robert11
door robert11 Jan 15, 2013 om 17:12
Geldzaken & recht

Wehkamp boekhouding

Beste,
Dochter R. woon in België, bestel iets bij Wehkamp omdat het goedkoper is. Bestelling wordt bij mij thuis geleverd in NL omdat Wehkamp niet levert in België.
Mijn dochter betaald altijd meteen via haar Belgische rekening. Zij krijgt naar 30 herinnering mails eindelijk een bevestiging dat de betaling gevonden is!
Vorige week bestel zij dekbedden. Ondanks zicht termijn van 15 dagen, tik zij per ongeluk op eenmalige betaal machtiging. Zij had geen account dacht zij iets later... Dus wat ging er gebeuren?.... Pap, kijk ff op je rekening! En ja hoor! Wehkamp heeft zomaar van mijn privé rekening het geld afgeboekt.
Wehkamp heeft de leveringsadres simpelweg gekoppeld aan mijn rekening die bekend is bij hun omdat we af en toe ook iets bestellen!
Vandaag krijgt zij alweer een herinnering! Ongelooflijk! Het geld is al bij MIJ afgeboekt en doch weet Wehkamp niet de link te stellen tussen mijn dochter en ik, ondanks enkele mails en telefoon (28 minuten à 0,20 € ).
We hebben het helemaal gehad met Wehkamp!

Ik (zij) zal moeten wachten tot een deurwaarder aan de deur staat of wat?
Elke vorm van communicatie werkt dus niet goed bij hun!

Met vriendelijke groet, Robert

3464 15 Rapporteer

robert11
door robert11 - Jan 15, 2013 om 18:01
310 Antwoorden / 25 Vragen

[quote=zoekster schreef op dinsdag 15 jan 2013, 17:16]Communicatie via de Kassa-site werkt daarentegen uitstekend. Gewoon even wachten op webcare van Wehkamp en dan gaan ze het oplossen.

Nou zoekster, ik hoop van wel, want de emails met herinneringen vliegen zomaar naar binnen bij haar op haar email adres.
Werkelijk elke dag komt er eentje weer! Men kan uitleggen wat men wil, kopie van betaling van de bank sturen, niks helpt! Men kan hun dat niet aan het verstand brengen.
Wehkamp heeft geprobeerd op haar voormalige (?) jeugd bankrekening van Nederland af te boeken ondanks de rekening al bijna 10 jaren opgeheven is. En wat is het simpelste? Zij heeft vroeger idd hier gewoont en gewerkt, is al 10 jaren wonende en werken in Belgie. Zij betaald met haar eigen Belgische rekening. Het gaat enkele keer goed, en dan is het weer verschrikkelijke rommel via Wehkamp, en deze boek gewoon vanaf mijn rekening af! Nou! Bedank zeg!

we
door wehkamp_webcare - Jan 15, 2013 om 18:29
83 Antwoorden / 0 Vragen

Op de eerste plaats wil ik namens wehkamp.nl excuses aanbieden voor deze gang van zaken. Graag wil ik voor u bemiddelen in deze zaak. Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, dan verzoek ik u uw contactgegevens ( klantnummer of naam en adresgegevens en eventueel het forum waarop u uw klacht kenbaar heeft gemaakt ) naar mij te mailen: webcareteam@wehkamp.nl.

diumenge
door diumenge - Jan 15, 2013 om 18:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=robert11 schreef op dinsdag 15 jan 2013, 17:12]Dus wat ging er gebeuren?.... Pap, kijk ff op je rekening! En ja hoor! Wehkamp heeft zomaar van mijn privé rekening het geld afgeboekt.
Wehkamp heeft de leveringsadres simpelweg gekoppeld aan mijn rekening die bekend is bij hun omdat we af en toe ook iets bestellen!
Vandaag krijgt zij alweer een herinnering! Ongelooflijk! Het geld is al bij MIJ afgeboekt en doch weet Wehkamp niet de link te stellen tussen mijn dochter en ik, ondanks enkele mails en telefoon (28 minuten à 0,20 € ).Je spreekt jezelf hieronder nogal tegen? Wat is het nou? Van welke rekening is het nu afgeboekt?
[quote=robert11 schreef op dinsdag 15 jan 2013, 18:01]
Wehkamp heeft geprobeerd op haar voormalige (?) jeugd bankrekening van Nederland af te boeken ondanks de rekening al bijna 10 jaren opgeheven is. En wat is het simpelste? Zij heeft vroeger idd hier gewoont en gewerkt, is al 10 jaren wonende en werken in Belgie. Zij betaald met haar eigen Belgische rekening. Het gaat enkele keer goed, en dan is het weer verschrikkelijke rommel via Wehkamp, en deze boek gewoon vanaf mijn rekening af! Nou! Bedank zeg!
Misschien ook een beetje bij jezelf het probleem zoeken?

Maarja, de webcare (damage control) is al gearriveerd.

dearagain
door dearagain - Jan 15, 2013 om 18:36
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*wel aardig dat de webcare zo snel en adequaat reageert, maar dat laat onverlet dat de administratie bij dit bedrijf (Wehkamp dus) meer dan gemiddeld een ramp lijkt (gezien de berichten op de diverse fora)

jantje7
door jantje7 - Jan 15, 2013 om 18:46
1459 Antwoorden / 23 Vragen

U stelt wel uw adres open voor uw dochter om het systeem van Wehkamp te omzijlen. Waarom niet ook uw bankrekening als de verhouding met uw dochter goed is?? U begrijpt dat alles wat anders is als normaal extra kansen schept, dat het fout gaat.

Jantje

Cookies
door Cookies - Jan 15, 2013 om 18:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Begrijp deze rare constructie niet. Zo gek vind ik het niet dat een leverancier er niet meer uit komt. Jij/zij kan toch met jouw account de bestelling plaatsen en betalen?

robert11
door robert11 - Jan 15, 2013 om 20:36
310 Antwoorden / 25 Vragen

[quote=carola.83 schreef op dinsdag 15 jan 2013, 18:57]Begrijp deze rare constructie niet. Zo gek vind ik het niet dat een leverancier er niet meer uit komt. Jij/zij kan toch met jouw account de bestelling plaatsen en betalen?

Deze "constructie" is gekozen omdat de betalingsverkeer tussen beide rekeningen vrij lang kan duren, tot 10 dagen toe! (ik heb maar AOW)
Rechtstreeks betalen via de Belgische rekening ging eerst goed tot ineens een maand geleden de betaling niet te vinden was bij Wehkamp!
Pas naar vier weken is de betaling gevonden bij hun.
Bij de laatste bestelling vorige week ging het meteen mis (bij haar) en Wehkamp heeft zomaar het geld van mijn rekening afgehaald!

Op zich ging het altijd goed.....tot nu toe dus! Ik zal de webcare benaderen!

m.v.g. Robert

jo
door jorisw - Jan 15, 2013 om 20:41
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=dearagain schreef op dinsdag 15 jan 2013, 18:36]*wel aardig dat de webcare zo snel en adequaat reageert, maar dat laat onverlet dat de administratie bij dit bedrijf (Wehkamp dus) meer dan gemiddeld een ramp lijkt (gezien de berichten op de diverse fora)

Onzin. Ik bestel behoorlijk veel bij Wehkamp en het is nog nooit fout gegaan. Dat je veel problemen op internet vindt komt domweg omdat Wehkamp heel veel klanten heeft. Zelfs als ze veel beter presteren dan kleinere bedrijven dan nog zullen er in absolute zin meer fouten worden gemaakt. Is gewoon de wet van de grote getallen.

Als je afgaat op klachten op internet dan zouden hele slechte winkels zonder klanten de beste moeten zijn: daarvan vind je immers geen klachten.

robert11
door robert11 - Jan 15, 2013 om 21:42
310 Antwoorden / 25 Vragen

[quote=jantje7 schreef op dinsdag 15 jan 2013, 18:46]U stelt wel uw adres open voor uw dochter om het systeem van Wehkamp te omzijlen. Waarom niet ook uw bankrekening als de verhouding met uw dochter goed is?? U begrijpt dat alles wat anders is als normaal extra kansen schept, dat het fout gaat.

Jantje

Wij omzeilen niks! Wehkamp levert niet in België! De verhouding tussen mijn dochter en ik is uitstekend hoor! Maar ik moet ook vaak boodschappen halen hier in NL voor haar die ik ook eerst moet betalen! Als ik (laatste bestelling 97,58€) en de boodschappen (68 €) terug krijgt, ben ik tot 10 dagen verder zoet! Wat van mijn bankrekening afgaat moet er ook weer terug!
Verder woon zij 40 km van ons vandaan, het is dus net niet naast de deur!
Nogmaals; tot vorige maand ging het altijd goed! De bekende Zaaaaaaalando levert wel in België, betalingen lopen zonder enkele probleem! Waarom Wehkamp niet?

m.v.g. Robert

dearagain
door dearagain - Jan 16, 2013 om 12:58
2462 Antwoorden / 7 Vragen

@jorisw

*wel eens van damage control gehoord, een professionele zaak heeft zoiets (een webcare dus) niet nodig

zoekster
door zoekster - Jan 17, 2013 om 09:57
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Communicatie via de Kassa-site werkt daarentegen uitstekend. Gewoon even wachten op webcare van Wehkamp en dan gaan ze het oplossen.

robert11
door robert11 - Jan 17, 2013 om 10:09
310 Antwoorden / 25 Vragen

Na enkele mails van het SERVICE van Wehkamp die opnieuw beschuldigingen uiten aan mijn dochter en mijzelf en verder werkelijk niks van begrijp van de duidelijke door ons gegeven situatie, heeft de WEBCARE eindelijk nu de situatie begrepen, waarvoor mijn dank!

Geachte heer ******,

Ik heb u zojuist ook gemaild.

Deze mail is gelukkig voorzien van het klantnummer van u en van uw dochter.

De betaling was verwerkt op een heel ander klantnummer. Ik vraag u vriendelijk om betalingen vanuit het buitenland altijd onder vermelding van het juiste klantnummer te voldoen. Het klantnummer van uw dochter is 90******.
Inmiddels staat het klantnummer van u op nul en is op uw verzoek het klantnummer verwijderd, wat ik natuurlijk zeer betreur.
Het tegoed op dit klantnummer laat ik terugstorten op uw rekening. Dit tegoed is ontstaan omdat uit oogpunt van service er een korting is gegeven van € 15,98.

Info buitenlandse betalingen.
In alle gevallen is het van belang te vermelden:
Het klantnummer

IBAN-nummer: NL-78-ING-B- 0656 917148 en
SWIFT-code: ING-B-NL 2A
Nog een fijne dag toegewenst.

Met vriendelijke groet,

Het is wel te hopen dat Wehkamp in de toekomst ook in het buitenland kan leveren zoals andere bedrijven, gewoon emailen naar de klanten en een gratis belnummer hebben.
m.v.g. Robert

Cookies
door Cookies - Jan 17, 2013 om 10:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Begrijp ik het nou goed dat de fout en/of incomplete informatie uiteindelijk bij jullie zelf lag?

robert11
door robert11 - Jan 17, 2013 om 11:28
310 Antwoorden / 25 Vragen

[quote=carola.83 schreef op donderdag 17 jan 2013, 10:49]Begrijp ik het nou goed dat de fout en/of incomplete informatie uiteindelijk bij jullie zelf lag?

Nee Carola!
Wij hebben in zoveel mails de juiste informatie gegeven! Bij bestelling staat de naam van mijn dochter en haar klantnummer altijd vermeld! Ik sta gewoon buitenspel tot de bestelling bij mij thuis komt!
De oud Junior bankrekeningnummer van mijn dochter begon met 69******* en is al heel lang opgezegd (dochter is inmiddels 28), maar stond toen idd vroeger op ons adres ingeschreven.
Gezien zij per ongeluk op eenmalige incasso heeft gekozen, en Wehkamp niet KON incasseren op de rekening beginnen met 69*******(dus door Wehkamp niet verwijderd toen zij haar Belgische gegevens gaf) ( en Wehkamp schijnbaar ook niet kan incasseren in het buitenland), hebben ze simpelweg het bedrag gehaald van mijn rekening!
De bestelling is bij ons aangekomen met haar naam erop.

Als u iets wil bestellen en mij vraag of het bij mij kan wordt bezorgd, vind ik het prima! Maar ik wil niet opdraaien voor de kosten!

M.v.g. Robert

robert11
door robert11 - Jan 29, 2013 om 18:34
310 Antwoorden / 25 Vragen

Even nog een reactie.
Wehkamp service webcare heeft goed gewerkt. Alles is opgelost en mijn dochter heeft 2 x een korting gekregen.....(op mijn rekening gestort)....die ik vervolgens aan haar heb overgeboekt.

Bij deze bedank aan alle voor de belangstelling, en uiteraard bedank aan Wehkamp.

M.v.g. Robert