vl
door vlembo1 May 26, 2010 om 16:29
Huishouden & energie

De nieuwe vloer moet open!

In ons nieuwe appartement is iets verkeerd aangesloten, we hebben bijna geen waterdruk. Nu zit de fout blijkbaar IN de tegelvloer van de badkamer, deze moet open om het euvel te verhelpen. Waar en hoe moet ik me voorbereiden? Kan ik hulp krijgen bij het voor de zoveelste keer schoonmaken? Wat als je blijft zien waar gebroken is? Hoe moet ik dit aanpakken, ik wil me voorbereiden!

4992 20 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 26, 2010 om 19:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo vlembo, zou je is aan willen geven wat voor vloeren je heb hout of beton?
We kunnen dan een inschatting maken met wat er gaat gebeuren.

Mvrgrt Nico

ve
door verwijderd - May 26, 2010 om 19:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nieuw appartement! Houten vloer lijkt me nvt.....

ve
door verwijderd - May 26, 2010 om 20:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Nieuw = nieuw.
Dat houdt in dat uw badkamer weer even mooi opgeleverd moet worden als nieuw.

Er mag dus niets te zien zijn of anderzins te merken dat er gewerkt is.
Maak vooraf [veel] foto's van uw badkamer.
Betrek de aannemer/opzichter van de bouw erbij en hou toezicht.
En ................ accepteer onder geen beding knoeiwerk.
U moet helemaal tevreden zijn over de nieuwe badkamer.

Succes, poltol

ve
door verwijderd - May 26, 2010 om 22:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

@knoop4x9: Het is een betonnen vloer, de leiding ligt ongeveer 10 cm. diep...dus er moeten volgens mij een stuk of 6 tegels uit!
@poltol:Het zal me benieuwen of er nog een vrijwillige bemoeienis van de aannemer komt. Die heeft zijn geld binnen, en het is niet het enige mankement wat boven water is gekomen. Als je in de winter een sleutel krijgt en de keuken nog moet laten zetten en gaat verhuizen is het logisch dat tijdens de bewoning schoonheidsfoutjes aan het licht komen, maar hij heeft zijn geld binnen! De onderaannemer......die heeft de fout gemaakt! In ieder geval bedankt voor de tips....ik neem ze ter harte. Tips blijven welkom....vanmiddag heb ik de VVE al om advies gevraagd, dat verwacht ik een dezer dagen.

ve
door verwijderd - May 26, 2010 om 23:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja , dat word hakken, mogenlijk kunnen ze ook een frees voor beton gebruiken, koop in ieder geval een gehoor beschermer want je word er stapelgek van.
Aan bouwstof zul je niet ontkomen, hun zullen wel neuskapjes gebruiken, als je er bij wild blijfen koop er zelf ook een, dit ter bescherming voor je zelf.
Verder kan ik je alleen maar sterkte wensen.

Mvrgrt Nico

ve
door verwijderd - May 27, 2010 om 00:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik snap even niet waarom de [hoofd] aannemer niet in beeld is. U koopt een woning met garantie. De garantie wordt uitgeoefend op de [hoofd] aannemer. U heeft niets te maken met onderaannemers of ander duister gespuis wat aan/in uw woning heeft gewerkt.
De [hoofd] aannemer is uw enige aanspreekpunt. Ik neem aan dat u GIW garantie [of hoe het tegenwoordig ook heten mag] heeft. Schakel die ook in.

En de oorzaak zal wel zijn dat één of andere slimmerik tijdens het betonstorten met zijn lompe laarzen op uw leidingen heeft staan stampen en/of men heeft de leiding[en] niet vast gezet aan de platen voor het storten. Een veel voorkomende fout ook soms met afvoeren en riolen. Of soms zijn ook de elc. leidingen dicht getrapt.
Allemaal fouten die u moet verhalen op de [hoofd] aannemer, binnen uw garantie.

Vr.gr. poltol

ve
door verwijderd - May 27, 2010 om 00:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag vlembo,

Poltol heeft volkomen gelijk: de hoofdaannemer is verantwoordelijk voor werk van een onderaannemer.

Anders wordt het wanneer de installateur door jezelf ingeschakeld wordt b.v. in situaties van meerwerk dat meteen door jou met de onderaannemer afgerekend wordt. Voor het meerwerk is de installateur dan geen onderaannemer, doch aannemer.

Wat ik graag wil weten: is het een warmwater leiding of koud water?

Bij zachtsolderingen of knelkoppelingen in warmwaterleiding in beton of muren is het gevaar van latere lekkage levensgroot! Er moet dan in de vloer of muur expansie/krimpruimte gecreëerd worden, wegens werking van de verbinding bij warm en koud worden!
Bij koudwater is daar iets minder kans op. Een goede installateur zal nooit een verbinding in beton of muur maken!
Alleen bij hardsoldeer is dit gevaar nagenoeg verdwenen.

Het beste is de hele weggewerkteen defecte leiding te vervangen door een nieuwe leiding uit één stuk, van appendage tot appendage.

Hardware ERror MAN. (Installateur in ruste. Nou ja, ruste?)

ve
door verwijderd - May 29, 2010 om 16:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

De klachten gaan met een formulier naar de aannemer, daar zit een "hulpteam", die werken samen met de onderaannemer. Men heeft de belofte gedaan, mondeling, dat alles in orde komt. Maar eerst gaat men op zoek aar de zelfde vloertegels, anders moet de hele vloer eruit. Het ergste zou zijn dat het niet op die plaats in de vloer zit waar men denkt....
Het is de koudwaterleiding die vanaf de meterkast naar de badkamer loopt, daar gaat de leiding vertakken naar de wastafels, de ernaast gelegen toilet met wastafeltje, en naar de achtergelegen berging waar de wasmachineaansluiting zit.
Maar we weten nu al dat we de hal leeg moeten maken, de zaak af moeten gaan plakken, en ons voor moeten gaan bereiden op...ja waarop?!
Maandag ga ik in ieder geval even de rechtsbijstandverzekering bellen of die nog een tip hebben voor ik iets vergeet.
Van lekkage is volgens mij geen sprake, het waterverbruik is nagenoeg hetzelfde als op ons vorige adres.
Toch heel erg bedankt voor iedere bijdrage....een mens kan er alleen maar wijzer van worden!

ve
door verwijderd - May 29, 2010 om 18:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Vlembo:

Zekerheidshalve zou die mondelinge toezegging op papier zetten en deze aangetekend met bewijs van ontvangst of per fax met ontvangstbevestiging aan de hoofdaannemer zenden. Daarin bevestig je wat afgesproken een toegezegd is door de hoofdaannemer.

H.

ve
door verwijderd - May 29, 2010 om 18:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

@hrdwerrorman, Daar gaan ze vast niet vriendelijk op reageren....maar je hebt wel gelijk! Dank je....

ve
door verwijderd - May 29, 2010 om 20:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Vlembo:

Dat hoeft ook niet. Wanneer ze het er niet mee eens zijn, moeten ze reageren met hoe het in hun ogen dan wel is. Reageren ze niet, des te beter. Dan mag aangenomen worden dat het zo is zoals jij hebt geschreven.
Ze zullen dan hun mondelinge beloftes gestand moeten doen.

In de hoop dat het op lange termijn goed blijft.

H.

ve
door verwijderd - Jun 29, 2010 om 14:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor iedereen die er (nog) belangstelling voor heeft:
Vanmorgen zijn ze om 8 uur begonnen met het openbreken van de vloer. De leidingen liepen niet helemaal waar men ze verwacht had. Lang verhaal kort te maken: op mijn verzoek hebben ze een soort van compressor gehaald, maar dan met een fles zuurstof, door de leidingen geblazen, aan de andere kant gezogen..en men hoorde verschil! Weer stuk leiding weggehaald, en na uren was het zover: een klein geel afdop-dopje! Zat in de leiding, lift dus mee op het water, vandaar dat we steeds minder water hadden! Nu bleek ook dat de riolering niet voorzien was van een afsluitdop! Dat hebben ze ineens maar netjes gedaan! Typisch, degene die dit werk gedaan heeft zit al een half jaar in de ziektewet, of er opzet in het spel was of een ongeluk weten we niet!
Ze zijn nu de vloer aan het dichtmaken, morgen komen ze het stuk opnieuw betegelen, en donderdagavond kunnen we weer douchen! Gelukkig! We zijn enorm blij, de hal hoeft tenminste niet open, en ik kan vandaag wassen en vanavond de zaak afsoppen!Dank je wel voor de belangstelling! Eind goed/al goed!

ve
door verwijderd - Jun 29, 2010 om 14:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

vlembo1 schreef op dinsdag 29 jun 2010, 14:33: Voor iedereen die er (nog) belangstelling voor heeft:
Vanmorgen zijn ze om 8 uur begonnen met het openbreken van de vloer. De leidingen liepen niet helemaal waar men ze verwacht had. Lang verhaal kort te maken: op mijn verzoek hebben ze een soort van compressor gehaald, maar dan met een fles zuurstof, door de leidingen geblazen, aan de andere kant gezogen..en men hoorde verschil! Weer stuk leiding weggehaald, en na uren was het zover: een klein geel afdop-dopje! Zat in de leiding, lift dus mee op het water, vandaar dat we steeds minder water hadden! Nu bleek ook dat de riolering niet voorzien was van een afsluitdop! Dat hebben ze ineens maar netjes gedaan! Typisch, degene die dit werk gedaan heeft zit al een half jaar in de ziektewet, of er opzet in het spel was of een ongeluk weten we niet!
Ze zijn nu de vloer aan het dichtmaken, morgen komen ze het stuk opnieuw betegelen, en donderdagavond kunnen we weer douchen! Gelukkig! We zijn enorm blij, de hal hoeft tenminste niet open, en ik kan vandaag wassen en vanavond de zaak afsoppen!Dank je wel voor de belangstelling! Eind goed/al goed!

Gelukkig maar en wat fijn dat u het even meldt! Moeten mensen vaker doen!

ve
door verwijderd - Jun 29, 2010 om 21:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Vlembo,

Bedankt voor de terugkoppeling.
Dat zouden er meer moeten doen.

Dat ziet er [voorlopig] goed uit.
Hou wel toezicht op de afwerking en het tegelen.
Het moet er echt weer uitzien als nieuw.
Neem geen genoegen met broddelwerk.

Vr.gr. poltol.

ve
door verwijderd - Jun 30, 2010 om 03:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Vlembo:

Bedankt voor je terugmelding. Ben nog wel benieuwd of ze een koppeling in de vloer hebben gemaakt of uit één stuk.

H.

ve
door verwijderd - Jun 30, 2010 om 18:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uit een stuk...naar mijn weten...! Er zat ook geen afsluitdop op de afvoer van het bad...we hebben GEEN bad genomen, dus daar had een dop op moeten zitten. Er hing een flinke rioollucht toen de vloer openging. Die dop zit er nu wel op! ;-)
Vanmorgen hebben ze de tegels komen leggen, maar ik vind ze donkerder dan de tegels die er lagen! Hopelijk is dat minder als de cement droog is. Want dan krijg je de volgende vraag...accepteren...of niet. Dan zijn we bijna terug bij af!

ve
door verwijderd - Jul 3, 2010 om 15:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

We zijn wat dagen verder, de zaak is schoon, maar het is NIET mooi! De nieuwe tegels zijn donkerder dan de oude. Volgens de mannen die overigens heel goed de kleur van de voegen hebben aan kunnen houden, zou het nog bij kleuren. Toch heb ik gisteren de foto doorgestuurd naar de aannemer, en het is onderwerp van vergadering de komende week.
Maar wat dan? Moet ik weer het hele huis schoon gaan maken als ze alle tegels eruit gaan halen, of zou ik kunnen volstaan met tegelen over de oude tegels? want hoe moet dat met het afvoer-putje?
Jullie hulp en advies stel ik echt op prijs.....

ve
door verwijderd - Jul 3, 2010 om 17:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

vlembo1 schreef op zaterdag 3 jul 2010, 15:50: We zijn wat dagen verder, de zaak is schoon, maar het is NIET mooi! De nieuwe tegels zijn donkerder dan de oude. Volgens de mannen die overigens heel goed de kleur van de voegen hebben aan kunnen houden, zou het nog bij kleuren. Toch heb ik gisteren de foto doorgestuurd naar de aannemer, en het is onderwerp van vergadering de komende week.
Maar wat dan? Moet ik weer het hele huis schoon gaan maken als ze alle tegels eruit gaan halen, of zou ik kunnen volstaan met tegelen over de oude tegels? want hoe moet dat met het afvoer-putje?
Jullie hulp en advies stel ik echt op prijs.....

Hallo,

Kijk het eens, in overleg met de aannemer, een paar weken aan. Bv tot na de bouwvakvacantie. De nieuwe tegels kunnen zeker nog iets bijkleuren onder invloed van licht en poetsmiddelen.
Maar ............... spreek het goed af en zet het op papier met waarmerken c.q. handtekeningen.
Over de tegels heen tegelen zal moeilijk gaan.
Dat geeft hechtings problemen en wordt nooit mooi.
En, zoals u zelf al opmerkte, er moeten dan weer andere zaken aangepast worden.
Niet doen, is mijn advies.

Succes, poltol

ve
door verwijderd - Jul 10, 2010 om 14:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gisterenmiddag hebben we weer een telefoontje gehad van de bouwonderneming. Hun voorstel is nieuwe tegels te bestellen, die hopelijk een tint lichter zijn. Bij aankomst willen ze die controleren naast de bestaande "oude"vloer. En die lap nieuwe tegels er weer uit, en de nieuwe er weer in.
Op mijn verzoek mag dat eind september/begin oktober gebeuren. Niet op korte termijn met deze temperaturen!

ve
door verwijderd - Jul 10, 2010 om 15:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

vlembo1

Sukses!!! en...........................geniet eerst maar even van het prachtige vakantieweer.

Groeten, ReadAC.