maryvon
door maryvon Mar 6, 2011 om 12:33
Huishouden & energie

Agressieve poes met kittens

Mijn broer en schoonzus hebben een poes met 4 kittens vandaag precies 4 weken oud.
Mijn schoonzus en de kinderen konden al snel de kittens oppakken, erg handig met wegen ed.
Verleden week ben ik ook nog geweest en kon ze ook aaien en zelfs oppakken, niets aan de hand.
Echter nu is mijn schoonzus met de kinderen een weekje weggeweest en heeft haar man voor de poes gezorgd, dat wil zeggen van eten voorzien enz enz.
Hij heeft verder geen kontakt gemaakt door middel van optillen ed, uiteraard komt moeder poes wel eens beneden kijken.
Nu kwam zijn zwager even kijken en daar ging het helemaal mis, ze heeft hem behoorlijk aangevallen waarbij bezoek aan een eh noodzakelijk was.

Mijn neeftje is na thuiskomst iets te enthousiast geweest en heeft ook wat halen gekregen.

Mijn schoonzus weet zich nu geen raad met de situatie en vraagt zich af wat te doen.
Weer helemaal opnieuw het vertrouwen opbouwen.

Of heeft het een andere reden waarom de poes zo reageerd?, iemand ervaring hiermee.

Ik moet erbij zeggen dat de zwager ook katten heeft, kan het zijn dat ze daar zo heftig op heeft gereageerd.

1250 2 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 6, 2011 om 14:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

maryvon

Het is inderdaad niet onmogelijk dat de moederkat op de geur van jouw zwager heeft gereageerd. Advies: komende weken niet al te veel de kittens aanraken.

ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 6, 2011 om 19:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alles met vreemde kattenlucht uit haar buurt houden. Kennelijk komt dat als een bedreiging over. Ga er in de buurt op de grond zitten met een boek en geen aandacht geven. Komen de kittens vanzelf naar je toe, die zijn nieuwsgierig. Dan kan je ze wat lekkers geven en spelen met een touwtje of zo. Moederpoes negeren, die trekt dan vanzelf bij als ze ziet dat de kittens niet bedreigd worden. Beslist niet zo maar "vanuit de lucht" kittens gaan oppakken.

Kittens eventueel wel op de grond zittend oppakken en in ieder geval aanhalen. De kittens moeten vertrouwd blijven met mensen, daarvoor is deze leeftijd het beste.

Vladja