Bedrjif gebruikt mijn afvalbakken
Ik huur(particulier) sinds kort een appartement waar een kapperszaak onder zit. Deze kapperszaak heeft een tuintje waar ik niet bij kan.
De kapperszaak gebruikt de afvalbakken die op mijn naam geregistreerd staan en de blauwe en de groene bak staan in het tuintje waar ik niet bij kan. In mijn gemeente betaal je voor het aantal afval dat je weggooid in de grote bruine bak. Het loont dus om je afval te scheiden.
Momenteel gooien zij al hun afval in de bruine bak en gebruiken ze de groene en blauwe bak niet waardoor ik dus feitelijk voor hun afval aan het betalen ben. Op de vraag of ze willen scheiden en de blauwe en groene bak voor de zaak willen zetten, zodat ik ze ook kan gebruiken, krijg ik een harde "nee". Mijn huisbaas is haar schoonvader en zegt dat ik het met de kapperzaak moet regelen. Als ik de gemeente bel zeggen zij ook dat ik het met de kapperszaak moet regelen. Weet iemand wat mijn vervolg stappen zouden kunnen zijn? Ik zit momenteel een beetje vast.
Als u werkelijk een zelfstandig appartement huurt, hebt u uiteraard recht op uw 'eigen' bakken, maar als u niet in die tuin kan komen, waar zouden ze dan moeten staan? Staat die bruine wel voor de deur? Slot er op dan maar.
Heeft u geen schuur(tje) of andere opslag mogelijkheidd in uw appartementsgebouw? Het lijkt mij dat u dat wel heeft en dan is dus DE oplossing, plaats uw bakken daar. Uw bruine bak staat dus kennelijk ook nu in het tuintje?
Als u geen inpandige opslagruimte heeft en ook geen plek voor uw bakken, zijn er dan in uw woonplaats geen containers waar appartementsbewoners hun afval gescheiden kunnen 'dumpen'. Als dat zo is kunt u uw bakken laten weghalen.
Als dat allemaal niet zo is, dan een slot erop maar dan ik denk ik wel uw probleem dat u dan wel het slot er af moet halen op het moment dat de bak geleegd wordt en dan direct daarna ook weer op slot gaat.
U huurt een appartement boven een kapperszaak.
Van wie is het appartement? Betaald u aan de eigenaar van de kapperszaak?
Hoe zit het huurcontract in elkaar. Krijg nl het donkerbruine vermoeden dat het hele pand op een naam/adres staat.
Waardoor er maar set afvacontainers aanwezig is.
Normaal heeft een bovenwoning geen bakken of u moet een schuur of garage hebben waar u de bakken in kan zetten
Dus ik zou eens met de gemeente kontakt opnemen of deze baken wel voor u zijn .
U mag eigelijk de bakken niet op de openbaren weg zetten en laten staan.
Heeft u al aan de gemeente gemeld dat de groene en blauwe bak niet door u gebruikt KUNNEN worden en dat ze dus op naam van de werkelijke 'gebruiker', cq de persoon die er wel toegang tot heeft, moeten komen te staan. Is voor die bruine bak niet een 'BOA' te vinden die komt kijken en dan ziet dat alle 'kapperszooi' in die bruine bak ligt, zodat ze in elk geval moeten betalen voor hun milieu-onvriendelijke en aso gedoe. Wellicht dat ze dan tot inkeer komen. De portemonnee is bij dit soort lieden vaak de enige plek waar ze gevoelig zijn...... Is er een plek waar u die bakken zou kunnen plaatsen, zodat alleen u er bij kunt? U zou de gemeente ook kunnen vragen dat zij die bakken ophalen omdat ze nu, zoals ik het begrijp, niet gebruikt worden. U kunt ze dan zelf gebruiken. Kontakt opnemen met een juridisch loket misschien?
Het beste lijkt mij om eens met de verhuurder, de kapster en een derde persoon, die aan uw kant staat (zodat het geen 2 tegen 1 is) om de tafel te gaan zitten en dit uitpraten. Dat betekent niet, dat je jezelf 'soft' moet opstellen, breng in zo'n gesprek helder en duidelijk je mening naar voren en zeg, dat je het er niet mee eens bent en dat je een oplossing wilt. Want uiteraard wil je de verhouding met de verhuurder goed houden. Omgekeerd zal dat ook het geval zijn, anders moet hij weer een nieuwe huurder zoeken en krijgt hij vervolgens weer dezelfde klacht. In een goed gesprek kan het best even 'knallen', maar als je daarna gewoon met elkaar blijft praten en het gesprek goed afsluit, heb je al veel gewonnen.
Het lijkt mij logisch, dat zowel u als de kapper een evenredig deel betaalt voor het ophalen van het huisvuil. De kapster zal veel meer afvan produceren dan u, dus is het logisch, dat die dan ook het meeste betaalt.
Waarschijnlijk gaat het, als ik het goed begrijp, om panden, die als 1 adres staan geregistreerd, maar het moet in dat geval ook mogelijk zijn om bij de gemeente meerdere kliko's aan te vragen voor 1 adres. Dat zou de verhuurder dan moeten doen, als eigenaar van het pand. Voor extra kliko's moet ook extra worden betaald. Ook dat lijkt mij een zaak van de verhuurder. Betalen zowel u als de kapper ozb en afvalstoffenheffing? Dan is er sprake van 2 panden, een A- en een B-adres. In dat geval hebt u simpelweg recht op een eigen set kliko's en moet de gemeente die verstrekken..
Een goed gesprek kan hierin helderheid scheppen en de lucht tussen alle partijen klaren. Het is nog altijd zo: Beter een goede buur, dan een verre vriend.
eis van de verhuurder dat zij de bakken zodanig plaatst dat jij je vuil erin kan gooien, als zij dit gedaan hebt boor je een gaatje door deksel en bak en vervolgens sluit je ze af met een hangslot, het is niet de bedoeling dat een bedrijf jouw particuliere bakken gebruikt...
neem ook kontakt op met je afvalverwerker, grote kans dat zij WEL aktie ondernemen...
https://wetten.overheid.nl/BWBR0003245/2018-07-01/#Hoofdstuk10_Titeldeel10.6
afvalstoffen zijnde NIET huishoudelijk afval!!!! is een regel, officieel mag het dus niet...
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer