Wi
door WilhelminaH Mar 6, 2024 om 11:13
Huishouden & energie

Gefrustreerd door zogenaamde 'kindveilige sluiting'

Zijn er meer mensen die problemen hebben met het openen van flessen met van die kindveilige sluitingen die je tegelijkertijd in moet drukken en moet draaien?

Wij zijn nu een half uur bezig geweest met z'n tweeën om een fles white spirit open te krijgen maar die sluiting is onmogelijk te breken,  de fles is zo slap dat je bang bent dat hij indrukt en alles eruit gulpt als de dop eraf komt of dat de fles zelfs scheurt.

Voor mensen zoals wij, senioren met arthrose en triggerfinger, is het onmogelijk om dit soort verpakkingen open te krijgen. En er zijn apparaatjes die kunnen helpen met openen van potten en zo, hebben wij ook, maar geen een helpt met drukken en draaien tegelijk.

Het heet kindveilig maar ik vind het meer ouderen pesten-sluitingen.

Hebben mensen hier tips voor misschien?

Kan Kassa hier niet eens aandacht aan besteden, want wij zullen toch zeker niet de enigen zijn?

4887 26 Rapporteer
sira
door sira - Mar 6, 2024 om 11:40
2337 Antwoorden / 24 Vragen

Ik stoor mij ook geregeld aan kindvriendelijke sluitingen en ik mankeer niets aan mijn handen of motoriek.

Behalve de kindvriendelijke sluitingen stoor ik mij ook geregeld aan de hersluitbare verpakkingen van vleeswaren (moeilijk of niet open te krijgen), plastic (magnetron) folie (geen normaal glad vel eraf te krijgen), blisterverpakkingen (zonder gereedschap niet te openen), etc.

Ik los dat tegenwoordig op door (met bijv. de kindvriendelijke sluiting die niet open te krijgen is) mee terug te nemen naar de supermarkt en vraag daar hem voor mij te openen of een andere fles.

wi
door wim koelewijn Mar 6, 2024 om 15:40
68 Antwoorden / Vragen

een andere fles of ander merk ? want een andere fles, zelfde merk, heeft sowieso dan dezelfde dop..

sira
door sira Mar 6, 2024 om 19:09
2337 Antwoorden / 24 Vragen

Nee, soms wil het met de ene fles niet lukken , maar de andere dan weer wel.

Meanderaar
door Meanderaar Mar 10, 2024 om 18:01
5 Antwoorden / 1 Vragen

SIRA, ergens ben ik blij dat ook jij er moeite mee hebt, het ligt dus niet aan kreupele handen die verpakkingen zèlf zijn een ramp.

Ook verzegeldopjes in bijv een fles siroop...daar trek ik mijn vingers mee uit de kom dus daarmee vraag ik hulp. Is die er niet dan ga ik de fles te lijf met een zeer scherp mesje met het risico dat er stukjes plastic in de fles vallen.

groet van een mankepoot

Meanderaar
door Meanderaar Mar 10, 2024 om 18:02
5 Antwoorden / 1 Vragen

En ook dat is mijn ervaring: zelfde product met zelfde rampsluiting gaat bij de ene minder moeizaam dan bij de andere.

sira
door sira Mar 10, 2024 om 18:16
2337 Antwoorden / 24 Vragen

@Meanderaar
En daarom ga ik naar de winkel terug. Ik heb die kindveilige sluiting niet in de handel gebracht. Lukt het de winkel ook niet dan gaat de fles retour naar de fabrikant, mag hij het proberen.
De laatste keer betrof het een fles dikbleek, daar ga ik niet mee klooien, vanwege het gevaar dat ik mijn kleding kan weggooien. Het lukte de winkel ook niet om hem open te krijgen, dus die fles gaat terug naar de fabrikant en ik kreeg een andere die wel openging.
Heel veel zaken worden uitgedacht aan een bureau en als er bij de fabrikant nooit een klacht binnenkomt, denkt hij dat het goed werkt en verandert er niets.

rj
door rjw - Mar 6, 2024 om 11:44
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Het is ook alleen maar bedoeld om bejaarden te pesten. Of kinderen dat spul wel of niet binnen kunnen krijgen interesseert niemand.

Ja
door JanvanAlles Mar 6, 2024 om 15:35
330 Antwoorden / 1 Vragen

Hahahah, dat dus. Maar elk normaal denkend mens die klein(e)kinderen heeft zet dat soort flessen en verpakkingen sinds mensenheugnis hoog of achter slot en grendel. maar tegenwoordig moet de fabrikant schijnbaar de kinderen beschermen ipv zoals het hoort de o zo veel te drukke (groot)ouders. En dan krijg je dus dit soort sluitingen.

sira
door sira Mar 6, 2024 om 19:46
2337 Antwoorden / 24 Vragen

Ben het met Janvanalles eens, de ouders moeten de kinderen beschermen.

Wat mij is overkomen, kan vandaag de dag ook nog steeds gebeuren, met of zonder kindveiligesluiting.
Gevaarlijke middelen stonden bij ons thuis altijd in een afgesloten kast, maar midden in een verhuizing, de moeder is met de spiritus bezig (dus dop eraf), er gebeurt iets waardoor ze in een fractie van een paar seconden de fles niet in de gaten houdt en dan gaat het mis.

Ja
door JanvanAlles Mar 7, 2024 om 08:13
330 Antwoorden / 1 Vragen

Dat soort dingen kunnen gebeuren, kun je nog zo voorzichtig zijn, kinderen zijn bloedsnel. Gelukkig heb je er niets ernstigs aan overgehouden.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Mar 6, 2024 om 12:37
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Wilhelminah,

Moeilijke flesdoppen maak ik open met een waterpomptang.

Niet te veel kracht zetten.

wi
door wim koelewijn Mar 6, 2024 om 15:38
68 Antwoorden / Vragen

een tang om rond te draaien..maar de dop moet tegelijkertijd ingedrukt worden.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 6, 2024 om 20:54
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Wim Koelewijn,

Door de lengte van een waterpomptang hoef je maar heel weinig kracht te zetten op de dop.

Bij een kind-veilige-dop moet je vaak iets harder knijpen.

tenormin
door tenormin Mar 8, 2024 om 19:27
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@GA, die tang gebruik ik ook hoor. En bij blikjes die zo'n lipje hebben, kan ik ook niet meer. Daar gebruik ik of de onderkant van de pollepel voor of weer een andere tang. Deze tang heeft diverse tangen liggen. Ha ha.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 9, 2024 om 00:58
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Tenormin,

In de loop der jaren wordt men inderdaad slimmer en inventiever.

Zo maak ik bij een pot augurken of zilveruitjes eerste vacuüm door met een flessenopener de deksel een beetje omhoog te trekken.

rj
door rjw Mar 9, 2024 om 09:35
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Nog makkelijker om zo'n deksel los te krijgen: met het punt van een keukenmes een gaatje in de deksel prikken. 1 flinke stoot is genoeg. Voordeel is dat de deksel z'n vorm houdt en perfect blijft passen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 9, 2024 om 16:56
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte RJW,

Als je een gaatje prikt in de deksel, dan komt er toch vuil in de pot?

Ozymandias
door Ozymandias Mar 10, 2024 om 18:48
167 Antwoorden / Vragen

Je bedoelt dat je het vacuum opheft GA. Want het is juist het vacuum wat het lastig maakt om hem open te krijgen. Overigens werkt een klap op de achterkant ook altijd.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 10, 2024 om 23:38
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Ozymandias,

U heeft gelijk qua uitleg.

Een klap op de achterkant/onderkant van de pot is wat pijnlijk voor de hand.

Ja
door JannyBoe - Mar 6, 2024 om 13:00
515 Antwoorden / Vragen

Het is niet een 'zogenaamde kindveilige sluiting'.
Het is een kindveilige sluiting.
Een half uur? Ik denk dat u een 'beetje' overdrijft toch?
Ouderen pesten? Kom nou toch...

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 6, 2024 om 13:20
7189 Antwoorden / 3 Vragen

bij de sluiting zitten 2 rondjes tegenover elkaar als u die daar met duim en wijsvinger kunt indrukken moet het lukken.

Een combinatietang gebruiken is ook een oplossing.

wi
door wim koelewijn Mar 6, 2024 om 15:42
68 Antwoorden / Vragen

da's een andere dop dan de dop die hier wordt bedoeld..da's een ronddraai/ indruk dop

Ozymandias
door Ozymandias - Mar 6, 2024 om 14:01
167 Antwoorden / Vragen

Tja, het alternatief is meer overleden of beschadigde kindertjes. Klinkt cru, maar dat is een feit. We zijn niet voor niets begonnen met deze sluitingen.

Dus wat verwacht je dat Kassa daar aan gaat doen? Zorgen voor minder veiligheid? Lijkt mij niet.

Het is niet dat ik je probleem niet snap, maar daar zijn oplossingen voor te bedenken.

Mikske10
door Mikske10 Mar 8, 2024 om 22:51
10 Antwoorden / 1 Vragen

  OZYMANDIAS  Wat dacht u van kinderen leren cq opvoeden dat deze flessen geen speelgoed zijn?En flessen buiten bereik van kinderen opbergen wil ook helpen. Zo werden wij opgevoed en ik weet me niet te herinneren dat het ooit fout ging.

Ozymandias
door Ozymandias Mar 9, 2024 om 21:27
167 Antwoorden / Vragen

Ik weet niet wat voor pedagogisch wonder jij bent maar kinderen kunnen al kruipen en dingen in hun mond stoppen vanaf dat ze ongeveer een jaar zijn. Hoe wil je ze exact opvoeden op die leeftijd? En het is duidelijk dat jij ook geen kinderen hebt want dan zou je weten dat die ook wel eens nieuwsgierig, eigenwijs, rebels, boos, tegendraads, ongehoorzaam, etc willen zijn.

En dat jij je niet herinnert dat het nooit fout ging betekent niet dat het niet fout kan gaan. En echt...alleen iemand die compleet wereldvreemd is gaat een probleem maken van kindersluitingen op zwaar giftige middelen. Mijn hemel zeg...

ro
door ronny530 - Mar 6, 2024 om 14:34
2780 Antwoorden / 41 Vragen

Hoogst irritant maar Kassa heeft er al eerder aandacht aan besteedt.
Toch zo moeilijk is het openen van deze fles niet want met een goede huishoudschaar gaat het vrij gemakkelijk.
Deze https://www.blokker.nl/blokker-keukenschaar/1938887.html
Heeft een gekartelde opener en dat is handig omdat er veel minder kracht op de dop gezet hoeft te worden.
Zet de fles op een tafel o.i.d. klem de opener van de schaar aan de bovenzijde van de dop en druk tot de aanslag de dop naar beneden daarna pak je de fles met de andere hand beet zonder echt te knijpen en draai de fles dus niet de dop met de klok mee en zonder veel kracht te zetten gaat de dop van de fles af.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 6, 2024 om 14:46
16849 Antwoorden / 202 Vragen

Het lijkt mij volstrekt logisch dat flessen met zoals bedoelt terpentine (white spirit is is de Engelse naam voor terpentine) een kindveilige sluiting hebben! Indien dat niet het geval zou zin, dan zou wer aandacht aan besteed moeten worden. Deze sluitingen zijn niet zonder reden verplicht. Het zal uw kinfd maar zijnn dat in een onbewaakt ogenblik denkt dat er iets inzit dat drinkbaar is en het probeert te openen.

sira
door sira Mar 6, 2024 om 15:15
2337 Antwoorden / 24 Vragen

Het zal uw kinfd maar zijnn dat in een onbewaakt ogenblik denkt dat er iets inzit dat drinkbaar is en het probeert te openen.

Ik was 1½ toen ik tijdens een verhuizing de spiritusfles "leeg"dronk .
Maag leeggepompt en voor de rest geen nadelige gevolgen aan overgehouden, behalve dat ik worstel met bovengenoemde verpakkingen :-))

wi
door wim koelewijn Mar 6, 2024 om 15:44
68 Antwoorden / Vragen

wat bedoelt u met " leeg" dronk?

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 6, 2024 om 16:13
16849 Antwoorden / 202 Vragen

@SIRA, een fles spritus leegdrinken is toch echt geen goede zaak en u zult vast en zeker geen fles hebben leeggedronken. U zou op zijn minst dan stodronken moeten zijn geworden/geweest.

Toch maar: Spiritus is niet drinkbaar1Het bevat 85-95% ethylalcohol (ethanol) en 3% methanol, wat zeer giftig is234Consumptie van spiritus kan leiden tot leverziektes, blindheid en kwalen aan hart en bloedvaten2Methanol tast de oogzenuw aan en kan al dodelijk zijn bij 25 gram3Zelfgestookte sterke drank kan ook gezondheidsrisico's met zich meebrengen4Spiritus is wel gevaarlijk als het direct vanuit de fles op een brandende of smeulende barbecue wordt gegoten5.  of deze indien het slechts 'een slok'zou zijn: Vergiftigingsgevaar

Brandspiritus
Brandspiritus bestaat uit alcohol (ethanol) en methanol. Om het goed te kunnen onderscheiden van gewone alcohol worden er nog andere stoffen aan toegevoegd, die brandspiritus zijn typische geur en kleur geven. Vanwege het hoge percentage alcohol geeft spiritus een scherp en branderige gevoel in de mond. Kleine kinderen zullen spiritus daarom niet snel doorslikken.
Wanneer een kind per ongeluk een slok spiritus naar binnen heeft gekregen, is het advies de mond goed te spoelen met water, het spoelwater uitspugen, dan enkele glazen water laten drinken.

Ja
door JanvanAlles Mar 6, 2024 om 17:32
330 Antwoorden / 1 Vragen

Heremiet, Sira heeft nadrukkelijk het over "leeg" dronk, is gewoon een kwestie van begrijpend lezen met de aanhalingstekens dus heel die uitgebreide verhandeling en knip- en plakwerk is als altijd weer overkill.

sira
door sira Mar 6, 2024 om 19:31
2337 Antwoorden / 24 Vragen

@Wim Koelewijn
Ik heb niet de hele fles leeg gedronken, vandaar "leeg" dronk.

@Heremietkreeft
Een kind van 1½ kijkt niet wat spiritus allemaal bevat, laat staan dat die überhaupt kan lezen. Bovendien zal er in 1956 geen uitgebreide ingredientenlijst op het etiket hebben gestaan. Spiritus van vroeger rook ook anders dan tegenwoordig.
Mijn ouders zagen me met de fles aan de mond en ik ben direct door mijn vader opgepakt en meegenomen naar het voormalige (Canisius) Wilhelmina ziekenhuis in Nijmegen, 1 straat verder, alwaar onder hevig protest van mij de maag is leeggepompt.

@Janvanalles
Jij begrijpt het

Ja
door JanvanAlles - Mar 6, 2024 om 15:30
330 Antwoorden / 1 Vragen

Ouderen pesten?  Doe normaal, dat gezeur altijd  "wij als senioren" is bizar en vooral sneu, je hebt senioren en oude zeikers zei mijn vader ooit, spot on.  Er zijn ook jonge mensen met artrose en andere spier- en gewrichtsaandoeningen en die hebben er ook moeite mee maar die zeuren niet maar zoeken een oplossing, net als de meeste senioren trouwens. Ik ben zelf ook de jongste niet meer maar heb werkelijk nog nooit zo lopen zeuren, enkel oplossingen gezocht/bedacht. Nog even en die sluitingen worden bestempeld als "ouderendiscriminatie".
En wat Sira zegt:  bepaalde lastige sluitingen maken ze met plezier in de supermarkt even voor je los/open als dat geen gevolgen heeft voor transport in je boodschappentas en er bestaat ook nog zoiets als buren die heus graag even voor je dat potje open willen draaien.

ma
door marleenvanh Mar 8, 2024 om 12:26
451 Antwoorden / 1 Vragen

Voor die dubbele handeling in ene zou ik het zo niet weten. Er bestaan wel speciale tools om gewone vastzittende deksels makkelijker los te krijgen. Zaken als Blokker verkopen dat waarschijnlijk.
Persoonlijk heb ik er (nog) geen last van hoewel ik ook al een 65+er ben, maar het feit dat het in deze tijd allemaal kindveilig moet zijn, omdat - denk ik dan - de ouders het verdommen (excusez le mot) om zelf goed op hun(!) blagen te passen, ja DAAR wordt ik met enige regelmaat wel een beetje nijdig om. Zeker wanneer ik zie dat ouderen en mensen met, om welke reden dan ook, niet voldoende kracht/macht (meer) in hun lichaam er last van hebben. Gewoon terug naar normale sluitingen en, heel simpel: Jouw kind?, JOUW VERANTWOORDELIJKHEID!.

ro
door ronny530 - Mar 6, 2024 om 15:57
2780 Antwoorden / 41 Vragen

@janvanalles, niemand kiest er voor om ziek te worden waardoor sommige dingen veel moeilijker worden en daarbij ouderdom komt met gebreken.
Simpele dingen zoals in dit geval een kindveilige sluiting openmaken gaat dan niet meer en geeft eigenlijk meer aan dat onze maatschappij nog niet op de vergrijzing is ingericht.
De toevoeging in de vraag 'ouderen pesten- sluitingen' is meer een krachtterm dan pesterij in het algemeen.
Ik zou ook boos worden als zo'n dop niet los wil komen maar ik zie ook jonge ouders met dit probleem worstelen want het zijn en blijven voor welke generatie dan ook ondingen.

Ja
door JanvanAlles Mar 6, 2024 om 16:35
330 Antwoorden / 1 Vragen

Ja joh, zeg ik dat ik gezond ben dan,  je wil het niet weten al ben ik nog een mazzelaar zo tegen mijn 70-ste in mijn optiek. Maar ik zeur en zanik niet en al helemaal niet over zaken die oplosbaar zijn, zoals bijvoorbeeld sluitingen. Overal moet tegenwoordig over gezeken worden en klachten over ingediend terwijl by far de meeste "problemen" al dan niet simpel oplosbaar zijn. Klagen is volkshobby nr 1 tegenwoordig blijkbaar, enige vorm van zelfreflectie ontbreekt. Echte problemen zijn heel iets anders dan dit.  Vooral dat "wij als senioren" vind ik echt zo'n dooddoener want wat u zegt is geheel waar, sommige dingen zijn voor iedereen van jong tot oud niet zo handig.

Th
door Theawaalen - Mar 6, 2024 om 21:49
113 Antwoorden / 5 Vragen

wij lossen het met zijn tweeën op mijn partner kan maar met 1 hand werken en ik heb artrose. Hij duwt de dop naar beneden en dan draai ik hem open of andersom. Daarna draai ik hem niet meer zo vast aan.

Ja
door JanvanAlles Mar 7, 2024 om 07:19
330 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is nog eens teamwork.

Mabelle
door Mabelle - Mar 6, 2024 om 22:12
423 Antwoorden / 1 Vragen

Nou, ik ben bij lange na niet bejaard, maar met die doppen waarbij je tegelijkertijd moet draaien en drukken heb ik ook wel eens moeite. Ook omdat de dop vaak nogal glad is. Ik heb voor 1,5 euro bij de Action een rol anti-slip gekocht, waar ik een stukje van plm. 15x15cm uitknip, is flexibel genoeg om om de dop heen te doen zodat je in ieder geval meer grip hebt. En is dun genoeg om de dop ook in te kunnen drukken.
https://www.action.com/nl-nl/p/2513667/antislipmat/

Ja
door JanvanAlles Mar 7, 2024 om 07:24
330 Antwoorden / 1 Vragen

Dat werkt idd prima.

En er bestaat ook een speciale tool voor moeilijke- en veiligheidsdoppen: (ik weet niet of de link hier mag) https://www.medipreventie.nl/multigrip-opener-brix?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIu8XWwcHhhAMVspGDBx0jSgSgEAQYBCABEgJC4PD_BwE    MultiGrip opener Brix

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 9, 2024 om 01:05
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Mabelle,

Uw tip werkt alleen bij mensen , die nog wat kracht kunnen zetten.

gerbera
door gerbera - Mar 7, 2024 om 17:13
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Dit "oudje" reeds de 80 gepasseerd heeft er geen moeite mee maarj e moet het wel op de juiste wijze doen. Eerst indrukken en dan draaien en mocht het niet lukken draai dan eerst kort in de sluitrichting en dan in de openrichting. Met een waterpomptang knijp je de dop zgn ovaal en krijg je hem niet open. Er bestaan (kunstof) pot/fles openers die je op de dop zet waarmee je met een lichte druk de dop er makkelijk mee kunt opendraaien. En als je de fles in elkaar drukt zoals u schrijft zet u gewoon teveel druk op de dop.

Ja
door JanvanAlles Mar 7, 2024 om 17:52
330 Antwoorden / 1 Vragen

Deze dus:  https://www.medipreventie.nl/multigrip-opener-brix?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIu8XWwcHhhAMVspGDBx0jSgSgEAQYBCABEgJC4PD_BwE

Ja
door JanvanAlles Mar 7, 2024 om 17:56
330 Antwoorden / 1 Vragen

en voor een zgn "oudje"  ben je best nog helder Gerbera (ik steek nu dus even stevigde draak met dat wij-als-senioren-gezemel")  Je hebt jongere ouderen en oude jongeren, jij valt in de eerste categorie ;)

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 9, 2024 om 01:08
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Gerbera,

Niet iedereen heeft voldoende kracht om een flesdop te openen.

Met een waterpomptang krijg ik vrijwel elke dop open.

gerbera
door gerbera - Mar 8, 2024 om 11:32
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Handig om om ook zo'n fles te openen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 9, 2024 om 01:09
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Gerbera,

Ook voor zo'n hulp moet je nog flink kracht kunnen zetten : het is meer voor de grip.

gerbera
door gerbera Mar 9, 2024 om 17:19
7364 Antwoorden / 14 Vragen

GBA, heeft u er ook een dat u het weet? ik op mijn oude dag werk er zonder veel kracht potten en flessen mee open. Dus als u veel kracht moet gebruiken, gebruikt u hem verkeerd.

mo
door mof - Mar 8, 2024 om 12:05
3619 Antwoorden / 3 Vragen

"Kindveilig" is ook iets dat bedacht is door ouders die het niet meer voor elkaar krijgen om hun kinderen goed op te voeden en te waarschuwen voor de gevaren in die in de beschutte atmosfeer van de woning optreden. Kinderen krijgen "kindveilige" sluitingen makkelijker open dan de meeste ouderen.

rj
door rjw Mar 9, 2024 om 09:37
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Boomeralert. Kinderveilige sluitingen zijn er al heel lang. Zo'n beetje uit de tijd dat de kinderen van mensen die nu vinden dat huidige ouders hun kinderen niet meer goed opvoeden per gif uit flessen dronken. Zegt toch wel wat over de boomers die hun kinderen blijkbaar niet goed konden opvoeden.....

ma
door marleenvanh - Mar 8, 2024 om 12:23
451 Antwoorden / 1 Vragen

Voor die dubbele handeling in ene zou ik het zo niet weten. Er bestaan wel speciale tools om vastzittende deksels makkelijker los te krijgen.
Persoonlijk heb ik er (nog) geen last van hoewel ik ook al een 65+er ben, maar het feit dat het in deze tijd allemaal kindveilig moet zijn, omdat - denk ik dan - de ouders het verdommen (excusez le mot) om zelf goed op hun(!) blagen te passen, ja DAAR wordt ik met enige regelmaat wel een beetje nijdig om. Zeker wanneer ik zie dat ouderen en mensen met, om welke reden dan ook, niet voldoende kracht/macht (meer) in hun lichaam er last van hebben. Gewoon terug naar normale sluitingen en, heel simpel: Jouw kind?, JOUW VERANTWOORDELIJKHEID!.

JW
door JW en AL - Mar 8, 2024 om 15:36
1 Antwoorden / Vragen

Helemaal eens. Veel flessen zijn voor ouderen niet meer open te krijgen.

he
door henkie.penkie - Mar 8, 2024 om 15:56
149 Antwoorden / 0 Vragen

Daar hoeft men niet gefrustreerd over te zijn. Het is verplicht omdat er vroeger veel ongelukken mee gebeurde. Vooral kleine kinderen die het besef nog niet hadden dat deze vloeistoffen levens bedreigend waren. Een goed advies ga naar de gespecialiseerde verfhandel bedrijven die zullen beslist gereedschap hiervoor hebben om deze op een gemakkelijke manier voor somige kindvriendelijke sluitingen open te krijgen . Deze zullen beslist dit gereed schappen niet aan kinderen verkopen. Wel een tip bewaar dit gereedschap zo dat u kinderen of klein kinderen er niet aan kunnen komen. Je weet maar nooit.

frits
door frits - Mar 8, 2024 om 17:26
146 Antwoorden / 5 Vragen

IDD daar hebben wij ook last van nu we op leeftijd zijn.

Vl
door Vlnder - Mar 8, 2024 om 19:36
1 Antwoorden / Vragen

Ook ik erger mij hieraan. Krijg geen verpakking open. Moet altijd hulp inroepen. Zelfs een gewoon flesje water krijg ik niet open. Kan dat veranderd worden?

tenormin
door tenormin - Mar 8, 2024 om 19:37
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Winkels die zorgartikelen aanbieden hebben een hele variatie aan tools om spulletjes open te krijgen. Krijg tegenwoordig zo goed als niets meer open. Wijs, middel en linkervinger gaan in de "sluitstand", moet ze openkraken, niet prettig, understatement. Dus ga maar eens bij Welzorg koekeloeren. Zou ik u dan ook maar adviseren @wilhelminah.

Mikske10
door Mikske10 - Mar 8, 2024 om 22:58
10 Antwoorden / 1 Vragen

Ik erger me ook aan deze sluitingen, het is frustrerend als je 10 minuten bezig bent om een fles open te krijgen en daarna pijn in je handen cq vingers.
Inmiddels heb ik allerlei hulpmiddelen in huis om frisdrank flessen, soepblikjes, potjes, en frisdrankblikjes open te krijgen. Alleen voor deze flessen heb ik nog geen oplossing gevonden.
Ook sommige verpakkingen van vleeswaren zijn niet of niet gemakkelijk open te krijgen. De plastic lipjes zijn te klein om ze fatsoenlijk vast te pakken en open te trekken. Sommige blikjes krijg je met een blikopener open, maar eer je het vlees eruit hebt ben je 10 minuten verder.
De fabrikanten zouden de ouderen moeten uitnodigen als tester van hún verpakkingen. Dan zou het probleem snel opgelost kunnen worden.

Waarom moeten er kindveilige verpakkingen zijn?
Ons werd geleerd, dat deze flessen geen speelgoed waren en dat we ervan af moesten blijven. We werden zo opgevoed.
Bovendien werden ze goed opgeborgen zodat wij ze niet zagen of ze stonden hoog zodat we er niet aankonden komen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 9, 2024 om 01:12
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Mikske10,

Helaas gebeuren er anders te veel ongelukken.

Vergeet niet , dat tegenwoordig beide ouders moeten werken om rond te komen.

tenormin
door tenormin Mar 9, 2024 om 13:33
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Ik heb in de jaren 60 geleerd, toen mijn kinderen klein waren, schoonmaakmiddelen hoog weg te bergen. Dus of beide ouders nu werken of niet: die schoonmaakmiddelen zijn, als het goed is, onbereikbaar voor kinderen.

Mikske10
door Mikske10 Mar 9, 2024 om 14:15
10 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Geboren Amsterdammer,

Ook als beide ouders werken kun je je kinderen leren dat ze niet aan die flessen mogen komen.
En m.i. zijn kleine kinderen niet thuis als de ouders werken, tenzij ze oppas aan huis hebben. En die heeft het vertrouwen van de ouders dus ook de verantwoordelijkheid.
Het is de bedoeling dat deze flessen zodanig opgeborgen zijn dat ze uit het oog van de kinderen zijn.

rj
door rjw Mar 10, 2024 om 18:23
3262 Antwoorden / 5 Vragen

In de goeie oude tijd, toen kinderen allemaal zo goed werden opgevoed volgens de ouderen van nu, gebeurden er veel meer ongelukken met dit soort producten. Daarom zijn er kindveilige sluitingen gekomen. Niet omdat de ouders van nu niet goed voor hun kinderen kunnen zorgen. Maar goed, bejaarden denken alleen maar aan zichzelf en alles wat jonger is deugt niet. Die hoeven alleen maar veel te betalen zodat ze nog van goudomrande pensioenen kunnen genieten (wat ook meteen een reden is waarom vaders en moeders moeten werken, en dan maar hopen dat de huidige generatie werkenden later ook nog een fatsoenlijk pensioen kunnen krijgen).

Ja
door JannyBoe - Mar 9, 2024 om 12:35
515 Antwoorden / Vragen

Waarom er kindveilige verpakkingen bestaan?

Omdat er jaarlijks 1500 kinderen tussen de 0 en 4 jaar op de eerste hulp terechtkomen als gevolg van vergiftiging.

jpm
door jpm - Mar 9, 2024 om 15:01
820 Antwoorden / 28 Vragen

Wilhelminah, ik herken dit onmiddelijk. Soms los ik dit op door gewoon op een logische plek zo'n 'kindvriendelijke fles' lek te maken met een behoorlijk gat. Dan laat ik de vloeistof lopen in een (cola)-fles met schroefdop. Etiket met inhoud erop plakken en gebruiken maar.

jpm
door jpm - Mar 9, 2024 om 15:09
820 Antwoorden / 28 Vragen
pe
door peentjes - Mar 10, 2024 om 22:26
421 Antwoorden / 0 Vragen

..heel veel last. Ik heb laatst de kindersluiting van een fles chloor gezaagd -geen kind te bekennen hier - want ik kreeg m niet open. Iedereen die hier lullig reageert met oudjes en tangen en knijpdingen kan misschien eens met een goed idee op de proppen komen om te zorge n dat iedereen géén gereedschapskist nodig heeft. Er wordt al jaren aandacht aan besteed, maar protocollen zijn nog steeds belangrijker dan mensen, helaas.