komsja
door komsja Jan 16, 2014 om 16:33
Geldzaken & recht

Warmtewet!!!!

Een aantal lieden hebben weer wat nieuws bedacht om bewoners van een appartement/flat (waarvan de warmte komt van een verwarmingsketel op het dak)
Om die bewoners op onkosten te jagen het was voorheen zo dat bewoners van een flatwoning die op de hogere etage,s of op een hoek wonen een bepaalde reductie op de stookkosten kregen,want hoe hoger je woont en/of op een hoek moet je over het algemeen meer stoken om het warm te krijgen in mijn geval (woon op 9 hoog,van een flat van 12 hoog) kreeg 5% reductie en hoe hoger je woont des temeer reductie.
Maar die reductie komt te vervallen dat betekend dus dat mensen die op de hogere verdiepingen wonen nog duurder uit zijn(dan we al waren) om het net zo warm te kunnen hebben als mensen die op de wat lagere verdiepingen wonen.
Het mot toch allemaal niet gekker worden

1016 15 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 16, 2014 om 18:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U wilt mij toch niet wijsmaken dat iemand op de 9de harder moet stoken dan iemand op de 8ste of de 7de?

En wie betaalt dan 100% of eigenlijk nog meer, want die kortingen van de anderen moeten ook betaald worden.

tijger1
door tijger1 - Jan 16, 2014 om 18:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U had als bewoners ook kunnen protesteren tegen die andere regeling.

Klik hier

Bron woonbond

melomaan
door melomaan - Jan 16, 2014 om 19:58
157 Antwoorden / 1 Vragen

Krijgen de bewoners van de lagere verdiepingen ook korting op hun huur, omdat zij minder mooi uitzicht hebben?

ol
door olijfje3 - Jan 16, 2014 om 22:02
284 Antwoorden / 26 Vragen

bestaat dit fenomeen echt, heb er nog nooit van gehoord olijfje3

valerius-2
door valerius-2 - Jan 16, 2014 om 22:35
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=melomaan schreef op donderdag 16 jan 2014, 19:58]Krijgen de bewoners van de lagere verdiepingen ook korting op hun huur, omdat zij minder mooi uitzicht hebben?

En dan ook nog voor lift gebruik als men laag woont en de trap gebruikt

testcase
door testcase - Jan 17, 2014 om 00:13
189 Antwoorden / 1 Vragen

Dat dit soort stomzinnige regeltjes bestaan. het moet niet gekker worden

ol
door olijfje3 - Jan 17, 2014 om 01:49
284 Antwoorden / 26 Vragen

het is stompzinnig, maakt het misschien nag grappiger olijfje3

sl
door slobberbone - Jan 17, 2014 om 06:46
508 Antwoorden / 2 Vragen

Zit wel wat in maar die mooi ingesloten wonen stoken dan toch al minder ?

Zelf meegemaakt en kan echt wel 30% schelen op degene die minder gunstig wonen.

ol
door olijfje3 - Jan 17, 2014 om 09:51
284 Antwoorden / 26 Vragen

een vriendin stookte bijna nooit, omdat iedereen om haar stookte.
ik stook meestal alleen s avonds en moest nog behoorlijk bijbetalen olijfje3

komsja
door komsja - Jan 17, 2014 om 17:18
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@tijger1
Ja dat kan ik u wel wijsmaken omdat het gewoon zo is!!!!woon nu zo,n 18 jaar in een flatwoning waarvan 10 jaar op de bovenste(9) verdieping en daar stookte ik me een ongans en moest met een straalkachel bijstoken om het behagelijk warm te krijgen.
Woon nu sinds ongeveer 8 jaar in een andere flat ook op 9 hoog maar met dat verschil dat ik nu nog 3 woningen boven me heb.
Heb nu geen enkele moeite om het warm te krijgen,het is gewoon een algemeen bekend feit,dat hoe hoger je woont des te meer moet je stoken om dezelfde temperatuur in huis te krijgen als iemand op de lagere verdiepingen kijk maar op www.woonstede.nl/voorwaarden

tijger1
door tijger1 - Jan 17, 2014 om 17:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En de eerste etage dan, boven de bergingen? Krijgen die ook korting?

komsja
door komsja - Jan 17, 2014 om 18:20
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Als je in een flat woont(in mijn geval een flat van 144 woningen)zou men denken dat iedereen dezelfde huur betaald maar dat is gewoon niet zo.de huur word bepaald door een woningpunten systeem ook al zijn alle woningen gelijk kwa indeling je betaald ook voor het uitzicht wat je hebt en je betaald voor de extra stookkosten die je kwijt bent op hoek en op hogere verdiepingen,hoe hoger je woont des te groter is de capaciteit en de omrekenfaktor van de verwarmingselementen oftewel hoe hoger hoe duurder je uit bent,als je in een laagbouw woning woont en je zijgevel grenst op het oosten dan moet je ook meer stoken dan een tussenwoning

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 18, 2014 om 21:48
2189 Antwoorden / 14 Vragen

De onderste etage heeft koude vloer...
de rest vloer verwarming want warmte gaat omhoog.

en de bovenste bewoners hebben een koud dak tenzij het goed geïsoleerd is.

En hetzelfde voor de hoeken, koude buitenmuren maar ook minder geluidsoverlast van buren...

Dus elk huis heeft een voor of nadeel en boven iets meer wind koeling maar ook meer uitzicht, want de onderste kijken tegen de bomen aan in de zomer en zitten soms in het donker en moeten eerder een lamp op in de zomer maanden...

ol
door olijfje3 - Jan 18, 2014 om 23:51
284 Antwoorden / 26 Vragen

nu wordt het wel een erg pietje-preciesdiscussie olijfje3

komsja
door komsja - Jan 20, 2014 om 16:47
1064 Antwoorden / 218 Vragen

wat karaktertje zegt,dat de eerste etage een koude vloer heeft is niet waar bij bijna alle flats bevinden de bergingen zich onder de eerste woonlaag en de bergingen zijn daar altijd warm en droog.
Wat betreft hoekwoningen in een flat(dat die minder geluids overlast zouden hebben) Daar word de plank door karakter ook misgeslagen,geluidsoverlast in een flat komt veelal van de boven of onderburen
Dat de huur voor de hogere etage,s in een flat wat hoger zijn(vanwege uitzicht) is allemaal prima,maar waarom moet iemand met een mooier uitzicht ook nogus veel meer moeten stoken om het net zo warm te krijgen dan iemand op de lagere verdiepingen???is een beetje dubbelop lijkt me
Maar waar de vraag ging en gaat er om dat in de flats alle reductie,s die jaren en jaren van toepassing waren nu ineens per 01-01-2014 afgeschafd worden en dat daar een hele hoop mensen daar de dupe van zijn.Ze verzinnen daar in den haag van alles om geld binnen te harken.