In het kort: Ik heb voornamelijk 2 jaar lang 2 jaar bij mijn vriendin gewoond, waardoor ik amper thuis ben geweest. Nu wil ik mijn meterstanden doorgeven aan Oxxio, moet ik bijbetalen, terwijl ik niks gebruikt hebt. Ik hoor geld terug te krijgen omdat ik wel mijn maandelijkse bedrag altijd ben blijven betalen. De reden van Oxxio is dat ze denken dat het onmogelijk is dat de teller "stil is blijven staan".
Wie heeft er raad/tips/adviezen? Ik heb wel een rechtsbijstand verzekering!
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Je hebt wel betaald, weinig gebruikt, dus krijg je geld terug. Dat Oxio zegt dat de meter stil heeft gestaan / anders gezegd, dat ze fraude vermoeden, zullen ze eerst moet bewijzen dat zo is.
Stuur ze een aangetekende brief waarin u stelt dat u het er niet mee eens bent en stel een antwoordtermijn van 14 dagen, bewaar het aangetekende strookje+de brief, maak een dossier.
Neem zekerheidshalve contact met uw rechtsbijstand op.
Ik snap dat ik vaste kosten moet betalen. Maar ben 2 jr lang zelfde bedrag door blijven betalen. Ik neem dan aan dat ik ongeveer de helft terug zou krijgen. Desnoods een kwart, maar niet bijbetalen. Toch?
Ik zou meteen mijn rechtsbijstand inschakelen als ik jou was, sta je veel sterker.
Oxxio moet de fraude bewijzen. Toch zou het handig zijn als je op de een of andere manier zou kunnen aantonen dat er bijna nooit iemand thuis was. Bijv door het bijvoegen jaarafrekening van de waterrekening.
Oxxio mag denken wat ze willen maar als zij het niet vertrouwen moeten ze toch de netbeheerder inschakelen. Als u weet wie uw netbeheerder is kunt u daar zelf ook contact mee op nemen.
Het lijkt mij wel dat u dit met OXXIO zelf kunt oplossen. Men neemt jaarljks de meterstanden op. Natuurlijk hoort u het teveel betaalde terug te krijgen. Dat zal dan op de jaarafreking in mindering gebracht worden. Dat men pretendeert dat de teller stil is blijven staan gaat er bij mij niet in. Dus bespreek dit met OXXIO alvorens u agressieve maatregelen neemt. Eeen merkwaardige toestand is het zeker.
Vraagsteller heeft zelf de meterstanden door willen geven blijkt uit het openingsbericht. Oxxio gelooft dat niet en twijfelt aan de juistheid van die standen. Maar misschien kan vraagsteller ook nog de stand van de watermeter gebruiken als bewijs want die wordt extern gecontroleerd door het waterbedrijf, als er ook geen water is afgenomen is het aannemelijk dat er geen bewoning is geweest toch!.
Wat bedoelt u met "extern gecontroleerd". Ik geef elk jaar de stand van de watermeter door, maar dat is nog nooit gecontroleerd. Het klopt uiteraard wel, wat ik doorgeef.
[quote=ron530 schreef op vrijdag 11 okt 2013, 21:31]Vraagsteller heeft zelf de meterstanden door willen geven blijkt uit het openingsbericht. Oxxio gelooft dat niet en twijfelt aan de juistheid van die standen. Maar misschien kan vraagsteller ook nog de stand van de watermeter gebruiken als bewijs want die wordt extern gecontroleerd door het waterbedrijf, als er ook geen water is afgenomen is het aannemelijk dat er geen bewoning is geweest toch!.
een slimme watermeter?????????.... wist niet dat die ook bestaan..:) :) :)
Een foto als bewijs meterstand sturen en een verklaring dat je samen woonde dus nihil verbruik had.
De bel voordeur en nog enkele kleine verbruikers geven een verdacht lage stand... Maar mijn zonnepanelen gaven dit jaar zelfs een negatief verbruik dus zal dit steeds normaler worden dat mensen plotseling niets of negatief gebruik zullen halen..
Wel is via E mail bewijs foto sturen beter..... Ze mogen wel de netbeheerder een controleur laten sturen voor meter en zegel controle en opname want fraude is niet 100% uitgesloten maar dat moeten zij dan bij de netbeheerder regelen.
Vraag dan gelijk om datum meter opname/controle omdat er anders niemand thuis zal zijn.....
Beste Monique, Erg vervelend voor je dat ze je niet willen geloven. Wij adviseren je foto's te maken van de huidige meterstanden en die naar Oxxio te versturen.
Met vriendelijke groet,
Oxxio Nederland bv
De foto's van de meterstand (met een speciaal gekochte krant voor de datum) zijn enige tijd geleden al verstuurd. Ze hebben de info nu doorgestuurd naar de netbeheerder, en daar gaat het naar een speciale afdeling. Heel vervelend allemaal, want de afwikkeling duurt nu al 2 maand, zucht.
De tip om een kopie van de eindrekening van de waterstand erbij te doen is een goede. We gaan nu afwachten op het antwoord, maar weet nu wel dankzij dit forum dat we hier geen genoegen mee hoeven te nemen (wat ook te gek voor woorden zou zijn).
Bedankt voor de reacties, nieuwe tips zijn nog van harte welkom!!!
Helaas zijn er energie leveranciers die het niet al te nauw nemen met "hoor en wederhoor", die de klant bij voorbaat wantrouwen. Omdat dit soort leveranciers extra inkomsten hebben met valse onterwchte facturen en factuurbedragen, genereren ze extra inkomsten ! Zij passen het " knijp en piep " principe toe. D.w.z. zij sturen factuur met de mededeling 'bijbetalen' [ knijpen ] en als het bedrag niet al te groot is, reageert de klant niet [ piepen ] en zal moeten betalen. Oxxio is zo'n leverancier, WANTROUW die bij voorbaat ! Gewoon rug recht houden, zaak aanmelden bij rechtbijstand verzekering, foto's met meterstanden en recente krant heb je al gestuurd, dus oxxio zal netjes de zaak moeten afhandelen. Tip: opzeggen en andere betrouwbare leevrancier nemen.
Foto zowel naar Oxxio als Netbeheerder sturen, en meld even het Kassa forum met de link in balk van je browser er boven.... Dat vinden zij wel prettig zodat ze zien wat hier staat en net als de eerdere Oxxio reactie kunnen reageren.
Vermeld wel altijd je klant nummer want alleen een mail met adres is lastiger zoeken voor hun.
Wat is dit voor onzin wat jullie aan mevrouw vragen?
Stuur gewoon een meteropnermer langs bij mevrouw, zodat hij kan controleren of de meter gewoon werkt en de verzegeling intact is.
Indien alles in orde is dan kan mevrouw gewoon geld terug krijgen van wat ze minder heeft verbruikt.
Oxxio bewijst maar weer dat ze de klant niet serieus nemen.
Voor mij in ieder geval nooit Oxxio!
=oxxioservice schreef op maandag 14 okt 2013, 10:14: Beste Monique, Erg vervelend voor je dat ze je niet willen geloven. Wij adviseren je foto's te maken van de huidige meterstanden en die naar Oxxio te versturen. Met vriendelijke groet, Oxxio Nederland bv
bHarmsen, ik heb daar precies 25 jaar gewoond en betaal gewoon een voorschot wat ze hebben berekend voor 1 persoon. Elk jaar wordt dit bedrag aangepast aan de hand van de meterstand van het jaar daarvoor. Dit is dus echt wel genoeg.
Ik ga bij mijn vriendin inwonen, en we hebben dus een andere leverancier! Daarom willen we deze opzeggen! En nooit meer Oxxio voor ons!
Ik laat het zeker op het forum weten als er bericht is van de netbeheerder, en als alles opgelost is (of niet).
@bharmsen... nou dat doet Oxxio niet, die zorgt wel dat het voorschotbedrag RUIM voldoende is om de jaarrekening te kunnen betalen. Ook de administratie van Oxxio is niet flexibel genoeg, maar de debiteuren afdeling en zeker de incasso afd. is zeer star.
Als u Oxxio opzegt, neem dan wel een andere leverancier. Zonder leverancier komt de netbeheerder die u direct afsluit. Denk hierbij aan de kosten voor afsluiting en weer aansluiten. Dit loopt in de honderden euro.
Ik heb ooit zoiets gehad bij een andere provider. We verbruikten geen gas, omdat we elektrisch kookten en de verwarming collectief was in de flat. De gasmeter was ook afgesloten en verzegeld, ge aansluiting in de keuken afgedopt.. Toch kregen we een (hoge) afrekening van "beoogd" gasverbruik, omdat onze meterstand niet veranderde. Bij navragen werden we beticht van fraude en het illegaal verbruiken van gas. Oftewel, men beschuldigde ons van diefstal. Komen kijken wilde men niet. Na een boze (aangetekende) brief met foto's van de afgesloten meter met zegel en de afgedopte gasleiding in de keuken, kwam er na weken een excuusbrief. Hoezo bewijslast bij de provider? Je moet er zelf achteraan, na ook nog allerlei beschuldigingen naar je hoofd te hebben gekregen!
[quote=jantje7 schreef op maandag 14 okt 2013, 12:39]Als u Oxxio opzegt, neem dan wel een andere leverancier. Zonder leverancier komt de netbeheerder die u direct afsluit. Denk hierbij aan de kosten voor afsluiting en weer aansluiten. Dit loopt in de honderden euro.
Jantje7
"Ik ga bij mijn vriendin inwonen, "
Ik leid hieraf af dat het huurcontract wordt opgezegd, dus, geen woning, dus geen energiecontract.
[quote=mahadma schreef op maandag 14 okt 2013, 13:22][quote=jantje7 schreef op maandag 14 okt 2013, 12:39]Als u Oxxio opzegt, neem dan wel een andere leverancier. Zonder leverancier komt de netbeheerder die u direct afsluit. Denk hierbij aan de kosten voor afsluiting en weer aansluiten. Dit loopt in de honderden euro.
Jantje7
"Ik ga bij mijn vriendin inwonen, "
Ik leid hieraf af dat het huurcontract wordt opgezegd, dus, geen woning, dus geen energiecontract.
Bedankt voor de tip jantje7, maar idd ik ga bij mijn vriendin inwonen dus het contract wordt opgezegd.
Bij opzeggen contract komt er een EINDafrekening, die gebaseerd wordt op de meterstanden van datum verhuizing. Neem dus weer foto's van meterstanden met krant van die dag en neem ook contact op met netwerkbeheerder om door hen de meterstanden te laten opnemen. Ik verwacht nog heel wat ergernis en problemen met Oxxio na ontvangst van die eindafrekening,
Oxxio stuurt in principe een eindafrekening , waarbij de meterstanden worden GESCHAT aan de hand van het VERWACHTE verbruik, dus bijna nooit op basis van de werkelijke meterstanden. LET DAAR GOED OP ! ! !
Oxxio is duidelijk in gebreke gebleven. Ze hadden op basis van de meterstand van een jaar eerder al kunnen zien dat het verbruik heel laag was (geworden) en op basis daarvan het maanbedrag moeten aanpassen, c.q. verlagen. Als het een flinke teruggang was had men toen al een controle kunnen uitvoeren. Ik heb dat ca. 30 jaar geleden meegemaakt m.b.t. mijn gasrekening. Mijn verbruik was zo ver gezakt dat men dacht dat de meter defect was geraakt. De oorzaak was echter mijn houtkachel, die, zolang het niet te hard vriest, mijn hele huis verwarmt. Overigens, waarom stap je niet over op GreenChoice?
[quote=hipppo schreef op maandag 14 okt 2013, 14:26]Monique,
Oxxio is duidelijk in gebreke gebleven. Ze hadden op basis van de meterstand van een jaar eerder al kunnen zien dat het verbruik heel laag was (geworden) en op basis daarvan het maanbedrag moeten aanpassen, c.q. verlagen. Als het een flinke teruggang was had men toen al een controle kunnen uitvoeren. Ik heb dat ca. 30 jaar geleden meegemaakt m.b.t. mijn gasrekening. Mijn verbruik was zo ver gezakt dat men dacht dat de meter defect was geraakt. De oorzaak was echter mijn houtkachel, die, zolang het niet te hard vriest, mijn hele huis verwarmt. Overigens, waarom stap je niet over op GreenChoice?
Vorig jaar heb ik de meterstand niet doorgegeven, dus dit is een schatting voor 2 jaar. Heel dom van me om het niet door te geven, maar ik dacht "krijg toch wel geld terug, dat is dan een leuk extra'tje". Ik ga bij mijn vriendin wonen en die heeft net een half jaar een nieuwe energieleverancier, we stappen dus voorlopig niet over, en als ik dit zo meemaak NOOIT MEER!
[quote=oxxioservice schreef op maandag 14 okt 2013, 10:14]Beste Monique, Erg vervelend voor je dat ze je niet willen geloven. Wij adviseren je foto's te maken van de huidige meterstanden en die naar Oxxio te versturen. Met vriendelijke groet, Oxxio Nederland bv
Ze zit bij Oxxio, jullie zijn Oxxio. Vervelend dat ZE je niet willen geloven ? U bedoelt waarschijnlijk vervelend dat JULLIE haar niet geloven !!
raar verhaal dit ?????? moet je gewoon vragen of oxxio zelf de meterstanden op komt nemen en als ze het niet vertrouwen gaan ze de meter na kijken !!!!! of je maandbedrag wat je betaalt is gewoon heel erg laag maar een meter blijft altijd iets doorlopen omdat je combi ketel ook stroom gebruikt of er steek ergens wel een stekker in het stopcontact daarom geloof ik ook niet dat je meter stil is blijven staan
Labren, de meter is in 2 jaar maar een klein beetje opgelopen, omdat ik er nooit ben. Nu gaat het langs verschillende afdelingen, duurt inmiddels alweer 2 maand, voor een antwoord. Ik wil het gewoon afsluiten, want ik woon daar binnenkort niet meer.
Mijn maandbedrag is rond de 100 euro, dus als ik niks verbruik hoor ik wel geld terug te krijgen.
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar Wat ik vind is
...
Lees meer
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer. Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing?
Lees meer
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee. Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen! Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer