gr
door groot68 Mar 15, 2013 om 13:42
Huishouden & energie

ESSENT

vandaag gebeld door Essent, mijn oude energieleverancier.
zij wilden mij graag terug.
kreeg goedkope aanbieding, scheelde 15 euro pm en ik kreeg nog kado.
Toen ik zei stuur de aanbieding maar kreeg ik te horen dat dat niet ging.
Ik kon wel concept overeenkomst krijgen met 7 dagen bedenktijd.
Nou ja akkoord dan maar.
Toen begon de dame over het op band opnemen van een aantal zaken.
Ik weigerde pertinent.
Wat zijn dit voor praktijken??
Heeft iemand hier ervaring mee??

553 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Mar 15, 2013 om 13:53
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo groot68,

Tja, dat is de 'moderne' manier van klantenwerving.....
Maar troost je, dat doen ze allemaal hoor. En ze willen uiteraard op band hebben staan dat je 'akkoord' gaat. 'Offertes' bestaan tegenwoordig niet meer, je gaat meteen een overeenkomst aan en als je dan niet binnen de gestelde termijn van b.v. 7 dagen, annuleert, dan zit je er gewoon aan vast.

Een offerte/aanbieding 'aanvragen' en op je gemak thuis bekijken of het wat is en dan pas een beslissing nemen, kan tegenwoordig niet meer.

Helaas, zo werkt dat tegenwoordig en jammer genoeg, het is nog 'legaal' ook.....

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Mar 15, 2013 om 14:42
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik heb hier ervaring meer en ben er daardoor niet op in gegaan. Misschien zal het allemaal goed zal zijn gegaan maar toch.
Ik vind het prettiger om alles in m'n hand en op papier te hebben .En dan die 7 dagen, in zo'n geval vind ik dat echt tekort.

Ze kunnen je dan toch ook alles per mail opsturen.

ve
door verwijderd - Mar 15, 2013 om 21:51
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Familie is ook weg geaan bij Essent. Enkele weken later werden ze opgebeld met de vraag of ze weer klant wilden worden .
Ze kregen een mooi cadeau. Ze hebben het wel gedaan.

ve
door verwijderd - Mar 16, 2013 om 19:14
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Een volledige offerteprocedure werkt uiteraard kostenverhogend. Als ze dat wel zouden bieden dan moet je dat uiteindelijk toch zelf betalen.

ve
door verwijderd - Mar 16, 2013 om 20:37
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

*tegenwoordig sluit men via internet overeenkomsten af middels een (normale) voicelog

*als je dan tijdens de bandopname op een viertal vragen ja antwoordt, is dat hetzelfde als het "zetten" van een handtekening

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

Martijn van den Ham
Martijn van den Ham - May 7, 2024 om 18:46
Huishouden & energie

LOQED slim slot

Ik ben in het bezit van een slim slot van LOQED waar ik zeer veel plezier van heb krijg ik zojuist een mailt binnen dat ze genoodzaakt zijn de cloud dienst betaald te maken voor een bedrag van € 4,95 per maand. Mag dit zo maar?!!!
Het slot heb ik uitgekozen gezien de functionaliteiten die er op zitten en dat er geen abonnement op zat en nu wordt er toch een abonnement door je strot gedrukt. ... Lees meer

De
Dee010420 - May 14, 2024 om 23:12
Geldzaken & recht

Vreemde incasso paypal via riverty

Goedendag! Gisteren ontving ik een incasso mail via riverty back in flow , het ging om een vordering van paypal ivm negatief saldo van april 2021. Ik wist zelf niet eens dat ik een paypal account heb/had. Ik gebruik nooit paypal en kan dus ook met bijna 100% zekerheid zeggen dat ik in het verleden ook niets betaald / besteld heb met paypal en zeker niet een bedrag van bijna 200 euro!...
Ik he ... Lees meer