te
door techno50 May 4, 2016 om 12:54
Geldzaken & recht

Uwv na zelf ontslag nemen om eigen bedrijf te beginnen

Hallo.
Ik heb ca.2 jaar geleden ontslag genomen, bij een bedrijf waar ik  ruim 30 jaar gewerkt heb,om een eigen bedrijf te beginnen.
(het liep bij dat bedrijf ook niet meer goed en er waren al verschillende ontslagen gevallen)
De inkomsten uit het bedrijf vallen helaas tegen. Nu heb ik van een kennis die bij het UWV werkt gehoord dat er voor mij toch mogelijkheden zijn om in aanmerkong te komen voor een UWV uitkering.
Ik heb dit aangevraagd en in eerste instantie is dit afgewezen.Ik heb op zijn aanraden bezwaar aangetekend en wacht deze uitslag nog af.
Is iemand op de hoogte met deze regelgeving en voorwaarden?

Toevoeging;
WWZ voorwaarden; Het recht op een WW-uitkering hangt af van:
1) hoe lang u een WW-uitkering zou hebben gekregen als u na uw ontslag niet als zelfstandige was begonnen.
2) hoe lang u een eigen bedrijf hebt gehad.
3) of u de werkzaamheden als zelfstandige volledig hebt beeindigd.

mvg

1876 4 Rapporteer

marita5
door marita5 - May 4, 2016 om 12:59
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@ Techno50 ,

Waarom stelt u de vraag 2 x ? lees hier de gegeven antwoorden op dezelfde vraag , klik op de rode regel .

https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/uwv-na-zelf-ontslag-nemen-om-eigen-bedrijf-te-beginnen?id=584084

getty
door getty - May 4, 2016 om 13:14
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Niet tevreden met de eerdere antwoorden?

Cookies
door Cookies - May 4, 2016 om 13:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hier had ik in je andere topic al antwoord op gegeven. Het is volslagen zinloos om 2 topics over hetzelfde item te openen.

1) hoe lang u een WW-uitkering zou hebben gekregen als u na uw ontslag niet als zelfstandige was begonnen.

tijger1
door tijger1 - May 4, 2016 om 13:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zoals gezegd, die WWZ voorwaarden zijn op u niet van toepassing.