ro
door roelofvd Jul 20, 2020 om 15:46
Geldzaken & recht

Terugsturen van hardware

Iemandf heeft met een gefingeerde naam een abonnement afgesloten bij online.nl op mijn adres. Ik heb op hun verzoek een screen shot gemaild van mijn overheid.nl, als bewijs dat ik op het adres woon. Het abonnement is geanulleerd, maar inmiddels hadden ze wel al een doos met hardware verzonden die helaas door mijn buurman is aangenomen.
Nu willen ze dat ik de hardware aflever bij een post.nl punt, ik heb aangegeven dat ik slecht ter been ben en dit niet wil. Nu dreigen ze met een boete, als ik de hardware niet terug stuur.

Is er iemand die mij van advies kan voorzien.

Vriendelijke groet,

R van Dijk

2256 12 Rapporteer

Gr
door Grunn1 - Jul 20, 2020 om 15:50
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Er is vast wel een vriendelijke buurman of familielid die het pakketje naar een postnl punt wil brengen toch. Kan nooit ver weg zijn.

ro
door roelofvd Jul 20, 2020 om 15:55
Antwoorden / 1 Vragen

Eigenlijk wil ik weten of ik problemen kan verwachten als ik het pakket niet terug breng, bijvoorbeeld de boete waarmee ze dreigen.

Gr
door Grunn1 Jul 20, 2020 om 16:07
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Oh gaat het daarom, waar is de vriendelijkheid van mensen gebleven om even simpel mee te werken en iets samen simpel op te lossen. Nee laten we moeilijk doen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jul 20, 2020 om 16:09
2098 Antwoorden / Vragen

Volgens mij hebben jullie geen overeenkomst dus op welke basis wil men u dan faktureren. Zorg dat het pakket niet zoek raakt en zeg ik ben slecht ter been. Laat het maar ophalen.

panter22
door panter22 Jul 21, 2020 om 08:31
6599 Antwoorden / Vragen

Dat pakket is licht van gewicht en past in een boodschappentas.

sw
door swat1500 - Jul 20, 2020 om 16:19
3796 Antwoorden / 0 Vragen

In het uiterste geval zou dit kunnen eindigen in een beschuldiging ter zake verduistering.

marita5
door marita5 - Jul 20, 2020 om 16:23
11535 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo RoelofVd ,

Het abonnement is geanulleerd, maar inmiddels hadden ze wel al een doos met hardware verzonden die helaas door mijn buurman is aangenomen.

De voorwaarden :

10.20 Wordt de Bruikleenovereenkomst beëindigd als gevolg van de beëindiging van het abonnement met Online.nl, dan zal de Klant op eerste verzoek van Online.nl de Producten binnen dertig dagen na kennisgeving door Online.nl aan Online.nl of een door Online.nl aangewezen derde (gedeeltelijk) retourneren, hetgeen kosteloos kan geschieden.

Bij gebreke van tijdige en volledige retourzending van de Producten in onbeschadigde staat (behoudens normale slijtage) is Online.nl gerechtigd aan de Klant een schadevergoeding in rekening te brengen terzake van Producten zoals op de Website vermeld, onverminderd haar recht op volledige schadevergoeding indien deze hoger of lager bedraagt.
Binnen 6 weken na retourontvangst van de Producten zal Online.nl de eventueel betaalde waarborgsom na aftrek van eventuele door de Klant verschuldigde kosten en/of vergoedingen terugstorten op de rekening van de Klant.

Voor verdere informatie , lees Art 10 , klik op de rode regel .

https://m7cdn.io/online/pdf/algemene_voorwaarden_online.nl_vanaf_30_juni_2019.pdf

pe
door pebk Jul 20, 2020 om 16:46
583 Antwoorden / 0 Vragen

Maar de TS is toch geen klant van online.nl, heeft geen enkele overeenkomst getekend en is dus ook niet akkoord gegaan met deze voorwaarden. Dit valt volgens mij onder het kopje 'Ongevraagde Toezendingen', bovenste vraag: 'Moet ik het product terugsturen?'

Ergo, dit lijkt me het probleem van online.nl.

https://www.consuwijzer.nl/misleidende-verkoop/ongevraagde-toezendingen

panter22
door panter22 Jul 21, 2020 om 08:30
6599 Antwoorden / Vragen

Dit is toch geen ongevraagde toezending, zoals het ontvangen van een paar sokken.
Het gaat om een afgesloten abonnement op het adres van ts. Daar hoort een modem bij.

pe
door pebk Jul 21, 2020 om 10:26
583 Antwoorden / 0 Vragen

Maar de ontvanger heeft er niets voor gedaan, maar kan het wel oplossen en wordt onder druk gezet. Het is misschien niet waarvoor de wet is opgetuigd, maar valt er m.i. wel degelijk onder.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 20, 2020 om 16:25
16885 Antwoorden / 202 Vragen

U kunt m.i veel beter aangifte doen. U heeft niets besteld, u heeft niets ontvangen en behoeft ook niets te betalen. LAAT U NIET INTIMIDEREN. Vraag evt. snel advies bij www.juridischloket.nl
Dit als uw buurman het pakket niet aan u geeft of namens u wil tergzenden.
En let dus op het gegeven dat men bij de verzender niet kan bewijzen dat u de hardware wel heeft ontvangen. Hoe de voorwaarden ook zijn, men heeft niets te willen. Nogmaals doe aangifte of in ieder geval melding bij de politie. Aangifte / melding m.b.t. de bestelling op uw naam.

Ikzie nu dat een deel dat ik aanvulde vanaf mijn telefoon niet is overgekomen. (Corr. Idd)  En let dan op het gegeven dat men (de verzender) niet kan bewijzen dat u de hardware wel heeft ontvangen. Hoe de voorwaarden ook zijn, men heeft niets, maar dan ook helemaal niets te willen. Nogmaals, doe aangifte of in ieder geval melding bij de politie, vooral m.b.t. het valselijk bestellen op uw naam en adres. En herhaald: advies bij www.juridischloket.nl maar de link voor dat advies ontving u al na mijn reactie.

diumenge
door diumenge Jul 20, 2020 om 16:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Er staat nergens dat de buurman het pakket niet heeft afgegeven.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 20, 2020 om 17:00
16885 Antwoorden / 202 Vragen

@DIUMENGE idd! Dank. Zie de correctie en +

tijger1
door tijger1 Jul 20, 2020 om 20:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De Ts heeft toch al aangegeven dat hij het pakket heeft.

panter22
door panter22 Jul 21, 2020 om 08:35
6599 Antwoorden / Vragen

Aangifte doen, Waarvan? Er is ergens iets misgegaan. Dat kan gebeuren en moet worden hersteld. Meer niet.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 21, 2020 om 09:41
16885 Antwoorden / 202 Vragen

@PANTHER22, deze zinsnede in mijn reactie niet gezien? 'Nogmaals, doe aangifte of in ieder geval melding bij de politie, vooral m.b.t. het valselijk bestellen op uw naam en adres'.  Valselijk bestellen is niet zo maar 'iets misgaan'.

panter22
door panter22 Jul 21, 2020 om 10:38
6599 Antwoorden / Vragen

Je weet helemaal niet of er valselijk iets besteld is.

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 20, 2020 om 16:35
7214 Antwoorden / 3 Vragen
diumenge
door diumenge - Jul 20, 2020 om 16:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ze kunnen PostNL vragen het pakket op te halen bij je, je hebt geen enkele overeenkomst met ze en boetes kunnen ze ook al niet opleggen.

panter22
door panter22 - Jul 20, 2020 om 17:04
6599 Antwoorden / Vragen

Er is dus ergens een fout gemaakt. Alles moet worden hersteld.
Dit betekent dat Online het abonnement heeft geannuleerd en jij het modem terug moet geven.
Dat kan door deze te brengen naar een PostNL servicepunt.
Dat is alles.
Dat je dat niet wil, betekent dat je de spullen wilt houden en die zul je dan moeten betalen.

Ka
door Kassagebruiker - Jul 20, 2020 om 17:32
683 Antwoorden / 5 Vragen

De hardware is aangenomen door uw buren, u heeft het NU in uw bezit neem ik even aan. U kunt pakketten ook af laten halen, dus ....... post.nl bellen/emailen.

ne
door neodutchio - Jul 20, 2020 om 18:20
5166 Antwoorden / 12 Vragen

2 partijen zijn slachtoffer geworden van een pestkop/fraudeur. Waarom zou enkel de andere partij daar voor moeten opdraaien? Waarom niet even dat pakje (laten) afgeven zodat alles weer bij het oude is? En ja, slecht ter been valt wat voor te zeggen, maar ik mag aannemen dat u ook wel eens een boodschap moet doen. Als u hele dagen aan huis gekluisterd zit is er vast wel iemand in de omgeving die voor u de boodschappen doet en andere zaken regelt.
Om heel eerlijk te zijn vind ik uw houding schandalig. Het idee alleen al dat u denkt er onderuit te kunnen komen als u een onterecht ontvangen product ontvangen hebt. Wat als iemand uw portomonnee uit uw tas haalt en ik vind deze. Gelukkig zit al het geld en de pasjes er nog in. U weet dat ik het gevonden heb, maar zal ik problemen krijgen als ik het niet zou terug geven? Iets verduisteren wat door een aanwijsbare fout in jouw bezit is gekomen is natuurlijk altijd vragen om problemen en zeker niet netjes.

DOOR ROELOFVD 20 JUL. 2020 OM 15:55
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Eigenlijk wil ik weten of ik problemen kan verwachten als ik het pakket niet terug breng, bijvoorbeeld de boete waarmee ze dreigen.

ro
door roelofvd Jul 20, 2020 om 18:31
Antwoorden / 1 Vragen

U begrijpt er helemaal niks van, ik wil niks houden of verduisteren. Wat ik wil is dat ze het pakket zelf komen halen, dat en niks meer of minder

rj
door rjw Jul 20, 2020 om 18:59
3281 Antwoorden / 5 Vragen

Pestkop/fraudeur is wel erg snel geconcludeerd. Misschien heeft iemand wel een fout gemaakt in het adres (simpel voorbeeld: je bent net verhuisd en vulde per ongeluk je oude postcode in, of je vorige plaatsnaam waar toevallig dezelfde straat was). Zo'n scenario vind ik aannemelijker klinken dan dat iemand dit doet om te pesten.

ne
door neodutchio Jul 20, 2020 om 21:58
5166 Antwoorden / 12 Vragen

@Roelofvd, u vraagt toch echt zelf of u problemen kan verwachten als u het pakket niet terug brengt.

Donuts
door Donuts - Jul 20, 2020 om 19:02
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Als 1e het advies om uw buren geen pakjes voor u aan te laten nemen. Want u ziet, behalve gemak kunt u er ook ongemak van hebben.

U bent inderdaad niet verplicht om het pakket te retourneren, maar het scheelt u echt een hoop gedoe als u dat wel even doet (of bijv. de buurman). Postnl punten zitten gelukkig nooit ver weg en u (of een mantelzorger o.i.d.) zult toch ook wel eens boodschappen doen?

Magnum007
door Magnum007 - Jul 20, 2020 om 19:19
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Roelof,

Om problemen te voorkomen raad ik je aan om het pakket aangetekend op te sturen.

Doe aangifte van de fraude.

diumenge
door diumenge Jul 20, 2020 om 20:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Aangetekend nog wel...

gerbera
door gerbera Jul 21, 2020 om 08:45
7374 Antwoorden / 14 Vragen

Je krijgt gewoon een verzendbewijs, dus aangetekend is niet nodig.

gerbera
door gerbera - Jul 21, 2020 om 10:25
7374 Antwoorden / 14 Vragen

 ik heb aangegeven dat ik slecht ter been ben en dit niet wil.

Het niet kunnen of willen is nogal een verschil, juist met de mededeling dat u het niet wil maakt al het verschil. Zo u echt niet in staat bent naar een PostNL punt te gaan had u mogelijk een oplossing met Online kunnen regelen, bv dat zij het door PostNL laten ophalen. Nu, door uw niet willen, heeft u die kans verspeelt en zal u op welke wijze dan ook er voor moeten zorgen dat het pakket wordt terug gezonden.