ci
door cita Jan 7, 2017 om 09:24
Huishouden & energie

Bekend met de studio Solar?

Van de week kwam er een jongenman aan de deur en die stelde mij vragen over het energieverbruik in onze woning ik heb een aantal vragen beantwoord en toen mij verteld dat er zonder enige investering van ons er zonnepanelen geplaatst zo kunnen worden.Dan krijgen we 30 jaar gratis stroom 30 jaar vermogensgarantie en 30 jaar product garantie.
Aanstaande maandagavond hebben wij een informatief gesprek met dit bedrijf.Dan hopen we wat meer uitleg te krijgen maar vooralsnog heb ik sterke twijfels over de beloofde producten.
Heeft iemand al eens zaken gedaan met dit bedrijf , komen ze de beloftes na?

44330 17 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 7, 2017 om 09:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik weet natuurlijk niet hoe oud u bent, maar blijkbaar gelooft u nog in sinterklaas, het kerstmannetje en ook nog de paashaas.

Studio Solar is toch geen filantropische instelling.  Dus wat u schrijft, kan helemaal niet.

Zij schrijven op hun site dat u maandelijks aan hun moet betalen, wat u eerst aan de energieboer betaalt. Ook schrijven ze dat kosten voor woningverbetering aftrekbaar zijn van de belastingen, en ook dat is onjuist.

LET OP zet GEEN handtekening op een zogenaamde offerte.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 7, 2017 om 10:24
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Afspraak vindt plaats in de Efteling?

tijger1
door tijger1 - Jan 7, 2017 om 10:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nog even een tip. Als u overweegt zonnepanelen te laten plaatsen, vraag dan minstens bij drie bedrijven een offerte aan.

marita5
door marita5 - Jan 7, 2017 om 10:49
11525 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Cita ,

Lees ook deze informatie eens , klik op de rode regel .

http://forum.viva.nl/forum/thuis/de-solar-studio-zonnepanelen/list_messages/316053

edrick3
door edrick3 - Jan 7, 2017 om 11:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.Dan krijgen we 30 jaar gratis stroom
Ja, ja ..... GRATIS.... M'n neus. Al eens naar de kosten van die panelen gekeken?
Voor niets gaat de zon op, maar om van zonne-energie gebruik te maken zul je toch een investering moeten doen.
Aan de deur moet je je zoiets trouwens niet aan laten praten.

ph
door philip36 - Jan 7, 2017 om 11:20
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Als u naar dat informatief gesprek gaat vraag dan ook eens hoe het met die maandelijkse betaling zit.
Gaat het om een lening welke studio Solar voor de klant afsluit?
Hierdoor kan het zijn dat bij een faillissement van Studio Solar de klant vast zit aan die lening maar geen garantie meer heeft.
Wat zegt 30 jaar garantie dan en wat zijn de uitsluitingen?
Omvormer gaat zo'n 15 jaar mee.

hutch
door hutch - Jan 7, 2017 om 11:41
4515 Antwoorden / 29 Vragen

(Wat zou ik graag bij dat gesprek aanwezig willen zijn.......)

- Geen investering?
- Zonnepanelen gratis?
- 30 jaar gratis stroom?
- 30 jaar gratis vermogensgarantie?
- 30 jaar gratis productgarantie?

Uw twijfels zijn 100% goed!! Waar moet dat 'bedrijfje' dan aan verdienen?
Elk weldenkend mens weet (!) dat die 'jongeman' helemaal uit zijn nek kletst, zoals meestal van dat soort figuren die langs de deuren gaan om iemand iets aan te smeren.

Dat u iedereen / onbekenden zomaar privégegevens geeft, moet u uiteraard zelf weten, maar trap toch niet in die klinkklare onzin van dat figuur.
Weet u exact aan wie (...) u uw gegevens verstrekt hebt? Heeft hij zijn echte legitimatiebewijs getoond, of zo'n zelfgemaakt flutpapiertje van een één of ander 'bedrijfje'.

In ieder geval sterkte verder, mocht u in die (achterlijke) verkooppraatjes van dat figuur trappen. We zien uw volgende vraag dan wel weer tegemoet.
Nog wel een tip: Neem het gehele gesprek op (voor alle zekerheid). Gaat eenvoudig met een smartphone.

tijger1
door tijger1 Jan 7, 2017 om 11:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U bent ook al zo achterdochtig.:-))

hutch
door hutch Jan 7, 2017 om 11:55
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Gelukkig wel. Gezonde achterdocht. Iedereen die aan de deur komt om wat te 'verkopen' liegt of verteld niet de gehele waarheid per definitie. Ik heb dit soort figuren al meerdere keren 'uitgehoord'. En pas als zij in de gaten krijgen, dat ze niet een gemiddelde goedgelovig 'slachtoffer' voor zich hebben, willen ze wel wat meer zeggen. Maar dan komt meestal wel het echte verhaal naar voren. Dus (per definitie): nooit aan de deur kopen/bestellen. Ook niet die lastige figuren die (bijna) iedereen aanklampen op straat.

tijger1
door tijger1 Jan 7, 2017 om 12:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar het lijkt wel of mensen meer en meer in die praatjes trappen, aan de deur, aan de telefoon en op straat. Je zou toch eigenlijk verwachten dat mensen wat verstandiger worden, maar het is dweilen met de kraan open.

edrick3
door edrick3 Jan 7, 2017 om 12:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Tja, 'gratis' doet nog steeds het verstand op nul laten springen.

Cookies
door Cookies Jan 7, 2017 om 12:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tijger1: door mijn aanwezigheid op @Kassa, heb ik ontdekt dat ik blijkbaar de intelligentie van de 'doorsnee' Nederlander altijd zwaar heb overschat.

tijger1
door tijger1 Jan 7, 2017 om 12:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ik ben toch af en toe werkelijk verbijsterd door de naïviteit van sommige vragenstellers.

Cookies
door Cookies Jan 7, 2017 om 14:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Naïviteit, zo kun je het ook noemen.;-) Mijn joggingbroek zakt zoveel af door wat ik hier allemaal lees, dat ik maar gestopt ben met ophijsen.

tijger1
door tijger1 Jan 7, 2017 om 15:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Neem bretels. :-))

hansje klein
door hansje klein - Jan 7, 2017 om 12:16
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Onverwachts toch veel positieve reacties te zien op het grote word wide web......

Wat is er tegen om u een concept en offerte te laten voorleggen? Onverbintelijk? Waarschijnlijk sluit u een lening af waardoor er géén eigen kapitaal nodig is. Aflossen met de (verwachte) stroomopbrengst en waar blijft dan uw voordeel? Uw zonnepanelen als geldmachine voor de drie mannen van de SolarStudio. Om iemand aan zijn belofte te (kunnen) houden, moet u het aangeboden contract bestuderen op zoek naar een voor u nadelig lek en de mogelijkheden om deze partner aan de (schriftelijk) gemaakte beloftes te kunnen laten houden. Komt er een derde partij (financiering) aangeschoven wordt de situatie meteen een stuk ingewikkelder, want dan heeft u mogelijk later met een lasige eiser te doen, die niets te maken heeft met zonnepanelen en deze drie mannen. Ik ben benieuwd naar uw volgende bericht a.s. dinsdag........( lees vooraf echter de volgende berekening nog eens kritisch door: https://www.consumentenbond.nl/zonnepanelen/terugverdientijd-zonnepanelen )

Onze missie

"Iedereen houdt van de zon. De drie mannen van de SolarStudio ook. Maar zij hebben een speciale missie: iedereen maximaal van de zon laten genieten zonder dat het extra geld kost".

(....als ze maar niet te véél van de Noorderzon houden).

ci
door cita - Jan 7, 2017 om 14:32
1 Antwoorden / 2 Vragen

Door jullie reactie heb ik besloten het informatie gesprek niet door te laten gaan. Ik heb veel gehad aan jullie reacties natuurlijk had ik wel door dat er iets niet klopt aan het mooie verhaal, Hartelijk dank voor de snelle reacties

edrick3
door edrick3 Jan 7, 2017 om 14:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Heel verstandig.;-)

hutch
door hutch Jan 7, 2017 om 16:52
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Gelukkig..... voor u en dank voor de terugkoppeling.

tijger1
door tijger1 - Jan 7, 2017 om 14:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mijn dochter heeft kortgeleden zonnepanelen laten leggen op haar dak. Zij heeft dat gedaan via de Vereniging Eigen Huis.

Misschien is dat iets voor u. Is een beetje vertrouwder.

Maar ook hier geldt, vraag meerdere vrijblijvende offertes.

hansje klein
door hansje klein - Jan 7, 2017 om 15:08
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Het is nu nog de vraag of u nog wel zonnepanelen wilt, nu blijkt dat er geen gratis zonnepanelen bestaan, zoals een toevallig aanbellende jonge man beweerde om zijn tipprovisie te kunnen verdienen.....

Met 100% eigen geld wordt de terugverdientijd geschat op ca. tien jaren. Daarna heeft u uw eigen zonnepanelen verdiend en inderdaad gedeeltelijk stroom gratis, want 's nachts is er geen zon. Wilt u van de energiebedrijven onafhankelijk worden, is er óók nog een stevige accu nodig om uw eigen stroom te kunnen opslaan en komen inmiddels ook nog de eerste reparaties (zoals al aangegeven aan de omvormer). Salderen is nog slechts tijdelijk mogelijk. Nieuwe regering nieuwe regels.....maar misschien ook meer subsidie? Wie weet!

Toch bedankt voor het terugmelden, dat doen niet alle vraagstellers zo netjes.

aurora1
door aurora1 - Jan 7, 2017 om 18:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou die afspraak heel snel afzeggen want u is allerhande aan onwaarheden op de mouw gespeld.
Verder zou ik voortaan niet meer ingaan op verkooppraatjes aan de deur, buiten, aan de telefoon enz. Dat altijd direct afkappen door te zeggen dat u geen belangstelling heeft.
Als u iets wilt, zoals andere energieboer, zonnepanelen enz. dan kunt u op eigen initiatief informatie inwinnen. Niet zoiets laten afhangen van verkopers aan de deur etc.
Ik zou overigens ook niet steeds zomaar mensen binnenlaten met dergelijke verkooppraatjes om dat aan te horen. U heeft geen idee wat voor mensen u in huis haalt, het kunnen zomaar babbeltrucs betreffen.
Lees de reacties hier ook eens door over zonnepanelen (rode regel aanklikken): https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/huishouden-energie/wat-kun-je-doen-als-je-zonnepanelen-hebt-die-1-3-minder-opbrengst-dan-werd-gezegt?id=588197

Gerry1969
door Gerry1969 Jan 7, 2017 om 18:56
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Afspraak was al geannuleerd zie reactie van 14.32.

aurora1
door aurora1 Jan 7, 2017 om 19:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank @diewilik, heb ik zojuist gezien, echter toen ik reageerde stond dat er nog niet en veel meer stond er nog niet. Vaak staan er nauwelijks reacties en opeens duiken reacties op als ik uitgelogd geweest ben etc. Een enorme ergernis dus. Nee, het helpt ook niet om de pagina te vernieuwen.
Verder werkt er veel niet zoals Meer vragen, en bij profielen meer vragen te lezen dan die op het scherm staan werkt ook niet, dat geldt tevens voor het opzoeken van mijn eigen reacties, er is niet meer te lezen dan wat op het scherm staat.
Het is verder zinloos om dit soort reacties in de kantlijn te geven, bovendien was mijn reactie bestemd voor vraagsteller.....

Wi
door Wil_H - Jan 7, 2017 om 22:48
270 Antwoorden / Vragen

U kunt dit bedrijf volkomen vertrouwen. Sterker nog: Bij de montage van de zonnepanelen zullen zij geheel kosteloos uw dak op lekkages controleren, uw schoorsteen vegen, uw dakgoten schoonmaken  en u voor elk zonnepaneel dat zij monteren 500 Euro handje contantje betalen omdat dit bedrijf zo begaan is met het milieu.
En dat allemaal geheel gratis.
Als u in 2046 een probleempje heeft met de panelen dan zullen zij ze kosteloos vervangen.

ma
door malhy2 - Jan 8, 2017 om 10:35
309 Antwoorden / 13 Vragen

Tijgertje de alles beter wetende automatische beantwoorder van deze site,

Zij schrijven op hun site dat u maandelijks aan hun moet betalen, wat u eerst aan de energieboer betaalt. Ook schrijven ze dat kosten voor woningverbetering aftrekbaar zijn van de belastingen, en ook dat is onjuist.

Het gaat hier om het concept, 1 onderdeel daarvan is dat als je geld leent, wat trouwens niet hoeft, de rente dat betaald wordt over dit geld aftrekbaar is in box1 indien dit geld voor verbetering van de woning is geleend. Mits deze lening ten minste lineair is en voor 30 jaar is afgesloten. Wat op hun site staat is dus geen leugen maar dit terzijde.

Ik denk, dat het met de huidige regelgeving en rentestand verstandig is om met ged dat anders belast zou worden in BOX-3, zonnepanelen te kopen en op Uw eigen dak te leggen als dit dak geschikt is voor panelen.
De prijzen zijn op dit moment dusdanog dat een terugverdientijd van rond de 8-9 jaar te halen is.
En ja de omvormer gaat stuk en waarschijnlijk net buiten de garantie maar dat zal na een jaar of 10 zijn.
De omvormers van nu zijn niet de omvormers van 5-6 jaar geleden.

Naar de informatieavond gaan is natuurlijk infromatief maar blijf aub zelf nadenken en vraag zoals al eerder vermeld tenminste een offerte aan bij andere bedrijven bv via www.zonnepanelen.net

tijger1
door tijger1 - Jan 8, 2017 om 10:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@malhy

Dan misschien hun site nog maar eens lezen. En ook de vraag van de Ts wat haar voorgespiegeld is.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 8, 2017 om 12:40
16876 Antwoorden / 202 Vragen

(De firma) Solar staat astronomisch op dit moment gelet op de eliptische baan van dat hemellichaam het dichts bij de aarde.

Ik ken de door u bedoelde commercië aanbieder niet maar denk er om dat sommigen met de meest mooie verhalen komen en dit lijkt inderdaad op een mooi sprookje. Gratis zonnepanelen? De zon gaat voor niets op maar het omzetten van zonnestralen naar energie gaat niet gratis en voor niets en zal de investering hoe dan ook niet uit de hoge hoed van de paashaas kunnen komen. Mijn voorstel: houd de deur maar dicht voor die jongeman.

aurora1
door aurora1 - Jan 8, 2017 om 16:35
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@malhy2, bent u nog boos omdat u met uw voorstel van een bepaalde constructie erop gewezen bent dat u dan fraude pleegt? Gezien uw toon tegen een forumlid.
En zou u de vraag en de bedoelde website niet eens goed doorlezen?