DE RYCKE ROBERT
door DE RYCKE ROBERT Jan 8, 2023 om 11:01
Huishouden & energie

Beste, mijn thermostatische kraan douche werk niet goed ,

Beste
Het volgende doet zich voor, als ik een douche neem en ik stel de knop die de temperatuur regeld , na een teitje wort het water koud maar de ingestelde temperatuur keert terug zonder aan de regelknop te komen.

1205 8 Rapporteer

getty
door getty - Jan 8, 2023 om 11:12
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Nieuwe kopen?
Monteur laten komen?

Wat is uw vraag?

sn
door snelle jelle - Jan 8, 2023 om 11:16
14 Antwoorden / 15 Vragen

Goedendag dit probleem ook gehad ineens een koude straal (heb wel een electrische boiler) een nieuwe cartouche besteld en laten inzetten) kan ook als u zelf handig ben of zelf proberen te ontkalkken.met vriendelijke groet A.L

hereistom
door hereistom - Jan 8, 2023 om 11:18
739 Antwoorden / 1 Vragen

Zit er geen kalk tussen?
De kraan even flink overgieten met ontkalker wil soms wel helpen.
Zorg dat het er goed tussen de draaiende delen e.d. komt.

Ja
door JannyBoe - Jan 8, 2023 om 11:19
521 Antwoorden / Vragen

Hallo, op deze site heeft men het over verstopte vuiltfilters, verkeerd geïnstalleerde warmwater- en koudwateraansluitingen, verstopte filters in de thermostatische cartridge, als mogelijke oorzaken. Maar er kan vast meer aan de hand zijn.
Lijkt mij iets voor een installateur.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 8, 2023 om 11:21
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Weliswaar al ietwat oud maar mogelijk heeft u hier iets aan: https://www.klusidee.nl/Forum/topic/thermostaatkraan-douche-kapot-temperatuur-niet-constant.86431/  of deze https://www.youtube.com/watch?v=6U8I_rl90do  (gevonden met zoeknaam thermostatische kraan defect)

gerbera
door gerbera - Jan 8, 2023 om 11:37
7371 Antwoorden / 14 Vragen

Wat verstaat u onder een tijdje, is het alleen de douchekraan of bv ook de keukenkraan. Heeft de CVketel een boiler, hoe groot is de afstand van de CV ketel, hoe oud is de kraan. Er zijn verschillende oorzaken zoals hier al vermeld maar een mogelijke oplossing kan ook zijn door de kraan op zijn heetste stand te zetten een enige tijd door te laten lopen en langzaam naar de gewenste stand terug te draaien, een advies wat vaak bij dergelijke kranen wordt gegeven deze regelmatig op zijn heetste stand door te spoelen.

Franske1958
door Franske1958 - Jan 8, 2023 om 12:59
432 Antwoorden / 2 Vragen

Een thermostaatkraan probeert de watertemperatuur constant te houden. Dit soort kranen kan wel eens problemen geven als U uw ketel instelt op "ECO" mode, oftewel geen water warm houden totdat dat ooit eens een keertje nodig is, dus werkt als een doorstroomverwarmer.  Ikzelf heb geen thermostaatkraam om deze reden. Ik heb mijn ketel op ECO mode ingesteld, dus er wordt geen water warm gehouden totdat dat ooit eens nodig is. Als ik ga douchen heb ik eerst uiteraard koud water, even later warm, dan weer kouder en dan pas is mijn water temperatuur constant warm.  Dit hoort zo omdat een ketel nu eenmaal tijd nodig heeft om het water te verwarmen. Dit zou ik kunnen verhelpen door mijn ketel van de ECO stand af te halen, maar dan heb ik weer een veel hoger gasverbruik en dat kost mij heel veel meer dan even wachten op warm water.