M.
door M.Koroma Jun 6, 2016 om 13:18
Geldzaken & recht

Terug gave aanvullende bijstand

Ik had vorige jaar een WW-uitkering die niet voldoende was voor mij en mijn gezin.
Ik heb nu een bijstands-uitkering aangevraagd, omdat ik nu geen inkomen meer heb.
Ik vraag me af of ik nog recht heb op de aanvullende bijstand-uitkering die ik vorige jaar moest krijgen.

899 3 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jun 6, 2016 om 13:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, je kunt dit niet met terugwerkende kracht aanvragen.

M.
door M.Koroma Jun 6, 2016 om 13:28
Antwoorden / 1 Vragen

Hoe kan ik het aanvragen?

Cookies
door Cookies Jun 6, 2016 om 13:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, je kan aanvullende bijstand niet meer aanvragen. Dat schreef ik al.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jun 6, 2016 om 13:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En waarom zou u vorig jaar aanvullende bijstand hebben moeten krijgen? Of een WWuitkering voldoende is of niet, hangt van de normen af. Als u onder een bepaalde norm bleef, had u een toeslag op de WW kunnen vragen, maar dat is geen aanvullende bijstand. Maar ook zo'n toeslag wordt mijns inziens niet met terugwerkende kracht verleend.

M.
door M.Koroma Jun 6, 2016 om 13:55
Antwoorden / 1 Vragen

Mijn toeslag was verwerkt met mijn ww-uitkering.
En nog steeds was het bedrag wat ik kreeg te laag.
Het bedrag die ik dus kreeg was niet genoeg voor mij en mijn gezin.
Ik had net gebeld en het bleek dat ik er wel recht op heb, maar ik weet niet hoe ik het moet aanvragen.

getty
door getty Jun 6, 2016 om 14:13
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Met terugwerkende kracht over vorig jaar kunt u geen bijstand aanvragen, is geheel kansloos.

Cookies
door Cookies Jun 6, 2016 om 14:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@getty: schreef ik ook al een paar keer, maar schijnt niet binnen te komen bij vragensteller.

tijger1
door tijger1 - Jun 6, 2016 om 15:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Of het bedrag " genoeg" is voor uw gezin, is niet echt relevant. Als u al een toeslag kreeg op uw WW uitkering hebt u nergens meer recht op.