ik
door ikkuh63 Jul 20, 2016 om 22:01
Geldzaken & recht

Vervolg OTTO

Op 10 februari heb ik de volgende vraag gesteld: Wij wonen al 13 jaar op ons adres, gisteren ontvingen wij een sommatie van OTTO, of wij bedrag X onmiddelijk willen betalen. De sommatie staat op naam van een ons volkomen onbekend persoon. Ik heb per mail contact opgenomen met OTTO, en kreeg de volgende reactie:

"Volgens onze gegevens is er op 25.11.2015 een levering aangeboden van een camera. Deze hebben ze niet aan kunnen bieden en hierna is er een kaartje in de brievenbus gestopt om het op een Postnl punt op te halen. Dit is opgehaald en hier is ook voor getekend voor ontvangst. Wij gaan dus een verklaring van een niet ontvangen levering sturen die wij graag ingevuld en ondertekend van u willen ontvangen. Wij gaan dan een onderzoek opstarten en dit verder uitzoeken. Mocht u onlangs pas op dit adres zijn komen wonen dan kan het inderdaad informatie zijn van de vorige bewoner en horen wij dit graag van u." Wij hebben nooit een camera besteld bij dit bedrijf, en ook nooit opgehaald bij een Postnl punt. Overigens ook nooit die verklaring ontvangen om in te vullen.....Wat zijn nu onze rechten/plichten? Hierop hebben wij diverse reacties ontvangen, waarvoor onze dank.
Echter: tot op heden blijven wij post ontvangen voor de (niet op ons adres wonende) persoon,
inmiddels hebben ze (naar mijn mening) een deurwaarder ingeschakeld (de brieven heb ik NIET geopend). Vandaag weer een brief ontvangen, ik ga 'm maar niet meer terugsturen (al twee keer naar dit postbusnummer in Barendrecht retourgezonden). Is er nog iets wat ik verder kan doen, behalve een brief versturen? Vast dank voor uw reactie(s)

639 5 Rapporteer

da
door datzoekikop - Jul 20, 2016 om 22:06
251 Antwoorden / Vragen

Dit is opgehaald en hier is ook voor getekend voor ontvangst.

Als er getekend is voor ontvangst, is er ook een id card nummer genoteerd. En hebben ze een handtekening.

Laat ze eens bewijzen dat U de (niet bestelling) heeft afgehaald en dat het uw handtekening is.

Cookies
door Cookies - Jul 20, 2016 om 22:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het beste is om helemaal NIKS te doen, want jij bent, zoals al eerder aangegeven, de geadresseerde niet. Laat de deurwaarder maar rustig komen, dan kan deze zelf vaststellen dat jij iemand anders bent en dus niks met deze zaak te maken heeft.

ne
door neodutchio - Jul 20, 2016 om 23:25
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Helaas komt het vaker voor dat er op andermans adres besteld wordt en 'gevist' wordt in brievenbussen om afhaalberichten te bemachtingen.
Dit tip van datzoekikop is wat u moet doen. Stuur een aangetekend schrijven dat u bewijs wilt hebben dat met uw ID kaart het pakket is afgehaald. Zonder dit bewijs ziet u een mogelijke rechtzaak graag tegemoet.

aurora1
door aurora1 - Jul 20, 2016 om 23:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U had dit beter onder uw eerdere topic kunnen melden i.p.v. voor hetzelfde een nieuw topic te openen.
U heeft destijds ook ruimschoots reacties gekregen.

ik
door ikkuh63 Jul 20, 2016 om 23:45
6 Antwoorden / 5 Vragen

Aurora1: daarom heb ik het ook 'vervolg OTTO' genoemd en de datum in de eerste zin vermeld....