er
door erick12345 Sep 28, 2007 om 01:56
Geldzaken & recht

Voor de 2e keer rijd de zelfde leverancier tegen mijn auto!!

Hallo,

Ik werk voor een groot fastfood bedrijf,

Voor de 2E KEER rijd de leverancier tegen mijn auto aan! Alleen de 1e keer heb ik de dagwaarde al gehad. Toch heb ik nu een nieuwe schade.

Wat nu? Betaald dezelfde maatschappij nog een keer of ben ik nu mooi klaar omdat ik al een keer de dagwaarde heb gehad?

HELP?

Een zeer bedroefd persoon

448 8 Rapporteer

labswans
door labswans - Sep 28, 2007 om 03:29
1918 Antwoorden / 10 Vragen

dat weet u pas als u de schade heeft gemeld aan de verzekeraar.

labswans

harrie
door harrie - Sep 28, 2007 om 07:26
765 Antwoorden / 36 Vragen

Hoi.

Wat is de dagwaarde na uitkering van de dagwaarde? Nul komma nul, dus.

U kunt dus geen (financiele) schade hebben, waar of niet?

Pas op, want de verzekeringsmij. kan een nieuwe claim als oplichting zien en dan ben je voor de toekomst gebrandmerkt.

Helaas voor u, Harrie

harrie
door harrie - Sep 28, 2007 om 07:30
765 Antwoorden / 36 Vragen

P.S.

Dit brandmerk heeft tot gevolg dat u bij iedere verzekeringsmij. een hogere premie moet gaan betalen of zelfs niet geaccepteerd word.

En niet alleen voor uw autoverzekering!!!!

Harrie

ja
door jacbigboss - Sep 28, 2007 om 07:37
44 Antwoorden / 15 Vragen

als uw schade van de eerste keer gerepareerd is dan kunt u weer opnieuw een claim in dienen zoniet dan kunt u ook een claim indienen maar moet u aangeven dat er al schade aan het voertuig was  en welke  daar zal dan rekening mee gehouden worden

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 28, 2007 om 10:18
16883 Antwoorden / 202 Vragen

als u met de uitkering NIET heeft gerepareerd en die schade er dus nog was, dan zal een claim m.i. niet worden gehonoreerd. Als u reparatie kunt aantonen, dan wel.

(Uitkering op dagwaarde gebeurt meestal als reparatiekosten hoger zijn of dat er niet wordt gerepareerd.

grindweg
door grindweg - Sep 28, 2007 om 20:13
2308 Antwoorden / 28 Vragen

is de schade geregeld met behoud restanten? en is daar een waarde aangehangen? zo ja dan is de waarde nu nog lager en dat dient gecompenseerd te worden. dus gewoon op geven zij weten toch wel van de vorige schade want dat word opgeslagen bij de kamer van verzekeringen. daar halen zij info vandaan. in mijn beleving heeft u de vorige schade niet gerepareed. heeft u in de tussen tijd bv veel onderhoud gepleegd en daar facturen van dan kan dat prijs verhogend werken. met meer info kan ik u beter helpen. en laat even weten hoe het afloopt

er
door erick12345 - Sep 28, 2007 om 21:05
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de vele reacties.

Ik speel het nu inmiddels via mijn rechtsbijstand.

Ik kan best begrijpen dat een verzekeraar zegt dat de auto al een keer betaald is en in feite niets waard is.

Toch wil ik gewoon geld zien aangezien ik vind dat er anders een vrijbrief is om mijn auto te blijven vernielen todat ik er niet meer mee kan rijden. Dat zou de omgekeerde wereld zijn. Als het daar op uit komt dan laat ik het voor komen bij de rechter.

tonnieboy
door tonnieboy - Sep 28, 2007 om 21:39
1094 Antwoorden / 2 Vragen

Stel uw auto is ouder dan 10 jaar en de dagwaarde was voor de eerste schade 2.000 euro. Door de aanrijding werd een schade op basis van de herstelkosten berokkend van 1.750 euro, terwijl de restwaarde 500,00 euro was. Dan krijgt u uitgekeerd een bedrag van 2.000,00 - 500,00 = 1.500,00 euro. De schade wordt niet hersteld, zodat de waarde van het voertuig slechts 500,00 euro bedraagt.
Na de 2e aanrijding bedragen de herstelkosten 1.200,00 euro terwijl de restwaarde wordt vastgesteld op 250,00. Waarde voor is dan dus 500,00 en waarde na is 250,00 zodat u aanvullend 250,00 uitgekeerd krijgt.
Gewoon de schade melden dus en aangeven dat de vorige schade nog niet was hersteld en dat diezelfde eikel weer uw auto heeft gekozen om tegenaan te parkeren. Een expertise zal uitwijzen hoeveel uw schade bedraagt.