maryvon
door maryvon Dec 27, 2009 om 16:18
Huishouden & energie

Gas meter kapot

Ik heb het vermoeden dat mijn gasmeter kapot is, ik hoor steeds een soort van getik en hij staat al sinds vanmorgen op dezelfde stand.
Nu heb ik wel sinds een week of 3 een nieuwe HR ketel en toen heeft de meter wel gelopen (standen opgenomen toen).
Bij wie moet ik eigenlijk zijn voor reparatie, de woningstichting of mijn energie leverancier?
En dat tikken, wat kan dat zijn?, de meter die niet verder kan?

13680 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 27, 2009 om 16:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Meter wil wel eens blijven hangen als die op 9999 staat.
heb ik ook wel eens gehad.
Hou er rekening mee als je dit langer hebt, ze je gasverbruik in gaan schatten.

Wat snel helpt is 0800-9009 bellen.
Als je vermoed dat je ook gas ruikt, zijn ze er in een paar minuten.

ve
door verwijderd - Dec 27, 2009 om 16:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

De meter is van de energieleverancier dus daar moet je zijn.
Kijk even op de site van je leverancier, wellicht kun je daar iets vinden over reparatie.

Ik zou niet faken dat ik gas ruik.

ve
door verwijderd - Dec 27, 2009 om 16:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ruik geen gas.
Ik kijk morgenochtend hoe de stand dan is en dan bel ik mijn energie leverancier.
Op de site had ik al gekeken maar daar werd ik ook niet echt wijzer van.

ve
door verwijderd - Dec 27, 2009 om 16:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

0800-9009 is het landelijke storing nummer voor alle leveranciers.

ve
door verwijderd - Dec 27, 2009 om 16:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je moet dus zijn bij je netweerkbeheerder van de gasleidingen.Staat waarschijnelijk op de site van je leverancier.
Groet Valerius.

ve
door verwijderd - Dec 27, 2009 om 17:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op al die site's die genoemd worden heb ik al gekeken maar daar gaat het meer om storing in de levering van gas.
Alles werkt hier alleen de meter niet.

Ik probeer eerst gewoon de energie leverancier, die zal me toch wel doorsturen naar de juiste instantie.

ve
door verwijderd - Dec 27, 2009 om 17:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon het nummer bellen..kan 24 uur per dag 7 dagen in de week.
Je komt dan vanzelf bij je netwerkbeheerder terecht.
Er is nog maar 1 nummer hiervoor, makkelijk he.

ve
door verwijderd - Dec 27, 2009 om 17:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

erik008 schreef op zondag 27 dec 2009, 17:27: Gewoon het nummer bellen..kan 24 uur per dag 7 dagen in de week.
Je komt dan vanzelf bij je netwerkbeheerder terecht.
Er is nog maar 1 nummer hiervoor, makkelijk he.

Ik zag het ja.
Maar ze nu gesloten, logisch en daar het geen spoedje is bel ik morgen met mijn netwerkbeheerder.
Ik zit bij Eneco en de netwerkbeheerder is daar een verlengde van zag ik.

ve
door verwijderd - Dec 28, 2009 om 10:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb inmiddels contact gehad met de netwerkbeheerder ( iets ander nummer als hier genoemd) en donderdag komen ze langs.
Dus wordt vervolgd.

ve
door verwijderd - Dec 31, 2009 om 11:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gasmeter is vervangen, was gewoon op, dus eindelijk verlost van het irritante getik.

ve
door verwijderd - Dec 31, 2009 om 14:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maryvon,

Eindstand van oude meter opgenomen? En op papier gekregen van de monteur? Zo ook de beginstand van de nieuwe? Dit voorkomt, straks bij de jaarafrekening, een hoop gedoe. Dus neem ook voor de zekerheid nu even de beginstand van de "nieuwe"meter op.

Vr.gr. poltol