pe
door petra302 Nov 12, 2010 om 10:48
Huishouden & energie

Horizontale vouwen in rolgordijn

Wij hebben afgelopen dinsdag rolgordijnen opgehangen.
En nu lopen er over het gordijn horizontale vouwen.
Waarschijnlijk van het langdurig oprollen.
Volgens de Gamma "zakken" deze vouwen nog wel uit.
Het is een vrij breed gordijn van 1.80m.
Heeft iemand hier ervaring mee ?
Alvast hartelijk dank.

8500 4 Rapporteer

hutch
door hutch - Nov 12, 2010 om 12:10
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dag Petra,

uw vraag moet ik met een 'nee' beantwoorden.

Wel hoeft u dit uiteraard niet te accepteren. Wat u zou kunnen doen, is terug gaan en vragen hoelang het duurt, voordat deze vouwen 'opgelost' zijn. Laat hen een duidelijk termijn aangeven. Maar laat hen dat ook op papier zetten en noteert u zijn/haar naam met datum er bij. Die termijn mag niet te lang zijn. Denk hierbij aan weken.....
Als die termijn voorbij is en die vouwen zijn nog zichtbaar, dan die gordijnen omruilen. Daar heeft u gewoon recht op. U dient dat te krijgen, wat u van Gamma mag verwachten en afgesproken is. En ik neem zonder meer aan, dat die vouwen niet afgesproken zijn...

Gr. Hutch

birdies
door birdies - Nov 12, 2010 om 17:52
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Ik zou de rolgordijnen even verwijderen en er het stoomstrijkijzer opzetten. Probleem opgelost.

user123
door user123 - Nov 13, 2010 om 20:46
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Scherpe vouwen zakker er niet uit. Slagen wel.

knoop4x9
door knoop4x9 - Nov 18, 2010 om 15:46
533 Antwoorden / 0 Vragen

Mogenlijk zit er nog wat stijfsel in de stof omdat die nieuw is.
Je zou het is kunnen proberen met water en azijn of wasverzachter in een planten spuit en nat sproeien en uitgerold laten hangen.

Sukses Nico