pieter66
door pieter66 Jul 10, 2012 om 19:45
Geldzaken & recht

Verzekeraars spekken zichzelf

Wat is er met ons geld gebeurt dat we met ons allen al jaren in al die verzekeringspotten hebben afgedragen?
Heb van Aegon een Woon- en VrijeTijdspakket verzekering. Was zeer tevreden, maar vandaag kreeg ik een brief dat het geld op is om de jaarlijkse 10% teruggave te geven aan mensen die het afgelopen jaar geen schade hebben gedeclareerd.
Boven op elke 6 maanden een verhoging van 0,44% komt er nu nog even in 1 klap op jaarbasis dus toch nog even meer dan 10% bij.
Het straffen van mensen die niets declareren is wel een heel verkeerd middel om bestaande klanten te binden naar mijn mening.

Het lijkt erop dat Banken/Verzekeraars zich sterk voelen om hun producten maar te verhogen .. maar ten gunste van WIE?

Denk dat iedereen de aandelenkoers van het bedrijf Aegon wel eens heeft gezien en de ontevreden aandeelhouder .... zou daar een grondslag kunnen liggen voor deze .

Ga denk ik maar eens kijken of we ergens anders iets minder een poot kunnen worden uitgedraaid ... de macht van verzekeraars ... verzekeringen die verplicht zijn ongeremd door blijven verhogen ... en wat ziet de niet declarerende klant daarvan terug ... niets!

2000 3 Rapporteer

f1
door f16 - Jul 12, 2012 om 13:47
16 Antwoorden / 9 Vragen

Ja pieter66,ik denk dat ik wel weet waar het hem in zit.
De hoge heren van die maatschappijen willen ook op fluweel zitten, m.a.w. ze rijden vette auto's,wonen in dure huizen en hebben een inkomen waar menigeen van gaat watertanden.En dat kunnen ze omdat ze ons, jan met de pet op, ongegeneerd kunnen belazeren en uitzuigen. Het is hetzelfde als die bankdirecteuren,die doen dat ook. Alles bij elkaar zijn het in mijn ogen witteboordencriminelen. En het ergste is dat dit ongestraft blijft,terwijl iemand die een rolletje drop jat uit de supermarkt wel straf krijgt als ie gepakt wordt.
Je wordt steeds meer doodziek van al dit oneerlijke gedoe.

ha
door harryromijn - Jul 12, 2012 om 18:23
272 Antwoorden / 0 Vragen

Iedereen had kunnen weten, dat de verzekeringspremie maar een DEEL was, van waarmee de reserves van de verzekeringsmijen gevuld werden. De rest moest maar uit rendementen en beleggingen komen. 30% zelf, 70% uit rente op uitgeleend geld. Steeds hoger moesten die rendementen, want wij waren - net als bij de pensioenen- NIET bereid de hele kosten te storten. Dus nog hogere risico's. Uitlenen aan Gr, It, Sp, overheid, bedrijven aldaar, de O.G. uit de USA en uit NL: kantoorpanden, woonhuizen, op naar nog hogere rendementen en risico's... even NIET aan denken. Totdat... misschien wel eens die kantoren aande ZX\uidas enz minder waard blijken te zijn, dat huis bij veiling helaas ook, en of de Italianen enz ooit alles terugbetalen ? NL heeft als som van gemeenschappelijke (=Staats) + hypotheekschuld mop woonhuizen alleen al 195% van bruto Nat product. Italie en Spanje: 150, Frankrijk 135.
Lachen, straks moet Wilders op z'n knieen naar Brussel om solidariteit met de overschulde NL samenleving af te smeken en komt Jantje Klompenboer met zijn wijsvingertje voor de 2e keer in de knel ( na: en GIJ ALLEN ZULT niet meer dan 3 % te kort komen, behalve ikke natuurlijk zelf, tenzij "Kunduz" me uit de brand helpt)

de motormuis
door de motormuis - Jul 12, 2012 om 19:26
598 Antwoorden / 13 Vragen

Het is toch al langer bekend dat alleen de verzekeringsmaatschappij er beter van wordt. Want als je een keer iets hebt dan wordt er van alles verzonnen om maar zo weinig mogelijk uit te hoeven keren.Maar jij moet wel al die jaren een (steeds)
hogere premie betalen.