jr
door jrn5 May 10, 2016 om 21:42
Geldzaken & recht

Ziggo overspeelt z'n hand op de markt?

Hallo,

Zojuist weer een brief van Ziggo ontvangen, mijn aller-goedkoopste abonnement bij hen gaat weer bijna 2 euro (= dik 5%) per maand omhoog.

Al zeker 6 jaar terug na de Ziggo upgrade van 2 naar 10 Mb down eens gekeken of ik met een downgrade van toentertijd 70 Mb naar 10 Mb daar voldoende aan had. Upgraden kan altijd nog….nietwaar

Liep niet verkeerd, ik kreeg op een fatsoenlijke wijze binnen wat ik wilde.

Dus heb ik dat zo maar gelaten. Voldoende voor mijn internetaspiraties.

Nu, een paar jaar later vinden ze dat ik minimaal 40 Mb, down nodig heb.

Ik vind van niet maar volgens hen is dat de `toekomst`.

Maar de abonnementsgelden gaan ook elk jaar behoorlijk omhoog, ik kan helaas niet meer downgraden zodat ik zo langzamerhand wel eens een andere kant (KPN?) op ga kijken.

En word ik ook extra gepakt omdat ik geen alles in 1 pakket afneem

Blijkbaar is er geen pakketje mogelijk die de essenties van het internet voor velen behelzen maar moet alles sneller (en duurder).

Ziggo!! Stelletje incompetente managers, morons..…. Nederland vergrijst en die mensen wil je opzadelen met een snelheid en prijs! om binnen 3 minuten een film te downloaden wat ze toch al niet doen….. Get a life…..

Ik word zo langzamerhand toch een beetje misselijk van dit soort praktijken.

Ik las vanmiddag dat ze dit jaar meer abonnees kwijtraakten, ga flink zo door….

O ja,…. nu de vraag,………meer mensen die deze halfjaarlijkse verhoging hebben gekregen?

…en daar de pest over in hebben??

3901 23 Rapporteer

Cookies
door Cookies - May 10, 2016 om 21:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee nog niet ontvangen. Als je het te duur vind worden, stap je toch over naar een andere aanbieder. ADSL snelheid is voor jou voldoende, begrijp ik.

Edit 22.37 uur: ik zie dat ik 0,45 ct meer moet gaan betalen.

tijger1
door tijger1 - May 10, 2016 om 21:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En waarom zouden grijze mensen geen snel internet willen hebben om een film te kunnen downloaden?

Blijkbaar maakt u uit wat grijze mensen zouden moeten willen.

En als het allemaal te snel voor u is, stapt u toch over? Er wordt genoeg geklaagd over traag gedoe bij andere providers.

jr
door jrn5 May 10, 2016 om 22:18
36 Antwoorden / 4 Vragen

@tijger

Altijd leuk dat je reageert.

Maar niet het plankje misslaan.

Oudere mensen (behoudens jezelf waarschijnlijk) zitten niet te wachten op 100Mb +

En die uitzonderlijke uitzondering van jou is dan blijkbaar een (alweer?) een uitzondering.

En ik weet uit ervaring wat oudere mensen willen, simpel en duidelijk en ja.......ben er zelf een.

En niets is te snel voor mij, mits er een van te voren prijskaartje aan hangt....ik kan het ook maar een keer uitgeven.

diumenge
door diumenge May 10, 2016 om 22:22
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je krijgt ook geen 100 Mbit/s, maar 40 Mbit/s. Iemand die 100 Mbit/s krijgt, kiest daar zelf voor, tegen een hogere prijs.

Ma
door Mat Matheij May 11, 2016 om 00:14
986 Antwoorden / 3 Vragen

Ik geef de vraagsteller zonder U te willen beledigen gelijk. Niet U verneukelen over degene die een vraag stelt. Voor normale internetdoeleinden is 15 Mbits/sec afdoende maar daar gaat het niet om. ADSL/VDSL is zonder nabije glasvezel GEEN alternatief in prijstechnisch opzicht. Ik hoop overigens dat dit forum stopt met het beledigen van vraagstellers. Anders wordt het aantal daarvan maar ook het aantal adviseurs wel erg beperkt. Mvrgr.

tijger1
door tijger1 May 11, 2016 om 00:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waar heeft u het over?

akkerdistel
door akkerdistel May 11, 2016 om 21:35
1790 Antwoorden / 3 Vragen

"waarom zouden grijze mensen geen snel internet willen hebben om een film te kunnen downloaden?" En waar kan dat dan tegen een vergoeding? Of zijn die oudjes anno nu ook niet meer zo braaf? Overigens niet meer dan terecht natuurlijk ;-).

zoekster1
door zoekster1 - May 10, 2016 om 22:02
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik moet ook 1,95 pm meer betalen en heb er ook de pest over in. Helaas is er geen glasvezel op mijn adres, anders zou ik nu per direct overstappen. Ik heb in een korte tijd al zoveel verhogingen meegemaakt, niet normaal meer. Mijn buren hebben KPN en Tele2 en schijnt prima te gaan, zit dicht bij een centrale, maar ik twijfel nog. Zeker die Tele2 wil ik niet meer naar terug. En KPN verhoogt zijn abogeld ook.

Ma
door Mat Matheij May 11, 2016 om 00:04
986 Antwoorden / 3 Vragen

Had zelf Tele2 VDSL. Toen de snelheid omlaag ging zonder aanwijsbare oorzaken vanaf gestapt. Goedkoopste van Ziggo. Verhoogden de snelheid naar thans 40 Mbits/sec. Dat lijkt aardig maar de stabiliteit van de verbinding is belangrijker dan de snelheid. (Speedtest.net) Die van Ziggo is nog overzichtelijker. Bij een goede verbinding zie je een vlakke grafiek ZONDER dropouts. Zo niet moet de contactdoos als eerste onder de loep worden genomen. Daar komen de meeste problemen vandaan alsook van de verdere bekabeling. Komt zomaar uit de grijze massa. Iha. Goede antwoorden zoekster zo doorgaan

akkerdistel
door akkerdistel May 11, 2016 om 21:38
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Begin hier nu ook te twijfelen, hier komt misschien glasvezel en daar internet-only kost 37,50 (nog veel te duur wel 1Gbit). Aangezien die prijzen van Ziggo nu lijken te gaan naar 47,50 per maand, wordt dat tientje minder gaan betalen per maand steeds aantrekkelijker..

jr
door jrn5 - May 10, 2016 om 22:03
36 Antwoorden / 4 Vragen

@carola83,

Ik eet er geen boterhammetje minder om maar het feit dat zij eenzijdig bepalen dat het allemaal sneller en (dus duurder) moet worden baart mij zorgen. Ik zit er niet op te wachten......Waar ligt straks de grens?

Ka
door Kassafoutje May 11, 2016 om 13:11
19 Antwoorden / Vragen

De grens ligt waar u de grens legt.

diumenge
door diumenge - May 10, 2016 om 22:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik ga € 1,95 omhoog op de huidige prijs van € 42,50. Dat is dus 4,6%. Tja, leuk is het niet maar om er nu zo'n probleem van te maken?

Verder dom geblaat over vergrijzing, 40 Mbit/s is een prima snelheid voor de meesten. Als je dan toch minder wil hebben neem je toch lekker een goedkoop ADSL lijntje zoals hierboven al voorgesteld.

jr
door jrn5 May 10, 2016 om 22:34
36 Antwoorden / 4 Vragen

@ diumege,

Je hebt een punt, ik word van deze  verhoging niet armer maar waar het mij om gaat dat deze verhogingen regelmatig doorgevoert worden met de verhoging een stukje down-snelheid waar je niet om gevraagd hebt en alleen dan!.... de mogelijkheid om de ADSL te omarmen. Niet echt veel zin in.....

Ziggo is niet verkeerd alhoewel ik vanmorgen minimaal 4 uur lang geen internet had.

diumenge
door diumenge May 10, 2016 om 22:49
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Volgens mij zijn ze bij het goedkoopste pakket van 10 naar 20 naar 40 Mbit/s gegaan, zonder die snelheidsverhoging zouden ze de prijs ook wel omhoog doen. Maar het zou leuk zijn als ze inderdaad een instapabonnementje van 10 Mbit/s ofzo voor een lagere prijs zouden bieden. Helaas mogen ze dat zelf bepalen.

En je mag opzeggen...

tijger1
door tijger1 - May 10, 2016 om 22:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zit zelf helemaal niet per se te wachten op iets snellers, maar het verwondert mij altijd dat om de een of andere reden ouderen er altijd bijgesleept worden. Als excuus, of omdat ze iets niet zouden willen, of omdat ze iets niet zouden snappen en ga maar door. Waarom spreekt u niet alleen voor uzelf?

U wilt dus blijkbaar wel snel, maar er niet voor betalen. Jammer dan. Dan maar overstappen naar een slome.

jr
door jrn5 May 10, 2016 om 22:47
36 Antwoorden / 4 Vragen

@ Tijger,

Zie je je zelf game of thrones spelen op cosplay..........

Je weet niet eens wat de bedoeling is......ik had er ook moeite mee....en dus mee gestopt maar weet wel dat dit absoluut niet mijn ding is.

Zitten we op hetzelfde niveau maar dat durf ik te erkennen dat ik aan 15 Mb voldoende heb

tijger1
door tijger1 May 10, 2016 om 22:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gelukkig zit ik een niveau hoger. Maar ik bepaal niet waar andere grijze koppen zouden moeten zitten. U hebt geen idee waar ik de bedoeling van ken

Misschien moet u dan eens bij Online kijken. Heel veel klachten op het net over de slakkengang.:-))

jr
door jrn5 May 10, 2016 om 23:26
36 Antwoorden / 4 Vragen

@ Tijger,

Kom op, je weet al langer dat dit de mooiste momenten zijn om nog even te vlammen met je "al dan niet" google momenten.

Het is je gegund, vaak heb je het juiste antwoord maarrr...niet altijd.

En nu zit je er weer "een klein beetje" naast.

Na,ja...volgende keer beter

tijger1
door tijger1 May 11, 2016 om 00:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waar heeft u het over? Het gaat toch over de prijs van uw abonnement en de snelheid? En waar zit ik dan naast?

sw
door swat1500 - May 10, 2016 om 22:43
3795 Antwoorden / 0 Vragen

Het is voor Ziggo en andere aanbieders goedkoper om een beperkt aantal internetsnelheden aan bieden. Ik vermoed dat de abonnementskosten rap omhoog gaan als men met elke individuele keuze rekening moet gaan houden.
Daarnaast verhoogt elke aanbieder vroeg of laat het tarief.

sy
door sylvia_71 - May 10, 2016 om 22:43
288 Antwoorden / 0 Vragen

Tariefsverhogingen vinden plaats bij elke provider. En is helemaal niets nieuws. En dat ze hiermee klanten kwijtraken, wat kan jou dat nou schelen? Stap dan gewoon over. Ben je er meteen gelijk van af.

akkerdistel
door akkerdistel May 11, 2016 om 21:40
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Zo simpel is dat niet, voor velen is Ziggo toch echt de enige optie, indien je 'n klein beetje snelheid wil en sowieso meer dan 1 mbit upload.

Ma
door Mat Matheij - May 10, 2016 om 22:45
986 Antwoorden / 3 Vragen

Ach. Ik begrijp uw vraag niet helemaal. U kijkt tv heeft al dan niet telefoon enz. U heeft 40 Mbits/sec internet upload 4 Mbits/sec. Dat kost ca.46€. Connect&Play start. Bij KPN tenzij in de omgeving glasvezel minimaal 60€ per maand. En maar "doorvragen" over de vaak veel lagere snelheid. Technisch ZIGGO bereikt met gemak de beloofde snelheid KPN zelden en dan moet men ook nog kunstgrepen toepassen als pairbounding (koppelen van twee telefoonlijnen)

tijger1
door tijger1 May 11, 2016 om 00:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De Ts heeft geen alles in een.

Ma
door Mat Matheij May 11, 2016 om 00:48
986 Antwoorden / 3 Vragen

Dan is het verstandig dat wel te doen. Hij kijkt tv en heeft internet. Via welke bron dan ? Neem dan aan ook Ziggo. Tv 17€. Internet? Zou het niet weten. Bij Ziggo heeft het weinig zin de telefoon er niet bij te nemen. Mvrgr.

zoekster1
door zoekster1 - May 10, 2016 om 22:53
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Dit is de tekst van de mail overigens, ook bellen wordt duurder.

Vanaf 1 juli 2016 kost uw abonnement € 1,95 meer per maand. Ook de kosten per minuut voor bellen binnen Nederland en het starttarief stijgen met € 0,01. Dit geldt voor de gesprekken die buiten uw vaste telefoniebundel vallen.

En dan de meest idiote komische zin:

Bij Ziggo zit u goed

Dit bericht kan ze zeker niets schelen.

Ziggo heeft in het eerste kwartaal van 2016 opnieuw meer dan 40.000 klanten verloren, zo blijkt uit de kwartaalcijfers. De terugloop is wel minder dan in het vorige kwartaal, toen het bedrijf meer dan 50.000 klanten zag vertrekken.

jr
door jrn5 May 10, 2016 om 23:08
36 Antwoorden / 4 Vragen

En dan......

Regelmatig een brief.....joepie!..we verhogen de snelheid, kost u niets.......(heb ik niet om gevraagd)

Half jaar later...door de verhoogde snelh....wordt het duur...moet ik nog doorgaan?

Zakkenwass.... daar op het hoofdkantoor,

Perfecte manier om een bedrijf naar de klo...te helpen.

Ben benieuwd, m...wacht het af

Ma
door Mat Matheij May 10, 2016 om 23:46
986 Antwoorden / 3 Vragen

Ach wie zaait er nu paniek of brengt ten dele terecht een bedrijf in diskrediet. Bij mijn -ongevraagde verlenging cq verhoging van de snelheid- kreeg ik een HD ontvanger in bruikleen  (Humax irhd 5300) die niet in de buurt kwam van mijn Samsung. Bij de omschakeling door de fusie met UPC moesten ontvangers opnieuw worden ingesteld. Dom. Dat kost klanten. De leek kan dat niet en heeft vervolgens geen beeld. UPC was in Nederland de kleinere provider maar de grootste worldwide. Omschakeling naar andere frequentie was een domme mogelijk Amerikaanse beslissing. Mvrgr.

Gr
door Grunn1 May 11, 2016 om 10:16
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ziggo heeft 9 miljoen aansluitingen, denk je dat het ze wat uitmaakt of ze er een paar duizend verliezen?

dokun
door dokun May 11, 2016 om 12:30
152 Antwoorden / 0 Vragen

Denkt u door te schreeuwen dat uw reactie beter overkomt...?

#ordinair

akkerdistel
door akkerdistel May 11, 2016 om 21:42
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Dat ze dat bellen nog duurder durven te maken, man man man man..

akkerdistel
door akkerdistel May 11, 2016 om 21:43
1790 Antwoorden / 3 Vragen

@Dokun dat komt door een van de vele bugs in deze 'website'. (hint: gebruik control + shift + v om te plakken) Doe dus maar heel vlugjes jouw excuses aanbieden.

gompy2
door gompy2 - May 10, 2016 om 23:03
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Ziggo overspeelt zijn hand op de markt niet, Ziggo doet gewoon wat het wel of niet goed dunkt.

Dat was al van tevoren te voorspellen bij de fusie Ziggo UPC.

Ziggo is, na overname door Liberty Global, de enige grote speler op de kabelmarkt, die in Nederland is overgebleven.

Ziggo heeft het voor het zeggen bij 4,07 miljoen abonnees en een heel klein deel daar van zal daadwerkelijk actie ondernemen als ze zo door gaan met de prijsopdrijving,. En dat weten ze ook heel goed.

Echter.

Er komen steeds meer glasvezelverbindingen maar er is meer.

Tegenwoordig is het ook veelal mogelijk om een snelle internetverbinding via een koperlijn (lees een telefoon-aansluiting) te verkrijgen.

Door vernieuwde technieken is dat veelal mogelijk, bijvoorbeeld VDSL-2.

VDSL2 is een nieuwe en geavanceerde standaard van de DSL-breedbanddiensten.

Het is ontworpen om de volledige ontplooiing van Triple Play-diensten te ondersteunen zoals spraak, data en hdtv.

Nieuw is Vectored VDSL2 dat vanaf 1 november 2013 in Nederland op steeds meer plaatsen beschikbaar is gekomen. Downloadsnelheden van 100 Mbps en 20 Mbps Up zijn dan mogelijk, en vanaf 1 februari 2014 snelheden van 30Mbps Up.

In 2016 is KPN van plan om ook 200 Mbps aan te bieden via Bonded Vectored VDSL.

Om te controleren of er een snelle verbinding via een koperlijn van wijkverdeelkast <-> huisaansluiting mogelijk is kan men een check doen.

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search

Postcode en huisnummer ingeven

Cookies
door Cookies May 10, 2016 om 23:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Gompy, ook andere providers verhogen regelmatig hun prijzen. Daar ontkom je niet aan.Bij KPN een nog grotere prijsstijging.

jr
door jrn5 May 10, 2016 om 23:14
36 Antwoorden / 4 Vragen

Zou een goede zaak zijn om de "simpele" internetgebruikers daar eens attent op te maken.

Maar wel de gebruikvriendelijkheid van Ziggo o.i.d.

Sorrry, die is in principe niet verkeerd ;-)

Ma
door Mat Matheij May 10, 2016 om 23:27
986 Antwoorden / 3 Vragen

Toe maar. Dit is een werkelijk to the point verhaal. Daarbij verbleek ook ik. U lijkt niet alleen medewerker van KPN maar bent zeer goed geïnformeerd. VDSL bestaat al enige tijd. De door U gestelde norm sinds korte tijd. Sinds de vernieuwing van centrales en mogelijk ook bekabeling/herindeling daarvan. Ik ken in mijn postcodebereik nog steeds adressen met een maximale snelheid van 10Mbits download. Dat is voldoende voor internet maar amper voor een TV op HD format. Wanneer KPN bepaalde snelheden kan waarmaken blijven de beperkingen. Tot nu toe 2 ontvangers.
 2 HD aan is ca. 20 Mbits/sec de rest over voor andere doeleinden. Test omstandigheden KPN tot 60 Mbits/sec werkelijk gemeten met pairbounding/VDSL 35 Mbits/sec. 2 TV met HD. Over ca. max. 15 Mbits/sec. Voor 60€. KPN was bezig per postcode de werkelijk haalbare snelheid weer te geven. Die 'eerlijkheid' is weer voorbij. Technici mogen weer 'doorvragen'. Ik ben het voortdurende gesjoemel zat. Mvrgr.

Cookies
door Cookies - May 10, 2016 om 23:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@zoekster: ik vind het niet vreemd dat Ziggo klanten verliest, want het glasvezelnetwerk wordt steeds verder uitgerold.

zoekster1
door zoekster1 May 10, 2016 om 23:35
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Helaas rolt het niet naar mijn woning toe :-(

Cookies
door Cookies May 10, 2016 om 23:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ook (nog) niet naar mijn woning. Een overstap naar glasvezel zou ik wel overwegen, hoewel dat ongetwijfeld ook niet zaligmakend is. Maar zou het toch graag uitproberen. ADSL en VDSL wil ik niet.

zoekster1
door zoekster1 - May 10, 2016 om 23:09
1583 Antwoorden / 3 Vragen

@gompy2

Ik krijg met de postcode check het volgende uit, wat moet ik daaruit opmaken?

Technologie
Internet Snelheid
ADSL2+
11 Mbit/s
VDSL2*
26 Mbit/s
Bonding*
55 Mbit/s

Ma
door Mat Matheij May 11, 2016 om 00:43
986 Antwoorden / 3 Vragen

Wel dat zit als volgt. Adsl zou iets meer kunnen zijn. U zit ver van enige centrale. Meer dan 1 km. Bij VDSL kom je door andere technieken -klaarblijkelijk- maar onwaarschijnlijk uit op de geschetste 26 Mbits/sec. Bij bounding verdubbelt de snelheid omdat men twee aderparen verbindt. Ik zou er niet op gokken. De Adsl snelheid is dermate laag dat ook bij andere technieken als VDSL gecombineerd met pairbounding de snelheid door storingen niet verder zal komen dan -naar schatting- 35 Mbits/sec. Mvrgr

dokun
door dokun May 11, 2016 om 12:33
152 Antwoorden / 0 Vragen

ADSL snelheden zijn niet gegarandeerde maximum snelheden. Dat zegt niets over de snelheid die u daadwerkelijk krijgt. Bij Ziggo zijn de aangeboden snelheden gegarandeerd en weet u dus wat u krijgt!

Ma
door Mat Matheij - May 11, 2016 om 00:28
986 Antwoorden / 3 Vragen

@diumenge U heeft gelijk wie bij Ziggo 100 Mbits/sec wilt betaalt meer maar (nog) steeds minder dan bij KPN die al 60€ vragen voor een vaak NIET gehaalde snelheid. 46€ bij Ziggo voor 40 Mbits/sec Deze all in one formule is alleszins redelijk en -tot nu toe dan- de goedkoopste in de markt. En nee ik werk niet voor Ziggo. Ik vergelijk en constateer. Ook nevenbedrijven van KPN presteren onder de maat. (TELFORT). En XS4 all doet zich tegen een behoorlijke meerprijs voor als 'beste internetprovider'. Krom toch? Mvrgr.

tijger1
door tijger1 - May 11, 2016 om 00:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan heb ik blijkbaar een streepje voor bij KPN, want ik betaal € 55,00 per maand.:-))

Cookies
door Cookies May 11, 2016 om 01:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

65+ korting?;-))

tijger1
door tijger1 May 11, 2016 om 01:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ik ben nog niet grijs. :-))

Ma
door Mat Matheij May 11, 2016 om 02:50
986 Antwoorden / 3 Vragen

Maar wel een gezonde grijze massa. Vind deze prijs wel onbehoorlijk en disciminerend tenminste als we het hier hebben over KPN standaard of zoiets. Kost dacht ik 60€. Laten we het maar houden op positieve discriminatie. Zoals bij de Ziggo klanten. Ik betaal al geruime tijd 45.95€ dus met dat prijsverschil valt het nogal mee.

costnix
door costnix - May 11, 2016 om 00:52
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Er is een vorm van internet, dat niets kost en ook niet in prijsverhoging wordt.

Ma
door Mat Matheij May 11, 2016 om 02:44
986 Antwoorden / 3 Vragen

Vertel. In de bibliotheek (soms) via het 4G netwerk in de koffietent, bij de buren. Er zijn vele mogelijkheden neem de code over voor de Ziggo hotspots. Maar laat ons niet in het ongewisse. Dat Costnix.

costnix
door costnix May 11, 2016 om 06:12
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Het G.E.E.N. internet :-P

Ma
door Mat Matheij - May 11, 2016 om 03:19
986 Antwoorden / 3 Vragen

@gompy2 Ook postcodecheck uitgevoerd. Hoe kom je hieraan lijkt meer een interne zaak. Maar de getallen lijken wel erg te verschillen. ADSL2 12Mbits/sec, VDSL2 46Mbits/sec met bonding 90Mbits/sec. Dat lijkt verdacht veel op die vectored VDSL2. Gemeten snelheden in het verleden 15 Mbits/sec ADSL2 en 25 Mbits/sec VDSL. Bij Tele2 en zonder bonding. Nu 40 Mbits/sec bij Ziggo na verhoging. In Den Beginne slechte instabiele verbinding. Veel dropouts. Speedtest.ziggo zelfs door KPN geadviseerd sponsored by Ookla bekend van speedtest.net. De stabiliteit van de verbinding is belangrijker dan enige intrinsieke snelheid.

Ma
door Mat Matheij - May 11, 2016 om 03:37
986 Antwoorden / 3 Vragen

Gisteren voerde Ziggo naar eigen zeggen werkzaamheden uit. Zo ontving ik hierover een mail. Niets gemerkt maar ze hebben dat wel aangekondigd via mail.
En ja Ziggo ging van 10 naar 20 naar 40
Niet zonder problemen overigens. Idee van de week neem met vier buren een abonnement bv. 150 Mbits/sec zet er een goede router achter bv. van Asus en ziedaar een goedkoper abonnement. Neem een tv abonnement een 4 kanaals Hirschmann versterker en voila. 60€ delen door 4. Zal Ziggo niet kunnen waarderen.
Mvrgr.

ro
door ronny530 - May 11, 2016 om 11:11
2794 Antwoorden / 41 Vragen

Ziggo wil blijkbaar af van losse diensten want die kosten meer geld dan ze opleveren. Een opsomming van de losse kosten, kabel tv €.18,70. Internet met verplichte kabelaansluiting €.49,95. Bellen €.30,20 dus voor internet, standaard kabel tv en bellen tel je €.80,15 neer. Een 3 in één pakket doet inclusief digitale tv €.45,95. Je bent een dief van je eigen portomonnee als je die losse diensten in stand houdt. Wel een tip neem geen horizonbox maar kies als de tv toestellen daarvoor geschikt zijn voor CI+ modules want die geven de minste problemen.

Cookies
door Cookies May 11, 2016 om 11:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Die 30,20 voor vast bellen is INCL. kabel t.v. à 18,70. En die 49,95 is ook INCL. kabel t.v. à 18,70. Je berekening klopt dus van geen kant.

ro
door ronny530 May 11, 2016 om 12:21
2794 Antwoorden / 41 Vragen

Oké dan gaat er van die €. 80,15 nog €.18,70 af dan blijft er nog een restant van €.61,45 over dan betaal je alsnog meer dan een totaal pakkket.

akkerdistel
door akkerdistel May 11, 2016 om 21:51
1790 Antwoorden / 3 Vragen

https://www.ziggo.nl/tv-internet/ vs https://www.ziggo.nl/alles-in-1/ enkel internet plus het verplichte tv-abo is toch echt overduidelijk goedkoper.

ma
door maarten heest - May 11, 2016 om 11:43
463 Antwoorden / 0 Vragen

'Ziggo!! Stelletje incompetente managers, morons..…. Nederland vergrijst en die mensen wil je opzadelen met een snelheid en prijs! om binnen 3 minuten een film te downloaden wat ze toch al niet doen….. Get a life…..'

Dat vraagt om een toelichting en inhoudelijke onderbouwing.

Maar goed, wat is nu de kern van het probleem? Dat Ziggo de prijzen verhoogt. Dat vindt niemand leuk. Helaas moet ik er zelf ook aan geloven.
Maar overstappen kan altijd. Dat staat u vrij natuurlijk. En Ziggo verliest voornamelijk klanten door de technische problemen rond de fusie met UPC.
Dat duurt even om die negatieve spiraal te doorbreken. Aan de andere kant is Ziggo door Tweakers.net alweer verkozen tot beste internetprovider.
En qua prijzen is het allemaal niet exorbitant als je prijsvergelijkingen bekijkt.

dokun
door dokun - May 11, 2016 om 12:27
152 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind uw reactie erg overdreven! En ook op een aantal punten erg egoïstisch! De wereld (in dit geval Ziggo) heeft niet alleen U als klant maar vele anderen die het wel heel erg op prijs stellen dat ook bij het goedkoopste internet abonnement de snelheid GRATIS omhoog is gegaan enkele maanden geleden.

U behoord tot de enkeling die waarschijnlijk niets of bijna niets doet op internet. Of bent u misschien ook alleenstaand? Gezinnen die uit meerdere personen bestaan juichen de gratis verhoging van de snelheid juist toe, omdat internetgebruik voor hun prettiger wordt naar gelang de snelheid hoger is.  U kijkt waarschijnlijk niet naar diensten zoals Netflix, NLziet etc..  Als je een beetje goede kwaliteit beeld wilt heb je echt meer nodig dan enkel 2mb/s.

U heeft het (na uw ordinaire scheldpartij) over dat Nederland vergrijst en dat Ziggo "die mensen" (u bedoeld bejaarden?) opzadelt met deze hoge snelheid. Nou laat ik u uit deze egoïstische droom helpen. Mijn grootouders en hun omgeving (boven de 70jr)  zijn juist heel erg blij met zeer snel internet, zij gebruiken het internet dagelijks.

Niet alle oudere mensen zijn blijkbaar zuur, angstig en of boos, en genieten wél van een snel internet.

U heeft het over "deze  halfjaarlijkse verhoging" van de Ziggo prijzen.? Dat jokt u! Ziggo verhoogt niet eens elk jaar hun prijzen. Bijna alles wordt duurder elk jaar, sommige zaken zelfs een paar keer per jaar. Wordt u daar dan ook misselijk van..?

Ziggo heeft best concurrerende prijzen. Voor hetgeen ze bieden betaal je een zeer redelijke prijs. Zie maar of u dat bij andere leveranciers kunt krijgen.

zoekster1
door zoekster1 May 11, 2016 om 12:42
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Over de grootte van de letters in mijn antwoord. Daar kan ik niets aan doen, dat doet deze site als je knipt en plakt. Niet zo snel oordelen met je 'ordinair'. Overigens over de verhogingen, ik heb in 2,5 jaar tijd 4 verhogingen gehad. Dus beschuldig ook niet iedereen van jokken. Als ex UPC klant krijg je vaker een verhoging voor je kiezen dan als oud Ziggo klant. Het heeft ook niets met gewone verhogingen te maken, maar met het doel om je uit een oud pakket te krijgen en je te laten overstappen naar een nieuw duurder pakket.
U komt zelf overigens behoorlijk schreeuwerig en oordelend over.

reflecs
door reflecs May 11, 2016 om 13:00
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@zoekster1, Ik denk dat het antwoord/de reactie van dokun voor de Ts bedoeld is ;)

zoekster1
door zoekster1 May 11, 2016 om 13:22
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik reageer op een reactie die hij heeft gegeven bij mijn antwoord van 10 mei 22.53. Ik zet het hier neer, want anders krijgt hij geen notificatie. Hij vond mijn antwoord met de grote letters ordinair.

Cookies
door Cookies May 11, 2016 om 13:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Sorry, hoor, maar ik vond die koeienletters ook ordinair. Wil je dat niet meer doen?;-) Overigens heb ik dat (en waarschijnlijk velen met mij) al maanden geleden doorgegeven, maar nog steeds niks mee gedaan.

akkerdistel
door akkerdistel May 11, 2016 om 21:54
1790 Antwoorden / 3 Vragen

@Carola83, klopt. En die andere 23 bugs zullen ook wel een blijvertje zijn..

simon55
door simon55 - May 11, 2016 om 12:54
1556 Antwoorden / 5 Vragen

@zoekster1

t Aantal klanten wat zei verliezen klopt niet zoals aangegeven moet waarschijnlijk zijn 40 001

pintje
door pintje - May 11, 2016 om 16:34
48 Antwoorden / 25 Vragen

Ja hoor, ik ook.

Pintje