Wehkamp boekhouding
Beste,
Dochter R. woon in België, bestel iets bij Wehkamp omdat het goedkoper is. Bestelling wordt bij mij thuis geleverd in NL omdat Wehkamp niet levert in België.
Mijn dochter betaald altijd meteen via haar Belgische rekening. Zij krijgt naar 30 herinnering mails eindelijk een bevestiging dat de betaling gevonden is!
Vorige week bestel zij dekbedden. Ondanks zicht termijn van 15 dagen, tik zij per ongeluk op eenmalige betaal machtiging. Zij had geen account dacht zij iets later... Dus wat ging er gebeuren?.... Pap, kijk ff op je rekening! En ja hoor! Wehkamp heeft zomaar van mijn privé rekening het geld afgeboekt.
Wehkamp heeft de leveringsadres simpelweg gekoppeld aan mijn rekening die bekend is bij hun omdat we af en toe ook iets bestellen!
Vandaag krijgt zij alweer een herinnering! Ongelooflijk! Het geld is al bij MIJ afgeboekt en doch weet Wehkamp niet de link te stellen tussen mijn dochter en ik, ondanks enkele mails en telefoon (28 minuten à 0,20 € ).
We hebben het helemaal gehad met Wehkamp!
Ik (zij) zal moeten wachten tot een deurwaarder aan de deur staat of wat?
Elke vorm van communicatie werkt dus niet goed bij hun!
Met vriendelijke groet, Robert
[quote=zoekster schreef op dinsdag 15 jan 2013, 17:16]Communicatie via de Kassa-site werkt daarentegen uitstekend. Gewoon even wachten op webcare van Wehkamp en dan gaan ze het oplossen.
Nou zoekster, ik hoop van wel, want de emails met herinneringen vliegen zomaar naar binnen bij haar op haar email adres.
Werkelijk elke dag komt er eentje weer! Men kan uitleggen wat men wil, kopie van betaling van de bank sturen, niks helpt! Men kan hun dat niet aan het verstand brengen.
Wehkamp heeft geprobeerd op haar voormalige (?) jeugd bankrekening van Nederland af te boeken ondanks de rekening al bijna 10 jaren opgeheven is. En wat is het simpelste? Zij heeft vroeger idd hier gewoont en gewerkt, is al 10 jaren wonende en werken in Belgie. Zij betaald met haar eigen Belgische rekening. Het gaat enkele keer goed, en dan is het weer verschrikkelijke rommel via Wehkamp, en deze boek gewoon vanaf mijn rekening af! Nou! Bedank zeg!
Op de eerste plaats wil ik namens wehkamp.nl excuses aanbieden voor deze gang van zaken. Graag wil ik voor u bemiddelen in deze zaak. Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, dan verzoek ik u uw contactgegevens ( klantnummer of naam en adresgegevens en eventueel het forum waarop u uw klacht kenbaar heeft gemaakt ) naar mij te mailen: webcareteam@wehkamp.nl.
[quote=robert11 schreef op dinsdag 15 jan 2013, 17:12]Dus wat ging er gebeuren?.... Pap, kijk ff op je rekening! En ja hoor! Wehkamp heeft zomaar van mijn privé rekening het geld afgeboekt.
Wehkamp heeft de leveringsadres simpelweg gekoppeld aan mijn rekening die bekend is bij hun omdat we af en toe ook iets bestellen!
Vandaag krijgt zij alweer een herinnering! Ongelooflijk! Het geld is al bij MIJ afgeboekt en doch weet Wehkamp niet de link te stellen tussen mijn dochter en ik, ondanks enkele mails en telefoon (28 minuten à 0,20 € ).Je spreekt jezelf hieronder nogal tegen? Wat is het nou? Van welke rekening is het nu afgeboekt?
[quote=robert11 schreef op dinsdag 15 jan 2013, 18:01]
Wehkamp heeft geprobeerd op haar voormalige (?) jeugd bankrekening van Nederland af te boeken ondanks de rekening al bijna 10 jaren opgeheven is. En wat is het simpelste? Zij heeft vroeger idd hier gewoont en gewerkt, is al 10 jaren wonende en werken in Belgie. Zij betaald met haar eigen Belgische rekening. Het gaat enkele keer goed, en dan is het weer verschrikkelijke rommel via Wehkamp, en deze boek gewoon vanaf mijn rekening af! Nou! Bedank zeg!
Misschien ook een beetje bij jezelf het probleem zoeken?
Maarja, de webcare (damage control) is al gearriveerd.
*wel aardig dat de webcare zo snel en adequaat reageert, maar dat laat onverlet dat de administratie bij dit bedrijf (Wehkamp dus) meer dan gemiddeld een ramp lijkt (gezien de berichten op de diverse fora)
U stelt wel uw adres open voor uw dochter om het systeem van Wehkamp te omzijlen. Waarom niet ook uw bankrekening als de verhouding met uw dochter goed is?? U begrijpt dat alles wat anders is als normaal extra kansen schept, dat het fout gaat.
Jantje
Begrijp deze rare constructie niet. Zo gek vind ik het niet dat een leverancier er niet meer uit komt. Jij/zij kan toch met jouw account de bestelling plaatsen en betalen?
[quote=carola.83 schreef op dinsdag 15 jan 2013, 18:57]Begrijp deze rare constructie niet. Zo gek vind ik het niet dat een leverancier er niet meer uit komt. Jij/zij kan toch met jouw account de bestelling plaatsen en betalen?
Deze "constructie" is gekozen omdat de betalingsverkeer tussen beide rekeningen vrij lang kan duren, tot 10 dagen toe! (ik heb maar AOW)
Rechtstreeks betalen via de Belgische rekening ging eerst goed tot ineens een maand geleden de betaling niet te vinden was bij Wehkamp!
Pas naar vier weken is de betaling gevonden bij hun.
Bij de laatste bestelling vorige week ging het meteen mis (bij haar) en Wehkamp heeft zomaar het geld van mijn rekening afgehaald!
Op zich ging het altijd goed.....tot nu toe dus! Ik zal de webcare benaderen!
m.v.g. Robert
[quote=dearagain schreef op dinsdag 15 jan 2013, 18:36]*wel aardig dat de webcare zo snel en adequaat reageert, maar dat laat onverlet dat de administratie bij dit bedrijf (Wehkamp dus) meer dan gemiddeld een ramp lijkt (gezien de berichten op de diverse fora)
Onzin. Ik bestel behoorlijk veel bij Wehkamp en het is nog nooit fout gegaan. Dat je veel problemen op internet vindt komt domweg omdat Wehkamp heel veel klanten heeft. Zelfs als ze veel beter presteren dan kleinere bedrijven dan nog zullen er in absolute zin meer fouten worden gemaakt. Is gewoon de wet van de grote getallen.
Als je afgaat op klachten op internet dan zouden hele slechte winkels zonder klanten de beste moeten zijn: daarvan vind je immers geen klachten.
[quote=jantje7 schreef op dinsdag 15 jan 2013, 18:46]U stelt wel uw adres open voor uw dochter om het systeem van Wehkamp te omzijlen. Waarom niet ook uw bankrekening als de verhouding met uw dochter goed is?? U begrijpt dat alles wat anders is als normaal extra kansen schept, dat het fout gaat.
Jantje
Wij omzeilen niks! Wehkamp levert niet in België! De verhouding tussen mijn dochter en ik is uitstekend hoor! Maar ik moet ook vaak boodschappen halen hier in NL voor haar die ik ook eerst moet betalen! Als ik (laatste bestelling 97,58€) en de boodschappen (68 €) terug krijgt, ben ik tot 10 dagen verder zoet! Wat van mijn bankrekening afgaat moet er ook weer terug!
Verder woon zij 40 km van ons vandaan, het is dus net niet naast de deur!
Nogmaals; tot vorige maand ging het altijd goed! De bekende Zaaaaaaalando levert wel in België, betalingen lopen zonder enkele probleem! Waarom Wehkamp niet?
m.v.g. Robert
@jorisw
*wel eens van damage control gehoord, een professionele zaak heeft zoiets (een webcare dus) niet nodig
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes
Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer