht indienen. Maar lees ook eens hier. https://www.bel-me-niet.nl/vragen/de-opschoning-van-telefoonnummers-op-22-juli-2015-de-reden-dat-ik-weer-word-gebeld-door

costnix
door costnix - Dec 26, 2016 om 20:09
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Voor de hardnekkiger bellers heb ik een scheidsrechtersfluitje naast mijn telefoon liggen :-D

marita5
door marita5 - Dec 26, 2016 om 21:19
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Fedja ,

Een klacht indienen over bedrijven die zich niet aan het Bel-me-niet Register houden

Weet u zeker dat u nooit toestemming gaf aan het bedrijf om gebeld te worden? En bent u ook nooit klant geweest bij dit bedrijf? Maar belt dit bedrijf u toch, ondanks uw inschrijving in het Bel-me-niet register? Meld dan uw klacht via ons klachtformulier.

Voor verdere informatie , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/telemarketing/ingeschreven-bel-me-niet-register-toch-gebeld

Ma
door Mat Matheij - Dec 26, 2016 om 21:22
986 Antwoorden / 3 Vragen

Klaarblijkelijk houden zij zich niet aan dit register. Ook kunt u controleren of deze inschrijving nog geldt. Ik maak mij overigens sterk dat buitenlandse bedrijven zich hieraan houden. Wanneer u wordt gebeld door een´medewerker´van Microsoft gelijk ophangen en het staat u vrij om dat bij ALLE andere bellers te doen.

gerbera
door gerbera - Dec 26, 2016 om 22:30
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Ooit is er een verandering geweest van het bel me niet register. Gebruikers is toen gevraagd opnieuw de gegevens in te voeren. In het oude systeem werden de gegevens na 5 jaar verwijderd, in het huidige systeem, voor zover ik weet, onbeperkt. Controleer uw gegevens eens mogelijk dat die niet meer kloppen.

hutch
door hutch - Dec 27, 2016 om 11:35
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Gebeurt dit bij uw vaste telefoonaansluiting? Dan een nieuw / ander nummer aanvragen en deze laatste absoluut niet in dat belmenietregister laten registreren. Malafide / onbetrouwbare callcentra / verkopers trekken zich daar toch niets van aan en hebben overal de sch**t aan.
Laat het bij uw provider ook registreren als een zogenaamd ' geheim ' nummer, dus niet laten plaatsen in een telefoonboek e.d.

Wel voorzichtig omgaan met dat nummer en uiteraard niet op internet plaatsen, of laten plaatsen. Denk bij dit laatste aan clubs, verenigingen e.d.
Het is wel even wat werk met het doorgeven aan familie, bekenden enz., maar dat is m.i. de oplossing voor dit probleem.

Dus het belangrijkste: pas op wat u (zelf) doet met dat nummer / aan wie u dat nummer verstrekt / hoe u er mee omgaat.
Er zijn callcentra die de computer het werk laten doen, dus nummers automatisch laten kiezen. Daar kunt u weinig tot niets aan doen. Maar u zult zien dat u op die wijze zelden benaderd wordt.

Dan heb je ook nog personen/bedrijven die u bellen en dan aan u vragen wie zij aan de lijn hebben. Zeg dan ook nooit uw naam. Neem de telefoon op en zeg altijd 'hallo' of iets dergelijks. Indien zij toch uw naam willen hebben, vraag aan die persoon wie hij/zij zoekt, dus in feite uw (!) (of uw familie) naam laten noemen. Kunnen zij dat niet, of wensen zij verder geen antwoord op door u gestelde vragen te geven, meteen de verbinding verbreken.

Mocht uw telefoonnummer toch op een of andere wijze via Google (of andere zoekmachine) te vinden zijn, dan verzoeken om uw gegevens te verwijderen, ook uit het cachegeheugen. Daar heeft u recht op.

Als u dit 'telefoonregime' aanhoudt, wordt de kans dat u lastig gevallen wordt een heel stuk kleiner, bijna nihil.
Het is dus wel een soort van zelfdiscipline. Laat ook uw inwonende familieleden dit aanhouden.

pi
door pieterwolters Dec 28, 2016 om 12:15
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom zo paranoide doen over een telefoonnummer? Het is maar een telefoonnummer. Niets meer en niets minder. Het enige wat je er mee kunt doen is degene bellen van wie het nummer is. Precies datgene waar telefonie voor bedoeld is.

tijger1
door tijger1 Dec 28, 2016 om 12:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hutch. Wat een overdreven gedoe. Waar heb je die telefoon dan voor? Ik sta gewoon in het telefoonboek. Vul bij een bestelling of zo ook gewoon mijn nummer in. Maar ik heb maar heel, heel zelden last van een ongewenst telefoontje. Maar als je soms ziet wat mensen hier allemaal vermelden als ze een vraag stellen, slaat de schrik je om het hart, nog net geen pincode van de bank.

hutch
door hutch Dec 28, 2016 om 23:30
4515 Antwoorden / 29 Vragen

En ik maar denken dat de vraag van TS is: 'Hoe kan ik er voor zorgen dat deze telfoontjes stoppen?'.

tijger1
door tijger1 Dec 28, 2016 om 23:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, en dacht u dat die dan stoppen door een nieuw nummer te nemen en dat juist niet te registreren?

hutch
door hutch Dec 29, 2016 om 18:33
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Inderdaad.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 27, 2016 om 12:37
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Aan alle beantwoorders en ook vraagsteller:

let er op dat het bel me niet register NIET geldt voor enqueteurs van bijv.Kantar-TNS (TNS-Nipo), GFK en andere onderzoeksbureaus's. Die beogen geen verkoop.

Verder is het ook nog zo dat bellen is toegestaan indien men zelf op een eerder moment het telefoonnummer kenbaar heeft gemaakt aan partijen die werkelijk verkoop beogen.

janklb
door janklb - Dec 28, 2016 om 12:10
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb er ook veel last van het werk niet waarom wordt er nik aan gedaan ik druk  nu elke  keer gewoon weg  wordt er schijt ziek van  jan uit amersfoort

ma
door martine ruigrok - Dec 28, 2016 om 12:41
1 Antwoorden / Vragen

mij is ooit verteld dat, als je ooit klant bij ze geweest bent (nuon, essent etc), ze je gewoon mogen bellen, buiten het bel-me-niet-register om.
Dat staat ook op de website van Bel-me-niet.

https://www.bel-me-niet.nl/vragen/waarom-word-ik-ondanks-mijn-inschrijving-het-bel-me-niet-register-toch-nog-telefonisch

tot15karakters
door tot15karakters - Dec 28, 2016 om 14:00
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Ik zie deze onbekende nummers en heb plotseling een Pseudoniem.
Als ze naar meneer of mevrouw zoeken,  dan meld ik dat die is overleden.

Dat is de manier om de Ex leveranciers zoals ik die ook had weg te krijgen.
Ik noem de achternaam van mijn moeder, en dan stoppen ze wel.

Verder gewoon even firma naam vragen en noteren want wegens ongewenst lastig vallen ondanks register gewoon nooit meer zaken mee doen, daar zijn ze niet blij mee.
Ook op forums als deze dit bedrijf noemen want kost hun omzet.

meeuwtje
door meeuwtje - Dec 28, 2016 om 16:43
4 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je één internet bestelling geplaatst dan moet je je weer opnieuw aanmelden bij het Bel-me-niet register. Kreeg dit antwoord na informatie..........

tijger1
door tijger1 Dec 28, 2016 om 17:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Flauwekul

Joke-Sk
door Joke-Sk Dec 28, 2016 om 18:59
16 Antwoorden / 1 Vragen

Ik word vooral benaderd door bedrijven die zeggen dat ik met korting op het internet kan inkopen. (lariekoek en bestel niet bij de winkels die ze claimen te vertegenwoordigen)

Daar heb ik dus niets gekocht dus hebben ze op een andere manier mijn telefoonnummer te pakken gekregen.

Het is een vaste lijn waar ik op getelefoneerd word en denk dat ze toch nog gewoon de telfoonboeken pakken en die, luk raak, gebruiken.

Joke-Sk
door Joke-Sk - Dec 28, 2016 om 18:55
16 Antwoorden / 1 Vragen

Zelf ben ik ook al heel lang ingeschreven bij het 'bel me niet' register en tussen door, voor alle zekerheid, heb ik het nog wel eens het op de site bevestigd

Ik heb me via internet en een aardig aantal keren via het bandje wat je na een gesprek te horen krijgt.

Vooral de laatste 2  maanden word ik weer regelmatig getelefoneerd.

Heel vervelend. Soms gaat het er ook vreemd aan toe.

Vraag ik of ze me naar het standaard bandje, om me weer te laten registreren, willen overschakelen zeggen ze dat ze dat niet kunnen.  ?????????

Ik vraag ook de exacte gegevens van het bedrijf die me benaderd om een klacht in te kunnen doen. Dan gebeurd het regelmatig dat het gesprek ineens wordt afgebroken.

Dan te bedenken dat ik er heel goed op let nooit een telefoonnummer achter te laten.

Word je verplicht bij een zite je telefoonnummer af te geven, dan stop ik met het invullen van de gegevens en stap ik op.
Herkennen jullie dit ook?

tijger1
door tijger1 Dec 28, 2016 om 19:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, nooit last van.

fgrijder
door fgrijder - Dec 28, 2016 om 21:35
55 Antwoorden / 12 Vragen

Pak deze persoon persoonlijk aan. Maak hem of haar uit voor vanalles en nog wat, wens hem de ergste dingen toe en kijk dan maar eens hoe snel deze overlast voorbij is.

tenormin
door tenormin Dec 28, 2016 om 23:51
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Waarom zo'n grove bejegening adviseren? Gewoon knopje indrukken en tuut tuut tuut is voldoende. Men gaat toch niet iemand de ergste dingen toewensen?

tijger1
door tijger1 Dec 28, 2016 om 23:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lekker nuttig om iemand te gaan uitschelden of zo. Daar schiet je wat mee op.

aurora1
door aurora1 Dec 29, 2016 om 00:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat een dom advies.
Bovendien doen de mensen die bellen niet meer dan het werk waarvoor ze zijn aangenomen voor brood op de plank.

aurora1
door aurora1 - Dec 29, 2016 om 00:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Sluit anders een antwoordapparaat aan.
Doorgaans voor enkele euro's te koop bij kringlopers, en anders voor ca 10 euro op Marktplaats te koop.