anita555
door anita555 Oct 6, 2022 om 08:49
Geldzaken & recht

Waarom heb ik de ergietoeslag van €500 nog steeds niet ontvangen?

Ik heb in juli ook €800 energietoeslag gehad, maar de rest van het bedrag van €500 heb ik nog steeds niet en het is inmiddels oktober.
Zijn er meer mensen die er nog op wachten?
Ik hoor het graag.

822 4 Rapporteer

getty
door getty - Oct 6, 2022 om 08:57
4179 Antwoorden / 10 Vragen

In mijn gemeente krijgen de mensen het in de loop van oktober

Gewoon  even geduld nog

en anders de gemeente even bellen of op de site kijken

Thecla58
door Thecla58 - Oct 6, 2022 om 09:00
860 Antwoorden / 3 Vragen

Die vraag moet je aan je gemeente vragen. Mijn gemeente heeft die al uitbetaald.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 6, 2022 om 09:42
16882 Antwoorden / 202 Vragen

Ook m.i. even geduld hebben. In mijn Gemeente wordt in november betaald. En andere toch even bellen met het Gemeentehuis in uw gemeente en navraag doen.

marita5
door marita5 - Oct 6, 2022 om 10:29
11526 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Anita555 ,

In mijn gemeente wordt de € 500,- voor het einde van het jaar uitbetaald .

 U woont in Rotterdam , dit staat op hun site :

Extra energietoeslag

De regering heeft besloten de energietoeslag te verhogen van € 800 naar € 1.300 voor de inkomens tot en met 120% van het sociaal minimum. Als u tot deze inkomensgroep behoort en de energietoeslag van € 800 al heeft ontvangen, dan hoeft u nu niets te doen. U krijgt het extra bedrag van € 500 automatisch uitgekeerd. Wanneer dat zal zijn, weten we nu nog niet. Zodra dat wel bekend is, leest u dit op deze pagina.

https://www.rotterdam.nl/wonen-leven/energietoeslag/#:~:text=De%20gemeente%20maakt%20de%20toeslag,al%20op%20uw%20rekening%20gestort.