CJ
door CJBoy Jul 30, 2016 om 21:08
Geldzaken & recht

Verhuurder neust in mijn spullen

Onlangs kwam ik thuis, en ontdekte dat mijn verhuurder bezig was om in mijn spullen te neuzen.
Er zijn namelijk in ons pand (voornamelijk studenten) een aantal gebeurtenissen geweest (geen idee wat, zal wel iets met criminaliteit te maken hebben), waardoor onze verhuurder meent het recht te hebben om appartementen binnen te lopen en alle spullen overhoop te halen. Hij was tevens bezig met fotograferen van alles welke in een database worden opgeslagen. De verhuurder gaf aan op deze manier bij andere bewoners al 'aardig wat bewijs te hebben gevonden' om ze er in voorkomende gevallen op straat te zetten. De verhuurder meent dat hier jurispundentie voor is.

Kan iemand me vertellen of een verhuurder inderdaad zomaar na betreding van de woning in spullen mag neuzen en hier foto's van mag maken?

Groeten,
CJBoy

16447 19 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jul 30, 2016 om 21:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Natuurlijk mag dat niet, de verhuurder mag de woning niet eens betreden zonder toestemming van de huurder.

bokskabouter
door bokskabouter Aug 1, 2016 om 13:38
32 Antwoorden / 4 Vragen

Een huurder is verplicht de verhuurder, op diens verzoek, maar aanwezigheid van de huurder toegang te verlenen tot de woning. Bijvoorbeeld voor het verrichten van de nodige reparaties. Maar het snuffelen in eigendommen is natuurlijk volkomen uit den boze. Als de verhuurder 'misdaad' vermoedt kan hij aangifte doen bij de politie en die kunnen, met een bevel tot huiszoeking, de hele boel 'overhoop' halen.

ja
door janf43 - Jul 30, 2016 om 21:16
733 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt aangifte doen bij de politie in verband met huisvredebreuk.

tijger1
door tijger1 - Jul 30, 2016 om 22:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zet een nieuw slot in uw kamerdeur. Had lang geleden ook zo'n achterlijke huisbaas.

da
door datzoekikop - Jul 30, 2016 om 23:17
251 Antwoorden / Vragen

Vraag die verhuurder eens naar die zogenaamde: jurisprudentie. Hij heeft geen justitiemacht.

aurora1
door aurora1 - Jul 31, 2016 om 00:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Gelukkig heeft u deze verhuurder betrapt en weet u wat hij uitspookt.
Lang geleden heb ik ook een dergelijke huurbaas gehad en was het langere tijd "alsof er dingen verplaatst waren" en alsof iemand in mijn kamer was geweest, ook in de keuken die ik met 1 medebewoner deelde in een huis met eigen voordeur waar 4 kamers (vrij duur) verhuurd werden (2 per etage). De huurbaas vond normaal om tijdens onze afwezigheid zaken te verplaatsen "naar een volgens hem/haar betere plaats" en rond te neuzen, toen wij ze (echtpaar wonend in het huis beneden) erop aanspraken. Ik vertrok al snel wegens een betere kamer, mijn etagegenoot werd vervolgens de huur per direct opgezegd omdat ze niet van zulke protesten gediend waren en vonden altijd binnen te mogen komen en zelf dingen te mogen veranderen.....
Zie de andere reacties over wat te doen.

marita5
door marita5 - Jul 31, 2016 om 07:11
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Cjboy ,

waardoor onze verhuurder meent het recht te hebben om appartementen binnen te lopen en alle spullen overhoop te halen

De verhuurder heeft dit recht helemaal niet , zoals eerder aangegeven doe aangifte wegens huisvredebreuk , klik op de rode regels .

https://www.jurofoon.nl/blog/blogpost/verhuurder-mag-het-gehuurde-niet-zo-maar-betreden,

Lees ook dit ,

http://www.bndestem.nl/regio/breda/bavel/huisbaas-opgepakt-voor-betreden-huis-zonder-toestemming-in-bavel-1.5930312

hutch
door hutch - Jul 31, 2016 om 13:19
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Ook ik moet het even kwijt: uiteraard mag dit figuur niet ongevraagd bij u binnen komen, tenzij er een directe NOODsituatie is, denk daarbij aan bijv. brand.

Dat figuur mag blij zijn dat ik daar niet woon, ik zou hem 2 x gevorderd hebben om op te hoepelen (zoals de wet voorschrijft) en hem daarna op mijn wijze (....) 'geholpen' hebben om er uit te gaan.

Wat een lariekoek van die joker om überhaupt het woord 'jurisprudentie' te gebruiken om illegaal bij iemand binnen te dringen.
Gewoon aangifte doen bij de politie. En dit alles mag geen reden zijn om eventueel het huurcontract met u op te zeggen. Daar zijn rechters heel stellig in.

Succes/ sterkte verder met die achterlijke malloot.

th
door theo12 - Aug 1, 2016 om 13:06
42 Antwoorden / 28 Vragen

gewoon heel simpel nee dat is als u altijd u huur betaal prive dus nee spreek hem ook daarop op aan en zorg voor bewijs dat hij het ook daadwerkelijk is

dokun
door dokun Aug 1, 2016 om 13:41
152 Antwoorden / 0 Vragen

Ook al zou de huurder niet altijd op tijd betalen e/o een huurachterstand hebben, dan nog mag de verhuurde niet zonder toestemming het verhuurde betreden.

billieboy
door billieboy - Aug 1, 2016 om 13:08
84 Antwoorden / 29 Vragen

Hallo CJBoy, volgens mij mag de verhuurder helemaal niet zonder toestemming in jouw kamer/woning lomen. Dit is een grove schending van je privacy. Zorg dat hij niet meer in de woning kan.

sukses

mslingen
door mslingen - Aug 1, 2016 om 13:09
33 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, de verhuurder heeft daar niet het recht toe. Hij zal mogelijk in de woning mogen als dat voor zijn werkzaamheden als verhuurder noodzakelijk is, dit moet in het verhuurcontract staan. Voor andere zaken heeft hij geen toegang tot de woning en pleegt vermoedelijk huisvredebreuk, waarvan u aangifte kunt doen.

vr1944
door vr1944 - Aug 1, 2016 om 13:13
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Nou voor alle zekerheid en voor de elfde keer ,nee dat mag niet !!!!!!

mo
door mof - Aug 1, 2016 om 16:02
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Kort en krachtig. Nee.

po
door postduif54 - Aug 1, 2016 om 17:17
51 Antwoorden / 3 Vragen

ADVIES
Ga naar de politie en dien een klacht in, tegen de verhuurder wegens huisvredesbreuk en ongeloorloof binnen gaan van je kamer of woning of vakantie woning op een tijdstip dat je niet thuis was. Hij heeft ingebroken in je privesfeer en woonruimte, hij heeft NOOIT toestemming, zonder mede weten van jouw, de huurruimte binnen te gaan. Hij is eigenlijk een inbreker. Hij mag alleen je huur ruimte binnen treden, als de politie daarbij aan wezig is en er een rechtelijk bevel is uitgevaardigd. Hij overtreedt daarbij diverse wetgevingen. Zo zou elke huurder dan ook het recht hebben, bij de huurbaas het huis binnen te gaan als deze er niet is. De verhuurder heeft misschien dingen mee genomen, camera's en microfoons verstopt. De spullen die hij heeft gefotografeerd moet hij ook weer uitvegen.
Vandaar het advies, loop bij het politie bureau binnen en doe daar je beklag. Succes.

an
door annetkinnegen - Aug 1, 2016 om 17:40
5 Antwoorden / Vragen

Nee dat mag zeker niet.Dat is schending van de privacy.Daar kan je gratis info voor vragen bij een rechtswinkel wat je moet doen.Succes.
Groetjes Annet.

re
door retsok - Aug 1, 2016 om 17:46
31 Antwoorden / 3 Vragen

Natuurlijk mag hij dat niet. Hij mag zonder jouw toestemming niet eens over een sleutel beschikken. Meteen aangifte doen van inbraak/insluiping. En vraag de foto's op die hij gemaakt heeft.

hutch
door hutch - Aug 1, 2016 om 20:27
4515 Antwoorden / 29 Vragen

@CJBoy is er stil van.....................

ma
door marsgoddess - Aug 1, 2016 om 23:42
16 Antwoorden / Vragen

NEEN, natuurlijk niet
hij mag niet eens een sleutel van het verhuurde hebben en dus ook de verhuurde woning/kamer niet zomaar betreden.
Privacy is gegarandeerd door de wet
en als hij verdenkingen heeft, moet hij daarmee naar de politie. Die kunnen dan aan een RECHTER vragen om een huiszoekingsbevel.

ma
door manwijf Aug 3, 2016 om 08:29
574 Antwoorden / 1 Vragen

Nou de verhuurder mag natuurlijk wel een sleutel hebben. Dat heb ik als eigenaar ook. Dat zegt niet over oneigenlijk betreden. Privacy is overigens ook niet gegarandeerd door de overheid. Dat willen ze u doen geloven. Onzin dus.

Cookies
door Cookies Aug 3, 2016 om 09:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Niet = niets. En achter 'nou' moet een komma.

1paul
door 1paul - Aug 2, 2016 om 09:36
3147 Antwoorden / 0 Vragen

ten overvloede, NEE dus, maar afgaand op zijn antwoord naar jouw toe, doe aangifte met zijn allen, eis dat hij alle foto's wist die hij gemaakt heeft.

nu hij aan jouw bekent heeft dat hij dit gedaan heeft kun je gezamelijk optrekken, sta je altijd sterker, vraag ook aan je mede-huurders of zij gemerkt hebben of er dingen verdwenen zijn dan wel verplaatst...

ma
door manwijf Aug 3, 2016 om 08:31
574 Antwoorden / 1 Vragen

jouw = jou

sp
door sp29085 - Aug 4, 2016 om 19:46
3 Antwoorden / 0 Vragen

Deze man hoort thuis in een inrichting. Binnentreden en huiszoeking doen is geregeld in strafvordering en is van toepassing op in de wet genoemde personen, OvJ, RC, HovJ.. Daar komt het woord huisbaas niet in voor. Aangifte doen van huisvredebreuk. Vermoedelijk heeft hij ook gebruik gemaakt van een valse sleutel.