Be
door Berry Kock May 13, 2018 om 16:21
Huishouden & energie

Hoe kun je snel je verlichting verduurzamen met ledlampen (45 euro besparing)?

Edit Redactie - Reclame

2226 21 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 13, 2018 om 16:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee.

Be
door Berry Kock May 14, 2018 om 13:25
Antwoorden / 1 Vragen

Beste Tijger1,

Als je 35000 keer ergens iets van gevonden hebt, dan kan ik me levendig voorstellen dat je voor bepaalde berichten allergisch bent. Mijn intentie is simpelweg om consumenten te helpen om binnen een minuut per lamp hun ledverlichting te verduurzamen.

Met vriendelijke groet,

Berry Kock, bedenker van www.ledadvisor.eu

simon55
door simon55 - May 13, 2018 om 16:25
1556 Antwoorden / 5 Vragen

No thanks

Cookies
door Cookies - May 13, 2018 om 16:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ga ergens anders zitten spammen!

Gerry1969
door Gerry1969 May 13, 2018 om 17:11
3449 Antwoorden / 25 Vragen

U was toch @Carola.  Ik zou ook heel graag mijn gebruikersnaam willen wijzigen,

Cookies
door Cookies May 13, 2018 om 17:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Jazeker was ik Carola.83. Kun je nu zelf wijzigen via je je account.

tijger1
door tijger1 May 13, 2018 om 18:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@diewilik.

Wilt u die dan niet meer?:-))

Gerry1969
door Gerry1969 May 13, 2018 om 18:53
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Tijger,  ik zoek iets vriendelijkers :-)

Cookies
door Cookies May 13, 2018 om 18:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@diewilik: ach, what's in a name?

tijger1
door tijger1 May 13, 2018 om 19:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gerry1969. Ik vond hem juist lekker duidelijk.

Cookies
door Cookies May 13, 2018 om 19:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@gerry1969: je zocht iets vrouwelijkers bedoel je? Da's gelukt.;-))

tenormin
door tenormin May 13, 2018 om 21:25
16850 Antwoorden / 108 Vragen

Haha, dat vrouwelijkers is gelukt? Dan ook andere plaswijze erbij. ;-))

marita5
door marita5 - May 13, 2018 om 16:30
11535 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Berry Kock ,

Doe je mee?

Nee , heb ledlampen tot over mijn oren .
Heeft u de antwoorden gelezen bij conculega Radar ?

https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?t=184319

 Adres ledadvisor is een woonhuis , een intuitieve webshop , nergens bij aangesloten,  retourkosten € 6,95  dure lamp .

Ps : gaan de zaken zo slecht dat u reclame moet maken voor uw eigen site ?

tenormin
door tenormin - May 13, 2018 om 16:30
16850 Antwoorden / 108 Vragen

Heb je niks anders te doen? Of ben jij die ledadvisor?

marita5
door marita5 May 13, 2018 om 16:51
11535 Antwoorden / 15 Vragen

Ja , Berry Kock is de eigenaar .

tenormin
door tenormin May 13, 2018 om 17:16
16850 Antwoorden / 108 Vragen

Was te lui om te gaan zoeken plus, was ook wel duidelijk. Arme sloeber om te moeten spammen op consumenten sites.

ca
door carrie - May 13, 2018 om 16:30
79 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt ook naar de Action gaan of Ikea, daar zijn ledlampen heel goedkoop

Gerry1969
door Gerry1969 - May 13, 2018 om 16:40
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Zie bijgewerkte reactie hieronder .

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 13, 2018 om 16:42
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Dit forum is m.i. niet bedoeld voor reclame. Afgezien van het 'laatbloeiereffect aangezien ik al een aantal jaren geen enkele gloeilamp meer heb. (Uitgezonderd in een zaklantaarn)

Gerry1969
door Gerry1969 - May 13, 2018 om 16:50
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Die Philips ledlamp komt uit China en daar kun je zonder ledadvisor prima heel goedkope ledkampen kopen voor nog veel lagere bedragen.

Van de website :
De oprichter van LedAdvisor is Dr. Berry Kock
Wat toevallig zo heet ts ook

We zijn merk onafhankelijk maar verkopen 70% Osram.  Das niet echt onafhankelijk.

marita5
door marita5 May 13, 2018 om 16:55
11535 Antwoorden / 15 Vragen

Is voormalig R&D directeur van Philips Lighting .

Be
door Berry Kock May 13, 2018 om 17:05
Antwoorden / 1 Vragen

Is daar iets mis mee? Ik ben trots om bijgedragen te hebben de ledtechnologie gebracht te hebben op het niveau waar we nu zijn aangeland. Niet voor niets heeft Nakamura daar een paar jaar geleden de Nobelprijs voor ontvangen!

De reden dat ik in 70% van de gevallen Osram of Philips aanraad (allebei behoorlijk scherp aan de prijs) is omdat deze bedrijven rapporteren of hun lampen ordertelijk werken met dimmers en/of transformatoren. Dat is bij de meeste andere (misschien nog wel goedkopere aanbieders zoals de Action of IKEA) een blind date!

Met vriendelijke groet!

Gerry1969
door Gerry1969 May 13, 2018 om 17:06
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Yep,  dat stond ook op zijn site,  beetje sneu dat je dan hier op het Kassa forum je winkeltje moet  gaan promoten.
En dat je een zeer beperkte keuze hebt.  Een GU10 led is er niet eens te koop.

Be
door Berry Kock May 13, 2018 om 17:51
Antwoorden / 1 Vragen

Beste Diewilik,

De opdracht aan mijzelf was om een site te maken waar mensen voor 99% van de lampen die ze in huis hebben snel een ledlamp kunnen identificeren en bestellen. Als jij niet in staat was om een GU10 lamp te identificeren, dan kwam dat omdat je op het allereerste schermpje (waarop je idd je GU10 lampje niet zag staan) niet klikte op 'Mijn lamp staat er niet tussen'. Dan was je immers uitgekomen op een GU10 met de paddestoelenvoetjes. En dan zouden je vervolgens nog opties aangeboden worden over bundelbreedte en kleurkwaliteit (standaard- of museum-kwaliteit).

Waarom ben je zo negatief?

Gr
door Grunn1 May 13, 2018 om 19:12
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@berry,
bedrijven rapporteren of hun lampen ordertelijk werken met dimmers en/of transformatoren. Dat is bij de meeste andere (misschien nog wel goedkopere aanbieders zoals de Action of IKEA) een blind date!

Kul verhaal, niet waar en misleidend.
Op alle merken lampen staat de vermelding of ze te dimmen zijn, zo’n leuk icoontje wat lijkt op een halve maan ach je weet wel waar ik het over heb. Voor de rest van je verhaal, dit is een consumenten vraag en antwoord forum en niet om reclame te maken voor bedrijven omdat ze anders niks kunnen verkopen.

Be
door Berry Kock May 13, 2018 om 19:51
Antwoorden / 1 Vragen

Beste Epcot,

De realiteit is dat als ledlampen als 'dimbaar' gekwalificeerd worden dat er dan - vanwege de geinstallerde dimmers bij huishoudens - er toch vaak problemen optreden. Of het licht is instabiel, of je kunt niet tot het laagst gewenste lichtniveau terugdimmen.Of een slimme dimmer schakelt zichzelf uit, omdat ie denkt dat er een probleem is vanwege het heel lage wattage.

Daarom kun je ledlampen beter bestellen bij een webshop met wettelijk verplicht 15 dagen herroepingsrecht, zodat je je geld terug krijgt als het onverhoopt niet goed werkt.

Sommige bedrijven noemen een ledlamp al dimbaar als ze ooit een dimmer gevonden hebben waarbij het werkt. Andere bedrijven ontwerpen hun ledlampen zodanig dat de kans maximaal (maar niet 100%) is dat het goed gaat met die dimmers. Dat kun je wel kul noemen, maar ik heb 30 jaar in de lichtindustrie gewerkt, aan de wieg gestaan van de ledlamp-ontwikkeling. Kun je je toon een beetje aanpassen?

aurora1
door aurora1 - May 13, 2018 om 17:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nee.
Ik werk niet mee aan spammen, misbruik maken van consumentenforums.
Bovendien werken bij mij nog steeds spaarlampen van ca 1989.

Be
door Berry Kock May 13, 2018 om 17:57
Antwoorden / 1 Vragen

Hi Aurorai,

Je suggereert dat ik misbruik maak van forums en spam. Mijn motief is om 900.000 ton CO2 emissier-reductie te bewerkstelligen en ik heb helaas niet de middelen om dat via de STER wereldkundig te maken. Ik ben bij Philips Lighting jarenlang verantwoordelijk geweest voor de spaarlampen-categorie en ben  verheugd te horen dat jouw lampen uit 1989 het nog steeds prima doen! Lampen bewaren voor het museum!

Met vriendelijke groet!

Cookies
door Cookies May 13, 2018 om 18:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@Berry Kock: welk museum is dat? Heb nl. nog een lade vol liggen van die ondingen.

Cookies
door Cookies - May 13, 2018 om 17:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Of led lampen dimbaar zijn, staat op de site (en op het schap) van Ikea vermeld. Ook bij de Action is dat vlg mij het geval. De Action verkoopt ook regelmatig led lampen van Philips voor de helft vd prijs bij AH.

Heb ook Philips led lampen gehad die binnen de kortste keren kapot waren. Van een financiële bezuiniging is dan in ieder geval geen sprake. Nu doe ik het dus met de goedkope van Kruidvat, Ikea of Action of lampen met vaste led.

Ik zie dat je op het Radar forum uitgaat van de led verkoopaantallen op Lampdirect, maar is dat wel reëel? Ik shop nl. heel veel online, maar juist die ledlampjes niet. Ten 1e vergis ik me nogal eens in de fitting en ten 2e dan weer te veel licht, te weinig licht, verkeerde kleur, te grote bol enz. Dan vind ik het super handig om even terug te lopen naar de shop ipv ruilen / retourneren naar webshop.
Zou zo maar kunnen dat ditzelfde telt bij andere kopers.

DOOR BERRY KOCK 13 MEI 2018 OM 17:05
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Is daar iets mis mee? Ik ben trots om bijgedragen te hebben de ledtechnologie gebracht te hebben op het niveau waar we nu zijn aangeland. Niet voor niets heeft Nakamura daar een paar jaar geleden de Nobelprijs voor ontvangen!

De reden dat ik in 70% van de gevallen Osram of Philips aanraad (allebei behoorlijk scherp aan de prijs) is omdat deze bedrijven rapporteren of hun lampen ordertelijk werken met dimmers en/of transformatoren. Dat is bij de meeste andere (misschien nog wel goedkopere aanbieders zoals de Action of IKEA) een blind date!

Thijs12
door Thijs12 - May 13, 2018 om 18:00
555 Antwoorden / Vragen

Ik koop ze wel via Ali

Be
door Berry Kock May 13, 2018 om 18:11
Antwoorden / 1 Vragen

Hi Theotrucker,

Bestellen op Ali is jouw keus. Vind ik helemaal goed! Wel even controleren of de flicker index okay is, anders krijg je mogelijk hoofdpijn van je ledlampen. En even checken of er geen risico is op kinderarbeid in je product. Dat regelt Ali immers niet zo goed..... .

Met vriendelijke groet!

Beery Kock, bedenker van www.ledavisor.eu

Thijs12
door Thijs12 May 13, 2018 om 19:02
555 Antwoorden / Vragen

Die eventuele kinderarbeid weet je ook niet van die grote merken.

Be
door Berry Kock May 13, 2018 om 20:11
Antwoorden / 1 Vragen

Ik wel, ik heb jarenlang in China gewoond en conscentieus voor Philips Lighting gemonitord dat dat soort zaken never en nooit gebeurden.Niet elk bedrijf is onethisch!

Met vriendelijke groet,

Berry Kock, bedenker van www.ledadvisor.eu.

Topantwoord

me
door mein33 - May 13, 2018 om 18:03
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Nee, ik laat me niet ver-/misleiden door uw reclameboodschap.

Ge
door Genee - May 13, 2018 om 18:15
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Ben zelf wel weg van het Hue led-lampen systeem.
Wel prijzig, misschien kan Ledadvisor daar wat aan doen.

chris74
door chris74 - May 13, 2018 om 18:33
564 Antwoorden / 44 Vragen

Gemeld bij redactie als reclame.

Be
door Berry Kock May 13, 2018 om 19:02
Antwoorden / 1 Vragen

Dat vind ik een briljante bijdrage om een optie op 900.000 ton CO2-emissiereductie in Nederland te frusteren!

Volgens de plannen van Wiebes van 26 april jl. aan de Tweede Kamer gaat 1.000.000 ton CO2-emissiereductie Nederland 850 miljoen euro kosten. En als je de plannen  van Radar (zie uitzending van 14 en 21 mei) analyseert dan gaan we met het voorstel van Urgenda voor hetzelfde doel daar zelfs 9 miljard voor neertellen. Zelfs Jeroen Pauw verschoot ervan in de uitzending van 11 mei.

Graag de hoofd- van de bijzaken scheiden!

Berry Kock, bedenker van ww.ledadvisor.eu

tenormin
door tenormin May 13, 2018 om 19:12
16850 Antwoorden / 108 Vragen

Denk niet de je de enige bent. Dus nog 1 nachtje slapen. ;-)

Gerry1969
door Gerry1969 May 13, 2018 om 19:21
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik gok erop dat u 900.000 ton liever als omzet binnenhaalt.  Als milieu uw drijfveer was zou u tegen een veel lagere marge kunnen werken om dit doel te bereiken.

sjjoppy
door sjjoppy - May 13, 2018 om 18:35
7214 Antwoorden / 3 Vragen

Ik gebruik al een poos spaarlampen en heb geen enkele gloeilamp in huis, als er eentje vervangen moet worden dan zal het een ledlamp zijn.
Zo doe ik dus ook mee aan het terugdringen van de CO2.

Be
door Berry Kock May 13, 2018 om 19:12
Antwoorden / 1 Vragen

Helemaal goed. Ik ben jarenlang bij Philips Lighting verantwoordelijk geweest voor de productcategorie spaarlampen. En dat was destijds de beste optie die we consumenten konden aanbieden. Nu is dat ingehaald door ledlampen (zowel op het gebied van levensduur van 15.000 ipv 7.000 uur en efficiency (100 versus 50 lm/W). Dus bij defect raken van spaarlampen overgaan naar ledlampen, maar de huidige spaarlampen gewoon opgebruiken tot ze op zijn! Dat is ook wat Milieucentraal aanraadt.

Met vriendelijke groet,

Berry Kock, bedenker van ledadvisor.eu

Gr
door Grunn1 - May 13, 2018 om 19:15
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Gerapporteerd als spam

Be
door Berry Kock May 13, 2018 om 19:30
Antwoorden / 1 Vragen

Dat vind ik een briljante bijdrage om een optie op 900.000 ton CO2-emissiereductie in Nederland te frusteren!

Volgens de plannen van Wiebes van 26 april jl. aan de Tweede Kamer gaat 1.000.000 ton CO2-emissiereductie Nederland 850 miljoen euro kosten. En als je de plannen  van Radar (zie uitzending van 14 en 21 mei) analyseert dan gaan we met het voorstel van Urgenda voor hetzelfde doel daar zelfs 9 miljard voor neertellen. Zelfs Jeroen Pauw verschoot ervan in de uitzending van 11 mei.

Wat is jouw persoonlijke bijdrage aan de energie- en klimaattransitie?

Berry Kock, bedenker van ww.ledadvisor.eu

Gr
door Grunn1 May 13, 2018 om 22:54
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik koop mijn led lampen op alie, vele malen goedkoper dan die klote Philips lampen. Ohja en perfect dimbaar net als de lampen van Ikea en de Action. Je bent een dief van je eigen portemonnee als je via jouw site lampen koopt.

Be
door Berry Kock May 14, 2018 om 00:03
Antwoorden / 1 Vragen

Hi Epkot:

Wat betaalde jij recentelijk voor een niet-dimbare 60W gloelamp-vervanger (806 lumen)? En weet je zeker dat het 2700 K is (= warme kleur). En of er kinderarbeid in het spel was?

Met vriendelijke groet,

Berry Kock, bedenker van www.ledadvisor.eu

gerbera
door gerbera - May 13, 2018 om 22:02
7374 Antwoorden / 14 Vragen

Dat scheelt je 45 euro op je jaarlijkse energierekening. En ook nog 120 kg CO2..
Wat een onzin, besparing is geheel afhankelijk van het feit welke (gloei cq spaar) lampen ze vervangen en hoe vaak en hoe lang ze ingeschakeld zijn.
En de dimbare ledlampen van Ikea, Action, Kruidvat, enz enz, zijn gewoon te dimmen met een geschikte dimmer en stukken goedkoper.
Maar ja er zijn mensen die denken het "licht" te hebben gezien, helaas u tast in het duister met uw verkooppraatje.
Snap nu ook waarom er van onze gloeilampen fabrikant niets meer over is gebleven.

Be
door Berry Kock May 13, 2018 om 22:15
Antwoorden / 1 Vragen

Beste Cerbera,

Dank voor je reaktie. Wat vind je precies onzin en waarom tast ik het duister?

Ik geef op mijn website precies aan wat de besparing is voor elke specifieke lamp die je wilt vervangen. En ga dan maar uit van 3 uur per dag gemiddeld gebruik (van 17.00 - 23.00 h met Kerst en 19.00 - 23.00 midzomer, gemiddeld 4.5 uur; daar vanaf getrokken de tijd dat je met vakantie op op de sportclub bent). Iedereen die een lamp in de berging maar 10 minuten per week aan heeft kan dan zelf de som wel maken toch?

Ben benieuwd naar je reaktie!

Met vriendelijke groet,

Berry Kock, bedenker van www.ledadvisor.eu

tijger1
door tijger1 May 13, 2018 om 22:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@berry. Besparen doen we op onze eigen manier, maar niet met uw lampen.

Be
door Berry Kock May 13, 2018 om 22:45
Antwoorden / 1 Vragen

Beste Tijger1,

Dat is helemaal prima! Ik vertrouw er op dat u een goed alternatief vindt om andere kosteffectieve middelen in te zetten om van 200 Mton CO2 nu naar nul te komen in 2050!

Met vriendelijke groet,

Berry Kock, bedenker van www.leddvisor.eu

gerbera
door gerbera May 13, 2018 om 22:45
7374 Antwoorden / 14 Vragen

daar vanaf getrokken de tijd dat je met vakantie op op de sportclub bent)
Zal wel een tikfoutje zijn maar a) ik zit niet op een sportclub en b) lijkt mij niet gezellig daar vakantie te houden.
In mijn berging brandt de ledverlichting (TL)  gemiddeld 4 uur per dag en mijn tijden komen totaal niet overeen met uw tijden. Verder vergeet u de energieprijs mee te rekenen, en is niet iedereen in staat (om wat voor reden dan ook) met vakantie te gaan, dus uw rekensom klopt gewoon niet.

Met vriendelijk groet,
Gerbera, gebruiker van logisch denken.

Gr
door Grunn1 May 13, 2018 om 22:59
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@berry, besparen doe ik met mijn lekkere grote plasma tv die 10 keer zoveel verbruikt als een led tv maar een veel beter beeld heeft. En waar gaat het om? Besparing of kijk genot, nou ik weet het wel kijke..... en mijn ford mustang met 3,5 liter V8 motor rijd een stuk beter dan die klote auto’s met bromfiets motortjes.

Ge
door Genee May 13, 2018 om 23:56
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@gerbera
Ik neem aan dat als u een gloeilamp vervangt door een ledlamp dat het aantal branduren van de led lamp gelijk zal zijn aan dat van die gloeilamp.
U gaat de ledlamp nu toch niet meer of minder gebruiken.
En dat uw tijden niet overeenkomen met die van de TS is niet belangrijk, vervanging van gloeilamp door led bespaart 90% op de energiekosten.
Of het nu dure of goedkope ledlampen zijn, de energiebesparing is er en daar gaat het om.
De lichtkleur van led was vroeger een beetje kil maar is tegenwoordig echt te vergelijken met gloeilamplicht.

aurora1
door aurora1 - May 13, 2018 om 23:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat een kletspraat.
Laat de auto staan en ga niet op (vlieg)vakanties e.d. En er is nog heel wat meer waarmee u het milieu kunt dienen zoals geen vlees eten, weinig tot geen vis eten en dan alleen de goede enz. enz.
Doet u mee?

Be
door Berry Kock May 13, 2018 om 23:54
Antwoorden / 1 Vragen

Beste Aurorai,

Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat de energiebesparing door ledverlichting marginaal is. Ongeveer 0.5% van wat we nu aanrichten. Het goede nieuws is (anders dan minder auto-rijden, minder vakanties, minder voorzieningen, de verwamring lager etc.) dat je dit helemaal niet merkt, en ook nog eens snel terugverdient.

Waarom vind je mijn verhaal kletspraat? Ik draag een idee aan wat 900.000 ton CO2 scheelt. Heb jij een beter plan?

Met vriendelijke groet,

Berry Kock, bedenker van www.ledadvisor.eu

me
door mein33 - May 14, 2018 om 10:17
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Dit topic is niet gestart om het milieu of wat nog meer zij te dienen, maar puur en alleen om de portemonnee van de topicstarter te vullen. Die er vervolgens zijn vliegreisjes naar bijv. de Bahama's van kan financieren.

Ge
door Genee May 14, 2018 om 10:28
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Zo te lezen heeft hij weinig succes daarmee.

Be
door Berry Kock May 14, 2018 om 13:18
Antwoorden / 1 Vragen

Beste Mein33,

Geef me je adres door dan stuur ik je binnenkort een fijne prentbriefkaart uit de Bahama's!

Met vriendelijke groet,

Berry Kock, bedenker van www.ledadvisor.eu

me
door mein33 May 14, 2018 om 13:21
5658 Antwoorden / 28 Vragen

En maar blijven spammen, het wordt hoog tijd dat u hier wordt "verbannen" wegens misbruik maken van deze site.

Cookies
door Cookies - May 14, 2018 om 13:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Redactie, het slaat natuurlijk nergens op de OP te verwijderen en het topic te laten staan! Dit ook maar even gemeld @redactie.