kamphuysen
door kamphuysen Aug 14, 2013 om 15:53
Huishouden & energie

Hond van ca 24 kilo heeft Pijn in Schoudergewricht

Labrador van bijna 11 jaren oud heeft plotsklaps een manke poot ze hinkt voorwaarts en steunt ook een beetje op die pijnlijke poot, er zit wat, maar wat? in het schoudergewricht nu is mijn vraag, ik heb voor mij zelf Artrotec 50mg. pijnstillers in huis artrotec is een middel tegen ontsteking en remt dat af, ook is het een pijnstiller, kan ik dat aan een dier geven? Tweede vraag is dat normaal dat een hond op die leeftijd zomaar gewrichtsklachten krijgt? en de Derde vraag hoe oud kan een Labrador over het algemeen worden?

4428 22 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 14, 2013 om 15:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wel eens van een dierenarts gehoord?

kamphuysen
door kamphuysen - Aug 14, 2013 om 16:03
252 Antwoorden / 68 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 14 aug 2013, 15:59]Wel eens van een dierenarts gehoord?

Ja zeker wel, maar er is zo veel mist hierover ik heb ook gezocht op het inter-net via oa google enz. maar kom er gewoon niet uit, om nu te voorkomen dat ik bij een dierdokter voor niets 75 euro consult ga betalen, dacht ik laat ik hier is rondvragen misschien dat er mensen zijn met het zelfde probleem, of ervaringen dat zou toch ook kunnen?.
met vriendelijke groet!

dearagain
door dearagain - Aug 14, 2013 om 16:20
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*u bent aan uw kameraadje verplicht om zo snel mogelijk een dierenarts te consulteren

*geld mag hier geen enkele rol spelen

ro
door ron530 - Aug 14, 2013 om 16:36
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Zonder dollen vraagsteller wil geen advies zoals naar de dierenarts gaan maar denkt qua medicijnen "wat goed is voor de mens is ook goed voor mijn huisdier" Om kostenbesparend ter werk te gaan zou ik zeggen probeer het maar kom later niet zeuren dat u hond is gaan hemelen door het toegediende medicijn. Mijn laatste opmerking is enigzins sarcastisch bedoeld want niemand doet zijn huisdier dat aan.

di
door digioma - Aug 14, 2013 om 17:03
646 Antwoorden / 29 Vragen

Ik mag derhalve aannemen dat u zelf de medicijnen die de dierenarts voorschrijft dan ook maar inneemt en hondenvoer eet.
De maag van een hond is echt anders dan die van een mens (ligt ook nog aan het aantal kilo's; hond weegt bijvoorbeeld 15 kilo en uzelf misschien 85 kilo).
Honden kunnen van verkeerde medicijnen maagbloedingen of erger krijgen.
Een bekende, maar niet vaststaande regel is dat men de leeftijd van een hond met elf kan vermenigvuldigen om een vergelijkbare mensenleeftijd te krijgen. Kom je bij jou hond tegen de 80 jaar. Dat is een leeftijd waarop mening mens ook ouderdomsverschijnselen krijgt.
Een Labrador kan tussen de 1 week en 16 jaar worden, maar net als bij mensen is dat geen vaststaand feit en zijn er uitzondingen. De algehele tendens is dat door het vele fokken van populaire rassen de gemiddelde leeftijd van bepaalde rashonden snel achteruit gaat.
Dus... direct naar de dierenarts... je hond pijn laten lijden is misdadig en wat is nou 75 euro voor je kameraadje.

ge
door gerboe - Aug 14, 2013 om 17:20
806 Antwoorden / 0 Vragen

-Uw eigen pijnstillers geven? Nee nooit. Naar de dierenarts gaan.
-'Plotsklaps' en 'zo maar' zij een relatieve begrippen. Een bekende klacht bij labradors op leeftijd is artrose. Maar ook daarvoor naar de dierenarts om dat te laten checken.
-Is het wel artrose dan kan glucosamine helpen. Onze labrador doet het er goed op.
Maar dat uiteraard weer in overleg met de dierenarts.
-Een labrador kan oud worden maar als je zelf gaat dokteren om euro's uit te sparen dan kan het qua leeftijd maar zo eens tegen gaan vallen.
-75 euro voor een consult bij de dierenarts? Onmogelijk! Anders moet u een andere zoeken. En dan nog hebt u dat uiteraard graag over voor uw trouwe viervoeter...

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 14, 2013 om 19:25
7210 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=kamphuysen schreef op woensdag 14 aug 2013, 15:53]Labrador van bijna 11 jaren oud heeft plotsklaps een manke poot ze hinkt voorwaarts en steunt ook een beetje op die pijnlijke poot, er zit wat, maar wat?

@ Kamphuysen,
U kunt ook het pijnlijke pootje even goed bekijken.
Vr. gr. sjoppie.

tenormin
door tenormin - Aug 14, 2013 om 23:32
16849 Antwoorden / 108 Vragen

't Is dat het er staat, maar niet te geloven. Denk dat de TS ons in de maling neemt. Er is toch niemand die het zelfs maar in overweging neemt om zijn eigen pijnstillers voor zijn trouwe kameraad wil gaan gebruiken. Om kosten te besparen. Ja, een 11 jarige, 24 kg zware hond kan zo maar, van de één op de andere dag pijn in de gewrichten krijgen en de volgende stap is dat je dan gelijk bij de dierenarts in de wachtkamer zit. Gisteren!!!

ma
door maarten heest - Aug 15, 2013 om 11:24
463 Antwoorden / 0 Vragen

de baas moet beter naar zijn hond luisteren!

zoekster
door zoekster - Aug 15, 2013 om 11:27
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[offtopic reactie verwijderd - redactie]

Iedere sufferd weet dat hij met zoiets naar de dierenarts moet.

zoekster
door zoekster - Aug 15, 2013 om 11:31
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het kan artrose zijn, maar net zo goed botkanker.
[offtopic reactie verwijderd - redactie]

de eelco
door de eelco - Aug 15, 2013 om 11:51
607 Antwoorden / 92 Vragen

kamphuysen u moet zich schamen en niet zo,n klein beetje ook..een Labrador van bijna 11 jaren oud die heeft plotklaps problemen en begint moeilijk te lopen en dan gaat u hier een beetje stomme vragen stellen aan mensen die niet hebben geleerd voor dierenarts om een paar eurotjes te besparen.ben blij voor u dat u niet in mijn directe kennisen kring zit want dan had ik u behoorlijk de oren gewassen...afschuwlijk,dieronvriendelijk,walgelijk en ongelovelijk dat u zo om gaat met u trouwe viervoeter want u verdient zijn onverwaardelijke vrienschap niet.het arme dier is compleet afhankelijk van u en ik kan u maar 1 nuttige antwoord op geven,NAAR DE DIERENARTS. [edit redactie]

tenormin
door tenormin - Aug 15, 2013 om 11:53
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Begrijp de vraag eigenlijk nu nog minder, na op kamphuysen 's profiel te hebben gekeken. Ik hoop dat hij op dit moment met zijn hond bij de dierenarts zit en niet zelf toch is gaan dokteren.

ma
door marleenvanh - Aug 16, 2013 om 11:16
453 Antwoorden / 1 Vragen

Wilde, als goed bedoelend mens en gediplomeerd paraveterinair, hier eens stevig induiken tot ik de antwoorden van kamphuysen op andere suggesties plus zijn profiel zag.... Toen dacht ik: Die persoon heeft zelf al 'overal' verstand van.... Ik wens zijn/haar (maar hoogstwaarschijnlijk zijn) hond HEEL VEEL STERKTE!! En hopelijk komt ie toch nog op tijd bij een echte dierenarts terecht, een die er is voor dieren en niet voor baasjes, terecht.

kamphuysen
door kamphuysen - Aug 16, 2013 om 11:20
252 Antwoorden / 68 Vragen

Naar de Dierenarts geweest en die geeft aan dat het mogelijk artrose is, maar om dat eerst goed vast te stellen moeten er R/foto,s worden gemaakt, nu hebben we ook de pijnstillers van de dier/dokter de naam is...NOROCARP de fabrikant is NORBROOK Labaratories Ldt. nrd.ierland...Heeft iemand daar soms ook ervaring mee? Hoor dat graag dan...en bedankt voor de goede adviezen daar kunnen we wat mee.

kamphuysen
door kamphuysen - Aug 16, 2013 om 11:35
252 Antwoorden / 68 Vragen

Tegen gewrichts problemen..? NOROCARP de fabrikant is NORBROOK Labaratories Ldt. ik lees de Bijsluiter en die is naar mijn idee erg verwarrend, als je ook leest pas vooral op bij oudere honden dan vraag ik mij zelf af ....moet ik dat dan wel geven ? Is het middel niet een beetje gevaarlijk of erger dan de aandoening? maw wat is nu de wijsheid van handelen ...de hond heeft nog geen opvallende pijn moet je hem dat dan wel ''aandoen'' ? De kosten zijn voldaan we brengen geen medicatie terug. en wachten dan wel tot de pijn klachten erger worden...dilemma.

czar
door czar - Aug 16, 2013 om 12:48
1209 Antwoorden / 20 Vragen

Wat een onaardige reacties hier allemaal.

Iemand stelt een vraag en i.p.v. antwoord te geven op de vraag komt iedereen op het lumineuze idee te adviseren naar de dierenarts te gaan. Dat is 1) geen antwoord op de vraag en 2) kun je verwachten dat TS dat zelf ook wel had bedacht.

Daarbij is de vraag zo gek nog niet. Veel medicijnen die voor mensen worden gebruikt worden ook voor andere zoogdieren toegepast. Alleen vaak wel in een andere dosis. Meestal gaat de dosis naar kg lichaamsgewicht.

Alvorens medicijnen te gebruiken moet er wel eerst een diagnose worden gesteld. Dat kan in dit geval een aantal zaken zijn. De dierenarts is dus geen foute verwijzing.
Verwijzingen als 'geld mag geen rol spelen' vind ik per definitie al onzin en stigmatiserend bovendien.
Zelfs bij mensen speelt geld een rol.

Om dan toch ook even een antwoord te geven: een labrador wordt gemiddeld 12-13 jaar oud.

tenormin
door tenormin - Aug 16, 2013 om 12:58
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=kamphuysen schreef op vrijdag 16 aug 2013, 11:35]Tegen gewrichts problemen..? NOROCARP de fabrikant is NORBROOK Labaratories Ldt. ik lees de Bijsluiter en die is naar mijn idee erg verwarrend, als je ook leest pas vooral op bij oudere honden dan vraag ik mij zelf af ....moet ik dat dan wel geven ? Is het middel niet een beetje gevaarlijk of erger dan de aandoening? maw wat is nu de wijsheid van handelen ...de hond heeft nog geen opvallende pijn moet je hem dat dan wel ''aandoen'' ? De kosten zijn voldaan we brengen geen medicatie terug. en wachten dan wel tot de pijn klachten erger worden...dilemma.

Wat je in de bijsluiter leest, daar ben ik het wel met je over eens echter, als ik de bijsluiters lees van de medicijnen die ik als mens slik, zou ik niets meer slikken, zelfs geen aspirine of paracetamol, maar als men niet de medicatie slikt worden de problemen toch erger. Let wel: op de bijsluiter staan de meest nare dingen vermeld (ik denk zelf dat een leverancier zich op deze manier veilig wil stellen voor eventuele gevolgschade) maar ik neem toch aan dat de dierenarts wel meer honden met artrose heeft en hij niet lukraak iets voorschrijft. Zou toch je hond die medicijnen maar geven. En natuurlijk hem goed in de gaten houden. Dat "pas op vooral bij oudere honden.....je dierenarts weet vast de leeftijd van je hond wel, neem ik aan? En anders bel je hem nog een keer, om je gerust te laten stellen. Je merkt snel genoeg of hij minder pijnklachten vertoont na gebruik van de medicatie. Dat is toch ook veel waard, je hond zonder pijn?

jpm
door jpm - Aug 16, 2013 om 13:02
820 Antwoorden / 28 Vragen

Goed zo Kamphuysen, je leert het nog eens.

gerdaterhaar
door gerdaterhaar - Aug 18, 2013 om 19:50
16 Antwoorden / 18 Vragen

Kijk eens op de site www.kreupeldier.nl
Onze hond had rugpijn. Pijnstillers van de dierenarts hielpen niet dus de dierenarts opperde al een operatie van ongeveer 2000 euro.
Op internet deze site gevonden voor honden met rugproblemen. Ontzettend goede dierenarts!
Na de eerste behandeling en veel rust was rugpijn weg!

ge
door gerboe - Aug 19, 2013 om 10:06
806 Antwoorden / 0 Vragen

@kamphuysen: goed dat u bij de dierenarts was. Qua dilemma: u schrijft in uw openingsbericht dat de hond 'een manke poot' heeft en 'hinkt'. En even later dat de hond 'geen opvallende pijn' heeft?! Als uw hond pijn heeft en met Norocarp (vrijwel) niet, wat is dan het dilemma? Als er nare bijverschijnselen optreden kunt u altijd nog stoppen. Uitproberen lijkt me. Onze labrador doet het bijzonder goed op een vergelijkbaar middel. Hij hinkt niet meer en heeft geen last van bijverschijnselen en voelt zich zichtbaar stukken beter. Hebt u het met de dierenarts ook gehad over het voedingssupplement Glucosamine? Werkt bij onze hond en andere honden in onze omgeving erg goed.

kamphuysen
door kamphuysen - Aug 19, 2013 om 11:01
252 Antwoorden / 68 Vragen

[quote=gerboe schreef op maandag 19 aug 2013, 10:06]@kamphuysen: goed dat u bij de dierenarts was. Qua dilemma: u schrijft in uw openingsbericht dat de hond 'een manke poot' heeft en 'hinkt'. En even later dat de hond 'geen opvallende pijn' heeft?! Als uw hond pijn heeft en met Norocarp (vrijwel) niet, wat is dan het dilemma? Als er nare bijverschijnselen optreden kunt u altijd nog stoppen. Uitproberen lijkt me. Onze labrador doet het bijzonder goed op een vergelijkbaar middel. Hij hinkt niet meer en heeft geen last van bijverschijnselen en voelt zich zichtbaar stukken beter. Hebt u het met de dierenarts ook gehad over het voedingssupplement Glucosamine? Werkt bij onze hond en andere honden in onze omgeving erg goed.

Beste antwoorder, Ik heb nog steeds geen norocarp gegeven, dat bewaar ik maar tot onze hond laat merken echt pijn te hebben, ze loopt nu heel langzaam en ontziet de pijnlijke? kant vooral dus steunt op de goede zijde maar tot die tijd (pijn en dat laten merken) probeer ik het vooral te rekken, want ja die bijwerkingen vindt het toch wel een beetje ....eigenlijk, en voedings supplementen ok, ik haal oa bij kruitvat ook al van die potten vitamine B en dat werkt goed..dat andere middel Glucosamine ga ik zeker bekijken bedankt voor de tip!