ro
door rojomarcusse Apr 7, 2012 om 13:27
Huishouden & energie

Energieveilingen

Ik doe mee aan twee energieveilingen. Aan beide veilingen heb ik de meterstanden doorgegeven van afgelopen jaar. In beide gevallen blijkt de Nederlandse Energie Maatschappij de voordeligste te zijn. Dan zou je verwachten, dat het voordeel bij beide veilingen gelijk is, omdat ik ervan uitga dat de NEM dezelfde tarieven hanteert. Kennelijk is dat niet zo, want er is een verschil van een kleine € 50,-- tussen beide veilingen.
Hoe kan dat?

R. Marcusse

852 5 Rapporteer

poltol
door poltol - Apr 7, 2012 om 13:50
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Het gaat over een bied prijs.

Misschien zitten in het ene collectief meer deelnemers en/of meer afname in kW of m3.
Neem "gewoon"de goedkoopste.
Alhoewel u nog wel even moet bekijken hoe het overstappen is geregeld en voor hoelang u er [mogelijk] aan vast zit.

Vr.gr. poltol

jo
door jozu - Apr 7, 2012 om 15:21
72 Antwoorden / 2 Vragen

Misschien handig om te weten .

Checklist energiecontracten vergelijken
Bekijk de volgende checklist die u helpt bij het vergelijken van contracten en energieleveranciers.
> 1. Uw huidig contract
> 2. De korting
> 3. Het tarief
> 4. Vast of variabel
> 5. Termijnbedrag
> 6. Duur contract
> 7. Opzegvoorwaarden
> 8. Servicekosten
> 9. Algemene voorwaarden
> 10. Vergunning
Klachtenregeling
Bij een meningsverschil met een energieleverancier kunt u naar de onafhankelijke
Geschillencommissie Energie en Water. In de algemene voorwaarden van uw energiecontract leest u hier meer over.

ro
door rojomarcusse - Apr 8, 2012 om 13:24
28 Antwoorden / 19 Vragen

Bedankt voor jullie reacties.
Ik zal er zeker mijn voordeel mee doen.

R. Marcusse

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Apr 8, 2012 om 16:01
1163 Antwoorden / 60 Vragen

hmmmmm ik zou toch even googlen naar de NEM voordat u ermee in zee gaat! Hun reputatie is nou niet bepaald wat het zou moeten zijn!

tot15karakters
door tot15karakters - Apr 8, 2012 om 18:40
2189 Antwoorden / 14 Vragen

De andere willen niet meer onder de prijs werken dus lijkt het straks einde verhaal.

Zo is het blijkbaar nog de enige manier om via goede organisatie als VEH of andere bekende klanten te krijgen die bij NEM willen.

Hier staan zoveel klachten dat ik graag een iets duurdere neem.