je
door jetzwolle Sep 17, 2013 om 11:23
Huishouden & energie

Cv ketel reparatie

Ik vraag mij af of ik het moet accepteren als een monteur de prijsindicatie die gegevens is voor een reparatie (helaas niet op papier gekregen!) overschrijdt met 40 %.
Onze cv-ketel moest gerepareerd worden, of we zouden hem laten vervangen door een nieuwe. De kosten van reparatie door het bedrijf dat het onderhoud van de ketel doet zouden ongeveer 170,- zijn. Dit vonden wij een prima bedrag om de reparatie plaats te laten vinden. Op de dag van de reparatie kwam een (andere) monteur met wie ik de werkzaamheden en de prijs nog heb besproken. Hij zei dat ik toch maar rekening moest houden met 200,-. Okee, het is een richtprijs, dus prima.
Na anderhalf uur werk kwam de monteur beneden vertellen dat het klaar was en dat het 242,- ging kosten. Ik vond dat wel erg ver boven de indicatieprijs van 170,-. Hij zei dat zijn collega 'nattevingerwerk' had gedaan voor de prijsindicatie en dat hij het exact voor ons had moeten nazoeken. Dat hij er ook niets aan kon doen. De materialen (expansievat, 2 pakkingen, driewegklep incl. motor) waren blijkbaar duurder uitgevallen???
Tsja, nu was het werk al gebeurd...
Had de reparateur mij niet moeten waarschuwen dat het zoveel duurder zou zijn? Kan ik er nu nog iets mee ook al heb ik geen offerte op papier?
Ik kan in elk geval een specificatie van de kosten vragen (materiaal, arbeidsloon...) zodat ik kan nazoeken of het redelijk is.

Bedankt voor het antwoord!

1461 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ge
door gewalo man - Sep 17, 2013 om 11:54
36 Antwoorden / 1 Vragen
0

Wat was het probleem met de CV Ketel ?

zoekster
door zoekster - Sep 17, 2013 om 11:57
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Als u niets op papier heeft dan wordt het moeilijk. Maar u kunt zeker een specificatie van de reparatie vragen, u heeft nog niet betaald, dus die zullen ze u wel gaan leveren.

tijger1
door tijger1 - Sep 17, 2013 om 12:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

U hoefde geen voorrijkosten te betalen?

ekiem
door ekiem - Sep 17, 2013 om 12:54
676 Antwoorden / 100 Vragen
0

Goedemiddag Jetzwolle,

Ik heb even mijn factuur erbij gehaald want dit voorjaar is er hier een soort gelijke reparatie aan de c.v geweest. Hiernaar kijkend kan ik zeggen dat e.e.a er niet echt schrikbarend uitziet
Op mijn factuur staat : 3-wegklep ( binnenwerk ) 43 euro.
servo-motor Honywel 67,30 euro. Op mariaal 21 % btw

arbeid 1,5 uur en daar is dan 6% BTW op Totaal factuur 200 euro.

Al met al vind ik dan het bedrag dat u moet betalen toch meevallen, maar dat moet dit gespecificeerd worden. Ook i.v.m de garantie op de matrialen en reparatie.

groeten , Ekiem

ge
door gewalo man - Sep 17, 2013 om 15:43
36 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hallo
Mijn vraag naar wat er aan de hand was met de CV ketel, kwam omdat ik eigenlijk verbaasd was over de combinatie van onderdelen. Dit kan volgens mijn duiden op meerdere storingen. Vandaar mijn vraag. Overigens waren mijn inzien de kosten niet extreem hoog..

je
door jetzwolle - Sep 17, 2013 om 20:13
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=gewalo man schreef op dinsdag 17 sep 2013, 15:43]Hallo
Mijn vraag naar wat er aan de hand was met de CV ketel, kwam omdat ik eigenlijk verbaasd was over de combinatie van onderdelen. Dit kan volgens mijn duiden op meerdere storingen. Vandaar mijn vraag. Overigens waren mijn inzien de kosten niet extreem hoog..

De pakkingen moeten eens in de zoveel jaar vervangen worden (was dus gewoon aan de beurt). Het expansievat lekte al een paar jaar heel ietsje, dat konden we eerder laten zitten.
De driewegklep is helaas jaarlijks kapot (een naar punt van deze Vaillant HR ketel).
We dachten: we laten hem nog 1 x helemaal repareren en als hij dan weer storingen krijgt is het einde verhaal.

Fijn om te weten dat het bedrag niet extreem hoog is.

dearagain
door dearagain - Sep 17, 2013 om 20:27
2462 Antwoorden / 7 Vragen
0

*al met al dus een redelijke prijs

cvtechnieker
door cvtechnieker - Oct 6, 2013 om 18:28
80 Antwoorden / 15 Vragen
0

[quote=ekiem schreef op dinsdag 17 sep 2013, 12:50]Goedemiddag Jetzwolle,

Ik heb even mijn factuur erbij gehaald want dit voorjaar is er hier een soort gelijke reparatie aan de c.v geweest. Hiernaar kijkend kan ik zeggen dat e.e.a er niet echt schrikbarend uitziet
Op mijn factuur staat : 3-wegklep ( binnenwerk ) 43 euro.
servo-motor Honywel 67,30 euro. Op mariaal 21 % btw

arbeid 1,5 uur en daar is dan 6% BTW op Totaal factuur 200 euro.

Al met al vind ik dan het bedrag dat u moet betalen toch meevallen, maar dat moet dit gespecificeerd worden. Ook i.v.m de garantie op de matrialen en reparatie.

groeten , Ekiem




Moet bekennen dat 1,5 uur aan arbeid voor het vervangen van een binnenwerk en het opklikken van een motor erg ruim is ....... Normaliter is dit in een half uurtje te doen.

tijger1
door tijger1 - Oct 6, 2013 om 19:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

De monteur was ook een beetje aan zijn rust toe. Ts zal er niet met zijn neus bovenop gestaan hebben.

Elk jaar een driewegklep vervangen en om de zoveel jaar de pakkingen? Wat is dat voor pruts cv?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer