Pa
door Papavan4 Jun 18, 2017 om 23:06
Geldzaken & recht

Uitzetten medehuurder

Goedendag

Ik heb een vraag mijn vriendin had een 2 kamer woning.
Ze stond op haar woonpas alleen ik was toen nog niet in beeld.
Ben later bij haar gaan intrekken ook gemeld bij het GBA.
Nu hebben we ondertussen een 5 kamer woning op basis van mijn inkomen.
Zij is nog steeds hoofdaanvrager en ik mede-aanvrager. ( staat ook op de woonpas )
Ik sta nog steeds bij haar geregistreerd bij het GBA.
Ook de facturen van de woning staan op mijn naam.
De huur word ook van mijn welverdiende centen betaald.
Nu hebben wij woorden gehad en wil ze mij zonder pardon het huis uitzetten.
Mijn vraag is kan ze dit zonder pardon doen ?

8622 4 Rapporteer

ha
door halex - Jun 18, 2017 om 23:31
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Je gaat toch niet iemand het huis uit zetten omdat je een keer een meningsverschil hebt gehad?
Als u bij de verhuurder als medehuurder op het contract staat, kunt u er niet uitgezet worden. U kunt dan overigens uw vriendin ook niet op straat zetten. U bent namelijk beiden huurder en hebt gelijke rechten. Hebt u een officieel samenlevingsdocument, dan bent u bij de meeste verhuurders automatisch medehuurder.
Als u slechts bij het GBA bent ingeschreven, maar het huurcontract staat alleen op naam van uw vriendin, dan hebt u niets in de woning te zoeken als uw vriendin u niet binnen wilt hebben. Uiteraard hoeft u dan ook niet meer mee te betalen aan de huur.

tenormin
door tenormin - Jun 19, 2017 om 01:57
16836 Antwoorden / 108 Vragen

"De huur wordt ook van mijn welverdiende centen betaald". En voor u in beeld kwam, werd de kleinere woning door uw vriendin zelf betaald. Als met woorden hebben al een relatie uiteen doet spatten? Maar goed, u bent zo te lezen gelukkig niet getrouwd noch een samenlevingscontract. Of ze het zonder pardon kan doen, u eruit zetten? Denk dat alles inmiddels wel afgezoend is. En een kleine raadgeving: zou maar eerst twee maal nadenken voor weer samen te gaan wonen: een woorden wisseling is, hoe verbazingwekkend het ook mag zijn voor u: doodnormaal. Anders was ik zeker 35 x gescheiden (in 35 jaar). ♡

getty
door getty - Jun 19, 2017 om 07:15
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Wat betekent de woonpas, is dat het huurcontract? Als u niet officieel medehuurder via de verhuurder bent geworden heeft u weinig rechten. Is dit wel het geval , bel dan eens met het juridisch loket voor hulp.

re
door red1 - Jun 19, 2017 om 12:42
329 Antwoorden / 1 Vragen

dat kan, behalve als U als medehuurder geregistreerd staat . dat moet dan wel in het huurcontract staan ., met beider hand tekening met goedkeuring van de verhuurder