zinook
door zinook Dec 23, 2008 om 15:21
Geldzaken & recht

Verspreidingsbureau in gebreke.

Hallo iedereen,


mijn man en ik hebben 2 supermarkten in 2 aparte dorpjes liggen. Nu lijken de plaatsnamen erg op elkaar, de dorpjes liggen 10 km van elkaar af en in beide dorpen laten we folderen door verschillende verspreidingsbureau's.


Toen we de 2e supermarkt opende lieten we de openingsfolder verspreiden door dezelfde verspreidingsbureau als dat we in de 1e supermarkt hebben. Deze folder werd door hun schuld niet verspreid. Deze rekening hebben we dus ook niet hoeven te betalen. Wel hebben we zelf personeel op moeten trommelen om de folder te gaan bezorgen, terwijl we het al druk zat hadden met de verbouwing enz. Maar oké, kan gebeuren.


Afgelopen week was het de bedoeling dat dit verspreidingsbureau weer een aparte folder zou verspreiden in de omgeving van de 2e supermarkt i.v.m. moonlightshopping en extra zondagopeningstelling. Wij met het desbetreffende verspreidingsbureau gebeld en DUIDELIJK gevraagd of ze de folder woensdag konden bezorgen. Ja dat kon, die woensdag werd er ook een of ander ondernemersblaadje bezorgd die avond, dus onze folder kon mee. Naderhand hebben we nog gebeld met het verspreidingsbureau of dat ze de a4 folder op konden halen bij de drukker. Ja, dit kon....


Woensdagavond werden we gebeld door het verspreidingsbureau dat ze te weinig folders hadden ontvangen.....? Bleek dat ze de folder in het verspreidingsgebied van onze 1e supermarkt hadden verspreid. Dus voor de 2e keer al een puinhoop. Klanten weer geen folders ontvangen, zelf konden we de folders niet meer verspreiden want deze lagen in de verkeerde brievenbus. Ik heb dus een klacht geuit op de site van dit verspreidingsbureau dat we deze rekening niet zouden betalen ivm extra kosten die we nu moesten maken. We moesten de folders opnieuw laten drukken, gauw advertentie laten zetten op de kabelkrant enz. en kreeg een telefoontje van het verspreidingsbureau waarbij deze dame ons de schuld in de schoenen schoof. Bij het 2e telefoontje had de telefoniste als verspreidingsgebied de postcodes ingegeven van onze 1e supermarkt. Blijkbaar hadden wij die postcodes doorgegeven....pardon, ik weet wel welke dorpjes ze folderen, maar wij geven geen postcodes door, ik zou zo ook niet weten welke postcodes erbij horen...en daarbij belde we de 2e keer alleen maar om te vragen of ze de folders op konden halen, meer niet.


Ik zei dus tegen deze dame dat ik wel wist waar de fout lag. Ze folderen wekelijks in de postcode gebieden van onze 1e supermarkt, maar nooit van onze 2e en dat de telefoniste dus onterecht is uitgegaan van het normale verspreidingsgebied, terwijl we van te voren duidelijk aangegeven hadden - bij een andere telefoniste - dat dit voor een ander gebied zou zijn. We hebben nooit gesproken over postcode enz. De dame van het verspreidingsbureau zei dat dit waarschijnlijk door ons toch echt gezegd moest zijn tijdens het 2e telefoontje en daarbij moesten we toch echt de rekening betalen. Wel zouden ze de a4 folder die ze nu extra moesten lopen - door hun fout, maar dit geven ze niet toe - wel crediteren om ons tegemoet te komen.....(dus eigenlijk erkennen ze hun fout?) Wat nu tegemoet komen! Dit is al de 2e keer dat ze een fout maken en dan ook nog bij cruciale momenten....heropening van je supermarkt, extra avondopeningstelling enz. 


Het meest kwaad ben ik nog dat ze niet de fout erkennen en dat ze ons de schuld in de schoenen schuiven. Mijn vraag is, na dit lange verhaal, wat is mijn recht hierin. Kan ik zeggen dat ik de rekening van de verkeerde folders niet betaal of ben ik helaas genoodzaakt om deze toch te betalen?


Groeten,

623 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

kiran
door kiran - Dec 23, 2008 om 16:17
2791 Antwoorden / 0 Vragen
0

@zinook


Ik zou zeggen: niet betalen. Ook een mondelinge overeenkomst is bindend. Het verspreidingsbureau biedt zijn diensten aan, u neemt die af. En behoort te doen, wat hem wordt opgedragen.


Waar mensen werken worden nu eenmaal fouten gemaakt, maar in dit geval? Keer op keer? Als het verspreidingsbureau zichzelf enigszins serieus neemt, zou dit gedoe niet mogen voorkomen.


Nogmaals: ik zou niet betalen. Komt er 'stront' van, zou ik ze ingebreke stellen. [En ook iemand anders in de arm nemen, hier kan je dus niet van op aan]

zinook
door zinook - Dec 23, 2008 om 16:38
261 Antwoorden / 7 Vragen
0

Ja op papier zetten of mailen dat doe ik zeker in het vervolg...gewoon om dit soort zaken te voorkomen.


Het probleem is inderdaad dat er geen harde bewijzen zijn, ook al weten we zeker dat we geen postcode's doorgegeven hebben. En het is hun woord tegen ons woord....helaas....


 

poltol
door poltol - Dec 23, 2008 om 18:28
3885 Antwoorden / 22 Vragen
0

Hallo,


Zoek een betrouwbare, gewillige, jongere op. Het mag natuurlijk ook een senior zijn. In elk dorp één of twee. Laat die de folders bezorgen. Verdienen die ook wat bij en u houdt het overzicht.


Vr.gr. poltol

stacey
door stacey - Dec 23, 2008 om 18:32
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

Hoi,


--wel crediteren om ons tegemoet te komen.....(dus eigenlijk erkennen ze hun fout?) --


Crediteren uit Coulance heeft Niets te maken met het al dan niet toegeven van een fout, maar met Service en de Klant is Koning ook al zou hij al dan niet zelf een fout gemaakt hebben.........


Indien het niet te bewijzen is wie exact fout geweest is lijkt het mij geen verkeerde oplossing samen voor de schade op te draaien en zorg dan dat het volgende keer op papier of per mail geregeld wordt zodat het duidelijk is (en je bewijzen kunt dat ze eventueel een fout gemaakt hebben).


Succes,

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

JTA
JTA - May 14, 2024 om 12:22
Huishouden & energie

Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???

Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract  heb betaald? 
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!

Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri ... Lees meer

Do
Doraf - May 17, 2024 om 04:33
Vakantie & reizen

Wunderland Kalkar onterechte kostem

Mogen personeelskosten  zo worden doorberekend ? Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer