Ziggo overspeelt z'n hand op de markt?
Hallo,
Zojuist weer een brief van Ziggo ontvangen, mijn aller-goedkoopste abonnement bij hen gaat weer bijna 2 euro (= dik 5%) per maand omhoog.
Al zeker 6 jaar terug na de Ziggo upgrade van 2 naar 10 Mb down eens gekeken of ik met een downgrade van toentertijd 70 Mb naar 10 Mb daar voldoende aan had. Upgraden kan altijd nog….nietwaar
Liep niet verkeerd, ik kreeg op een fatsoenlijke wijze binnen wat ik wilde.
Dus heb ik dat zo maar gelaten. Voldoende voor mijn internetaspiraties.
Nu, een paar jaar later vinden ze dat ik minimaal 40 Mb, down nodig heb.
Ik vind van niet maar volgens hen is dat de `toekomst`.
Maar de abonnementsgelden gaan ook elk jaar behoorlijk omhoog, ik kan helaas niet meer downgraden zodat ik zo langzamerhand wel eens een andere kant (KPN?) op ga kijken.
En word ik ook extra gepakt omdat ik geen alles in 1 pakket afneem
Blijkbaar is er geen pakketje mogelijk die de essenties van het internet voor velen behelzen maar moet alles sneller (en duurder).
Ziggo!! Stelletje incompetente managers, morons..…. Nederland vergrijst en die mensen wil je opzadelen met een snelheid en prijs! om binnen 3 minuten een film te downloaden wat ze toch al niet doen….. Get a life…..
Ik word zo langzamerhand toch een beetje misselijk van dit soort praktijken.
Ik las vanmiddag dat ze dit jaar meer abonnees kwijtraakten, ga flink zo door….
O ja,…. nu de vraag,………meer mensen die deze halfjaarlijkse verhoging hebben gekregen?
…en daar de pest over in hebben??
Nee nog niet ontvangen. Als je het te duur vind worden, stap je toch over naar een andere aanbieder. ADSL snelheid is voor jou voldoende, begrijp ik.
Edit 22.37 uur: ik zie dat ik 0,45 ct meer moet gaan betalen.
En waarom zouden grijze mensen geen snel internet willen hebben om een film te kunnen downloaden?
Blijkbaar maakt u uit wat grijze mensen zouden moeten willen.
En als het allemaal te snel voor u is, stapt u toch over? Er wordt genoeg geklaagd over traag gedoe bij andere providers.
@tijger
Altijd leuk dat je reageert.
Maar niet het plankje misslaan.
Oudere mensen (behoudens jezelf waarschijnlijk) zitten niet te wachten op 100Mb +
En die uitzonderlijke uitzondering van jou is dan blijkbaar een (alweer?) een uitzondering.
En ik weet uit ervaring wat oudere mensen willen, simpel en duidelijk en ja.......ben er zelf een.
En niets is te snel voor mij, mits er een van te voren prijskaartje aan hangt....ik kan het ook maar een keer uitgeven.
Je krijgt ook geen 100 Mbit/s, maar 40 Mbit/s. Iemand die 100 Mbit/s krijgt, kiest daar zelf voor, tegen een hogere prijs.
Ik geef de vraagsteller zonder U te willen beledigen gelijk. Niet U verneukelen over degene die een vraag stelt. Voor normale internetdoeleinden is 15 Mbits/sec afdoende maar daar gaat het niet om. ADSL/VDSL is zonder nabije glasvezel GEEN alternatief in prijstechnisch opzicht. Ik hoop overigens dat dit forum stopt met het beledigen van vraagstellers. Anders wordt het aantal daarvan maar ook het aantal adviseurs wel erg beperkt. Mvrgr.
Waar heeft u het over?
"waarom zouden grijze mensen geen snel internet willen hebben om een film te kunnen downloaden?" En waar kan dat dan tegen een vergoeding? Of zijn die oudjes anno nu ook niet meer zo braaf? Overigens niet meer dan terecht natuurlijk ;-).
Ik moet ook 1,95 pm meer betalen en heb er ook de pest over in. Helaas is er geen glasvezel op mijn adres, anders zou ik nu per direct overstappen. Ik heb in een korte tijd al zoveel verhogingen meegemaakt, niet normaal meer. Mijn buren hebben KPN en Tele2 en schijnt prima te gaan, zit dicht bij een centrale, maar ik twijfel nog. Zeker die Tele2 wil ik niet meer naar terug. En KPN verhoogt zijn abogeld ook.
Had zelf Tele2 VDSL. Toen de snelheid omlaag ging zonder aanwijsbare oorzaken vanaf gestapt. Goedkoopste van Ziggo. Verhoogden de snelheid naar thans 40 Mbits/sec. Dat lijkt aardig maar de stabiliteit van de verbinding is belangrijker dan de snelheid. (Speedtest.net) Die van Ziggo is nog overzichtelijker. Bij een goede verbinding zie je een vlakke grafiek ZONDER dropouts. Zo niet moet de contactdoos als eerste onder de loep worden genomen. Daar komen de meeste problemen vandaan alsook van de verdere bekabeling. Komt zomaar uit de grijze massa. Iha. Goede antwoorden zoekster zo doorgaan
Begin hier nu ook te twijfelen, hier komt misschien glasvezel en daar internet-only kost 37,50 (nog veel te duur wel 1Gbit). Aangezien die prijzen van Ziggo nu lijken te gaan naar 47,50 per maand, wordt dat tientje minder gaan betalen per maand steeds aantrekkelijker..
@carola83,
Ik eet er geen boterhammetje minder om maar het feit dat zij eenzijdig bepalen dat het allemaal sneller en (dus duurder) moet worden baart mij zorgen. Ik zit er niet op te wachten......Waar ligt straks de grens?
De grens ligt waar u de grens legt.
Ik ga € 1,95 omhoog op de huidige prijs van € 42,50. Dat is dus 4,6%. Tja, leuk is het niet maar om er nu zo'n probleem van te maken?
Verder dom geblaat over vergrijzing, 40 Mbit/s is een prima snelheid voor de meesten. Als je dan toch minder wil hebben neem je toch lekker een goedkoop ADSL lijntje zoals hierboven al voorgesteld.
@ diumege,
Je hebt een punt, ik word van deze verhoging niet armer maar waar het mij om gaat dat deze verhogingen regelmatig doorgevoert worden met de verhoging een stukje down-snelheid waar je niet om gevraagd hebt en alleen dan!.... de mogelijkheid om de ADSL te omarmen. Niet echt veel zin in.....
Ziggo is niet verkeerd alhoewel ik vanmorgen minimaal 4 uur lang geen internet had.
Volgens mij zijn ze bij het goedkoopste pakket van 10 naar 20 naar 40 Mbit/s gegaan, zonder die snelheidsverhoging zouden ze de prijs ook wel omhoog doen. Maar het zou leuk zijn als ze inderdaad een instapabonnementje van 10 Mbit/s ofzo voor een lagere prijs zouden bieden. Helaas mogen ze dat zelf bepalen.
En je mag opzeggen...
Ik zit zelf helemaal niet per se te wachten op iets snellers, maar het verwondert mij altijd dat om de een of andere reden ouderen er altijd bijgesleept worden. Als excuus, of omdat ze iets niet zouden willen, of omdat ze iets niet zouden snappen en ga maar door. Waarom spreekt u niet alleen voor uzelf?
U wilt dus blijkbaar wel snel, maar er niet voor betalen. Jammer dan. Dan maar overstappen naar een slome.
@ Tijger,
Zie je je zelf game of thrones spelen op cosplay..........
Je weet niet eens wat de bedoeling is......ik had er ook moeite mee....en dus mee gestopt maar weet wel dat dit absoluut niet mijn ding is.
Zitten we op hetzelfde niveau maar dat durf ik te erkennen dat ik aan 15 Mb voldoende heb
Gelukkig zit ik een niveau hoger. Maar ik bepaal niet waar andere grijze koppen zouden moeten zitten. U hebt geen idee waar ik de bedoeling van ken
Misschien moet u dan eens bij Online kijken. Heel veel klachten op het net over de slakkengang.:-))
@ Tijger,
Kom op, je weet al langer dat dit de mooiste momenten zijn om nog even te vlammen met je "al dan niet" google momenten.
Het is je gegund, vaak heb je het juiste antwoord maarrr...niet altijd.
En nu zit je er weer "een klein beetje" naast.
Na,ja...volgende keer beter
Waar heeft u het over? Het gaat toch over de prijs van uw abonnement en de snelheid? En waar zit ik dan naast?
Het is voor Ziggo en andere aanbieders goedkoper om een beperkt aantal internetsnelheden aan bieden. Ik vermoed dat de abonnementskosten rap omhoog gaan als men met elke individuele keuze rekening moet gaan houden.
Daarnaast verhoogt elke aanbieder vroeg of laat het tarief.
Tariefsverhogingen vinden plaats bij elke provider. En is helemaal niets nieuws. En dat ze hiermee klanten kwijtraken, wat kan jou dat nou schelen? Stap dan gewoon over. Ben je er meteen gelijk van af.
Zo simpel is dat niet, voor velen is Ziggo toch echt de enige optie, indien je 'n klein beetje snelheid wil en sowieso meer dan 1 mbit upload.
Ach. Ik begrijp uw vraag niet helemaal. U kijkt tv heeft al dan niet telefoon enz. U heeft 40 Mbits/sec internet upload 4 Mbits/sec. Dat kost ca.46€. Connect&Play start. Bij KPN tenzij in de omgeving glasvezel minimaal 60€ per maand. En maar "doorvragen" over de vaak veel lagere snelheid. Technisch ZIGGO bereikt met gemak de beloofde snelheid KPN zelden en dan moet men ook nog kunstgrepen toepassen als pairbounding (koppelen van twee telefoonlijnen)
De Ts heeft geen alles in een.
Dan is het verstandig dat wel te doen. Hij kijkt tv en heeft internet. Via welke bron dan ? Neem dan aan ook Ziggo. Tv 17€. Internet? Zou het niet weten. Bij Ziggo heeft het weinig zin de telefoon er niet bij te nemen. Mvrgr.
Dit is de tekst van de mail overigens, ook bellen wordt duurder.
Vanaf 1 juli 2016 kost uw abonnement € 1,95 meer per maand. Ook de kosten per minuut voor bellen binnen Nederland en het starttarief stijgen met € 0,01. Dit geldt voor de gesprekken die buiten uw vaste telefoniebundel vallen.
En dan de meest idiote komische zin:
Bij Ziggo zit u goed
Dit bericht kan ze zeker niets schelen.
Ziggo verliest opnieuw tienduizenden klanten
Ziggo heeft in het eerste kwartaal van 2016 opnieuw meer dan 40.000 klanten verloren, zo blijkt uit de kwartaalcijfers. De terugloop is wel minder dan in het vorige kwartaal, toen het bedrijf meer dan 50.000 klanten zag vertrekken.
En dan......
Regelmatig een brief.....joepie!..we verhogen de snelheid, kost u niets.......(heb ik niet om gevraagd)
Half jaar later...door de verhoogde snelh....wordt het duur...moet ik nog doorgaan?
Zakkenwass.... daar op het hoofdkantoor,
Perfecte manier om een bedrijf naar de klo...te helpen.
Ben benieuwd, m...wacht het af
Ach wie zaait er nu paniek of brengt ten dele terecht een bedrijf in diskrediet. Bij mijn -ongevraagde verlenging cq verhoging van de snelheid- kreeg ik een HD ontvanger in bruikleen (Humax irhd 5300) die niet in de buurt kwam van mijn Samsung. Bij de omschakeling door de fusie met UPC moesten ontvangers opnieuw worden ingesteld. Dom. Dat kost klanten. De leek kan dat niet en heeft vervolgens geen beeld. UPC was in Nederland de kleinere provider maar de grootste worldwide. Omschakeling naar andere frequentie was een domme mogelijk Amerikaanse beslissing. Mvrgr.
Ziggo heeft 9 miljoen aansluitingen, denk je dat het ze wat uitmaakt of ze er een paar duizend verliezen?
Denkt u door te schreeuwen dat uw reactie beter overkomt...?
#ordinair
Dat ze dat bellen nog duurder durven te maken, man man man man..
@Dokun dat komt door een van de vele bugs in deze 'website'. (hint: gebruik control + shift + v om te plakken) Doe dus maar heel vlugjes jouw excuses aanbieden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Geschil met booking.com
Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer