jane1
door jane1 Jul 4, 2010 om 09:25
Huishouden & energie

1 CM TE LAAG GEBOORD IN HARDE WAND TBV KEUKENKASTJE

Hallo allemaal,
Ik heb gisteren geprobeerd mijn 3 keukenkastjes weer op te hangen, op een andere plek dan de oorspronkelijke. Helaas niet goed opgelet bij het boren van de gaten voor de ophangbeugel van het 3e kastje. Het laatste (rechter) gat zit 1 cm te laag en dat valt niet te corrigeren met die ophangbeugel waar het kastje uiteindelijk aangehaakt kan worden. Daar kan ik maximaal een halve centimeter mee corrigeren. Die beugels worden trouwens bevestigd met 2 schroeven, het rechtergat hiervoor zit dus 1 cm te laag. De keukenkastjes moeten uiteindelijk op de bovenste rand van het tegelwerk rusten en dat lukt dus nu niet met dit kastje. Kan iemand mij aub adviseren hoe te handelen, want 1cm boven een bestaand boorgat boren gaat dus niet lukken.
Met vr. groet,

12162 8 Rapporteer

ma
door marwin - Jul 4, 2010 om 10:20
126 Antwoorden / 15 Vragen

Gat dicht maken met vulmiddel en 1,5 cm erboven een nieuw gat boren
Je zei namelijk dat je 1,5 cm kan compenseren

robert11
door robert11 - Jul 4, 2010 om 10:49
310 Antwoorden / 25 Vragen

Beugel van de kast verschuiven naar links, en een nieuwe gat boren. Indien niet mogelijk, een gat boren door de kast en de muur als de kast op de juiste hoogte zit, en vastmaken met een stevig schroef en een schijfje.

knoop4x9
door knoop4x9 - Jul 4, 2010 om 11:07
533 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo jane 1, het gat dichtmaken het liefst met pordland en zand, een dag uit laten harden, dan neem je een dunner steenboortje ,zet je machiene van kloppen af, boor eerst een klein putje op de juiste plek, beweeg de machiene wat naar beneden zodat je wat van het oude gat wegboord eventueel dieper boren, daarna kun je met de juiste boor dikte het nieuwe gat opboren, als je dieper boord kun je een langere schroef gebruiken ,zo zit je weer in de voledige steen.
Zo zou ik dat doen.

Sukses Nico

jane1
door jane1 - Jul 5, 2010 om 17:41
26 Antwoorden / 7 Vragen

Alvast heel erg bedankt voor uw reacties.
Ik begrijp de antwoorden zelfs, amateur die ik ben!
Als het is gelukt, laat ik het zeker weten. Vooralsnog ga ik voor het extra gaatje boren in de strip. Dat lijkt mij op dit moment het veiligst, aangezien ik dat echt voor me kan halen hoe het werkt. De rest is me nog iets te ingewikkeld. Mocht het niet lukken, ga ik voor de wat moeilijkere manier.
Volgende week ga ik er voor, door omstandigheden kan ik het nu niet uitproberen.
Ik vind het trouwens erg leuk van jullie te leren!

Hartelijke groeten,

Jane

jane1
door jane1 - Jul 29, 2010 om 20:04
26 Antwoorden / 7 Vragen

Goedenavond,
Sorry dat ik later reageer dan beloofd, maar ik was niet eerder in de gelegenheid.
Het is gelukt! Inderdaad een extra gaatje geboord in de beugel. Het lukte nog maar net, maar het kastje hangt en het zit flink vol met van alles en nog wat en het blijft keurig hangen!
Nogmaals hartelijk dank!
Hartelijke groeten van Jane

fujitsu
door fujitsu - Jul 29, 2010 om 20:09
87 Antwoorden / 60 Vragen

Als het een strip is, waar het kastje aan hangt, kun je met een ijzerboor een extra gat in de strip maken.
Voldoende verwijderd van het verkeerd geboorde gat.

Groeten Fujitsu

fujitsu
door fujitsu - Jul 30, 2010 om 11:42
87 Antwoorden / 60 Vragen

Beste Jane1,

Mooi dat het gelukt is !!

Groenten Fujitsu

mi
door miraltje - Jul 30, 2010 om 12:20
462 Antwoorden / 0 Vragen

deze ophangbeugel is dit een strip die aan de muur geboord wordt of moet je 2 haken in de muur draaien waar vervolgens deze strip op komt.

in het eerste geval kun je in de strip zelf op voldoende afstand van het orginele gat een nieuw gat boren en deze vervolgen over nemen op de muur.

in het laaste geval een goede scherpe boor gebruiken en onder een hoek van ongeveer 45 graden een gat schuin naar boven borenvanuit het verkeerde gat , hiertrek je langzaam de boormachine horizontaal namate je verder de muur in boort totdat je het hoogteverschil van 1 cm gecompenseerd hebt, je krijgt dan een soort van sleufgat in het stucwerk maar daarachter in de muur zit een normaal gat.

als je dan vervolgens de plug en een schroef in het gat stopt dat iets schuin naar boven is geboord kun je het kastje goed en stevig bevestigen aan de muur