su
door sufkont Sep 10, 2007 om 20:23
Huishouden & energie

HELP: "van een vakman hoef je GEEN vakmanschap te verwachten!!" zegt de directeur

Beste mensen,

WIE KAN MIJ BINNEN 3 DAGEN HELPEN???

Ik heb opdracht gegeven aan Versluis en Willeboer te Middelburg om langs te komen om er voor te zorgen dat ik mijn sleutel weer normaal kan omdraaien.

Ter plaatse is de eerste keer aan de monteur gevraagd om ook de speling van
de deurkruk (andere deur) te halen.

Beide opdrachten zijn niet, maar dan ook compleet niet verholpen.

Het is zelfs zo erg dat ik zelf een nieuwe cilinder heb gehaald omdat ik
bang was dat ik mijn sleutel zou afbreken.

Uit eigen service (wat ik goed vind) zijn alle (3) deuren gesmeerd en
"bijgesteld" Geen van de deuren had echter sluit of hang problemen.

In de deur met speling op de kruk is een nieuw slot (kunstof deuren) gestoken, maar zelfs volgens de directeur heeft dat geen effect op de speling die opgelost moets worden.
De monteur heeft aan ons gevraagd of hij het slot mocht vervangen (wij gaan er van uit omdat dat is vanwege de speling) omdat het versleten was. Hiervoor hebben wij toestemming gegeven.
Het oude slot is ongevraagd door de monteur meegenomen

Met de directeur die na diverse mails zelf polshoogte kwam nemen is afgesproken dat hij een voorstel doe, met reductie in uren, reductie in geld voor het slot, en een offerte voor het alsnog plaatsten van een nieuw krukstel, wat de oplossing van het probleem zou zijn.

Een week later kreeg ik een aangetekende brief, waarin ik gesommeerd word direct te betalen, anders wordt er een incassobureau ingeschakeld.

Ik heb direct gebeld en de secretaresse heeft mij verzekerd dat dhr MC Versluis zo spoedig mogelijk zou terug bellen.

Dit gebeurde niet maar kreeg wel een incassobrief.
De nota voor het bedrijf 327 euro werd verhoogd naar 501 euro ivm incasso kosten.

Hierop heb ik het incassobedrijf een mail gestuurd, die ik daags voor de brief binnenkwam verstuurde naar Versluis en Willeboer.
Hierin geef ik aan dat ik het bedrijf in gebreke heb gesteld, afspraken heb gemaakt, en nog steeds op antwoord wacht.

Van het incassobedrijf kreeg ik uiteindelijk een reactie dat het bedrijf niet meer met mij wil communiceren en dat de cilinders niet terzake doen. De monteurs hebben gewoon gewerkt en de boel gesmeert en afgesteld, dus moet ik betalen.

NU moet ik binnen 3 dagen betalen, anders wordt er naar de kantonrechter gestapt!

WIE KAN MIJ HELPEN???
Het kan toch niet zo zijn ?
Wat zijn de kosten voor zo'n rechtzaak?
Wie gaat welke kosten van een dergelijke zaak betalen?

Helaas heb ik geen rechtsbijstand verzekering.
Ik dacht dat ik er 1 had, maar dit valt daar niet onder (alleen arbeidsconfilcten)

223 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 10, 2007 om 22:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag sufkont,

Je schrijft:

a-Het kan toch niet zo zijn ?
b-Wat zijn de kosten voor zo'n rechtzaak?
c-Wie gaat welke kosten van een dergelijke zaak betalen?

ad a: de realiteit is dat je een brief van een incassobureau hebt gekregen met daarin de sommatie om € 501,- te betalen.

ad b: die kunnen gemakkelijk oplopen tot boven de 1000 euro.

ad c: dat ligt aan de uitspraak van de rechter. Meestal betaalt de verliezende partij de gerechtskosten en soms slechts gedeeltelijk.

Mijn advies is: neem je verlies en betaal de rekening tijdig.

Waarom je verlies nemen?

Je staat juridisch gezien bijzonder zwak. Alle aanvullende afspraken met de directeur heb je namelijk zoals ik het begrijp, mondeling gemaakt en dat is niet te bewijzen. De betreffende directeur zal meer dan waarschijnlijk t.z.t. ontkennen dat er afspraken zijn gemaakt.

De hele gang van zaken is zoals ik het lees, gewoon onfatsoenlijk te noemen. Reden om nooit meer opdrachten aan deze firma te verstrekken en via mond op mond "reklame" er voor te zorgen dat ook jouw netwerk dat niet meer doet.

Met vriendelijke groet, Read2.

ve
door verwijderd - Sep 10, 2007 om 22:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Read2,

Bedankt voor je uitgebreide reactie!

Kijkt een rechter niet naar dat wat er gedaan moest worden?

Versluis en Willeboer heeft de opdracht gekregen 2 problemen op te lossen. Beiden zijn niet verholpen.

Het een en ander is duidelijk te zien op lokatie. (zal de rechter niet naar toe komen denk ik)

Hoe veel research doet zo'n rechter en is die "ter zake kundig" of gaat het hier om een rechter die allerlei zaken behandeld?

groeten

marco

ve
door verwijderd - Sep 10, 2007 om 22:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

@

ik denk dat een rechter zich in dit geval zal beperken tot het "horen" van beide partijen en zeker niet de kwestie op locatie zal bekijken. Dit gebeurt uitsluitend in uitzonderlijke gevallen. Overigens heb je wèl een punt als beide problemen niet zijn opgelost. Daarvoor zul je dan een erkend onafhankelijke deskundige moeten inschakelen, die wèl op locatie komt en van zijn/haar bevindingen een rapport opmaakt. Mocht daaruit blijken dat het werk onvakkundig is gedaan dan sta je een stuk sterker. Maar let wel: zo'n externe deskundige inschakelen kost je minimaal € 400,- en als je de zaak verliest ben je ook dat kwijt.

Met vriendelijke groet, Read2.

ve
door verwijderd - Sep 12, 2007 om 23:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vandaag ben ik bij het Juridisch Loket geweest, en de boel incl brieven voor gelegd.
De medewerker ter plaatse kon niet begrijpen dat een bedrijf dit durft.
Niet meer willen communiceren en maar een incassobedrijf inschakelen.
Dit laatste is gratis voor Versluis en Willeboer, dus laag drempelig.

Zij gaf aan dat als ik bewijsmateriaal kon laten zien (cilinder/ krukstel demonteren) de rechter hier vrij duidelijk in zou moeten zijn.

Ik heb het bedrijf en incasso bureau een nieuwe brief gestuurd.
Ben benieuwd of ze de boel voor dat bedrag gaan laten escaleren tot een rechtszaak.

Verder vind ik trouwens de 175 euro incassokosten voor 327 euro notabedrag ook nogal extreem hoog.
Ik dacht dat dat gelimiteerd was aan het notabedrag?

Groeten

marco