Kr
door Kruimel701 May 3, 2017 om 17:02
Geldzaken & recht

Waarneer betaald een excuteur uit

We zijn met 10 man erfgename . Nu heeft de executeur al het geld ontvangen. Waarneer kan die ons uitbetalen.? Moet er bijvoorbeeld nog wat geregeld worden ?

1255 3 Rapporteer

fa
door familyman - May 3, 2017 om 17:04
888 Antwoorden / 1 Vragen

Als alles, dus ook de belastingen voldaan/geregeld zijn en de eventueel te verkopen zaken verkocht zijn, zou ik eens vriendelijk vragen wanneer u het een en ander kunt verwachten.

Kr
door Kruimel701 May 3, 2017 om 17:08
1 Antwoorden / 6 Vragen

Ja het huis is verkocht en hij heb alle geld ontvangen maar of de notaris of hij alles moet regelen met de belasting dat weet ik dus niet

fa
door familyman May 3, 2017 om 17:10
888 Antwoorden / 1 Vragen

Met te erven bedrag als de term "verkocht huis" klinkt, zal er zeer wel mogelijk erfbelasting betaald moeten worden. En die belastingdienst is soms ook niet de snelste.

Kr
door Kruimel701 May 3, 2017 om 17:25
1 Antwoorden / 6 Vragen

Ok  maar regel de notaris dat of de executeur.  Notaris heb al het geld al overgemaakt na de executeur

fa
door familyman May 3, 2017 om 17:48
888 Antwoorden / 1 Vragen

Vraag het beiden, dan krijgt u zeker een antwoord.

tijger1
door tijger1 - May 3, 2017 om 17:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar de executeur is dus juist degene aan wie u die vraag kunt stellen.

Kr
door Kruimel701 May 3, 2017 om 17:30
1 Antwoorden / 6 Vragen

Ja klopt maar kan die man niet. Is de broer van de overledene. Waar we nog maar weinig contact mee hadden  en dus een hele verassing voor ons.dus vind beetje lullig om te vragen . Ben benieuwd hoe het met de belasting zit .enzo

simon55
door simon55 May 3, 2017 om 17:34
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Niet geschoten is altijd mis

me
door mein33 May 3, 2017 om 17:58
5658 Antwoorden / 28 Vragen

dus vind beetje lullig om te vragen

Niks 'lullig', u vraagt toch naar het deel waar u volgens het testament van de erflater recht op hebt, maar vraag mij wel af in welke relatie u stond tot de overledene.
Op zich al vreemd dat u de executeur niet kent, lijkt mij de hoogste tijd dat u eens kennis met deze persoon gaat maken.

tijger1
door tijger1 - May 3, 2017 om 17:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is dus helemaal niet l*llig om te vragen. Maar juist de normale gang van zaken.

De executeur dient rekening en verantwoording af te leggen aan de erfgenamen. Dus u kunt hem rustig benaderen en vragen hoe de afwikkeling er voorstaat. Ook kunt u vragen of u zelf nog iets moet doen. Ook kunt u vragen hoe de afwikkeling gaat ten aanzien van de belastingdienst.

U zult toch wel een mailadres of telefoonnummer van die man hebben?

Kr
door Kruimel701 May 3, 2017 om 18:17
1 Antwoorden / 6 Vragen

Allemaal bedankt voor het advies heb de beste man een appje gestuurd